Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
quote:pamelacourson schreef op 02 juli 2015 @ 13:36:

[...]

Bij ons verkopen ze ijs in de kantine. Dus ik kan zoveel ijsjes eten op mijn werk als ik wil Ja, maar deze waren gratisss! Ik heb ook een Mac om de hoek, maar goed dat ik daar nooit aan denk.
quote:viavia2013 schreef op 02 juli 2015 @ 13:49:

[...]

IJskast? 10 graden? Echt? Het helpt toch geen meter om de airco in te stellen op 25 tot 30 graden! Dat is onzin...

Geen onzin. Een airco stel je 5 graden kouder in dan buitentemperatuur.

In mijn geval instellen op 28 graden.

Hier is het dan ook heerlijk koel
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:viavia2013 schreef op 02 juli 2015 @ 13:38:

Dat gezeur over de airco. Dan houd je daar toch rekening mee. Je kunt makkelijker wat aantrekken, dan steeds meer uittrekken. Hier op kantoor staan alle airco's voluit op 10 graden te draaien. Alle deuren van de gang tegenover elkaar open. Het zal vast niet goed zijn voor het milieu, maar who cares... Dit zijn zware tijden!!

Grappig Viavia, maar ik ben het dus nooit met je eens.

Ik vind dat een werkplek comfort moet dienen. En natuurlijk kun je het niet 20 mensen allemaal naar de zin maken, maar naar 21 graden terwijl het buiten 35 graden is... dat is nogal een smak voor je lijf als je buitenkomt! Ik hoef hier niet met een trui en dikke broek naar binnen te lopen om het 8 uur een beetje warm te hebben, om vervolgens dan naar buiten te lopen en mij moeten ontdoen van al die kleding?
Ze zeuren, werkplek comfort? Ik zal mijn man even bellen en vragen of met kabels slepen met 35/40 graden lekker comfortabel is.

Eerst zitten er dames pagina's te zeiken op mensen die echt niet tegen de hitte kunnen en nu wel huilen om een airco en een vestje aan moeten doen. Sorry dat vind ik echt debiel.
Hier is het 38 graden buiten. Las net ergens dat (kinderen) je niet meer in de zon mag. Te gevaarlijk.
Regen in Zeeland! De temperatuur is hier nu een aangename 23 graden. Voelt zo goed.
quote:Muurbloempje92 schreef op 02 juli 2015 @ 14:15:

Regen in Zeeland! De temperatuur is hier nu een aangename 23 graden. Voelt zo goed.

Ik kom er aan!

Ik zit te denken om zo naar het strand te rijden, is een uurtje en het zou nu daar al koeler dan 25 graden zijn.
quote:fleetfox schreef op 02 juli 2015 @ 14:01:

[...]

Grappig Viavia, maar ik ben het dus nooit met je eens.

Ik vind dat een werkplek comfort moet dienen. En natuurlijk kun je het niet 20 mensen allemaal naar de zin maken, maar naar 21 graden terwijl het buiten 35 graden is... dat is nogal een smak voor je lijf als je buitenkomt! Ik hoef hier niet met een trui en dikke broek naar binnen te lopen om het 8 uur een beetje warm te hebben, om vervolgens dan naar buiten te lopen en mij moeten ontdoen van al die kleding?Nou dan mag ik de verwarming wel aanzetten in mijn huis, buiten is het 33 graden, binnen een comfortabele 23 graden. Moet ik nu opstoken naar 28 graden?
Op kantoor is het goed te doen, maar thuis..... Mijn schoonzusje kwam dinsdag langs en heeft toen de hele dag alles in huis Open gehad. Nu zit alle warmte in huis. Wordt nog een uitdaging om het weer koel te krijgen.
3 uur in het ov, ben dus maar om 6 uur opgestaan. En wonder ik had eens geen pech. Tussenstukken hebben meestal geen airco maar vandaag trof ik er een die heerlijk koel was. Ondanks dat alles wat tegen liep toch de trein gehaald omdat die wat vertraging had. Bij mij was het op de koelste plek 35 gr Bij vriend in de schuur 22. Zelfs wat fris dus. Hoop morgen lekker buiten te kunnen zien. Tot nu toe een aardige dag dus , lichamelijke dingen niet meegerekend.
quote:Feeksje1977 schreef op 02 juli 2015 @ 14:07:

Ze zeuren, werkplek comfort? Ik zal mijn man even bellen en vragen of met kabels slepen met 35/40 graden lekker comfortabel is.

Eerst zitten er dames pagina's te zeiken op mensen die echt niet tegen de hitte kunnen en nu wel huilen om een airco en een vestje aan moeten doen. Sorry dat vind ik echt debiel.Goh Feeksje, eerst zit je om begrip te vragen vanwege de warmte en nu kun jij dat niet opbrengen voor diegenen die het koud hebben? Ik gedij heerlijk op warmte en nu eenmaal minder op kou. Al ben ik een groot liefhebber van de herfst. Maar het is toch gek dat je je voor kantoor moet kleden alsof het een totaal ander seizoen is dan dat het buiten is, niet?
quote:jubelientje schreef op 02 juli 2015 @ 14:20:

[...]

Nou dan mag ik de verwarming wel aanzetten in mijn huis, buiten is het 33 graden, binnen een comfortabele 23 graden. Moet ik nu opstoken naar 28 graden? Als ik bij jou op bezoek zou komen: ja.
quote:fleetfox schreef op 02 juli 2015 @ 14:30:

[...]

Als ik bij jou op bezoek zou komen: ja. Dan moet je toch maar een andere keer op visite komen. Ik zet vannacht ook lekker de airco aan in mijn slaapkamer, zodat ik heerlijk onder mijn dekbedje kan slapen bij 19 graden.
quote:jubelientje schreef op 02 juli 2015 @ 14:32:

[...]

Dan moet je toch maar een andere keer op visite komen. Ik zet vannacht ook lekker de airco aan in mijn slaapkamer, zodat ik heerlijk onder mijn dekbedje kan slapen bij 19 graden.He shit. Leek me zo gezellig!
ventilator aan en alle geluiden van buiten (open raam s nachts)

heb ik dan gelijk ook geen last meer van...
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
quote:fleetfox schreef op 02 juli 2015 @ 14:28:

[...]

Goh Feeksje, eerst zit je om begrip te vragen vanwege de warmte en nu kun jij dat niet opbrengen voor diegenen die het koud hebben? Ik gedij heerlijk op warmte en nu eenmaal minder op kou. Al ben ik een groot liefhebber van de herfst. Maar het is toch gek dat je je voor kantoor moet kleden alsof het een totaal ander seizoen is dan dat het buiten is, niet?Precies. Op mijn afdeling zit je met vesten, lange broeken en sokken en laarzen. Echt bizar met dit weer. Ik ben gelukkig thuis nu. Zomerjurk met slippers! Tuindeuren staan open, binnen is het 29.4. Buiten 35.6
Geen bijzonderheden
Het is hier inmiddels overwegend bewolkt en het waait nogal. Alle deuren en ramen staan open en er waait een lekker briesje door het huis. Heerlijk!
Waar is dat?

Morgen wordt het ook een stuk minder heet, 32 ofzo. Zaterdag weer heel heet.
Geen bijzonderheden
Regio Rotterdam
quote:Feeksje1977 schreef op 02 juli 2015 @ 14:07:

Eerst zitten er dames pagina's te zeiken op mensen die echt niet tegen de hitte kunnen en nu wel huilen om een airco en een vestje aan moeten doen. Sorry dat vind ik echt debiel.
Waarom kunnen ze bij de stadsverwarming niet gewoon zorgen voor stadsverkoeling? Het geluid van het getinkel van ijsklontjes door de leidingen en radiatoren lijkt me wel leuk.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 02 juli 2015 @ 15:16:

Waarom kunnen ze bij de stadsverwarming niet gewoon zorgen voor stadsverkoeling? Het geluid van het getinkel van ijsklontjes door de leidingen en radiatoren lijkt me wel leuk.Ik tinkel gewoon met de ijsblokjes in mijn glas
Geen bijzonderheden
quote:Isabela schreef op 02 juli 2015 @ 15:05:

Het is hier inmiddels overwegend bewolkt en het waait nogal. Alle deuren en ramen staan open en er waait een lekker briesje door het huis. Heerlijk!
quote:Isabela schreef op 02 juli 2015 @ 15:05:

Het is hier inmiddels overwegend bewolkt en het waait nogal. Alle deuren en ramen staan open en er waait een lekker briesje door het huis. Heerlijk!Hier ook bewolkt en een briesje . Maar heel ver weg van Rotterdam.
quote:yasmijn schreef op 02 juli 2015 @ 15:07:

Waar is dat?

Morgen wordt het ook een stuk minder heet, 32 ofzo. Zaterdag weer heel heet.Een stuk minder heet? Nog steeds niet om uit te houden dus!

Lang leve de winter!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven