Napraattopic deel 106

19-11-2018 19:14 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
MarindaH schreef:
04-12-2018 16:55
Geen stilzwijgende verlenging hoor. Dan moeten ze een boete betalen.
Ah! Ik heb alleen nog maar collega's met vast dienstverband en stagiaires, dus ik ben er een beetje 'uit'.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
MarindaH schreef:
04-12-2018 16:55
Geen stilzwijgende verlenging hoor. Dan moeten ze een boete betalen.
Ligt er aan.

https://www.juridischloket.nl/werk-en-i ... erlenging/
Kukita-Del-Barrio schreef:
04-12-2018 16:01
ze werkt voor een groot en bekend keten hotel had ik begrepen? Toch megan?
waarom zouden ze geen vast dienstverband aandurven in de huidige arbeidsmarkt? van personeel blijven wisselen is riskanter, tenzij het lopende band werk betreft uiteraard.

Vaste contracten zitten nog steeds niet bij een pak melk. Wat heeft dat lopendebandwerk er toch steeds mee te maken voor jou??
Such fun!1

Ja, als je werkgever nooooit wat zegt, dan is het stilzwijgend verlengd. Maar dan heeft je werkgever blijkbaar geen idee dat je er uberhaupt bent :biggrin:

Als ze je te laat informeren, geldt er dus een boete.
Such fun!1
MarindaH schreef:
04-12-2018 17:08
Vaste contracten zitten nog steeds niet bij een pak melk. Wat heeft dat lopendebandwerk er toch steeds mee te maken voor jou??
Ik bedoel daarmee te zeggen dat als je makkelijk vervangbaar bent dat ze minder snel vaste contracten geven. Productiewerkt, callcenter, kassamedewerker bijvoorbeeld.
Maar als je eerst 6 maanden ingewerkt moet worden of als het in ieder geval langer duurt voor ze de vruchten kunnen plukken van jouw opgedane kennis dan loont het voor een werkgever niet om met flexibele contracten te werken. Op die plekken zijn vaste krachten hard nodig.
Daarnaast zegt dutchess dat ze heel vaak van jobs moet switchen. Ik zou dus heel kritisch naar mezelf kijken. Zelfinzicht is een woord wat zij laatst gebruikte in een andere topic. Mss hier ook even van toepassing
Ik ken heel veel dertigers zonder vast contract. Eerst via uitzend dan via losse contracten en 3e contract gaan ze er uit.
Het is echt iets van deze tijd helaas..werkgevers durven niemand vast aan te nemen.
Ligt er ook aan waar je werkt. Ik heb afgelopen juli een vast contract gekregen, al heeft mijn teamleider wel heel veel moeite daarvoor moeten doen. Ze wilde me gewoon echt niet kwijt :$
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
04-12-2018 17:50
Ligt er ook aan waar je werkt. Ik heb afgelopen juli een vast contract gekregen, al heeft mijn teamleider wel heel veel moeite daarvoor moeten doen. Ze wilde me gewoon echt niet kwijt :$
Heerlijk. In mijn sector hebben ze liever open vacatures dan dat ze een vast contract geven. Het gevolg is een enorm verloop in personeel in een sector waar je dat absoluut niet zo moeten willen.
Nou, is er nog iets spannends gebeurd?
Betty_Slocombe schreef:
04-12-2018 19:51
Ja ik had aangebrande aardappelen. Het spande er even om, maar een deel was gelukkig nog eetbaar.
Damned if I don’t
Betty_Slocombe schreef:
04-12-2018 19:51
Ik had een spannende RL dag. Die is redelijk verlopen... al had ik gehoopt dat Viezehond voor me zou koken, maar zo te lezen doe ik dat toch maar liever zelf.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
ViezeHond schreef:
04-12-2018 20:00
Ja ik had aangebrande aardappelen. Het spande er even om, maar een deel was gelukkig nog eetbaar.
Ja, als je maar genoeg aardappels hebt, dan kun je altijd nog de bovenste exemplaren opeten.
Dat is dan toch mooi.
Betty_Slocombe schreef:
04-12-2018 20:07
Ja, als je maar genoeg aardappels hebt, dan kun je altijd nog de bovenste exemplaren opeten.
Dat is dan toch mooi.
Jeetje wat filosofisch.
Nemaìn’ schreef:
04-12-2018 20:09
Jeetje wat filosofisch.
Ja, het kwam zo in me op. Dat heb ik soms. Je zou me een genie kunnen noemen.
Betty_Slocombe schreef:
04-12-2018 20:13
Ja, het kwam zo in me op. Dat heb ik soms. Je zou me een genie kunnen noemen.
Ik vind het wel genie+.

Ik had de boter aan laten branden en kwam daar vrij laat achter.
Naar, dat ruikt zo vervelend.
Ik had gebakken camembert met cranberrysaus. Zo fijn.
Stinkt verschrikkelijk en kom je ook dagen niet vanaf.

O, dat klinkt ontzettend lekker. Ik had boerenkool met een slavink.
Betty_Slocombe schreef:
04-12-2018 20:07
Dat is dan toch mooi.
Exact! Al waren die natuurlijk nog halfrauw, gelukkig heb ik een goed gebit.
Damned if I don’t
Oudblond schreef:
04-12-2018 20:04
Ik had een spannende RL dag. Die is redelijk verlopen... al had ik gehoopt dat Viezehond voor me zou koken, maar zo te lezen doe ik dat toch maar liever zelf.
Ik kan hartstikke smerig koken hoor.
Damned if I don’t
Nemaìn’ schreef:
04-12-2018 20:28
Stinkt verschrikkelijk en kom je ook dagen niet vanaf.

O, dat klinkt ontzettend lekker. Ik had boerenkool met een slavink.
Heb je gemalen koffie in huis? Dan even een pannetje koffiedik met water aanzetten. Tijdje laten koken, met een beetje mazzel haal je daarmee de geur uit je huis.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
04-12-2018 20:32
Heb je gemalen koffie in huis? Dan even een pannetje koffiedik met water aanzetten. Tijdje laten koken, met een beetje mazzel haal je daarmee de geur uit je huis.
Ga ik gelijk doen.
Ik heb brood gegeten. Nu weer honger. Nog maar een boterham zo. En dan een lekker glas wijn.
Head* schreef:
04-12-2018 20:41
Ik heb brood gegeten. Nu weer honger. Nog maar een boterham zo. En dan een lekker glas wijn.
Ik had afgelopen weekend voor het eerst sinds heel lang weer een bordeaux. Wat een genot was dat.
Bekijk het maar, ik ga aan de glühwein!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nemaìn’ schreef:
04-12-2018 20:41
Ik had afgelopen weekend voor het eerst sinds heel lang weer een bordeaux. Wat een genot was dat.

Ik ben geen grote drinker. Maar af en toe een lekker wijntje vind ik wel genieten (of een goede whisky, maar die vind ik te duur) Ik had een klantenkaart van Gall&Gall en dan kun je hele lekkere witte wijn kopen voor de helft van de prijs. Hij smaakt naar citroentjes, heel lekker fris.

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven