Meld hier alle forum-bugs!

23-02-2009 11:31 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai allemaal,

Komen jullie rare forumdingen tegen? Werken functies niet (meer) zoals ze zouden moeten? Meld ze hier! Om de probleemoplossing aan de kant van techniek te versnellen is het altijd handig om te vermelden welke browser (incl versienummer) en welk besturingssysteem je gebruikt.

grtjs, Naomi
Het lukt me niet meer om kleurtjes te maken. Zie het bovenste balkje niet meer verschijnen.
Google-adds uh? Ik zeg weg met die reclames, je hebt er alleen maar last van!

Maar dat schijnt een heel domme opmerking te zijn...
quote:summerxx schreef op 08 juli 2009 @ 23:42:

Het lukt me niet meer om kleurtjes te maken. Zie het bovenste balkje niet meer verschijnen.Dat klopt, summerxx. Het balkje is tijdelijk even weg, maar komt hopelijk morgen of overmorgen weer terug.
Onder IE is het forum trager dan .....

Onder Chrome is het wel te doen. Alle lay-out bugs zijn sinds de middag weg.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:misschicken schreef op 08 juli 2009 @ 23:46:

Google-adds uh? Ik zeg weg met die reclames, je hebt er alleen maar last van!

Maar dat schijnt een heel domme opmerking te zijn...

Niet dom, hoor, maar de site van Viva kost best wel wat, alleen aan servers en bandbreedte. Het is zo populair dat er vier hele krachtige machines nodig zijn, alleen voor de Viva. Plus al die bezoekers (en het zijn er honderden duizenden) gebruiken de nodige bandbreedte. Ga maar kijken wat een beetje dedicated server per maand kost.

Daarnaast is het zo dat gebruikers steeds meer zogenaamde "banner blindheid" ontwikkelen, ze zien de reclames gewoon niet meer, ze hebben zichzelf getraind om er niet naar te kijken. Dus verzinnen die listige reclame jongens nog irritanter en nog drukker reclames die je wel MOET wegklikken, maar dan heb je ze in ieder geval gezien, is de redenering. Dit wekt nog meer weerstand op, en gaan ze weer verder. Het is een vicieuze circkel.

Het blijft een moeilijk verhaal, niet alleen voor de Viva, maar voor alle professionele media op internet. Alles is gratis, maar mensen vergeten dat er wel degelijk kosten worden gemaakt om al die gratis dingen aan te kunnen bieden.
Om een forum te runnen moet je adverteren....maar als die advertenties het forummen onmogelijk maken valt er niet te forummen...kip en ei?
Heeft trouwens niemand meer de "Bewerking is afgesloten" melding in IE gehad?
Nee, maar die heb ik al niet meer sinds IE8 hier draait.

Heb overigens ook geen gijzelingen meer gehad.Of voorstellen om het script te stoppen.
Nee geen Bewerking is afgesloten meer gehad. Bug vrij vandaag, op wat traagheid na.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik forum onder FF, dus ik laat de vraag voor anderen open.
Maar wel 3 keer een wit scherm dus...
quote:misschicken schreef op 09 juli 2009 @ 00:04:

Om een forum te runnen moet je adverteren....maar als die advertenties het forummen onmogelijk maken valt er niet te forummen...kip en ei?Precies, en DAAR zoeken wij nou een oplossing voor, zodat de forummers ongestoord kunnen forummen, en Viva de kosten ervan kan dekken. Nogmaals, ik heb goede hoop dat wij heel dicht bij een oplossing zijn, maar er moeten eerst nog een paar tests komen om de vinger op precies de zere plek te leggen.
quote:misschicken schreef op 09 juli 2009 @ 00:11:

Maar wel 3 keer een wit scherm dus...Ik heb dit al doorgegeven, maar ik denk dat dit ergens anders mee samenhangt. Morgenochtend gaan de forumbouwers dit onderzoeken.
quote:mylenevalerie schreef op 09 juli 2009 @ 00:09:

Nee geen Bewerking is afgesloten meer gehad. Bug vrij vandaag, op wat traagheid na.Bedankt voor de melding, op beiden moeten wij een oplossing vinden.
Top, we wachten het weer af.

Ik zag net dat de link van het prikbord ook nog steeds niet werkt...
Kijk die David is een goeie: dag en nacht bezig met het Vivaforum.... Trusten!
quote:summerxx schreef op 08 juli 2009 @ 23:42:

Het lukt me niet meer om kleurtjes te maken. Zie het bovenste balkje niet meer verschijnen.Workaround voor als je altijd dezelfde kleur gebruikt: edit een eigen bericht, maar in plaats van bewerken, kopieer je je bericht, inclusief de kleurcode. Na 'plakken' de tekst zelf natuurlijk nog aanpassen.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
David, wat vraag jij per uur?

En die reclamejongens, waardoor wij aan bannerblindheid lijden, hoe agressiever ze worden, nog minder willen we die producten hebben.

Nooit zal ik iets aanschaffen wat hier als reclame tentoon wordt gespreid en ik denk velen met mij.

Snappen dat soort gehaaide reclamejongens niet dat hun aanpak totaal averechts werkt?
Als ik probeeer van pijler te wisselen dan lukt dat niet. Als ik in het drop-down menu een andere pijler selecteer dan gebeurt er helemaal niets. Gisterenmiddag was ik op een andere locatie met IE8 en ik dacht dat het daaran lag, maar nu lukt het thuis met FF ook niet. Hebben er nog meer mensen dit probleem? (ik heb net even twee paginas terug gelezen, maar ik zag het niet staan)
ja es, dat komt omdat javascript even uitstaat.

ik kan even helemaal NIETS meer op windows met IE 6.0. de layout is compleet weg, alles staat ONDER elkaar. maar dan ook echt alles. zelfs de response op je wachtwoordvergetenknopje (Het wachtwoord is verzonden.) Inloggen lukt ook voor geen meter. wat een toestand. zit nu illegaal op firefox... :(

ohja, en vivalogo staat nog wel door de forumpijler logo's heen, maar niet meer door de berichten.
David HULDE!

En idd zoals Yas zegt, als ik een kat zou hebben...... dan zou het beest nevernooit dat spul krijgen van het merk ( hoe heet het ook alweer? , ik ga de naam niet eens noemen) waarvan het voorbeeld telkens onderin mijn scherm heen en weer rent!

Echt heel slim van reclamejongens en maisjes.

Het gaat ze natuurlijk alleen om naamsbekendheid maar echt, op een forum als dit en met een publiek als hier hebben ze het toch niet helemaal goed begrepen.

Trouwens, het is wel waar. Ik zou verder niet eens weten welke reclames hier getoon worden. Ben dus bannerblind! Dat wilde ik vooral maar zo houden
quote:DavidEmmett schreef op 08 juli 2009 @ 23:27:

[...]

Het lijkt me dat dat mij alleen maar afleidt, en averrechts werkt!

Maar iedereen werkt ook hard achter de schermen, hoor! Alleen krijgen zij niet altijd de eer die zij verdienen, omdat er nog steeds problemen open blijven staan, en de problemen die opgelost worden worden vergeten.

Ik ben waarschijnlijk heule erge mosterd, en wellicht kan ik het ook niet zeggen, gezien het feit dat ik Angel ben, maar toch zit me iets dwars. En dat is dat er nú wel ineens iemand "van buiten" op kan komen draven, en toen Naomi alles deed, kon het niet. Mocht zij steeds alles opknappen en overal 100X achteraan. Nu de werkzaamheden ineens door iemand anders opgevangen moeten worden, beseft Viva pas wat voor een ellende het de afgelopen maanden was met het forum, en nu ineens kan er wél fulltime iemand op zitten. Lekker dan

David; niks ten nadele van jou dus, ik ben echt heel blij dat je er bent, nu is er tenminste actie. Maar in mijn ogen had jij al weken, zo niet maanden eerder ingeschakeld moeten worden.
Ja Five, dat siert viva/sanoma ook al niet!
Ik heb in geen enkel reageervenster icoontjes erboven zodat ik nu geen smileys kan kiezen, geen plaatjes kan plakken etc, kan alleen maar typen....
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Lees dan ook effe terug, dat hebben ze uitgeschakeld om aan de bug te kunnen werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven