Napraattopic Deel 103
dinsdag 28 augustus 2018 om 20:45
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 13 september 2018 om 17:47
Kreeftensoep, Geweldig!lemoos2 schreef: ↑13-09-2018 17:34En zich dan afvragen waarom ze op de oude laptop moeten werken en niet op de MacBook mogen met touchscreen.
Zoon heeft morgen een spreekbeurt over ‘zeedieren’. Kijk ik net op Isy, lees ik ‘zoogdieren’. Dus als betrokken moeder ga ik die confrontatie aan. Informeer eerst of hij niet toevallig dolfijnen als onderwerp heeft gekozen. Heeft meneer gekozen voor kreeften.
Ik zweer het, de presentatie bestaat uit vier plaatjes over kreeften: een kreeft in een aquarium, kreeftensoep, kreeft thermidor en een gegratineerde kreeft. En een flitsende introductiepagina. Hij is er zelf heel tevreden over en ik mag mij er niet mee bemoeien...
Dus van deze spreekbeurt leren andere kinderen dat Lemoos’ zoon chique eetgewoonten heeft
donderdag 13 september 2018 om 17:48
Nee, ik heb een donkerbruin vermoeden dat zoon alleen gaat praten over hoe kreeften levend gekookt worden voor shockvalue.
anoniem_67700891efcbf wijzigde dit bericht op 13-09-2018 17:50
1.31% gewijzigd
donderdag 13 september 2018 om 17:50
De doorlopende leerlijn. Combigroepen. Groep 5 trapt af want voor hen is het niet nieuw zodat groep 4 een idee krijgt wat de bedoeling is.*Labalade* schreef: ↑13-09-2018 17:48Jullie zijn er trouwens wel vroeg bij met spreekbeurten dit jaar! Wij beginnen gelukkig meestal pas na de kerstvakantie.
donderdag 13 september 2018 om 17:55
Was ook nieuwsgierig. Die ene schrijft alleen maar minervatopic. Daar heb ik nog nooit van gehoord
kinderen/bso-vanaf-12-jaar/list_message ... #p28665022
donderdag 13 september 2018 om 17:59
Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑13-09-2018 17:55Was ook nieuwsgierig. Die ene schrijft alleen maar minervatopic. Daar heb ik nog nooit van gehoord
Minerva is een studentenvereniging volgens mij.
donderdag 13 september 2018 om 18:02
Ik had ze inderdaad ook al gemeld als trol
donderdag 13 september 2018 om 18:05
donderdag 13 september 2018 om 18:05
Wel rare trollen. Verveelde studenten. Of vervelende studenten
donderdag 13 september 2018 om 18:07
Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑13-09-2018 17:55Was ook nieuwsgierig. Die ene schrijft alleen maar minervatopic. Daar heb ik nog nooit van gehoord
Een paar dagen geleden was er ook zoéén die op anoniem wilde, ging ik loepen, was de OP vervangen door een verhaal dat in opdracht van het bestuur de OP was gewist, zoiets
nounou
donderdag 13 september 2018 om 18:29
donderdag 13 september 2018 om 18:31
donderdag 13 september 2018 om 18:35
vrouwjagersma schreef: ↑13-09-2018 18:31Ik maak niets. Mijn kind gaat fier zelfstandig ten onder. Topografie overhoren, dat doe ik met liefde. En grammatica uitleggen vind ik, als het zover is, ook geen probleem. Maar iets schrijven of de boeken voor de boekverslagen lezen gaat me te ver.
Ik ben ook een kille, harteloze moeder.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
donderdag 13 september 2018 om 19:10
Hier hetzelfde, mijn kinderen hebben alles zelf gedaan en hebben daar veel van geleerd, ik heb ze wel overhoord als ze dat wilden en met mijn oudste zoon heb ik een paar van zijn boeken voor zijn eindlijst samen gelezen, vooral omdat ik dat leuk vond om te doen. Maar werkstukken of spreekbeurten mochten ze zelf in elkaar zetten, daar had ik vroeger al een hekel aan. Maakten ze hun huiswerk niet dan was dat eigen verantwoordelijkheid, ik maakte er niet mijn probleem van. Ik vond het ook prima dat ze op het VMBO begonnen, daar leerden ze hoe ze moesten leren, ondertussen gaan ze moeiteloos door het HBO en kunnen ze alles prima zelf plannen/regelen. Hier een hele relaxte moeder.vrouwjagersma schreef: ↑13-09-2018 18:31Ik maak niets. Mijn kind gaat fier zelfstandig ten onder. Topografie overhoren, dat doe ik met liefde. En grammatica uitleggen vind ik, als het zover is, ook geen probleem. Maar iets schrijven of de boeken voor de boekverslagen lezen gaat me te ver.
Vandaag besluit ik alleen maar te genieten.
donderdag 13 september 2018 om 19:31
Dat laatste gaat mij ook te ver. Als ik dan toch een boekverslag moet schrijven doe ik dat over Koning van Katoren of Kruistocht in Spijkerbroek, want die ken ik toch al uit mijn hoofd. No way dat ik er zo'n modern kutkinderboek voor ga zitten nalezen.vrouwjagersma schreef: ↑13-09-2018 18:31Ik maak niets. Mijn kind gaat fier zelfstandig ten onder. Topografie overhoren, dat doe ik met liefde. En grammatica uitleggen vind ik, als het zover is, ook geen probleem. Maar iets schrijven of de boeken voor de boekverslagen lezen gaat me te ver.
donderdag 13 september 2018 om 19:46
Kruistocht in spijkerbroek was mijn lievelingsboek, heerlijk boek, wat wilde ik graag meelopen.Lady*Voldemort schreef: ↑13-09-2018 19:31Dat laatste gaat mij ook te ver. Als ik dan toch een boekverslag moet schrijven doe ik dat over Koning van Katoren of Kruistocht in Spijkerbroek, want die ken ik toch al uit mijn hoofd. No way dat ik er zo'n modern kutkinderboek voor ga zitten nalezen.
Vandaag besluit ik alleen maar te genieten.
donderdag 13 september 2018 om 19:47
De boeken moet kind ook zelf lezen hoor. Ik ben meer de liefdevolle facilitaire dienst, tevens mental coach en catering. Ik lever een schaal koekjes aan, zet powerpoint klaar, vraag welk boek meneer wil bespreken en doe enige subtiele of minder subtiele suggesties want strips mogen niet. En dan ben ik dagenlang het luisterende oor, zodat zoonlief de voorleesbladzijdes net zo vaak kan oefenen tot hij ze uit zijn hoofd kent (“want anders kom je stom over mam, als je Echt nog moet lezen wat er staat”). Dan zoekt hij op internet een paar vet coole plaatjes die bij het boek passen (of niet, want sommige plaatjes wil je gewoon even laten zien zoals je favo youtuber). Daarna wordt alles in een flitsende powerpoint geplakt, en mailt mama de hele zwik aan juf.vrouwjagersma schreef: ↑13-09-2018 18:31Ik maak niets. Mijn kind gaat fier zelfstandig ten onder. Topografie overhoren, dat doe ik met liefde. En grammatica uitleggen vind ik, als het zover is, ook geen probleem. Maar iets schrijven of de boeken voor de boekverslagen lezen gaat me te ver.
Zo ongeveer gaat het bij ons
anoniem_370078 wijzigde dit bericht op 13-09-2018 19:50
0.28% gewijzigd
donderdag 13 september 2018 om 19:47
Lady*Voldemort schreef: ↑13-09-2018 19:31Dat laatste gaat mij ook te ver. Als ik dan toch een boekverslag moet schrijven doe ik dat over Koning van Katoren of Kruistocht in Spijkerbroek, want die ken ik toch al uit mijn hoofd. No way dat ik er zo'n modern kutkinderboek voor ga zitten nalezen.
Fijn. Eindelijk een medestander.
donderdag 13 september 2018 om 19:48
Ik moest altijd huilen om die zielige kinderenLeefvandaag schreef: ↑13-09-2018 19:46Kruistocht in spijkerbroek was mijn lievelingsboek, heerlijk boek, wat wilde ik graag meelopen.
donderdag 13 september 2018 om 20:38
Ik vind het ook erg, maar dat staat niet eens meer op de literatuurlijst op het VO. Sterker, het wordt niet eens meer als jeugdliteratuur beschouwd!Lady*Voldemort schreef: ↑13-09-2018 19:31Dat laatste gaat mij ook te ver. Als ik dan toch een boekverslag moet schrijven doe ik dat over Koning van Katoren of Kruistocht in Spijkerbroek, want die ken ik toch al uit mijn hoofd. No way dat ik er zo'n modern kutkinderboek voor ga zitten nalezen.
donderdag 13 september 2018 om 20:40
Ik vind het ook basisschoolboeken.Wilhetnietweten schreef: ↑13-09-2018 20:38Ik vind het ook erg, maar dat staat niet eens meer op de literatuurlijst op het VO. Sterker, het wordt niet eens meer als jeugdliteratuur beschouwd!![]()