Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Er twee passiebloemen open waarbij handmatig de stamper en de meeldraden van bij elkaar heb gebracht....ik hoop op veel plantenseks de komende dagen...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoe warm was het vandaag?
Ik moet van dinsdag tot vrijdag vrij veel werken,aan de ene kant helaas maar aan de andere kant wel ok omdat het daar redelijk koel is.

Zaterdag hebben we een bruiloft dat vind ik minder fijn met zulk warm weer.
Wat een goede tips hierzo.

Ja oderex extra dry gebruik ik ook altijd.
quote:liubi schreef op 28 juni 2015 @ 19:25:

Hoe warm was het vandaag?

Niet. 23 graden.

Maar de hitte komt eraan!

Ik moet wel van maandag t/m donderdag werken deze week maar soit, de zomeravonden maken een hoop goed.

En vrijdag vrij, dan wordt het hier 33 gr. Zalig! En donderdagmiddag ga ik mooi op tijd het pand verlaten

Lang heet weekend!
Geen bijzonderheden
Is het wel zo'n goed idee om een anti transpirant te gebruiken? Hoe meer je transpireert, hoe meer warmte je kwijt raakt. Geen fris gezicht al die zweetplekken maar als je geen verplichtingen hebt zou ik Deoleen of Odorex even achterwege laten.
verba volant, scripta manent.
Douchen met Finn Sauna douchegel van Therme. Eventueel de bodymelt erbij. Die Finn Sauna lijn werkt namelijk echt verkoelend. Verder veel water en Spa Bruisend en waterijs. Voeten in bak water. Veel douchen. Boodschappen woensdag binnen hebben zodat ik donderdag en vrijdag de deur niet uit hoef. Veel in de slaapkamer zijn, daar komt de zon nooit en is het lekker koel. Veel vroeg naar bed gaan, zodat de zomerdagen lekker snel voorbij zijn.
Caramba, dat hete weer blijft minimaal twee weken in het land! Een gemiddelde temp van 28 graden maar er zitten ook uitschieters tussen van 37! en dan heb ik het over het redelijk koele weer aan de westkust, ik ga eens even kijken hoe dat in het zuidoosten verloopt.

Edit: zelfde in Maastricht.
En Therme Body Mist gebruiken. Verkoelend en je ruikt lekker fris.
quote:Cateautje schreef op 28 juni 2015 @ 20:32:

Caramba, dat hete weer blijft minimaal twee weken in het land! Een gemiddelde temp van 28 graden maar er zitten ook uitschieters tussen van 37! en dan heb ik het over het redelijk koele weer aan de westkust, ik ga eens even kijken hoe dat in het zuidoosten verloopt.
quote:Eleonora schreef op 28 juni 2015 @ 19:13:

Ik moet donderdag filmen.

In hele warme kleding.

Daar zie ik wel tegenop.

En dinsdag heb ik een filmfestival, ga ik in gala met die plakhitte. Dat wordt een koelelement in mijn decolleté om mijn haar omhoog te houden.

Verder horen de zonaanbidders me niet hoor. Ik zou niet durven!

Eerst een nat shirt/onderhemd aan en dan pas die warme kleding?

Wordt het trouwens warmer van meer laagjes? In de winter roepen ze altijd dat meerdere laagjes isoleert, dat zou in de zomer dan toch ook de andere kant op moeten werken lijkt me. En dinsdag wordt het ´maar´ 27 graden hoor .
Ik weet nooit wat ik moet eten tijdens een tropische hittegolf.
quote:Cateautje schreef op 28 juni 2015 @ 21:02:

Ik weet nooit wat ik moet eten tijdens een tropische hittegolf.Ik eet net zoals anders.
Geen bijzonderheden
@ Casalinga

Mensen dragen kleren om hun lichaamstemperatuur op peil te houden. In de woestijn doe je dit door je dik aan te kleden.

Om koel te blijven kun je het beste wollen kleding met verschillende los hangende lagen dragen. Deze dikke lagen werken als een soort isolatie. Ze houden de hitte buiten. Omdat je deze kleding los op je lichaam draagt kan er lucht doorstromen waardoor zweet makkelijk kan verdampen en je lichaam afkoelt.

Mensen die leven in de woestijn bedekken ook vaak hun hoofd en gezicht. Dit beschermd ze tegen de zon en het waaiende zand.

Volgens Willem Wever.

Vergeet de zomerjurkjes en luchtige kleding en trek vele laagjes kleding aan.
quote:Cateautje schreef op 28 juni 2015 @ 21:02:

Ik weet nooit wat ik moet eten tijdens een tropische hittegolf.Ik eet veel fruit, fruitsalades en waterijsjes.
Vroeg naar bed, vroeg op, om 05.00 is het licht maar als je geen tropenrooster hebt als je moet werken heb je daar weinig aan.
verba volant, scripta manent.
quote:yasmijn schreef op 28 juni 2015 @ 21:04:

[...]

Ik eet net zoals anders.Plus 1. Misschien nog ff wat pittiger dan normaal, peper is goed met dat hete weer.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
En veel groene thee.
quote:blue_lagoon schreef op 28 juni 2015 @ 21:09:

[...]

Ik eet veel fruit, fruitsalades en waterijsjes.Dat is inderdaad een plan. Zaken als pasta, rijst en aardappelen vind ik veel te zwaar met die hitte.
quote:hatsetats schreef op 28 juni 2015 @ 21:11:

[...]

Plus 1. Misschien nog ff wat pittiger dan normaal, peper is goed met dat hete weer.Inderdaad! Hete curries en pittige soepen!
Geen bijzonderheden
quote:Cateautje schreef op 28 juni 2015 @ 21:13:

[...]

Dat is inderdaad een plan. Zaken als pasta, rijst en aardappelen vind ik veel te zwaar met die hitte.

Ik krijg het ook moeilijk weg. Maaltijdsalades kunnen ook nog!

En veel, veel groene thee, al dan wel of niet met smaakje.
Peper, hete thee en pittig eten zijn erg goed tijdens hete dagen, maar ik zie wel vaker dat mensen dat echt niet willen eten of kunnen verdragen. Ik functioneer er juist extra goed op, merk ik. Net als wat extra zout en behoorlijk veel extra vocht, warm of koud.
Ik eet ook gewoon hetzelfde als anders.Kan ook gerust pittige bruine bonensoep eten als het heet is.
Even iets anders. Ik ben twee dagen wezen toeren op mijn snorbrommertje en nu heb ik overal een soort verbrandingsjeuk. Weet iemand waar ik me mee in moet smeren om dat zo snel mogelijk te laten helen. Ik ben niet rood, maar zo voelt het wel.
Ik kan op zich alles eten, maar ben liever buiten dan dat ik binnen sta te koken. Dus dan flans ik eerder wat makkelijks in elkaar dan dat ik uitgebreid in de keuken sta. Vind het echt zonde van mijn tijd dan, als ik net zo goed buiten in het zonnetje kan zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven