Napraattopic 68

28-09-2016 17:51 3145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:IrishCassidy schreef op 07 oktober 2016 @ 22:27:

Wat is een wedde?Geen idee, maar je hebt er meerdere heb ik begrepen. In ieder geval een Onst en een Vlagt.
Het is wel een klushuis, staat bij de omschrijving. Das wel weer jammer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Lady_Voldemort schreef op 07 oktober 2016 @ 22:30:

[...]

Geen idee, maar je hebt er meerdere heb ik begrepen. In ieder geval een Onst en een Vlagt.Volgens mij is Wedde gewoon een plaats.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:IrishCassidy schreef op 07 oktober 2016 @ 22:27:

Wat is een wedde?Salaris van een militair.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wedde is ook loon in oud Nederlands
quote:Nouschi schreef op 07 oktober 2016 @ 22:30:

Het is wel een klushuis, staat bij de omschrijving. Ze hebben vier kinderbedden staan, dus dat klopt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Lady_Voldemort schreef op 07 oktober 2016 @ 22:29:

[...]

Ik ben in Haarlem geboren. Heb er zelfs nog zeven jaar gewoond. Nadien ben ik aan de zwerf geraakt, naar voor jou onbekende verten .

Oh ja, en de moederlijke kant van mijn familie woonde allemaal in Amsterdam. Mijn opa is zelfs opgegroeid op de wallen en deed boodschappen voor de hoeren, om een centje bij te verdienen .Wat lief van je Opa. Hoe ben je in het oosten beland? Door de liefde?
quote:OmeHenk schreef op 07 oktober 2016 @ 22:26:

[...]

Is dat nou bewezen?

Ik moet altijd lachen om Onstwedde en Vlagtwedde. Hadden we in 1 van 2 een bruiloft, stonden we in de verkeerde wedde

Ja. Uiteindelijk hebben ze haar gevonden onder het huis en heeft Klinkhamer alles bekend. Hij had het al opgeschreven in zijn boek, dus het was geen echte verrassing. En het was niet moord, dat scheelt ook. Ze hadden een nogal turbulent huwelijk, zij viel hem ook vaak aan met wat ze maar kon vinden.

Ik ben honderd keer liever in Vlagtwedde dan in Onstwedde, helemaal op zondag, maar ik snap de verwarring.
quote:Enn schreef op 07 oktober 2016 @ 22:31:

[...]

Volgens mij is Wedde gewoon een plaats.Ja, durp in Grun.
quote:Cookielyon schreef op 07 oktober 2016 @ 22:32:

[...]

Wat lief van je Opa. Hoe ben je in het oosten beland? Door de liefde?Yup.
quote:Enn schreef op 07 oktober 2016 @ 22:32:

[...]

Ze hebben vier kinderbedden staan, dus dat klopt.

[...]

Ha, gewonnen! Ik doe even een optimistisch liedje:

https://www.youtube.com/watch?v=Ev4pwFMaZQc
Wedde is afgeleid van Wido (Germaans voor bos, vergelijk ook Woud). Al die plaatsen zijn dus bij bossen gelegen. En dat klopt, want dat stuk Groningen is echt schitterend.

Dat jullie niet denken dat ik van de straat ben, taalkundig gezien.
quote:barbaracartland schreef op 07 oktober 2016 @ 22:36:

Wedde is afgeleid van Wido (Germaans voor bos, vergelijk ook Woud). Al die plaatsen zijn dus bij bossen gelegen. En dat klopt, want dat stuk Groningen is echt schitterend.

Dat jullie niet denken dat ik van de straat ben, taalkundig gezien.Is dat erg? Ik ben van de straat qua taal
Is een Twedde niet ook iets? Onstwedde, Vlagtwedde. Allebei met t.

Dat jullie niet denken dat ik van de straat ben, taalkundig gezien.Ah, ja dat lijkt me de meest logische verklaring.
Oh dat wist ik niet Babs. Leuk hoor, ik hou wel van ouwe etymologie.

[...]

quote:IrishCassidy schreef op 07 oktober 2016 @ 22:38:

Is een Twedde niet ook iets? Onstwedde, Vlagtwedde. Allebei met t.Een ons en een vlag zijn ook iets, dus waarom niet
Ja weet ik veel. Kan vanalles betekenen voor mij. Ik kom niet uit die richting

Dat jullie niet denken dat ik van de straat ben, taalkundig gezien.Kijk! Dit soort info houden we van.
quote:Lady_Voldemort schreef op 07 oktober 2016 @ 22:40:

[...]

Een ons en een vlag zijn ook iets, dus waarom niet
Fantastisch topic trouwens hè dat Formule 1 topic. Dat niemand daar eerder aan heeft gedacht.

Zo, dat was mijn napraten voor deze maand.
quote:IrishCassidy schreef op 07 oktober 2016 @ 22:44:

Fantastisch topic trouwens hè dat Formule 1 topic. Dat niemand daar eerder aan heeft gedacht.

Zo, dat was mijn napraten voor deze maand.jammer dat de TO niet meer mee schrijft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven