Napraattopic Deel 103

28-08-2018 20:45 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Nemaìn’ schreef:
13-09-2018 20:40
Ik vind het ook basisschoolboeken.
Ik ook, maar in mijn jeugd stonden die boeken op de lijst van jeugdliteratuur. Wel in de onderbouw. Van het VO dus
wilhetnietweten wijzigde dit bericht op 13-09-2018 20:43
Reden: toevoeging
3.43% gewijzigd
Wilhetnietweten schreef:
13-09-2018 20:42
Ik ook, maar in mijn jeugd stonden die boeken op de lijst van jeugdliteratuur. Wel in de onderbouw. Van het VO dus
Bij mij echt niet.
En ik heb meelij met zoon en de stoffige zooi die hij moet lezen.
3534u8943572 schreef:
13-09-2018 20:44
[...]
Tip: neem wat chemo

Mafkees
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-09-2018 20:55
Reden: 'quote' verwijderd
38.98% gewijzigd
3534u8943572 schreef:
13-09-2018 20:46
[...]
Dank je.

Ik wens jou een interssant leven toe.
13.61% gewijzigd
Nemaìn’ schreef:
13-09-2018 20:40
Ik vind het ook basisschoolboeken.
Vind ik ook, maar bij mijn kinderen op school kwam ik echt niet weg met Kort Amerikaans.

Dochter is nu geheel vrijwillig begonnen met Multatuli, dat vind ik dan wel weer gaaf.
3534u8943572 schreef:
13-09-2018 20:46
[...]
Gezellig.
18.35% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
13-09-2018 20:48
Vind ik ook, maar bij mijn kinderen op school kwam ik echt niet weg met Kort Amerikaans.

Dochter is nu geheel vrijwillig begonnen met Multatuli, dat vind ik dan wel weer gaaf.
Ook stoffige meuk.
Nemaìn’ schreef:
13-09-2018 20:49
Ook stoffige meuk.
Dochter en ik houden ervan. Hoe stoffiger hoe beter.
Nemaìn’ schreef:
13-09-2018 20:44
Bij mij echt niet.
En ik heb meelij met zoon en de stoffige zooi die hij moet lezen.
Waarschijnlijk ben ik ook nog wat ouder dan jij. o_o
Toen ik op het VWO zat was Kruistocht in spijkerbroek van Thea Beckman net uit. Dat was toen dus een heel modern (k*t) boek.
Verder niet reageren op die idioot joh, dat wil zo iemand toch juist?

Edit: mosterd. is al weg.
Huh, er zijn berichten weg.
Net kennismakingsavond van de brugklas gehad. Blijkt de mentor van m'n jongste net zo oud te zijn als m'n oudste :O Een ukkie van 21!
Ik voel me echt bejaard nu.

Sinds de jongste weer naar school kan, heb ik mijn handen vol aan zijn huiswerk. Althans, indirect: er zijn namelijk heel wat peptalks nodig om hem achter zijn boeken te houden.
Lady*Voldemort schreef:
13-09-2018 20:48

Is zeker gaaf! Wat gaat ze hierna doen? Louis Couperus? Noodlot is een aanrader. :-D
yette schreef:
13-09-2018 20:55
Net kennismakingsavond van de brugklas gehad. Blijkt de mentor van m'n jongste net zo oud te zijn als m'n oudste :O Een ukkie van 21!
Ik voel me echt bejaard nu.

Sinds de jongste weer naar school kan, heb ik mijn handen vol aan zijn huiswerk. Althans, indirect: er zijn namelijk heel wat peptalks nodig om hem achter zijn boeken te houden.
Huiswerkbegeleiding!
Ik zweer erbij en de sfeer vaart er wel bij.
Nemaìn’ schreef:
13-09-2018 20:53
Huh, er zijn berichten weg.
Gelukkig wel. En lekker snel!
Wilhetnietweten schreef:
13-09-2018 20:56
Gelukkig wel. En lekker snel!
En de quotes staan er nog.
Ik was sowieso niet onder de indruk.
Wilhetnietweten schreef:
Is zeker gaaf! Wat gaat ze hierna doen? Louis Couperus? Noodlot is een aanrader. :-D
Couperus heeft ze ook alvast gekocht ja. De Stille Kracht geloof ik. Kind heeft echt verborgen interesses, maar ik ben er apetrots op.

Edit: het was Eline Vere. Zucht.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 13-09-2018 21:01
5.33% gewijzigd
Nemaìn’ schreef:
13-09-2018 20:57
En de quotes staan er nog.
Ik was sowieso niet onder de indruk.
De quotes zijn ook weg, of iig ik zie ze niet meer.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
13-09-2018 20:59
De quotes zijn ook weg, of iig ik zie ze niet meer.
Ah, nu wel idd.
Nemaìn’ schreef:
Huiswerkbegeleiding!
Ik zweer erbij en de sfeer vaart er wel bij.
Klopt! Dat heeft hij nu één keer per week. Ik hoop op meer.
Ik heb de huiswerkbegeleiding altijd zelf gedaan. Daarom doen ze het nu zelf, ze willen geen huiswerkbegeleiding meer.
Lady*Voldemort schreef:
13-09-2018 20:59
Couperus heeft ze ook alvast gekocht ja. De Stille Kracht geloof ik. Kind heeft echt verborgen interesses, maar ik ben er apetrots op.

Edit: het was Eline Vere. Zucht.
Eline Vere is ook mooi! Ik ben jaloers. Mijn 15-jarige trekt een vies gezicht bij de woorden "boek" en "lezen".
lemoos2 schreef:
13-09-2018 17:34
En zich dan afvragen waarom ze op de oude laptop moeten werken en niet op de MacBook mogen met touchscreen.
Zoon heeft morgen een spreekbeurt over ‘zeedieren’. Kijk ik net op Isy, lees ik ‘zoogdieren’. Dus als betrokken moeder ga ik die confrontatie aan. Informeer eerst of hij niet toevallig dolfijnen als onderwerp heeft gekozen. Heeft meneer gekozen voor kreeften.

Ik zweer het, de presentatie bestaat uit vier plaatjes over kreeften: een kreeft in een aquarium, kreeftensoep, kreeft thermidor en een gegratineerde kreeft. En een flitsende introductiepagina. Hij is er zelf heel tevreden over en ik mag mij er niet mee bemoeien...
:HA:
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Wilhetnietweten schreef:
13-09-2018 21:04
Eline Vere is ook mooi! Ik ben jaloers. Mijn 15-jarige trekt een vies gezicht bij de woorden "boek" en "lezen".
Mijn 14-jarige ook hoor. Die leest echt alleen maar als het Moet.

Mijn 17-jarige echter is net als ik: die leest alles wat los en vast zit. De afgelopen jaren las ze vooral Engelse literatuur, maar nu is ze dus overgegaan op Oude Stoffige Nederlandse Meuk. Ik vind het echt helemaal geweldig.
Lady*Voldemort schreef:
13-09-2018 21:03
Ik heb de huiswerkbegeleiding altijd zelf gedaan. Daarom doen ze het nu zelf, ze willen geen huiswerkbegeleiding meer.
;-D
Bij de oudsten deed ik het ook zelf. Huiswerk ging toen gezellig. Maar de jongste is een geval apart. Zijn concentratievermogen is nihil.
Ik word intussen trouwens lichtelijk balorig van dat topic dat Nederlandse vrouwen meer MOETEN werken. Het is dat ik nu een volwassen mevrouw ben met besef van haar verantwoordelijkheden, anders zou ik spoorslags ontslag nemen om al die betweters te pesten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven