Napraattopic Deel 103
dinsdag 28 augustus 2018 om 20:45
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 13 september 2018 om 20:42
donderdag 13 september 2018 om 20:44
Bij mij echt niet.Wilhetnietweten schreef: ↑13-09-2018 20:42Ik ook, maar in mijn jeugd stonden die boeken op de lijst van jeugdliteratuur. Wel in de onderbouw. Van het VO dus
En ik heb meelij met zoon en de stoffige zooi die hij moet lezen.
donderdag 13 september 2018 om 20:45
Tip: neem wat chemo
Mafkees
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-09-2018 20:55
Reden: 'quote' verwijderd
38.98% gewijzigd
donderdag 13 september 2018 om 20:46
Dank je.
Ik wens jou een interssant leven toe.
13.61% gewijzigd
donderdag 13 september 2018 om 20:48
Gezellig.
18.35% gewijzigd
donderdag 13 september 2018 om 20:49
Ook stoffige meuk.Lady*Voldemort schreef: ↑13-09-2018 20:48Vind ik ook, maar bij mijn kinderen op school kwam ik echt niet weg met Kort Amerikaans.
Dochter is nu geheel vrijwillig begonnen met Multatuli, dat vind ik dan wel weer gaaf.
donderdag 13 september 2018 om 20:52
Waarschijnlijk ben ik ook nog wat ouder dan jij.
Toen ik op het VWO zat was Kruistocht in spijkerbroek van Thea Beckman net uit. Dat was toen dus een heel modern (k*t) boek.
Verder niet reageren op die idioot joh, dat wil zo iemand toch juist?
Edit: mosterd. is al weg.
donderdag 13 september 2018 om 20:55
Net kennismakingsavond van de brugklas gehad. Blijkt de mentor van m'n jongste net zo oud te zijn als m'n oudste
Een ukkie van 21!
Ik voel me echt bejaard nu.
Sinds de jongste weer naar school kan, heb ik mijn handen vol aan zijn huiswerk. Althans, indirect: er zijn namelijk heel wat peptalks nodig om hem achter zijn boeken te houden.
Sinds de jongste weer naar school kan, heb ik mijn handen vol aan zijn huiswerk. Althans, indirect: er zijn namelijk heel wat peptalks nodig om hem achter zijn boeken te houden.
donderdag 13 september 2018 om 20:56
Is zeker gaaf! Wat gaat ze hierna doen? Louis Couperus? Noodlot is een aanrader.Lady*Voldemort schreef: ↑13-09-2018 20:48Vind ik ook, maar bij mijn kinderen op school kwam ik echt niet weg met Kort Amerikaans.
Dochter is nu geheel vrijwillig begonnen met Multatuli, dat vind ik dan wel weer gaaf.
donderdag 13 september 2018 om 20:56
Huiswerkbegeleiding!yette schreef: ↑13-09-2018 20:55Net kennismakingsavond van de brugklas gehad. Blijkt de mentor van m'n jongste net zo oud te zijn als m'n oudsteEen ukkie van 21!
Ik zweer erbij en de sfeer vaart er wel bij.
donderdag 13 september 2018 om 20:57
En de quotes staan er nog.
Ik was sowieso niet onder de indruk.
donderdag 13 september 2018 om 20:59
Couperus heeft ze ook alvast gekocht ja. De Stille Kracht geloof ik. Kind heeft echt verborgen interesses, maar ik ben er apetrots op.Wilhetnietweten schreef: ↑13-09-2018 20:56Is zeker gaaf! Wat gaat ze hierna doen? Louis Couperus? Noodlot is een aanrader.![]()
Edit: het was Eline Vere. Zucht.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 13-09-2018 21:01
5.33% gewijzigd
donderdag 13 september 2018 om 21:04
Eline Vere is ook mooi! Ik ben jaloers. Mijn 15-jarige trekt een vies gezicht bij de woorden "boek" en "lezen".Lady*Voldemort schreef: ↑13-09-2018 20:59Couperus heeft ze ook alvast gekocht ja. De Stille Kracht geloof ik. Kind heeft echt verborgen interesses, maar ik ben er apetrots op.
Edit: het was Eline Vere. Zucht.
donderdag 13 september 2018 om 21:06
lemoos2 schreef: ↑13-09-2018 17:34En zich dan afvragen waarom ze op de oude laptop moeten werken en niet op de MacBook mogen met touchscreen.
Zoon heeft morgen een spreekbeurt over ‘zeedieren’. Kijk ik net op Isy, lees ik ‘zoogdieren’. Dus als betrokken moeder ga ik die confrontatie aan. Informeer eerst of hij niet toevallig dolfijnen als onderwerp heeft gekozen. Heeft meneer gekozen voor kreeften.
Ik zweer het, de presentatie bestaat uit vier plaatjes over kreeften: een kreeft in een aquarium, kreeftensoep, kreeft thermidor en een gegratineerde kreeft. En een flitsende introductiepagina. Hij is er zelf heel tevreden over en ik mag mij er niet mee bemoeien...
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
donderdag 13 september 2018 om 21:07
Mijn 14-jarige ook hoor. Die leest echt alleen maar als het Moet.Wilhetnietweten schreef: ↑13-09-2018 21:04Eline Vere is ook mooi! Ik ben jaloers. Mijn 15-jarige trekt een vies gezicht bij de woorden "boek" en "lezen".
Mijn 17-jarige echter is net als ik: die leest alles wat los en vast zit. De afgelopen jaren las ze vooral Engelse literatuur, maar nu is ze dus overgegaan op Oude Stoffige Nederlandse Meuk. Ik vind het echt helemaal geweldig.
donderdag 13 september 2018 om 21:11
Lady*Voldemort schreef: ↑13-09-2018 21:03Ik heb de huiswerkbegeleiding altijd zelf gedaan. Daarom doen ze het nu zelf, ze willen geen huiswerkbegeleiding meer.
Bij de oudsten deed ik het ook zelf. Huiswerk ging toen gezellig. Maar de jongste is een geval apart. Zijn concentratievermogen is nihil.