Napraattopic 65

31-08-2016 13:41 4136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Star schreef op 09 september 2016 @ 16:13:

[...]

Vervelend. Ik voel me overigens niet aangesproken.

Ik ken dat soort opmerkingen, gelukkig, alleen maar van diverse fora.+1
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 15:59:

[...]

Ik hoor ouders dan altijd zeggen "de blonde" of "de donkere". Maar goed, wat hip van je dat jij je kinderen dan met hun huidkleur omschrijft. Policor ook.In feitte zijn ze allebei blond. Donkerblond en witbland. Die mevrouw heeft Indische roots. Voor haar zijn alle Hollanders blond.
Als iemand in een (langlopend) topic begon met 1 nick en verder gaat met een andere nick is dat dan ook dubbelnicken?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 16:09:

Onderscheid is er sowieso iemand bij kleur noemen bijvoorbeeld je wordt niet als gelijke gezien Je hebt een ander kleurtje dan ik.

Dat is dus je eigen waardeoordeel die aan jouw kleur hangt. Niet de mijne.

Ik ben een vrouw en mijn partner een man. Ik heb een witte/blanke huidskleur en mijn buurman niet.

Mijn kinderen hebben blond haar en mijn man niet.

Mijn neus is anders dan die van de buurvrouw.

Zegt verder niks over of je een leuk mens ben. Enige wat belangrijk is in mijn optiek. Je innerlijk.
quote:Oudblond schreef op 09 september 2016 @ 16:14:

Als iemand in een (langlopend) topic begon met 1 nick en verder gaat met een andere nick is dat dan ook dubbelnicken?Niet als de oude nick op anoniem is of ze dit netjes hebben gemeld bij de Mods. Waarom vraag je dat?
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 09 september 2016 @ 16:12:

[...]

Loop een dag in een andermans schoenen en je weet wat cookie bedoelt. Jij kunt observeren hoe donkere mensen behandeld worden en dat verschilt vaak niet veel van hoe witte mensen worden behandeld. Maar de zeer subtiele signalen die prijsgeven hoe een donker persoon echt gezien wordt, zullen jou niet opvallen. Het is ook nogal onbeschoft om te zeggen dat het allemaal wel meevalt.

Je legt me nu woorden in de mond. Ik zeg niet dat het allemaal wel meevalt, ik zeg dat generaliseren ook nogal dom is. Er wordt mee gesuggereerd dat álle blanke/witte Nederlanders zo zijn. Dat is natuurlijk net zulke grote onzin als dat álle gekleurde mensen minderwaardig zijn.

Edit: voor alle duidelijkheid, ik hou er niet van mensen te beoordelen op uiterlijke kenmerken, sowieso niet.
quote:Oudblond schreef op 09 september 2016 @ 16:14:

Als iemand in een (langlopend) topic begon met 1 nick en verder gaat met een andere nick is dat dan ook dubbelnicken?Ja en zeker als ze met de ene Nick in de bres springt voor haar andere Nick. Bloed irritant
quote:Goede-Fee schreef op 09 september 2016 @ 16:16:

[...]

Niet als de oude nick op anoniem is of ze dit netjes hebben gemeld bij de Mods. Waarom vraag je dat?De oude nick is niet op anoniem. Topic van jonge TO die bij moeder's nieuwe vlam moest gaan wonen. Ik mag denk ik de twee bewuste nicks niet noemen hier?
quote:Goede-Fee schreef op 09 september 2016 @ 16:12:

[...]

Ow maar ze moeten wel meteen weten van welke afkomst je precies bent. Nu ben ik in de war.

Lezen is ook moeilijk. Ik zei dat het wat mij betreft volledig onnodig is in vrijwel alle gevallen om mijn etniciteit te benoemen. Jij en anderen zeggen dat het absoluut noodzakelijk is om dat wel te benoemen. Dat kunnen jullie verder niet beargumenteren, maar hee, ik neem het van je aan dat je niet kunt leven zonder over mij te moeten zeggen dat ik niet blank ben. Dan is je vraag HOE je dat dan moet benoemen. Dan is mijn antwoord: benoem dan echt mijn etniciteit, en zeg : Fash is Surinaams, of: van Surinaamse afkomst, of: van Surinaams-Nederlandse afkomst.

Begrijp je het nu?
Am Yisrael Chai!
quote:Grobbekuiken schreef op 09 september 2016 @ 16:16:

[...]

Je legt me nu woorden in de mond. Ik zeg niet dat het allemaal wel meevalt, ik zeg dat generaliseren ook nogal dom is. Er wordt mee gesuggereerd dat álle blanke/witte Nederlanders zo zijn. Dat is natuurlijk net zulke grote onzin als dat álle gekleurde mensen minderwaardig zijn.

Edit: voor alle duidelijkheid, ik hou er niet van mensen te beoordelen op uiterlijke kenmerken, sowieso niet.Dubbel eens.
quote:Chevron schreef op 09 september 2016 @ 16:17:

[...]

Ja en zeker als ze met de ene Nick in de bres springt voor haar andere Nick. Bloed irritantAh dan heb ik het goed dus. Heel irritant zeg. En zo'n fout advies!
quote:nina1966 schreef op 09 september 2016 @ 15:23:

[...]

Dat was dus mijn punt. Hoe moet je zoiets zien. Dat zie je niet aan de huidskleur maar aan iemands houding. Maar een wel of niet vriendelijke houding heeft toch niets met oorsprong te maken?

Ik snap je reactie niet helemaal denk ik .

nou, bij jouw 3 foto's zeg je dat de eerste mensen je aardig lijken, en voor de ondersten ga je een blokje om.

je hebt niet me ze gepraat, en weet niets van ze, en toch kun jij zien dat ze crimineel zijn.

dat vind ik opvallend.
very metal
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 16:09:

Onderscheid is er sowieso iemand bij kleur noemen bijvoorbeeld je wordt niet als gelijke gezien Je hebt een ander kleurtje dan ik.Het kan me helemaal niet schelen of iemand een kleurtje heeft of niet. Maar ik begrijp wel hoe het moet voelen.
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 15:32:

[...]

Jij vind het ok om iemands kleur te brnoemen en het liefst zwart wat niet bestaat. Is je goed recht. Je kan dan wel een weerwoord krijgen. Je bent toch een slimme vrouw denk even verder dsn je denkveld na.Zwart bestaat sowieso niet natuurlijk, tis eigenlijk geen kleur.

Maar kwa huidskleur lijkt dit me geen bruin

quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 16:18:

[...]

Lezen is ook moeilijk. Ik zei dat het wat mij betreft volledig onnodig is in vrijwel alle gevallen om mijn etniciteit te benoemen. Jij en anderen zeggen dat het absoluut noodzakelijk is om dat wel te benoemen. Dat kunnen jullie verder niet beargumenteren, maar hee, ik neem het van je aan dat je niet kunt leven zonder over mij te moeten zeggen dat ik niet blank ben. Dan is je vraag HOE je dat dan moet benoemen. Dan is mijn antwoord: benoem dan echt mijn etniciteit, en zeg : Fash is Surinaams, of: van Surinaamse afkomst, of: van Surinaams-Nederlandse afkomst.

Begrijp je het nu?

Ik heb dat nooit gezegd.

Blijkbaar is lezen voor jou nogal moeilijk. Verder begrijp ik best veel van wat je zegt hoor, ben het gewoon niet met je eens. Dat is wat anders.

En ik vind afkomst juist iets wat nog minder toevoegd indien je ooit iemand zou moeten omschrijven. Zeker omdat heel veel mensen dus niet zonder gesprekje dat zo kunnen zien.
quote:-KING- schreef op 09 september 2016 @ 16:19:

[...]

nou, bij jouw 3 foto's zeg je dat de eerste mensen je aardig lijken, en voor de ondersten ga je een blokje om.

je hebt niet me ze gepraat, en weet niets van ze, en toch kun jij zien dat ze crimineel zijn.

dat vind ik opvallend.Damn King, ik kan toch ook aan jouw avatar zien dat je doodeng bent?
quote:Amaqanda schreef op 09 september 2016 @ 16:12:

[...]

Die waarde hang jij er aan.

Je hebt toch ook een ander kleurtje dan ik? Dat is niet iets waar jij of ik iets aan doen, dat is gewoon zo. Ik zie niet in hoe constateren dat je huidskleur verschilt automatisch doorgaat in 'jij vind mij minder'.Ik heb dat in mijn werk wel meegemaakt. Een cliënt wilde niet door mij geholpen worden, omdat zij een kleurtje had en ik niet. Ik stond voor haar bovenaan in de rang en zij onderaan (kastes noemden ze dat vroeger). Ik heb dat weten op te lossen en daarna vond ze het juist fijn als ik kwam. Omdat ik erover heb durven praten met haar en haar angst heb weggenomen.
quote:-KING- schreef op 09 september 2016 @ 16:19:

[...]

dat vind ik opvallend.Dat is denk ik af gaan op je gevoel. Maar King eerlijk gezegd als ik jou (op de foto) op straat tegen kom en zeker als ik in het donker allen ben dan word ik eerlijk gezegd wel bang hoor.
quote:Goede-Fee schreef op 09 september 2016 @ 16:21:

[...]

Ik heb dat nooit gezegd. Blijkbaar is lezen voor jou nogal moeilijk.

En ik vind afkomst juist iets wat no minder als omschrijving toevoegd indien je ooit iemand zou moeten omschrijven.

Ik snap het effe niet: jij en anderen vragen wat je dan wel mag zeggen als je iemand niet wil kwetsen. Dan krijg je antwoord, en dan ga je vervolgens tig pagina's bediscussiëren waarom je je reet met dat antwoord afveegt en toch lekker "zwart" of "donker" of weet ik veel wat blijft zeggen.

Vraag het dan niet.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 16:24:

[...]

Ik snap het effe niet: jij en anderen vragen wat je dan wel mag zeggen als je iemand niet wil kwetsen. Dan krijg je antwoord, en dan ga je vervolgens tig pagina's bediscussiëren waarom je je reet met dat antwoord afveegt en toch lekker "zwart" of "donker" of weet ik veel wat blijft zeggen.

Vraag het dan niet.

Nou mijn vraag was het niet hoor.

Vraag het me ondertussen wel af inderdaad na post van Leo en de antwoorden en beredenatie tot nu snijden geen hout voor mij.
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 16:12:

[...]

Ja, graag zelfs.

Dat geloof ik.

Maar daarmee ontken je iets in jezelf.
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 16:18:

[...]

Begrijp je het nu?Ik heb al 100 keer gezegd dat dat alleen van belang is wanneer ik iemand aan de politie moet omschrijven. Voor de rest heeft het geen enkele reden om dat te benoemen en doe ik dat ook niet.

[...]

Vraag het dan niet.

Het is toch ook niet noodzakelijk? Dat zegt niemand.

Voor mezelf (meer mijn kinderen eigenlijk, want kan me zelf geen situatie herinneren eigenlijk); het wil wel eens voorkomen dat.

Daarmee zeg ik dus niet dat het noodzakelijk is.

[...]

Vraag het dan niet.Waarom moet je überhaupt iets zeggen? Wat is de waarde ervan om iemand op zijn kleur te wijzen?
quote:Jejoue schreef op 09 september 2016 @ 16:26:

[...]

Dat geloof ik.

Maar daarmee ontken je iets in jezelf.Dat vind ik ook. Een kleurtje hebben is toch niet iets wat je zou willen ontkennen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven