Kleuren voor Volwassenen - Deel 2

21-04-2017 18:45 806 berichten
Dames, we kleuren lekker verder!



Wie wil, sluit aan, voeg bij! Of je nu een korte kleurvraag hebt of zelf ook een kleurder bent, wij staan open voor iedereen. Hier kletsen we over kleuren, kleurboeken, kleurpotloden, stiften, puntenslijpers, etuis en meer van dat soort dingen.



Deel 1 vind je hier: Kleuren voor volwassenen



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook heerlijk in de tuin zitten kleuren!

Afbeelding

Afbeelding

Edit: zussen en ik vond groene kabouter niet mooi. Dus nu maar veranderd:

Afbeelding
ibiopviva wijzigde dit bericht op 28-05-2017 22:35
Reden: Kabouter is nu zo min mogelijk groen ipv. zo veel mogelijk
24.26% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Leuk Ibi, uit welk boek komt dat?

Ik ben nu bezig met een soort Paisley-motiefje in mijn allereerste kleurboek voor volwassenen. Dun, met een rode kaft. Je had een rode en een paarse.
Mijn Paisley-motiefje is af. Nu weer de Zware Taak van een nieuwe kleurplaat kiezen... ;-)

Kleuren jullie ook buiten met dit warme weer? Ik soms wel. Heb een balkon met veel schaduw (perfect licht dus) en een daglichtlamp voor 's avonds.

Verder heb ik een weekeindje weg geboekt met een mede-kleurfanaat. We zitten deze keer ergens tussen Assen en Groningen, dus we hebben een tripje naar Flokstra (winkel met goede potloden) in de planning opgenomen.
Ik heb een kleine Johanna Basford-plaat gekozen, uit Magical Jungle. Een soort lint-ontwerp met een klein vijvertje erin.
Mijn plaat is af! Het lint met het vijvertje uit Magic Jungle.

Waar zijn jullie mee bezig? Ik vind het trouwens al de hele dag heel gezellig kleur-weer, jullie niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook weer begonnen. Ben ziek geweest en had zelfs geen energie om te kleuren... :|
Ik ben nu verschillende dingen door elkaar aan het doen. Gisteren gewerkt aan een stuk van mijn vakantiekleurboek. Toen de coloradorivier af was, was mijn glitterblauw ook leeg :)
Nu nog even kijken hoe ik het beste de zon op de rotsen krijg.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Ach Anna, wat vervelend om te horen dat je zo ziek was! Ik hoop dat je nog zo veel mogelijk goede dagen hebt.

Zon op de rotsen... misschien iets met lichtgeel en wat geelwit?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het waren rode rotsen, dus ik zit te denken aan veel soorten rood en bruin en dan wat stukjes goudkleurig en glitterrood er doorheen.
Maar dat is wel iets waar ik echt even voor wil gaan zitten :)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Snap ik! Ik zat aan grijze rotsen te denken. Misschien even rondkijken op instagram of pinterest? Soms zit daar goede inspiratie.
Ik ben nu bezig met een plaat uit Het huis van de Tijd, van Diara Song. De bibliotheek, die met de trappen.

Waar is de rest mee bezig?
Alle reacties Link kopieren Quote
Momenteel kleur ik niet veel, het komt er niet zo van. Misschien vanmiddag weer verder aan een mandala in groen, geel, oranje tinten.
Jammer Jeetje! Maar je mandala klinkt erg mooi.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je je weer wat beter voelt anna, denk dat je er wel uit gaat komen met je plaat.

Ik heb ook al een tijdje niet gekleurd. Ben veel bezig met mijn bullet en met puzzelen. Ook merk ik dat ik wat minder energie heb sinds ik weer 2 dagdelen werk. Dan kijk ik thuis liever gewoon wat tv.

Maar misschien dat ik vanmiddag even ga kleuren, heb verder nog niks op de planning staan.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Mijn bibliotheek krijgt mooie donkerhouten trappen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Eindelijk een plaat afgemaakt uit mijn mozaiekboek.
Daarna als tussendoortje een poging gewaagt met stiften, mandala-achtige plaat. Maar dat is niet zo mijn ding, stiften. Het schiet wel lekker op, maar het wordt al snel een bonte bende, maar dan met de nadruk op bende. Met potloden kan ik veel meer verschillende tinten van dezelfde kleur maken, waardoor het veel mooier een geheel wordt. Ik vrees dat dit de eerste keer wordt dat ik een plaat niet ga afmaken.
Mag ik ook meeschrijven?
Ook al kan ik nog geen plaatjes invoegen?
Van harte welkom iverna!

Blauw: ik gebruik ook bijna nooit stiften. Alleen bij stained-glass-platen. En soms voor een accentje.
Iverna, wat vind je leuk om te kleuren? Wat voor soort platen?
Eigenlijk alles van Johanna basford, ben nu met een plaat in de magische jungle aan het kleuren 😊
(Ik heb alleen niet echt superveel tijd, dus als ik een kwartier per dag kleur is het al veel)
Johanna Basford is leuk!! Met welke plaat ben je bezig?

Ik kleur ook niet iedere dag hoor. In het weekeind kleur ik veel, door de week een stuk minder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gisterenmiddag (tijdens de regen) echt heerlijk met mijn zusje zitten kleuren. Radio aan met cd's van toen we nog pubers waren en ouderwets aan de keukentafel gezeten met z'n tweeën. Was echt supergezellig (kinderen waren naar boven gevlucht, want de muziek stond zo hard :$ ). Hebben een kaartje voor onze ouders gekleurd. ben benieuwd of ze verrast zijn :D
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Klinkt als een heerlijke middag Anna!

Ik ga morgen op kleurvakantie! Met een vriendin ga ik ieder jaar een weekeind weg, naar zo'n huisjespark. Sinds 3 jaar is de voornaamste activiteit daar 'kleuren', en sinds vorig jaar staat zelfs het shoppen in het teken van kleuren (lees: we gaan naar een winkel waar ze goeie potloden verkopen, en naar winkels waar ze kleurboeken verkopen).
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk Blue! Veel plezier!

Ik ga de komende tijd weer meer kleuren denk ik, de vakantie tijd komt er aan.
Ik heb een heerlijke kleurvakantie gehad, en mezelf getrakteerd op een aantal losse potloden van FC.

Voor de liefhebbers: link naar een gratis kleurplaat van Johanna Basford. https://shop.usa.canon.com/shop/en/cata ... for-adults

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven