Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
quote:ikeaverslaafde schreef op 02 juli 2015 @ 12:25:

[...]

Teamuitje?Haha ja gezellig
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Feeksje1977 schreef op 02 juli 2015 @ 12:27:

Goh hoe warm het ook is beetje zuigen lukt altijd he?Gaat er bij jou n alarm af ofzo als ik iets heb gepost? Je zit weer als n bok op de haverkist.
quote:hatsetats schreef op 02 juli 2015 @ 12:35:

[...]

Gaat er bij jou n alarm af ofzo als ik iets heb gepost? Je zit weer als n bok op de haverkist.Dames, het is te warm voor ruzie!
quote:pejeka schreef op 02 juli 2015 @ 12:23:

Ik zit te rillen van de kou op kantoor. Ik zit opgescheept met een stel collega's die denken dat iedere graad méér buiten, reden is de airco juist nóg een graad kouder in te stellen. Ding staat momenteel op 17 graden ofzo. Ben af en toe even naar buiten gelopen om weer op temperatuur te komen...

En in de winter willen ze de verwarming op 24 hebben zeker

Hier in huis is het goed te doen. Maar goed, ik ben eigen baas, heb mijn werk van morgenochtend naar afgelopen maandagmiddag verplaatst. Het enige dat ik nog moet doen is met mijn dochter de stad in, die heeft geen zomerschoenen, zegt ze. Verbaast mij niks, elke keer dat we voor schoenen gingen wilde ze gympen hebben.
quote:Louise70 schreef op 02 juli 2015 @ 12:37:

[...]

Dames, het is te warm voor ruzie!Ik maak geen ruzie hoor
Vergadering op de andere locatie in de meest koude kamer ever. Zit ik in m'n capri en sandalen.

Ik zit te rillen van de kou op kantoor. Ik zit opgescheept met een stel collega's die denken dat iedere graad méér buiten, reden is de airco juist nóg een graad kouder in te stellen. Ding staat momenteel op 17 graden ofzo. Ben af en toe even naar buiten gelopen om weer op temperatuur te komen...

Hier ook, ik snap dat niet.

Ik heb vandaag maar een lange (wel dunne) broek aangedaan en een vest mee.

Nu alleen nog koude voeten, maar al beter dan mn jurkje van gisteren
De wind is gedraaid naar het westen. Ik heb de ramen op het westen en de deur op het oosten open en er waait een heerlijk briesje door het huis, recht van zee. Ik ben een oprecht gelukkig mens.
Tja, die paar dagen warm weer. Ja, het is best warm, maar je moet je gewoon niet zo druk maken, vooral vroeg in de ochtend en laat in de avond iets gaan doen. Gisteren wezen hardlopen, we gingen pas om 9 uur 's avonds weg, was goed te doen.

Daarnaast word ik altijd een beetje moe van het geklaag over het weer, te warm, te koud, te nat. Het gaat vanzelf weer over hoor! (Ik geef toe, ik vind het wel leuk, maar ik heb op Bonaire gewoond, waar het hele jaar door of warm of heel warm is, dag en nacht, dus dan zie je dat denk ik anders.)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
We zijn er maar mee gestopt. Het werd ondoenlijk. Een collega ging al plat.

In t zonnetje was het 52 graden.

De airco moet nu minimaal op 25 graden staan, liefst nog iets hoger.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Tsja ik word dan weer moe van mensen die klagen dat anderen klagen. Zo hebben we allemaal wel wat hè.
Wij hebben ijs gekregen hier. Man, dat mogen ze echt vaker doen! Lekker stracciatella ijs! Ben er gewoon even helemaal dolgelukkig van.

Ik zit te rillen van de kou op kantoor. Ik zit opgescheept met een stel collega's die denken dat iedere graad méér buiten, reden is de airco juist nóg een graad kouder in te stellen. Ding staat momenteel op 17 graden ofzo. Ben af en toe even naar buiten gelopen om weer op temperatuur te komen...Hier idem
Geen bijzonderheden
Wij krijgen vandaag ook ijs op kantoor! En daarna ga ik lekker naar huis, want was al om 6 uur begonnen.
Shoot first, ask questions later!
quote:fleetfox schreef op 02 juli 2015 @ 13:23:

Wij hebben ijs gekregen hier. Man, dat mogen ze echt vaker doen! Lekker stracciatella ijs! Ben er gewoon even helemaal dolgelukkig van.Bij ons verkopen ze ijs in de kantine. Dus ik kan zoveel ijsjes eten op mijn werk als ik wil
Dat gezeur over de airco. Dan houd je daar toch rekening mee. Je kunt makkelijker wat aantrekken, dan steeds meer uittrekken. Hier op kantoor staan alle airco's voluit op 10 graden te draaien. Alle deuren van de gang tegenover elkaar open. Het zal vast niet goed zijn voor het milieu, maar who cares... Dit zijn zware tijden!!
quote:Gingembre schreef op 02 juli 2015 @ 13:21:

Tsja ik word dan weer moe van mensen die klagen dat anderen klagen. Zo hebben we allemaal wel wat hè.

Precies!

En je zal mij niet horen als het regent/ koud is/ stormt. Alleen hitte. Das mijn ding. Of eigenlijk; niet mijn ding

Moet zeggen dat ik blij ben met mijn tokkie-airco. Flessen bevroren water voor de ventilator. Ik had niet verwacht dat het echt zou werken, maar het geeft een heerlijk koele bries door de kamer!
quote:viavia2013 schreef op 02 juli 2015 @ 13:38:

Dat gezeur over de airco. Dan houd je daar toch rekening mee. Je kunt makkelijker wat aantrekken, dan steeds meer uittrekken. Hier op kantoor staan alle airco's voluit op 10 graden te draaien. Alle deuren van de gang tegenover elkaar open. Het zal vast niet goed zijn voor het milieu, maar who cares... Dit zijn zware tijden!!Ik vind het nogal idioot om met dit weer een wollen vest mee te moeten nemen omdat het op kantoor wel een vrieskast lijkt. Je kan de temperatuur toch gewoon dusdanig instellen dat het weliswaar koeler is dan buiten, maar wel een redelijke leeftemperatuur en niet alsof je in een ijskast zit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik ben nogal een koukleum. In de winter draag ik nog een longsleeve onder een dikke trui naar het werk, omdat het me nooit warm genoeg is. Ik snap dat niet iedereen zo'n koukleum is, dus ik hou er rekening mee.

Altijd laag op laag aan dus.

Als het dan eindelijk lekker warm is buiten, vind ik het heerlijk om eens iets anders aan te doen dan lange mouwen, broeken laarzen enz.

Maar als dan die airco zo hard staat te loeien, moet ik weer een jasje/vest aan.

Die heb ik al 8 maanden aan gehad! Dat wil ik niet meer!
Voor degene die met tip kwam van de kruik in de vriezer
quote:pejeka schreef op 02 juli 2015 @ 13:43:

[...]

Ik vind het nogal idioot om met dit weer een wollen vest mee te moeten nemen omdat het op kantoor wel een vrieskast lijkt. Je kan de temperatuur toch gewoon dusdanig instellen dat het weliswaar koeler is dan buiten, maar wel een redelijke leeftemperatuur en niet alsof je in een ijskast zit.

Precies. Arbotechnisch is het zo dat met deze hoge temperaturen binnen maar 5 graden minder mag zijn dan buiten.

Maar ik ga er niet meer over bakkeleien, ik ga zo naar huis en zie het dinsdag wel weer.
Geen bijzonderheden
quote:pejeka schreef op 02 juli 2015 @ 13:43:

[...]

Ik vind het nogal idioot om met dit weer een wollen vest mee te moeten nemen omdat het op kantoor wel een vrieskast lijkt. Je kan de temperatuur toch gewoon dusdanig instellen dat het weliswaar koeler is dan buiten, maar wel een redelijke leeftemperatuur en niet alsof je in een ijskast zit.IJskast? 10 graden? Echt? Het helpt toch geen meter om de airco in te stellen op 25 tot 30 graden! Dat is onzin...
quote:bankje schreef op 02 juli 2015 @ 13:47:

Voor degene die met tip kwam van de kruik in de vriezer Dat was cateautje volgens mij. Het werkt dus? Want ik ben gisterochtend in 3 winkels geweest op zoek naar zo'n kruik, maar kon er nergens 1 vinden.
quote:bankje schreef op 02 juli 2015 @ 13:47:

Voor degene die met tip kwam van de kruik in de vriezer
Hoe overleef ik een stoptrein zonder ramen en geen airco? Bahbahbah....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven