Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
quote:lucky82 schreef op 27 juni 2015 @ 11:31:

Is dit topic nu een wedstrijdje wie zijn vader/broer/opa/oom het, het zwaarst heeft geworden?Ja, en ik ben dramatisch aan het verliezen: ik heb geen vader/broer/opa/oom.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Zeker, ik heb vandaag op youtube gezien hoe ik de planten-seks op mijn balkon kan bevorderen (met een kwastje) dan krijg ik misschien vruchten (passie baby's).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Gatti schreef op 27 juni 2015 @ 11:25:

Mijn vader, heeft ivm zijn hart, ook veel last van de hitte.

Daarom gaat hij 's morgens en later op de avond lekker in de tuin zitten. Overdag zit hij binnen met de mobiele airco die hij van ons, zijn kinderen, heeft gekregen, meestal valt de warme periode samen met de Tour. Zo houdt hij 't prima uit. De overige, minimaal, 340 kan hij doen wat hij wil.

En ja, hij hoeft inderdaad met zijn 76e niet meer te werken. Wel altijd gedaan in de bouw, buiten.Kijk, zo kan het dus ook. Je gewoon aanpassen ipv klagen.
quote:mary57 schreef op 27 juni 2015 @ 11:34:

[...]

Kijk, zo kan het dus ook. Je gewoon aanpassen ipv klagen.Klagen (in je hoofd dus ook) maakt het ook gewoon erger.
Er zijn een paar taboes op het viva forum. Eén daarvan is zeuren over warm weer.
Er is een klaagtopic op psyche over zomerhaters. Daar mag het dan weer wel
Er is ook een zustertopic voor hen die een hekel aan hebben aan winter.
quote:mary57 schreef op 27 juni 2015 @ 11:34:

[...]

Kijk, zo kan het dus ook. Je gewoon aanpassen ipv klagen.'The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails" quote van William Arthur Ward
Only you can change your life. No one can do it for you.
quote:Sidroht schreef op 27 juni 2015 @ 11:12:

[...]

Is goed, jij hebt het zwaarder, jij hebt meer recht van spreken, jeetje, wqt heftig voor je.Ik heb het niet over mezelf
Bij ons ..... in het zuiden van het land,word het op woe 33 graden en do 36 graden.

tja de knop om en gaan met die banaan.

Ik ben lasser,en dat valt niet mee,af en toe.

Dus lekker in mn dikke overal, en dikke handschoenen,en werkschoenen en de las helm op,en het metaal,wat warmte af geef.

En veel water drinken,want je zweet er wel van.

En met het raam open slapen,en overdag de gordijnen dicht houden.
quote:himalaya schreef op 27 juni 2015 @ 09:21:

Eerst dat gezeur overal dat de zomer maar niet wil komen en dat het zo kou-houd is, nu een dramatitel 'hoe overleef ik een hittegolf'.. Hou toch op met gehuil.

Als het warm is trek je luchtige kleding aan, doe je minder inspannende dingen, gooi je het raam pas 's avonds open, eet je een ijsje méér en drink je meer. En als het koeler wordt trek je wat warmers aan.

Hoe moeilijk kan het allemaal zijn.Eens!Het is ook nooit goed.In de winter hoor je sommige zeggen dat sneeuw niet hoeft voor hen en anderen willen graag weer sneeuw.Dan de zomer:16 graden is te koud en nu is het weer te warm...
quote:Mevrouw75 schreef op 27 juni 2015 @ 09:25:

[...]

Juist goed. Lekker zweten, ben je meteen je warmte kwijt en heb je het de rest van de dag lekker frisjes.Tijdens het rennen voelt het ook nog eens frisser aan. Wanneer je weer stilstaat lijkt het veel warmer.
quote:wendy7373 schreef op 27 juni 2015 @ 12:04:

Bij ons ..... in het zuiden van het land,word het op woe 33 graden en do 36 graden.

tja de knop om en gaan met die banaan.

Ik ben lasser,en dat valt niet mee,af en toe.

Dus lekker in mn dikke overal, en dikke handschoenen,en werkschoenen en de las helm op,en het metaal,wat warmte af geef.

En veel water drinken,want je zweet er wel van.

En met het raam open slapen,en overdag de gordijnen dicht houden.Voor dit soort werkzaamheden zijn er toch vaak aangepaste werktijden? Lijkt me echt geen doen in die hitte.
Ik ga ook zongedroogde tomaten maken in het raam.

Het enige waar ik tegen opzie is de hitte in het OV waar ik elke dag 40 min inzit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik neem het weer zoals het is.Je krijgt het maar.Mijn zus woont in Dubai omdat haar vriend daar een baan heeft.Gedurende 3 maanden

is het daar tussen de 40 en 45 graden.Naar buiten overdag kan je niet want daar is het te warm voor en s'nachts is het vaak nog boven de 30 graden.De vriend van mijn zus zit dan ook vaak binnen met een airco,lijkt mij niet erg gezond.Mijn zus heeft een kind van 21 maanden en is zwanger van de tweede.Ze zit nu in Denemarken bij mijn moeder die een huis met tuin heeft en het kind ook naar buiten kan.Meestal is het daar van de zomer tussen de 20 en 26 graden.Uiteraard kan het daar ook 30 graden of meer worden maar hooguit een paar dagen zoals het hier ook wel eens voorkomt en gelukkig niet zoals in Dubai 3 maanden lang 42 graden of meer.Dat vind ik net wat erger dan een hittegolf van een paar dagen.Het beste is gewoon je niet te druk over het weer te maken en het rustig aan te doen,veel drinken,veel vitamines,luchtige kleding etc...Natuurlijk hoeven 30 graden en meer ook niet voor mij maar je doet er niets aan.Er komt ook weer een eind aan het hele warme weer.
quote:viva-amber schreef op 27 juni 2015 @ 12:13:

Ik ga ook zongedroogde tomaten maken in het raam.

Het enige waar ik tegen opzie is de hitte in het OV waar ik elke dag 40 min inzit.OV is echt verschrikkelijk met warm weer: zwetende mensen, sommige ruiken ook niet fris. Soms was het zo druk dat ik bijna met mijn neus de oorharen van een andere reiziger aan kon tikken... Blegh! Ik had een abo voor eerste klas, maar er was geen doorkomen aan. Na half jaar, auto met airco gekocht! Best choice ever....
Zwaar werk verrichten met deze hitte lijkt me trouwens niet fijn.Mijn vriend gaat deze week ook niet in de fabriek overwerken daar het daar erg warm is.En het is ook erg warm in de tram en in het andere openbaar vervoer.

Ik bekijk het van dag tot dag.Hoop in ieder geval dat het droogwarm wordt.We zullen wel zien.
Ik heb één keer een hittegolf meegemaakt. Op Barbados, toen het zo warm was dat de lokale bevolking het krankzinnig warm vond.

Overleven was vrij simpel. Ik was daar voor werk, sliep, at en werkte in het Hilton. Uitstekende airco. In mijn vrije tijd op het strand gelegen, ene voet in de caribische zee, andere voet in de atlantische oceaan. Gut wat had ik het zwaar
Ik mag geen plaatjes plakken, dus maar even een url: http://www.hiltonbarbados ... ort-Tagline-1-880x620.jpg

Dat dak, daar kon je koude drankjes halen, als het toch te warm werd in de hittegolf. Afzien.
Ik probeer er het beste van te maken of het nou 16 of 30 graden is.Natuurlijk vind ik tussen de 20 en 26 graden ideaal voor de zomer.Maar aan het

weer kan je nou eenmaal geen eisen stellen.
Tijdens de hittegolf van 2003 zaten we in Frankrijk, het was bijna niet te harden. We stonden om 06.00 op, de dichtstbijzijnde grote supermarkt ging om 08.00 open, na de boodschappen kon je nog net met goed fatsoen een kop koffie en een croissantje nemen op een terras en daarna gingen we terug, we hadden een gîte met dikke muren. We hebben zeker anderhalve week nauwelijks warm gegeten want geen trek, sla, brood, kaas. Tot overmaat van ramp was het dichtstbijzijnde restaurant wegens vakantie gesloten. Pas rond een uur of negen in de avond konden we buiten zitten. Toen het uiteindelijk noodweer werd met bijbehorende stroomuitval koelde het een beetje af, we zagen de volgende ochtend bij wijze van spreken het gras groeien en we hoorden de bomen jubelen van blijdschap.
verba volant, scripta manent.
Nee Isabela,daar word er geen rekening gehouden,want niet iedereen wil om dan om 5:45 beginnen.

Er word wel ploegen gedraaid,maar dat geldt niet voor de lassers. maschines geven ook veel warmte af.

Maar ik zou wel zo vroeg willen beginnen als het aan mij lag,maar wie weet komt daar wel verandering in.

Maar met die hete dagen op het werk,wordt wel ijsjes uitgedeeld,jaja magnums.

Of blikjes drinken,maar ik drink alleen water

en weet je dan wat zo fijn is,kom je bezweet thuis,en lekker een lauwe douche,en dan ben je weer een ander mens.

En dat vind ik heerlijk,en het water staat lekker koud in de koelkast.
quote:MarianneDavids schreef op 27 juni 2015 @ 12:38:

Tijdens de hittegolf van 2003 zaten we in Frankrijk, het was bijna niet te harden. We stonden om 06.00 op, de dichtstbijzijnde grote supermarkt ging om 08.00 open, na de boodschappen kon je nog net met goed fatsoen een kop koffie en een croissantje nemen op een terras en daarna gingen we terug, we hadden een gîte met dikke muren. We hebben zeker anderhalve week nauwelijks warm gegeten want geen trek, sla, brood, kaas. Tot overmaat van ramp was het dichtstbijzijnde restaurant wegens vakantie gesloten. Pas rond een uur of negen in de avond konden we buiten zitten. Toen het uiteindelijk noodweer werd met bijbehorende stroomuitval koelde het een beetje af, we zagen de volgende ochtend bij wijze van spreken het gras groeien en we hoorden de bomen jubelen van blijdschap.Heerlijk toch, zo'n hittegolf!
quote:viavia2013 schreef op 27 juni 2015 @ 12:24:

[...]

OV is echt verschrikkelijk met warm weer: zwetende mensen, sommige ruiken ook niet fris. Soms was het zo druk dat ik bijna met mijn neus de oorharen van een andere reiziger aan kon tikken... Blegh! Ik had een abo voor eerste klas, maar er was geen doorkomen aan. Na half jaar, auto met airco gekocht! Best choice ever....

In het OV met je gezicht bijna in het vochtige okselhaar zitten van iemand die naast je staat is ook geen pretje.

Heerlijk om dan thuis te komen en een koude Radler uit de koelkast te pakken!
quote:MarianneDavids schreef op 27 juni 2015 @ 12:38:

Tijdens de hittegolf van 2003 zaten we in Frankrijk, het was bijna niet te harden. We stonden om 06.00 op, de dichtstbijzijnde grote supermarkt ging om 08.00 open, na de boodschappen kon je nog net met goed fatsoen een kop koffie en een croissantje nemen op een terras en daarna gingen we terug, we hadden een gîte met dikke muren. We hebben zeker anderhalve week nauwelijks warm gegeten want geen trek, sla, brood, kaas. Tot overmaat van ramp was het dichtstbijzijnde restaurant wegens vakantie gesloten. Pas rond een uur of negen in de avond konden we buiten zitten. Toen het uiteindelijk noodweer werd met bijbehorende stroomuitval koelde het een beetje af, we zagen de volgende ochtend bij wijze van spreken het gras groeien en we hoorden de bomen jubelen van blijdschap.Dat is wel erg vervelend.Hoe warm was het toen en kwam de hitte uit de Sahara vandaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven