Mzsteriax VIII 3e topic

15-04-2007 18:42 373 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vast een topic geopend waar we verder kunnen. Succes!
uit JOEPIEEEEEEEEEE
quote:Zit er toch heel erg mee te klooien hoor, met 45. Want welk getal dan, die blauwe?

Ik ga er maar vanuit dat ik de kleurtjes moet omzetten in streepjes en puntjes, of het geslacht?

Ooooh, wat een ramp....hahahawitte streepjes
Ik ben ook klaar met M8 maar zal af en toe nog langskomen om te helpen.

Verder mag mailen altijd wit: [fgcolor=#ffffff]jolandec@scarlet.be[/fgcolor]

Zit alleen nu niet meer hele dagen/avonden achter de pc, want moet even het huishaten op orde krijgen voordat binnenkort Tiques 4 en Harry Potter 3 beginnen LOL

Groetjes van Cat
Nou en ik ben dus ook door! Iedereen bedankt voor het fijne puzzelen en voor de hulp. Op naar een volgend puzzelavontuur! Hopelijk wel wat minder vergezocht!

Carhon,Catlady en Dino van harte gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep chapeau.

quote:Carhon,Catlady en Dino van harte gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep chapeau.

Wij hebben ook veel hulp gehad hoor citroentaart. Anders hadden we het nooit gered.

Iedereen ook namens mij bedankt voor de hulp en vooral de gezelligheid, want dat heeft ervoor gezorgt dat we de eindstreep hebben gehaald.

Carhon bedankt ik kan naar 42. Voor de anderen die even 41 nog niet hebben ik moet nu helaas weg en ben er vanavond pas weer. Dus als jullie mij mailen dan zal ik die straks pas lezen.

Ik ben er ook eindelijk.

Driemaal hoera voor de Viva mutsen hihi

Ik ben blij dat ie af is, heb al meermalen gedacht om het bijltje erbij

neer te gooien, maar dankzij hele lieve tipgevers toch de eindstreep

gehaald.

Voor mij geldt natuurlijk ook, als jullie willen mailen kan dat altijd.

Kom hier nog wel regelmatig kijken of we jullie kunnen helpen.

Maar er zijn ook natuurlijk veel hints terug te lezen.

Voor de volgers, allemaal nog veel sterkte en succes gewenst.
Natuurlijk lees ik de dingen die jullie zeggen. Het is heel simpel om dingen af te breken.

Dit soort opmerkingen heb ik ook bij eerdere Mzsteriax-en gekregen, en één keer zelfs had ik besloten, om de puzzel niet meer toegankelijk te maken. Nu weet ik, hoe ik het ook doe, dat ik altijd kritiek zal krijgen. Want er zijn altijd mensen die het te moeilijk en te ver gezocht zullen vinden.

Persoonlijk vind ik deze Mzsteriax de beste tot nu toe.
quote:

Natuurlijk lees ik de dingen die jullie zeggen. Het is heel simpel om dingen af te breken.

Dit soort opmerkingen heb ik ook bij eerdere Mzsteriax-en gekregen, en één keer zelfs had ik besloten, om de puzzel niet meer toegankelijk te maken. Nu weet ik, hoe ik het ook doe, dat ik altijd kritiek zal krijgen. Want er zijn altijd mensen die het te moeilijk en te ver gezocht zullen vinden.

weet je Jan, ik kan me slecht voorstellen dat je je alleen maar kan verdedigen. En ook nu weer proef ik die neerbuigende ondertoon, net als bij enkele mods op brein. Snap je nog niet dat je met respect voor een ander hoort te reageren. Hoe weet jij wat ons iq is? Als je het wist zou je schrikken.

Het is dat neerbuigende waardoor we er zat van raken.

Ik sluit mij hier volledig bij aan Carhon. En nu Jan dit gezegd heeft ben ik helemaal gedreven om M8 af te krijgen.

:@
quote:

quote: Jan Merolant reageerde

weet je Jan, ik kan me slecht voorstellen dat je je alleen maar kan verdedigen. En ook nu weer proef ik die neerbuigende ondertoon, net als bij enkele mods op brein. Snap je nog niet dat je met respect voor een ander hoort te reageren. Hoe weet jij wat ons iq is? Als je het wist zou je schrikken.

Het is dat neerbuigende waardoor we er zat van raken.

Ik gaf enkel aan dat als de puzzels makkelijker waren, een andere groep mensen het weer te moeilijk vinden. Ik heb de standaard juist hoger gelegd omdat ik weet hoe slim jullie zijn. Dat heb ik kunnen ervaren in de vorige afleveringen.

Bovendien verzeker ik jullie dat van mij uit geen enkele kwade gedachte naar de puzzelaars uitgaat.
Als toekomstige puzzels net zo moeilijk zijn als deze Jan, dan zul je

wel merken dat je voor een kleine elitegroep die puzzels maakt.

Ik heb bewondering voor het feit dat je die puzzels zo in elkaar kun steken.

Daar zal zeker veel tijd in gaan zitten. Jammer dat er dan minder mensen plezier aan kunnen beleven.

Want ik denk dat dit forum er zeker toe heeft bijgedragen dat nog

zoveel mensen met de puzzels bezig zijn. Waarschijnlijk door jouw

opmerking over het voorkauwen hier, zijn er een heleboel nieuwe

puzzelaars deze kant uitgekomen.

Ik wens je succes met jouw toppuzzelaars voor de toekomst. En bedankt

voor de mooie puzzels die we in het verleden mochten maken.
Hallo Jan,

Allereerst wil ik zeggen dat ik het erg waardeer dat je tijd en energie steekt in al je puzzels om zo mensen plezier te verschaffen, zonder daar een cent voor te vragen.

Ik heb met heel veel plezier Mzsteriaxen gedaan en zo hele leuke mensen leren kennen waarmee ik veel plezier heb.

De eerste Mszteriaxen heb ik helemaal alleen gemaakt, toen wist ik nog niet van het bestaan van fora, nu kan ik me dat nauwelijks meer voorstellen, want bij deze laatste heb ik bijna geen vraag alleen kunnen maken.

Ik heb natuurlijk geen statistieken hoeveel mensen er puzzelen en kan alleen maar afgaan op wat ik hier en daar lees, maar het valt mij toch op dat er een groeiende groep is die jouw puzzels zoals ze nu zijn te moeilijk vinden.

Ondanks mijn ruime puzzelervaring, zijn ze nu ook voor mij te moeilijk en vooral te ver gezocht.

Als een volgende Mzsteriax weer zo is, zal ik daar niet meer aan meedoen.

Ik weet dat het moeilijk is om het iedereen naar de zin te maken en dat lukt je ook nooit, maar het lijkt mij, dat het voor een puzzelmaker leuker is als 100 mensen de puzzels maken i.p.v. 10.

Het zou toch jammer zijn als Mszteriax straks alleen nog maar door een heel klein groepje gespeeld zou kunnen worden.

Maar in ieder geval bedankt voor al het puzzelplezier dat ik bij de andere Mszteriaxen heb gehad en ik wens jou nog heel veel plezier toe bij het maken van verdere puzzels.

Groeten van Cat

Ben het met Groby eens zonder de hints op viva was ik zeker niet tot zover gekomen.

Ik zit nu weer vast bij 42 maar dat maakt niet uit hahahahaha. Het zien van het eerste woord schijnt niet zo moeilijk te zijn heb ik hier gelezen maar goed ik kijk en denk  weer verder.

ook ik ben het met de vorige sprekers eens

heb hem uitgespeeld met behulp van zonder hun had ik de eindstreep niet gehaald
Dank jullie voor de lieve wensen. Of er nog ooit een nieuwe Mzsteriax zal komen betwijfel ik. Deze heb ik ook alleen maar gemaakt, omdat ik gezwicht was door de vele verzoeken om een vervolg. Uit mezelf was ik het niet meer van plan geweest. Maar je weet nooit, misschien dat ik weer de kriebels krijg in de toekomst. Ik heb in ieder geval notitie genomen van de reacties hier. Het kan ook zijn dat ik liever zo nu-en-dan iets post op mijn nieuwe blog bij vijftigplusser, voor de vijftigplussers aldaar. In het format: wie het weet mag het zeggen. Geen wedstrijd.

wit: http://drakkar.vijftigplusser.nl/ 

Heee dames,

Dit valt me toch een beetje tegen. In eerste instantie ben ik deze kant op gekomen omdat ik door tijdgebrek geen aansluiting kon vinden op mijn oude puzzelgroepje en het dit keer dus een keer op eigen houtje wilde proberen. Wat me dus niet lukte omdat in je eentje mzsteriax bijna niet te doen is. Ik heb wel een paar rare kronkels in mijn hersenpan, maar ze niet allemaal. Om nou af te geven op diegene die het wel gelukt is, vind ik een beetje slap. Zoals al eerder aangegeven, zij hebben het ook met weinig tot niets moeten doen. En om dat nou op Jan af te reageren vind ik helemaal nergens op slaan. Ik begrijp de frustratie af en toe wel, die heb ik (en met mij iedereen wel) ook als ik lang op een puzzel zit te broeden en gewoon geen kant op kom. Of als ik in eerste instantie niet eens weet waar te beginnen. Maar je bent zelf schuld als je aan de verslaving toe geeft. Want dat is het gewoon, je wilt die eindstreep halen, no matter what.

Ik heb in ieder geval weer genoten van deze reeks, ook al ben ik er nog niet. En vind het jammer dat er niet weer een reeks komt, Mzsteriax is immers de moeder van alle puzzelreeksen.

That's my humble opinion......komaar komaar komaar
Sinds vrijdag zit ik al te turen naar vraag 3.21 (centen, inkoop, verkoop, winst of winstpercentage), alle tips uitgeprint, gelezen, weer gelezen, nogmaals gelezen. Helemaal knetter word ik er van. Wie-o-wie mag ik even mailen om te kijken of ik sowieso wel de goeie kant op denk.
quote:

Sinds vrijdag zit ik al te turen naar vraag 3.21 (centen, inkoop,

verkoop, winst of winstpercentage), alle tips uitgeprint, gelezen, weer

gelezen, nogmaals gelezen. Helemaal knetter word ik er van. Wie-o-wie

mag ik even mailen om te kijken of ik sowieso wel de goeie kant op denk.

mailen mag altijd, maar dat hebben ik en anderen al eerder aangegeven
@Martje,

We hebben niet afgegeven op mensen die het wel gelukt is,

we hebben gewoon weerwoord gegeven. Als mijn commentaar min of meer als

gezeur wordt bestempelt, dan wil ik daar wel wat op zeggen.

En we hebben het ook niet op Jan afgereageerd. Feit is gewoon dat deze

M8 echt enorm veel moeilijker is dan de vorige reeksen. Dat zal niemand

ontkennen.

Als Jan dan zelf aangeeft dat hij vindt dat die lat wat hem betreft

niet te hoog ligt, dan mogen we daarop toch zeggen dat we dat jammer

vinden.

Dat noem ik niet afreageren. En ik geloof ook niet dat Jan dat als

zodanig heeft ervaren. Is ook helemaal niet de bedoeling. Maar kritiek

kan ook opbouwend zijn.

Feit blijft dat men op Brein soms doet alsof ze die puzzles ook

allemaal alleen gemaakt hebben en dus enorm slim zijn, en dat men

eigenlijk

in staat moet zijn om die puzzels alleen te maken.

De meeste mensen zijn blij als ze met een goeie hint weer verder

kunnen. Want plezier in het puzzelen moet eigenlijk bovenaan staan. Ook

voor de wat minder getalenteerde puzzelaars. Daar gaat het gewoon

allemaal om, niet meer en niet minder.
Hij is inderdaad heel wat moeiliojker dan andere keren.

Daarom.....heeft iemand nog een hint voor 43?    wit:  die klok?

Ik heb ondertussen genoeg hints hoor. Ik moet er nu wel uit kunnen komen.
quote:

@Martje,

We hebben niet afgegeven op mensen die het wel gelukt is,

we hebben gewoon weerwoord gegeven. Als mijn commentaar min of meer als gezeur wordt bestempelt, dan wil ik daar wel wat op zeggen.

En we hebben het ook niet op Jan afgereageerd. Feit is gewoon dat deze M8 echt enorm veel moeilijker is dan de vorige reeksen. Dat zal niemand ontkennen.

Als Jan dan zelf aangeeft dat hij vindt dat die lat wat hem betreft niet te hoog ligt, dan mogen we daarop toch zeggen dat we dat jammer vinden.

Dat noem ik niet afreageren. En ik geloof ook niet dat Jan dat als zodanig heeft ervaren. Is ook helemaal niet de bedoeling. Maar kritiek kan ook opbouwend zijn.

Feit blijft dat men op Brein soms doet alsof ze die puzzles ook allemaal alleen gemaakt hebben en dus enorm slim zijn, en dat men eigenlijk

in staat moet zijn om die puzzels alleen te maken.

De meeste mensen zijn blij als ze met een goeie hint weer verder kunnen. Want plezier in het puzzelen moet eigenlijk bovenaan staan. Ook voor de wat minder getalenteerde puzzelaars. Daar gaat het gewoon allemaal om, niet meer en niet minder.

Precies Groby. Ik heb jouw reactie en die van Carhon gelezen en ik ben het helemaal met jullie eens. 

Als ik het alleen van de hints op Brein moest hebben was ik allang al afgehaakt. Gelukkig zijn er op Viva fanatieke sportieve puzzelaars die wel bereid zijn een ander te helpen. Zelfs als ze zelf al klaar zijn en dat vind ik echt TOP. 
6-42 heeft iemand een tip hoe ik aan het eerste woord moet komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven