Meld hier alle forum-bugs!

23-02-2009 11:31 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai allemaal,

Komen jullie rare forumdingen tegen? Werken functies niet (meer) zoals ze zouden moeten? Meld ze hier! Om de probleemoplossing aan de kant van techniek te versnellen is het altijd handig om te vermelden welke browser (incl versienummer) en welk besturingssysteem je gebruikt.

grtjs, Naomi
Petje af, de lay-out is al een tijd helemaal ok!
Het uitklapmenu doet het niet.
O, dat hoort lees ik net.
Ik wil naar een andere pijler, maar dat lukt niet, ik zit hier hartstikke vast.
Mijn smiley's komen niet meer tevoorschijn.
Dat klopt Yasmijn en Zamirah. De mogelijkheid normaal te manouvreren is tijdelijk uitgezet. En de smiley's idem dito.
quote:DavidEmmett schreef op 08 juli 2009 @ 16:39:

[...]

Hallo meds,

Dat klopt, er zijn een aantal tijdelijke aanpassingen aan het forum om ervoor te zorgen dat de browser crashes ("Bewerking is afgesloten") niet meer voorkomen. Hierdoor zijn bijv. de Smilies allemaal in een keer zichtbaar, en de WYSIWYG editor (met knoppenbalk) is ook verdwenen.

Dit is maar tijdelijk (hopelijk niet meer dan enkele dagen) omdat wij heel erg dichtbij een oplossing van de crashes zijn, en later gaan we heel veel van die functies weer terugzetten.

Voor nu zullen jullie (helaas!) moeten navigeren door op Forum te klikken om terug te gaan naar het overzicht, en daarna op de juiste pijler klikken.

Zie ook de blogpost van Wendy met meer uitleg hierover:

http://www.viva.nl/2009/07/08/17561/

Groet,

DavidZie deze posting Zaam en Yas
geen idee of het al gemeld is.. maar vanmiddag had ik OVERAL viva logo's. kon echt niets lezen hier. en inloggen lukte me ook al niet
quote:DJ Momo schreef op 08 juli 2009 @ 20:22:

geen idee of het al gemeld is.. maar vanmiddag had ik OVERAL viva logo's. kon echt niets lezen hier. en inloggen lukte me ook al niet dat is overigens op Windhoos XP, met IE v.antiek als browsert.
Ah, ik lees dat het probleem dat ik ervaar hier al gemeld is.

Nog een paar dingetjes die ineens anders zijn. Onder de avatar klapt de "rode tekst" niet meer in:

En als ik in een bericht op een link klik dat opent deze link in dezelfde tab (venster) ipv een nieuwe tab (venster). Voorheen was dit niet zo.
Modkant is ook niet helemaal oke, ik hoop dat dit mínder lang gaat duren dan een "paar dagen". Hmpf.
Dit wordt nooit meer wat.

Ik denk dat het tijd wordt om mijn forumhoed aan de wilgen te hangen.
De problemen stapelen zich steeds meer op. Voor iedere luttel dingetje dat wordt opgelost, komen er vijf nieuwe irritante bugs bij.

Echt, dat forum kun je beter opnieuw opzetten, dan het nog te proberen te herstellen. Of stap terug naar het oude forum, dat honderd keer beter werkte dan het huidige.

Viva vertilt zich aan dit forum.
Net alweer zo'n wit scherm. De opdracht was: kijk of het te verhelpen is met F5/verversen, toch? Dat werkt dus niet. Pagina terug werkt wel.
quote:misschicken schreef op 08 juli 2009 @ 21:37:

Net alweer zo'n wit scherm. De opdracht was: kijk of het te verhelpen is met F5/verversen, toch? Dat werkt dus niet. Pagina terug werkt wel.Als je nogmaals zo'n with scherm krijgt, zou je daar de broncode van dan aan een Mod willen sturen? Die kan het dan naar de webbouwers doorsturen, want dan kunnen wij misschien zien of er uberhaupt iets doorgestuurd wordt.
quote:Viva Angel5 schreef op 08 juli 2009 @ 20:56:

Modkant is ook niet helemaal oke, ik hoop dat dit mínder lang gaat duren dan een "paar dagen". Hmpf.Als de modkant stuk is (en dat is wel logisch) dan zullen wij sneller alles terug moeten zetten. Dan is wel het probleem dat we met de "Bewerking is afgesloten" schermen blijven zitten. Maar daar zijn wij dicht bij de oorzaak en een oplossing voor.
quote:yasmijn schreef op 08 juli 2009 @ 18:47:

Ik wil naar een andere pijler, maar dat lukt niet, ik zit hier hartstikke vast.Dan klik je boven in (onder de menu balk) op Forum (naast de rode Viva) en dan kom je in de pijler overzicht. Daar kun je dan een pijler kiezen.
quote:DavidEmmett schreef op 08 juli 2009 @ 21:49:

[...]

Dan klik je boven in (onder de menu balk) op Forum (naast de rode Viva) en dan kom je in de pijler overzicht. Daar kun je dan een pijler kiezen.Of gewoon rechts via Forumrubrieken, daar staan de pijlers ook allemaal onder en die werkt wel.
quote:DavidEmmett schreef op 08 juli 2009 @ 21:45:

[...]

Als je nogmaals zo'n with scherm krijgt, zou je daar de broncode van dan aan een Mod willen sturen? Die kan het dan naar de webbouwers doorsturen, want dan kunnen wij misschien zien of er uberhaupt iets doorgestuurd wordt.waar vind ik die broncode?
-> weergave -> broncode bovenin.
quote:misschicken schreef op 08 juli 2009 @ 21:55:

[...]

waar vind ik die broncode?

GC: Rechtermuisknop ergens op viva scherm en dan "paginabron weergeven"

FF: Rechtermuisknop en dan "View page source"

IE: Rechtermuisknop ergens op de site en dan "Bron weergeven"

afhankelijk welke versie en taalinstellingen
Oh simpel, doe ik.
quote:Jaschenca schreef op 08 juli 2009 @ 20:40:

Ah, ik lees dat het probleem dat ik ervaar hier al gemeld is.

Nog een paar dingetjes die ineens anders zijn. Onder de avatar klapt de "rode tekst" niet meer in:

[afbeelding]

En als ik in een bericht op een link klik dat opent deze link in dezelfde tab (venster) ipv een nieuwe tab (venster). Voorheen was dit niet zo.Dat klopt allemaal. Dit is allemaal functionaliteit wat met Javascript mogelijk gemaakt wordt, maar wij verdenken 1 van de functies ervan dat het de fout veroorzaakt. Wij zijn nu alle Javascripts 1 voor 1 aan het nalopen om de boosdoener te lokaliseren. Maar omdat er het er veel zijn zijn wij niet zo 1-2-3 klaar mee. Het is wel zo dat dit hooguit een paar dagen in beslag zou moeten nemen, maar dat zeg ik met een slag om de arm.
lekker open laten staan, 1 script minder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven