Hoe overleef ik... een hittegolf?
zaterdag 27 juni 2015 om 09:09
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
zondag 28 juni 2015 om 19:16
zondag 28 juni 2015 om 20:24
quote:liubi schreef op 28 juni 2015 @ 19:25:
Hoe warm was het vandaag?
Niet. 23 graden.
Maar de hitte komt eraan!
Ik moet wel van maandag t/m donderdag werken deze week maar soit, de zomeravonden maken een hoop goed.
En vrijdag vrij, dan wordt het hier 33 gr. Zalig! En donderdagmiddag ga ik mooi op tijd het pand verlaten
Lang heet weekend!
Hoe warm was het vandaag?
Niet. 23 graden.
Maar de hitte komt eraan!
Ik moet wel van maandag t/m donderdag werken deze week maar soit, de zomeravonden maken een hoop goed.
En vrijdag vrij, dan wordt het hier 33 gr. Zalig! En donderdagmiddag ga ik mooi op tijd het pand verlaten
Lang heet weekend!
Geen bijzonderheden
zondag 28 juni 2015 om 20:25
zondag 28 juni 2015 om 20:31
Douchen met Finn Sauna douchegel van Therme. Eventueel de bodymelt erbij. Die Finn Sauna lijn werkt namelijk echt verkoelend. Verder veel water en Spa Bruisend en waterijs. Voeten in bak water. Veel douchen. Boodschappen woensdag binnen hebben zodat ik donderdag en vrijdag de deur niet uit hoef. Veel in de slaapkamer zijn, daar komt de zon nooit en is het lekker koel. Veel vroeg naar bed gaan, zodat de zomerdagen lekker snel voorbij zijn.

zondag 28 juni 2015 om 20:32
zondag 28 juni 2015 om 20:33
quote:Cateautje schreef op 28 juni 2015 @ 20:32:
Caramba, dat hete weer blijft minimaal twee weken in het land! Een gemiddelde temp van 28 graden maar er zitten ook uitschieters tussen van 37! en dan heb ik het over het redelijk koele weer aan de westkust, ik ga eens even kijken hoe dat in het zuidoosten verloopt.
Caramba, dat hete weer blijft minimaal twee weken in het land! Een gemiddelde temp van 28 graden maar er zitten ook uitschieters tussen van 37! en dan heb ik het over het redelijk koele weer aan de westkust, ik ga eens even kijken hoe dat in het zuidoosten verloopt.

zondag 28 juni 2015 om 20:58
quote:Eleonora schreef op 28 juni 2015 @ 19:13:
Ik moet donderdag filmen.
In hele warme kleding.
Daar zie ik wel tegenop.
En dinsdag heb ik een filmfestival, ga ik in gala met die plakhitte. Dat wordt een koelelement in mijn decolleté om mijn haar omhoog te houden.
Verder horen de zonaanbidders me niet hoor. Ik zou niet durven!
Eerst een nat shirt/onderhemd aan en dan pas die warme kleding?
Wordt het trouwens warmer van meer laagjes? In de winter roepen ze altijd dat meerdere laagjes isoleert, dat zou in de zomer dan toch ook de andere kant op moeten werken lijkt me. En dinsdag wordt het ´maar´ 27 graden hoor .
Ik moet donderdag filmen.
In hele warme kleding.
Daar zie ik wel tegenop.
En dinsdag heb ik een filmfestival, ga ik in gala met die plakhitte. Dat wordt een koelelement in mijn decolleté om mijn haar omhoog te houden.
Verder horen de zonaanbidders me niet hoor. Ik zou niet durven!
Eerst een nat shirt/onderhemd aan en dan pas die warme kleding?
Wordt het trouwens warmer van meer laagjes? In de winter roepen ze altijd dat meerdere laagjes isoleert, dat zou in de zomer dan toch ook de andere kant op moeten werken lijkt me. En dinsdag wordt het ´maar´ 27 graden hoor .

zondag 28 juni 2015 om 21:05
@ Casalinga
Mensen dragen kleren om hun lichaamstemperatuur op peil te houden. In de woestijn doe je dit door je dik aan te kleden.
Om koel te blijven kun je het beste wollen kleding met verschillende los hangende lagen dragen. Deze dikke lagen werken als een soort isolatie. Ze houden de hitte buiten. Omdat je deze kleding los op je lichaam draagt kan er lucht doorstromen waardoor zweet makkelijk kan verdampen en je lichaam afkoelt.
Mensen die leven in de woestijn bedekken ook vaak hun hoofd en gezicht. Dit beschermd ze tegen de zon en het waaiende zand.
Volgens Willem Wever.
Vergeet de zomerjurkjes en luchtige kleding en trek vele laagjes kleding aan.
Mensen dragen kleren om hun lichaamstemperatuur op peil te houden. In de woestijn doe je dit door je dik aan te kleden.
Om koel te blijven kun je het beste wollen kleding met verschillende los hangende lagen dragen. Deze dikke lagen werken als een soort isolatie. Ze houden de hitte buiten. Omdat je deze kleding los op je lichaam draagt kan er lucht doorstromen waardoor zweet makkelijk kan verdampen en je lichaam afkoelt.
Mensen die leven in de woestijn bedekken ook vaak hun hoofd en gezicht. Dit beschermd ze tegen de zon en het waaiende zand.
Volgens Willem Wever.
Vergeet de zomerjurkjes en luchtige kleding en trek vele laagjes kleding aan.

zondag 28 juni 2015 om 21:15
zondag 28 juni 2015 om 21:16

zondag 28 juni 2015 om 21:56