Hoe overleef ik... een hittegolf?
zaterdag 27 juni 2015 om 09:09
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet

zondag 28 juni 2015 om 14:15
Dank je wel Isabela
Dat zal ik zeker doen.
Ik heb ook vaker medelijden ,met de vrouwen die hoog zwanger zijn.
Een vriendin was ooit zwanger met die hitte golf,en daarna was het ook erg lang warm.
Ze was toen op 20 juli uitgerekend,en ze kon niet wachten om te bevallen.
Maar het kindje kwam dik 2 weken later ,en ze was ook ingeleid.
Wat ook grappig was.....
Ik was in nov 2011 in Egypte op vakantie om te duiken.
Het was daar gemiddeld 33 graden,dus winter voor de Egyptenaren.
liepen ze met een jas rond,en wij lekker in luchtige kleding.
Dat was wel leuk om te zien,ze vroegen ook ,of we het niet koud hadden.
Dat zal ik zeker doen.
Ik heb ook vaker medelijden ,met de vrouwen die hoog zwanger zijn.
Een vriendin was ooit zwanger met die hitte golf,en daarna was het ook erg lang warm.
Ze was toen op 20 juli uitgerekend,en ze kon niet wachten om te bevallen.
Maar het kindje kwam dik 2 weken later ,en ze was ook ingeleid.
Wat ook grappig was.....
Ik was in nov 2011 in Egypte op vakantie om te duiken.
Het was daar gemiddeld 33 graden,dus winter voor de Egyptenaren.
liepen ze met een jas rond,en wij lekker in luchtige kleding.
Dat was wel leuk om te zien,ze vroegen ook ,of we het niet koud hadden.
zondag 28 juni 2015 om 14:34

zondag 28 juni 2015 om 15:26
Hallo allemaal,
Hier in Rotterdam kan het van de week wel 34 graden worden, dus dan worden de nachten ook lamlendig. Kan me voorstellen dat het in het oosten nog heter wordt, vandaar mijn tip, geldend voor heel Nederland trouwens.
Ik gooi altijd mijn rubberen kruik in de vriezer en als deze bevroren is dan doe ik hem in een sloop en leg hem aan mijn voeten, dan slaap ik heerlijk koel als een roos.
Met een ijzeren kruik gaat het niet, die scheurt.
Enjoy.
Hier in Rotterdam kan het van de week wel 34 graden worden, dus dan worden de nachten ook lamlendig. Kan me voorstellen dat het in het oosten nog heter wordt, vandaar mijn tip, geldend voor heel Nederland trouwens.
Ik gooi altijd mijn rubberen kruik in de vriezer en als deze bevroren is dan doe ik hem in een sloop en leg hem aan mijn voeten, dan slaap ik heerlijk koel als een roos.
Met een ijzeren kruik gaat het niet, die scheurt.
Enjoy.

zondag 28 juni 2015 om 15:42
Goeie tip cateau! Heb hier nog een kruik liggen waar ik het mee uitprobeer.
Alleen overdag ga ik het zwaar krijgen, moet werken en waar ik werk is het al subtropisch warm en dan ook nog een hittegolf erbij, word het meteen dubbel zo warm.
Korte broek mag niet en open schoenen ook niet, dus dat word veel wapperen met dienbladen
Alleen overdag ga ik het zwaar krijgen, moet werken en waar ik werk is het al subtropisch warm en dan ook nog een hittegolf erbij, word het meteen dubbel zo warm.
Korte broek mag niet en open schoenen ook niet, dus dat word veel wapperen met dienbladen

zondag 28 juni 2015 om 15:48
quote:Cateautje schreef op 28 juni 2015 @ 15:46:
[...]
Koelelementen worden nat omdat ze de vochtige lucht aantrekken.Maar dat vang je op door ze in een handdoek te wikkelen, daar kun je desnoods nog een plastic zak omheen doen. Koelelementen nemen niet zoveel plaats in in de vriezer, die kun je overal tussen proppen.
[...]
Koelelementen worden nat omdat ze de vochtige lucht aantrekken.Maar dat vang je op door ze in een handdoek te wikkelen, daar kun je desnoods nog een plastic zak omheen doen. Koelelementen nemen niet zoveel plaats in in de vriezer, die kun je overal tussen proppen.
verba volant, scripta manent.
zondag 28 juni 2015 om 15:54
quote:MarianneDavids schreef op 28 juni 2015 @ 15:48:
[...]
Maar dat vang je op door ze in een handdoek te wikkelen, daar kun je desnoods nog een plastic zak omheen doen. Koelelementen nemen niet zoveel plaats in in de vriezer, die kun je overal tussen proppen.
Of je stopt de koelelementen in een kussensloop.
Ik stop mijn nacht T-Shirt in de vriezer. Een half uur voor het slapen en aantrekken ff uit de vriezer halen.
[...]
Maar dat vang je op door ze in een handdoek te wikkelen, daar kun je desnoods nog een plastic zak omheen doen. Koelelementen nemen niet zoveel plaats in in de vriezer, die kun je overal tussen proppen.
Of je stopt de koelelementen in een kussensloop.
Ik stop mijn nacht T-Shirt in de vriezer. Een half uur voor het slapen en aantrekken ff uit de vriezer halen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.