Huisvrouw

24-07-2017 10:46 1985 berichten
Wat vinden jullie van een huisvrouw en als je daar bewust voor kiest?

Not done, afhankelijk van cultuur of achtergrond, ouderwets?


Ben zelf nu inmiddels voor een groot deel huisvrouw maar niet altijd geweest.

Zelf vind ik het fijn maar merk natuurlijk wel dat dit soms eigenlijk moeilijk wordt begrepen.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
24-07-2017 10:53
Ik vind het zo sneu voor je man. Jij lekker een uurtje per dag huisvrouw spelen (zijn er kinderen) en jezelf 'ontwikkelen'. Hij 40 uur werken om dat te bekostigen.
Een uurtje, vertel. Hoe kom je daar aan? Ik ben al meer tijd kwijt met eten koken.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
BriannaF schreef:
07-08-2017 16:14
Een uurtje, vertel. Hoe kom je daar aan? Ik ben al meer tijd kwijt met eten koken.
Nou, inderdaad. Wij hebben een groot huis met dito tuin en extra badkamer, toilet, kantoorruimte... ik ben per week een flink aantal uren bezig. Om het nog maar niet te hebben over de was met 4 sporters in huis.
Bijzonder toch altijd dat huisvrouwen altijd net doen alsof het huishouden bijna een dagtaak is, terwijl mensen die werken het er gewoon even bij kunnen doen, naast hun werk.
Vroeger was het misschien een dagtaak, toen er nog geen wasmachines en zo bestonden, maar tegenwoordig hoeft dat echt niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
07-08-2017 16:55
Bijzonder toch altijd dat huisvrouwen altijd net doen alsof het huishouden bijna een dagtaak is, terwijl mensen die werken het er gewoon even bij kunnen doen, naast hun werk.
Vroeger was het misschien een dagtaak, toen er nog geen wasmachines en zo bestonden, maar tegenwoordig hoeft dat echt niet meer.
Ik ben geen huisvrouw, maar kom jij even bij mij thuis schoonmaken? Dan spreek ik je daarna wel weer.
Alle reacties Link kopieren
BriannaF schreef:
07-08-2017 16:14
Een uurtje, vertel. Hoe kom je daar aan? Ik ben al meer tijd kwijt met eten koken.
Je bent dagelijks meer dan een uur kwijt aan eten koken? Serveer je het gezin elke dag een drie gangen diner?
Gezinnen waarin beide ouders werken hebben bovendien ook een huis dat ze moeten schoonmaken, eten wat moet gekookt en was die moet gedaan. Als beiden fulltime werken, zal dat 's avonds en deels in het weekend moeten gebeuren, werkt iemand parttime dan kan dat wellicht op de vrije dag(en). Maar het kan niet dat huisvrouwen een volledige werkweek hebben aan het huishouden terwijl de rest van de bevolking dat naast de baan doet.
De reacties enkel wat gescand dus reageer m.n. op de OP.

Ik vind het lui en als ik heel eerlijk ben kijk ik er op neer dat iemand er voor kiest afhankelijk te zijn van zijn of haar partner.

Verder hoeft uiteraard niemand zich daar wat van aan te trekken. Genoeg die mij met mn 50-55 uur in de week voor gek verklaren.
Hunniebunnie schreef:
24-07-2017 10:55
Het toppunt van emancipatie is dat je, in overleg met je partner, kunt kiézen wat je wil. Het is iets dat alleen jou en je partner aangaat.
Tot er een scheiding komt en de huisvrouw bijstand krijgt en talloze toeslagen. Dan hebben alle belastingbetalers er iets mee te maken.
pamelacourson schreef:
07-08-2017 17:34
Ik ben geen huisvrouw, maar kom jij even bij mij thuis schoonmaken? Dan spreek ik je daarna wel weer.

Ik niet, ik heb al een fulltime baan en een eigen huishouden, dat vind ik wel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
07-08-2017 16:55
Bijzonder toch altijd dat huisvrouwen altijd net doen alsof het huishouden bijna een dagtaak is, terwijl mensen die werken het er gewoon even bij kunnen doen, naast hun werk.
Vroeger was het misschien een dagtaak, toen er nog geen wasmachines en zo bestonden, maar tegenwoordig hoeft dat echt niet meer.
Ik doe serieus wat verkeerd dan. Oh, en toen er nog geen wasmachines bestonden wasten ze maar één keer per week, nu gooit men elke dag alles in de was, dus qua hoeveelheid is het echt geen verbetering.
"Boring conversation anyway"
Ik ben drukker op de dagen dat ik niet werk dan als ik werk. Ik rust zeg maar uit op mijn werk.
Nu de kinderen wat groter zijn wordt het wel relaxt maar de hele dag alleen maar die stomme klusjes en kinderen overal heenrijden pfffff.
Ik begrijp niet waarom mensen roepen dat dat niks doen is.
En niet iedereen is mbo, hbo of universitair materiaal om diverse redenen dus dat jezelf maar moeten ontwikkelen gaat zeker niet voor iedereen op.
Ik heb groot respect voor mensen die hun huishouden op orde hebben.
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
07-08-2017 17:38
Je bent dagelijks meer dan een uur kwijt aan eten koken? Serveer je het gezin elke dag een drie gangen diner?
2 soms 3 gangen en alles zelf gemaakt. Maar als huisvrouw zijnde heb ik daar dus de tijd voor.
"Boring conversation anyway"
elske1975 schreef:
07-08-2017 17:46
Tot er een scheiding komt en de huisvrouw bijstand krijgt en talloze toeslagen. Dan hebben alle belastingbetalers er iets mee te maken.

Wij ontvangen meer toeslagen als mijn invalide moeder aan uitkering krijgt dus dat vind ik het grootste kul argument ever.
En ik ben benieuwd hoeveel moeders er nu daadwerkelijk nog in de bijstand komen onder de huidige regelgeving.
humanista schreef:
24-07-2017 11:07
Ik vind het onbegrijpelijk dat iemand "huisvrouw" zou willen zijn. Het betekent dus eigenlijk gewoon dat je niet werkt en je tijd verdoet met thuis zitten. Ik vind dat een mens een nuttige dagbesteding moet hebben en ik vind dat huisvrouw zijn daar niet onder valt. iedereen moet voor zijn huis zorgen, de plek waar je woont. Koken, kleren wassen, stofzuigen hoort er gewoon bij net als tanden poetsen en douchen. Iedereen moet dat doen en ik vind het heel raar als je daar speciaal voor gaat thuisblijven om dat de hele dag te kunnen doen (misschien zelfs zodat je partner dat helemaal niet hoeft te doen). Ik gun het iedereen om zich te ontwikkelen en daar hoort thuis blijven niet bij voor mij. Ik begrijp ook niets van mensen die het goed vinden dat hun partner thuis blijft.
Zo dan. Wie denk jij wel niet dat je bent? ( en nee ik voel me niet zelf aangesproken want ik werk)
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
24-07-2017 11:07
Ik vind het onbegrijpelijk dat iemand "huisvrouw" zou willen zijn. Het betekent dus eigenlijk gewoon dat je niet werkt en je tijd verdoet met thuis zitten. Ik vind dat een mens een nuttige dagbesteding moet hebben en ik vind dat huisvrouw zijn daar niet onder valt. iedereen moet voor zijn huis zorgen, de plek waar je woont. Koken, kleren wassen, stofzuigen hoort er gewoon bij net als tanden poetsen en douchen. Iedereen moet dat doen en ik vind het heel raar als je daar speciaal voor gaat thuisblijven om dat de hele dag te kunnen doen (misschien zelfs zodat je partner dat helemaal niet hoeft te doen). Ik gun het iedereen om zich te ontwikkelen en daar hoort thuis blijven niet bij voor mij. Ik begrijp ook niets van mensen die het goed vinden dat hun partner thuis blijft.
Wow, jij bent wel erg uitgesproken in je mening. Ik heb gewerkt, met mijn niet bestaande opleiding kon ik andermans huizen gaan poetsen, zodat zij beiden konden gaan werken. En dan heet het opeens wel werk, maar als je hetzelfde in je eigen huis doet niet?
"Boring conversation anyway"
BriannaF schreef:
07-08-2017 19:00
2 soms 3 gangen en alles zelf gemaakt. Maar als huisvrouw zijnde heb ik daar dus de tijd voor.
Laat ze maar kletsen. Al die werksters leven ook niet van de lucht.
Alle reacties Link kopieren
En ik vermaak me prima thuis, ik sport drie keer per week, ga langs bij vriendinnen, kook heel uitgebreid, kan langs verschillende winkels voor boodschappen, uiteraard op de fiets, want ik heb geen auto nodig voor het werk. Ik houd het huis spik en span, zo ook de tuin, ik klus in en om het huis, dus bespaar al zo een poetsvrouw, een tuinman en een klusjesman.
En mijn man vindt het heerlijk dat hij geen ene flikker hoeft te doen thuis.
"Boring conversation anyway"
BriannaF schreef:
07-08-2017 19:09
En ik vermaak me prima thuis, ik sport drie keer per week, ga langs bij vriendinnen, kook heel uitgebreid, kan langs verschillende winkels voor boodschappen, uiteraard op de fiets, want ik heb geen auto nodig voor het werk. Ik houd het huis spik en span, zo ook de tuin, ik klus in en om het huis, dus bespaar al zo een poetsvrouw, een tuinman en een klusjesman.
En mijn man vindt het heerlijk dat hij geen ene flikker hoeft te doen thuis.

Heerlijk toch. Werken is echt overrated. Ik doe zelf alleen maar wat ik leuk vind en krijg er toevallig ook weleens geld voor.
Als mensen dat niet lukt gaan ze wel vaker vals doen.
Niks van aantrekken en doen wat je gelukkig maakt.
BriannaF schreef:
07-08-2017 19:07
En dan heet het opeens wel werk, maar als je hetzelfde in je eigen huis doet niet?

Precies. Als je voor geld seks hebt met mannen is dat werk, als je gratis met je man neukt niet. Als je in een kinderdagverblijf aan de slag gaat is dat werk, als je je eigen kinderen bezighoudt niet. Zo lastig is dat verschil toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Hunniebunnie schreef:
24-07-2017 10:55
Het toppunt van emancipatie is dat je, in overleg met je partner, kunt kiézen wat je wil. Het is iets dat alleen jou en je partner aangaat.
Niet werken heeft echt geen ruk met emancipatie te maken hoor. Niet werken is gewoon niet werken.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
24-07-2017 10:59
Waar blijft Armand?

Gaan we de hele discussie weer over doen? :lol:
Ik moest werken :)
Alle reacties Link kopieren
BriannaF schreef:
07-08-2017 19:09
Ik houd het huis spik en span, zo ook de tuin, ik klus in en om het huis, dus bespaar al zo een poetsvrouw, een tuinman en een klusjesman.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
07-08-2017 19:14
Precies. Als je voor geld seks hebt met mannen is dat werk, als je gratis met je man neukt niet. Als je in een kinderdagverblijf aan de slag gaat is dat werk, als je je eigen kinderen bezighoudt niet. Zo lastig is dat verschil toch niet?
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik doe thuis ook alles, maar ik zou me echt kapot schamen om dat als rechvaardiging te gebruiken voor mijn niet-werken. Ik werk namelijk wel.
Alle reacties Link kopieren
Echt heerlijk dit, TO. Dank je voor dit topic.
Als ik het over zou moeten doen dan zou ik precies hetzelfde doen en weer huisvrouw worden. Voor mijn man en mij werkte dit het beste. ook als wij geen kind hadden gekregen zou ik gestopt zijn met werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven