Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
quote:Sensy12 schreef op 01 juli 2015 @ 20:53:

Ik kan hitte in bijvoorbeeld Marokko veel beter verdragen dan hier. Daar is de lucht droger en hier vochtiger. Het laatste is een stuk onaangenamer.

Het was vandaag en ik denk morgen ook hier best wel droge warmte. Maar om eerlijk te zijn vind ik het allebei snoeiheet...

Verder snap ik ook niet dat iedereen massaal deuren open gaat zetten met dat warme weer. Ik hou alles potdicht. Heerlijk!
Alle ramen en deuren dichtgehouden tot de zon verdween. Daarna alle deuren en ramen open gezet. Ventilator de hele dag aangehad. Lig nu op bed met een handdoek op het kussen en een lekker koud washandje om mezelf fris te houden

Ooh ja en 2 flessen water in de koelkast klaar staan voor morgen

Weltrusten!
Wij wandelen nu s nachts en s ochtends vroeg met de honden. Veel prettiger. En ik heb Bobby, mijn Teddy kruising konijn, heel kort geknipt. Wat wel handig was, deze keer stribbelde hij niet tegen vanwege de hitte. Toch doen ze niks met de koelelementen. Ik heb twee klamboe's met knijpers aan elkaar vastgemaakt en die hangt over de ren. Dus we zijn myasis-proof hier. Ik kan het aanraden om no-myasis spray te gebruiken, ook bij konijnen die nooit slappe ontlasting hebben. Ik ben 1 konijn verloren aan myasis, dat kan in een etmaal al fataal worden. Vandaar mijn maatregelen maar alle konijnen kunnen het krijgen.

Zelf vind ik het nog meevallen met hoe gaar ik me voel. Maar ik blijf ook voornamelijk binnen en doe s avonds het huishouden en de dieren. Wel lekker dat de was zo snel droogt. En ik ga zelf ijs maken met zelfgemaakte abrikozenjam. Dus abrikozenijs, roomijs. Ik heb ook nog bevroren blauwe bessen, even een recept zoeken. Toch drink ik nog steeds de hele dag thee. Doen ze in hele warme landen ook dus zo gek is het niet, toch? Mijn vriend zeurt steeds of ik niet liever frisdrank wil. Nee dus.

Ik vergeet wel steeds om me in te smeren met zonnebrand maar ik begeef me ook geen uren in de zon. Of moet dat ook als je binnen zit? Met de honden kom ik ook bijna niet in de zon maar 1 van mijn honden heeft nu een dunne vacht, dan moet je dus ook smeren als je langer dan 10 minuten in de zon bent met ze. Idee, ik zet wel zonnebrand bij de riemen, dan kan ik het opdoen als we de zon ingaan. Mijn brein werkt wat langzaam nu dus een geheugensteuntje kan geen kwaad.

O voor als je je even weeig voelt worden, wat dan wel helpt is beide polsen onder de koude kraan. Dat geeft mij iig een opkikker. Ik zit wel onder de hitte-uitslag maar ja, gewoon niet krabben. Ik heb mentholgel die een beetje helpt. Alleen in mijn slaap krab ik wel. Veel muggebeten ook. Ik ga vannacht sokjes aandoen, het staat zo kinderlijk, opengekrabte muggebeten.

Ik zweet veel in mijn gezicht, dat vind ik niet zo erg, maar wel als er kattenharen op de handdoek zitten waarmee ik mijn gezicht wil afdrogen, brr. Waarom is dat zo als het zo warm is? Ik heb er anders nooit zo'n last maar nu, een paar haren op mijn gezicht, word ik gek van en die moeten er dan af. Dus spoelen met water. En dan maar zo op laten drogen, hahaha. Alles plakt zo, dat is het. Gelukkig is de douche nu stuk, zucht. Er komt alleen nog een piesstraaltje uit.

Maar goed, vandaag vond ik nog best te doen. Zaterdag wordt lastiger. Toch maar een zwembadje opblazen. Sterkte iedereen!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Pff.. Gladiool, word jij nooit moe van jezelf met al die ellenlange posts? Ik wel namelijk. Echt niet boeiend
Dan lees je ze toch niet, jippie?
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Hoe overleef ik een hittegolf én een snurkende echtgenoot? Zucht... ben nu toch maar op de logeerkamer gaan liggen, ook al is het daar meer dan 30 graden. En man heeft het waarschijnlijk niet eens door, want die maakte zo'n herrie...
Balen, Bloes Hopelijk heb je nog lekker geslapen.

Ik voel me nu best wel bevoorrecht. We hebben boven airco en we hebben een zwembad in de tuin, veel schaduw en genoeg wind. Het is hier dus goed toeven. Vroeger had ik dat allemaal niet en kon ik ook goed tegen de hitte, maar dit is toch wel erg fijn. En gezellig, want alle vriendinnetjes van mijn dochters willen hier spelen na school
Goedemorgen allemaal.
Kattenharen op je gezicht van dehanddoek

Hier geniet ik met volle teugen. Alleeneen beetje jammer van de muggen.
Fakking hell... We hebben beide geen oog dichtgedaan. Man zegt net: en het is nog niet over, wat een ellende!
Zo lekker vroeg opgestaan en alles tegen elkaar opengezet.

Vannacht met alle ramen open is het maar liefst 0,5 graden afhekoeld in huis!

Lag heerlijk onder een laken en had vannacht zo iets van, net te koud nog.
Goedemorgen allemaal.

Zit weer in de koude airco op werk

Gisteravond een etentje met collega's in de stad op het terras, gepaard gaande met veel rosé met ijs.

Heerlijke avond!

En uitstekend geslapen.

Ik gedij enorm op de hitte.

Vandaag stop ik ermee om 1400 uut. Lekker de tuin in en een lang weekend voor de boeg!
Geen bijzonderheden
Ik heb net een ventilator besteld, die had ik niet meer. Zeker zaterdag is deze hard nodig. Met alles ramen en deuren potdicht blijft het wel wat minder heet, maar ik krijg het er vreselijk benauwd van en die vent kan daar mooi zijn werk tegen doen.
quote:jippie55 schreef op 02 juli 2015 @ 00:41:

Pff.. Gladiool, word jij nooit moe van jezelf met al die ellenlange posts? Ik wel namelijk. Echt niet boeiendNou zeg. Moet ze toch zelf weten. Dan sla je het over. Ik vind het juist leuke stukjes.
quote:phoebe1982 schreef op 01 juli 2015 @ 23:46:

[...]

Verder snap ik ook niet dat iedereen massaal deuren open gaat zetten met dat warme weer. Ik hou alles potdicht. Heerlijk!

Dat snap ik ook niet. Ik heb sinds maandag hier alles dicht gehouden en het is hier koel.

Gisteravond hadden we even de schuifpui open maar het was buiten om 23.30nog warmer dan binnen dus snel weer dicht.
quote:dolfje schreef op 02 juli 2015 @ 07:49:

[...]

Dat snap ik ook niet. Ik heb sinds maandag hier alles dicht gehouden en het is hier koel.

Gisteravond hadden we even de schuifpui open maar het was buiten om 23.30nog warmer dan binnen dus snel weer dicht.Bij ons loopt de temperatuur vooral óp als alles dicht is. Ter vergelijk: ik was gisteren even niet thuis, dus ik had alles dichtgelaten. Toen ik opstond in de ochtend, was het thuis gekoeld tot 23 graden. Alles dichtgehouden, naar het werk en 5 uur later was het nog steeds pas 25 graden. Perfect natuurlijk. Maar terwijl ik thuis was, met alles nog dicht, begon de temperatuur op te lopen tot zo'n 29 graden. Toen ik het niet meer hield, heb ik voor de ventilatie toch maar de deur opgezet. Uiteindelijk daalde de temperatuur weer tot 27,5 graad, na een uur. Dus ik doe toch echt af en toe wat open, want blijkbaar isoleert ons huis niet goed genoeg (is ook een erg oud huis) en loopt daardoor de temperatuur toch wel erg hard op.
Ik hou ook alles dicht, enige dat ik open doe is mijn bloesje :P
Hier gaat in de zeer vroege ochtend het raam een halfuur open om de frisse wind door te laten en dan alles potdicht. Ik weet niet of het zou schelen om alles maar dicht te laten, ik denk het van niet.

Zelf vind ik dit weer best lekker tot nu toe. Ik pas op dat ik geen huishoudelijk werk verricht na 09:00u, niet ga sporten, me rustig houd, het elektronicagebruik minder, snelle maaltijden kook en dochter zit prins(es)heerlijk in haar badje in de buitenlucht. Ik heb het gisteren laten staan en zijn man en ik er nog met onze voeten in gaan staan. De tuin moet iedere avond nu ook water hebben, dan richt ik de sproeikop eens op mijn voeten. Gisteren hebben we nog om 22:00u een bak ijs gehaald en (teveel) opgegeten. Oh, en ik drink iedere avond een glas wijn van de fles die ik van vakantie heb teruggenomen. Ik geniet!

Medische toestanden daargelaten en natuurlijk is het oppassen voor de ouderen en baby's (dat is mijn enige zorg met dit weer, mijn dochter en de 83 jarige tante van mijn man). Maar verder... oh, jongens, het is zomer! En het is niet zo stik benauwd. Er waait evengoed een lekkere wind in de avond. Afgelopen nacht heb ik de ramen wijd opengezet en toen vond ik het zelfs fris!
Hier in de randstad 24 graden. De wind gaat draaien vanmiddag gelukkig!
Ik heb net vast pasta gekookt voor de pastasalade van vanavond en dadelijk maak ik nog een meloen smoothie voor ik naar mijn werk fiets,heel langzaam .. Hopelijk is het daarbinnen nog steeds lekker.
Rustig aan doen en veel water drinken. Gordijnen en alles in huis dichthouden. Als het echt te warm wordt een koude douche nemen, eventueel met kleren aan, die blijven een uur koud is dat blijf je koel.

Na een paar maanden Afrika voel ik me bij deze temperatuur eindelijk thuis.

Pff.. Gladiool, word jij nooit moe van jezelf met al die ellenlange posts? Ik wel namelijk. Echt niet boeiendNou, ik lees in haar bericht anders een heleboel tips waar ik wat mee kan.

Pff.. Gladiool, word jij nooit moe van jezelf met al die ellenlange posts? Ik wel namelijk. Echt niet boeiendWat vreselijk kinderachtig om haar dan ook nog gladiool te noemen.
Ik had gisteren een dag vrij en om 11 uur lag ik volledig geinstalleerd samen met een vriendin op gehuurde bedjes op de beach. 's middags een lunch in de schaduw met glas wijn. Flink heet maar af en toe ook een lekker briesje.

Het beviel zo goed dat we eind van de middag geen zin hadden om weg te gaan, een andere vriendin hebben gebeld die ook kwam met kind en vervolgens zijn we tot 21.30 uur gebleven.

Prachtige rode zon in de zee en het strand stroomde leeg waaronder een huilende peuter die zich luidkeels verzette en tegenstribbelde en tegen zijn ouders riep dat hij niet weg wilde maar wilde blijven.

Zo lekker was het. Een top vakantiedag in eigen land.

Vanmiddag na het werk ga ik weer, evenals morgen en zaterdag.

Ook nog heerlijk geslapen dus I love the summer.
Plat dak hier en hele dag zon. Geen Airco, wel een ven. Rustig houden en veel drinken en polsen onder de kraan. Gisterenavond strand geweest en even heerlijk afgekoeld. Vanavond ga ik weer even langs de vloedlijn uitwaaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven