Napraattopic deel 106
maandag 19 november 2018 om 19:14
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 4 december 2018 om 15:48
Een contract niet verlengen moet (volgens opzegtermijn) minimaal een maand voor einde contract gemeld worden. Zo niet wordt dat volgens mij gezien als een stilzwijgende verlenging met dezelfde contracttermijn.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑04-12-2018 15:43hebben ze dat op de laatste dag laten weten? of de laatste week? dan heb je het heel bont gemaakt dutchess
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 4 december 2018 om 15:49
Het was een tijdelijke contract, dit was de 3e.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑04-12-2018 15:43hebben ze dat op de laatste dag laten weten? of de laatste week? dan heb je het heel bont gemaakt dutchess
dinsdag 4 december 2018 om 15:49

dinsdag 4 december 2018 om 15:51
oke, maar dan nog laat een werkgever toch ruim van te voren (een maand bijv) weten dat je contract niet verlengd wordt. 3 tijdelijke contracten zegt ook niet veel goeds tenzij je lopende band werk doet.
correct me if I'm wrong..
dinsdag 4 december 2018 om 15:52
Ah, dat verklaart veel: ze willen je geen vast dienstverband geven.
dinsdag 4 december 2018 om 15:52
Dat hebben ze gedaan.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑04-12-2018 15:51oke, maar dan nog laat een werkgever toch ruim van te voren (een maand bijv) weten dat je contract niet verlengd wordt. 3 tijdelijke contracten zegt ook niet veel goeds tenzij je lopende band werk doet.
correct me if I'm wrong..

dinsdag 4 december 2018 om 15:55
Dat hoeft niet aan haar functioneren te liggen. Kan zo maar zijn dat het bedrijf het risico van een vast dienstverband nu niet aandurft.
dinsdag 4 december 2018 om 15:57
Nou, dit dus.
En dat kun je dan bij een sollicitatie toch juist wel melden? Want daarmee geef je aan dat jij een loyale, blijvende kracht bent, of iig zou willen zijn.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 4 december 2018 om 15:58
En dat was tijdens je eerste en tweede contract geen probleem?DuchessMeganMarkle schreef: ↑04-12-2018 15:56Escuus van geen verlenging vind ik ook maar slap. Ik was té “aanwezig”.
Lijkt me dan een smoes, omdat ze je geen vast dienstverband willen geven.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 4 december 2018 om 15:58
dinsdag 4 december 2018 om 16:00
Ik heb zelfs een functionerings gesprek gehad met mijn leidinggevende en die was uiterst te spreken over mij en vond dat ik goed werk afleverde.

dinsdag 4 december 2018 om 16:01
ze werkt voor een groot en bekend keten hotel had ik begrepen? Toch megan?
waarom zouden ze geen vast dienstverband aandurven in de huidige arbeidsmarkt? van personeel blijven wisselen is riskanter, tenzij het lopende band werk betreft uiteraard.
dinsdag 4 december 2018 om 16:07
Ik denk ook dat de situatie zo zit. Slecht van die werkgever dat er een drogreden gebruikt wordt waardoor de 'schuld' bij de werknemer gelegd wordt. Leuke uitgangspositie ook om een nieuwe baan te vinden als je op deze manier 'onderuit gehaald' wordt.

Als er naar gevraagd wordt tijdens een sollicitatie zou ik gewoon zeggen: 3 x tijdelijk contract en werkgever durft een vast dienstverband niet aan.

dinsdag 4 december 2018 om 16:12
Zou ik niet zeggen. Ze zullen ongetwijfeld doorvragen waarom het een risico zou zijn voor de werkgever. Als het idd een groot bedrijf is dan zal het risico ergens op gebaseerd zijn en reeël. In het geval van dutchess haar burnout verleden. Daar zit een nieuwe baas niet op te wachten.Oudblond schreef: ↑04-12-2018 16:07Ik denk ook dat de situatie zo zit. Slecht van die werkgever dat er een drogreden gebruikt wordt waardoor de 'schuld' bij de werknemer gelegd wordt. Leuke uitgangspositie ook om een nieuwe baan te vinden als je op deze manier 'onderuit gehaald' wordt.![]()
Als er naar gevraagd wordt tijdens een sollicitatie zou ik gewoon zeggen: 3 x tijdelijk contract en werkgever durft een vast dienstverband niet aan.
dinsdag 4 december 2018 om 16:16
Maar als je burn outs hebt gehad, is het dan niet beter voor jezelf om juist in een minder stressvolle branche te gaan werken?DuchessMeganMarkle schreef: ↑04-12-2018 16:02Ik ben voor hun een risico door mijn burn-out in het verleden. Vertelde een collega.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
(George Patton)
dinsdag 4 december 2018 om 16:19
Met name in de horeca is goed ondernemerschap schaars. Niet voor niets waren er strandtenten een paar dagen per week gesloten tijdens de mooiste zomer van de eeuw. Men kon geen personeel meer vinden dat zich via nulurencontracten wilde laten afbeulen.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑04-12-2018 16:01ze werkt voor een groot en bekend keten hotel had ik begrepen? Toch megan?
waarom zouden ze geen vast dienstverband aandurven in de huidige arbeidsmarkt? van personeel blijven wisselen is riskanter, tenzij het lopende band werk betreft uiteraard.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
(George Patton)
dinsdag 4 december 2018 om 16:19
Over die burnout las ik pas later.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑04-12-2018 16:12Zou ik niet zeggen. Ze zullen ongetwijfeld doorvragen waarom het een risico zou zijn voor de werkgever. Als het idd een groot bedrijf is dan zal het risico ergens op gebaseerd zijn en reeël. In het geval van dutchess haar burnout verleden. Daar zit een nieuwe baas niet op te wachten.
Maar je vergist je over grote bedrijven die met vaste contracten strooien. Ik heb zelf ook wel eens een vast dienstverband niet aan durven gaan omdat er reorganisaties op stapel stonden en ik budgettair op dat moment nog niet voldoende info had over wat de gevolgen daarvan zouden zijn voor mijn afdeling. Was een bedrijf waar +300 werknemers waren.
dinsdag 4 december 2018 om 16:30
Je vertelde eerder hier dat je té assertief was nou is daar op zich niets mis mee maar de manier waarop je assertief bent kan wél een probleem zijn.DuchessMeganMarkle schreef: ↑04-12-2018 16:02Ik ben voor hun een risico door mijn burn-out in het verleden. Vertelde een collega.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
dinsdag 4 december 2018 om 16:55
Geen stilzwijgende verlenging hoor. Dan moeten ze een boete betalen.
Such fun!1