Napraattopic deel 108
zondag 13 januari 2019 om 22:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 27 februari 2019 om 17:25
Ja, ik was inmiddels in een achterkamertje er al op gewezen dat jij en Jolly elkaar wel waarderen, dus dat het gewoon een grapje was.
Ik vond het eigenlijk ook geen opmerking voor jou.
Sorry dus dat ik em zo negatief interpreteerde.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 27 februari 2019 om 17:25
Ja die heb je.Lucifer2018 schreef: ↑27-02-2019 16:27Er zijn ook gewoon wel echt nare mensen die kinderen krijgen op de wereld.
Die zeker bewust kinderen verwaarlozen en als stront behandelen.
En ook mensen die oprecht denken dat ze het heel goed doen en het beter weten dan 'bekakte' mensen en professionals.
Ik heb ooit van een medewerkster van het okc gehoord dat in een bepaalde buurt veel mensen als kind te maken hebben gehad met jeugdzorg.
Ze ervaren de maatregelen (zelf uit huis geplaatst als kind) erger dan de redenen waarom ze uit huis zijn geplaatst of maken er een ander verhaal van.
Volgen hierin de logica van hun mishandelende ouder (' ik was ook een kreng, niemand kon me aan toen').
Laten ook rustig hun ouders op hun eigen kinderen passen en vinden dat het gewoon goed is, het is een harde wereld en niemand is te vertrouwen en je wil geen watjes opvoeden.
Heel ingewikkeld, hoe moet je dit soort gezinnen nu helpen?
woensdag 27 februari 2019 om 17:35
Er zijn om en nabij 2,2 miljoen mensen zwakbegaafd in Nederland en heel veel daarvan hebben kinderen.Het-groepje schreef: ↑27-02-2019 17:25Ja die heb je.
En ook mensen die oprecht denken dat ze het heel goed doen en het beter weten dan 'bekakte' mensen en professionals.
Ik heb ooit van een medewerkster van het okc gehoord dat in een bepaalde buurt veel mensen als kind te maken hebben gehad met jeugdzorg.
Ze ervaren de maatregelen (zelf uit huis geplaatst als kind) erger dan de redenen waarom ze uit huis zijn geplaatst of maken er een ander verhaal van.
Volgen hierin de logica van hun mishandelende ouder (' ik was ook een kreng, niemand kon me aan toen').
Laten ook rustig hun ouders op hun eigen kinderen passen en vinden dat het gewoon goed is, het is een harde wereld en niemand is te vertrouwen en je wil geen watjes opvoeden.
Heel ingewikkeld, hoe moet je dit soort gezinnen nu helpen?
Welke normen worden er aangelegd en met welke problemen hebben ze te kampen?
Wie bepaalt dat?

woensdag 27 februari 2019 om 17:36
NP
En dank voor de anonieme achterkamer die het al gefixt heeft

donderdag 28 februari 2019 om 00:57
Nee klopt, ik denk ook dat we het een stuk minder met elkaar oneens zijn dan het wellicht leek.Star² schreef: ↑27-02-2019 08:46Dat is dus precies de reden dat ik zo hysterisch/pissig/geirriteerd reageer.
En Dana, ik kan me echt niet voorstellen dat jij het met dit soort quotes 'Veilig thuis maakt heel vaak misbruik van hun macht,vooral bij mensen die zelf hulp zoeken voor hun kind.' eens kan zijn.
Het klopt dat ik iets anders schreef, namelijk 'ik peins er niet over', maar ging het vervolgens toch doen, dus dat sloeg nergens op
Helemaal met je eens verder dat er fouten gemaakt worden, dat ontken ik niet. Alleen het hele VT/JZ als machtswellustelingen wegzetten, daar heb ik moeite mee.

Mij viel vooral het generaliseren naar de andere kant op, in dit topic (napraat, ik lees eigenlijk nauwelijks ergens anders meer) en daar viel ik over. Waarbij wat ergernis over de sfeer (ook weer in dit topic inderdaad, en puur de laatste dagen) zeker ook meespeelde in mijn eigen sfeer/toon en het toch reageren terwijl ik daar eigenlijk helemaal geen zin in had (mijn opmerking dat ik niet zou gaan discussiëren sloeg ongeveer net zozeer ergens op als jouw 'ik peins er niet over'

Ach ja, het is toch wat allemaal, zo'n forum.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
donderdag 28 februari 2019 om 01:00
Zelfs dat is nog maar de vraag. Ik ben er van overtuigd dat mijn ouders, verdwaasd door de seksuele revolutie, niet doorhadden dat sommige dingen toch echt misbruik zijn, en dat mijn aanrander het zelf niet als misbruik zag. Maakt de ontvangende kant niet bepaald makkelijker overigens.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
donderdag 28 februari 2019 om 01:01
Maak je geen enkele zorg asjeblieft. Ik weet het. En de waardering is volledig wederzijds.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
donderdag 28 februari 2019 om 01:02
Ik vind het wel lief zorgzaam van je. Dank je daarvoor.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
donderdag 28 februari 2019 om 01:22
En verder snap ik er eerlijk gezegd niet zoveel van wat hier vandaag allemaal geschreven is.
Jolly, als ik het goed begrijp dan ga je ervan uit dat ik je een gevoelloos onmens zou vinden, en dat ik rekening zou moeten houden met vreselijke dingen die spelen in jouw leven maar die ik helemaal niet kan weten omdat je ze alleen in een of ander achterkamertje kunt delen? Omdat ik heel gemeen ben en niet met je mee zou leven of zo? Geloof het of niet, maar ik gun je het beste en zou willen dat je gevrijwaard bleef van ellende in je leven.
En dan zijn er nog allerlei mensen die kennelijk vinden dat ik niet bij de napraters hoor, maar hier alleen maar kom omdat ik een hekel zou hebben aan de mensen in dit topic en dat af en toe moet ventileren?
Heel apart allemaal. Ik dacht zelf eigenlijk altijd dat we hier gewoon met z'n allen gewoon een losvaste groep waren van mensen die hier al jaren komen, elkaar daardoor redelijk hebben leren in de loop der jaren, die allerlei thema's bespreken en de ene keer ben je het met de een eens en de andere keer met de ander, de ene keer is het gezellig en de andere keer wat minder, maar juist omdat je elkaar allemaal wel aardig hebt leren kennen kun je ook best eens ongezouten van mening verschillen en elkaar overal op aanspreken en over in discussie gaan. Dacht ik.
En dan hebben we ook nog de strontvliegen-opmerking. Geen idee op wie dat dan weer moet slaan. Op mij? Echt? Want ik deel nooit iets kwetsbaars hier en maak gehakt van iedereen die dat wel doet?
Nou ja, het zal allemaal wel. Welterusten.
Jolly, als ik het goed begrijp dan ga je ervan uit dat ik je een gevoelloos onmens zou vinden, en dat ik rekening zou moeten houden met vreselijke dingen die spelen in jouw leven maar die ik helemaal niet kan weten omdat je ze alleen in een of ander achterkamertje kunt delen? Omdat ik heel gemeen ben en niet met je mee zou leven of zo? Geloof het of niet, maar ik gun je het beste en zou willen dat je gevrijwaard bleef van ellende in je leven.
En dan zijn er nog allerlei mensen die kennelijk vinden dat ik niet bij de napraters hoor, maar hier alleen maar kom omdat ik een hekel zou hebben aan de mensen in dit topic en dat af en toe moet ventileren?
Heel apart allemaal. Ik dacht zelf eigenlijk altijd dat we hier gewoon met z'n allen gewoon een losvaste groep waren van mensen die hier al jaren komen, elkaar daardoor redelijk hebben leren in de loop der jaren, die allerlei thema's bespreken en de ene keer ben je het met de een eens en de andere keer met de ander, de ene keer is het gezellig en de andere keer wat minder, maar juist omdat je elkaar allemaal wel aardig hebt leren kennen kun je ook best eens ongezouten van mening verschillen en elkaar overal op aanspreken en over in discussie gaan. Dacht ik.
En dan hebben we ook nog de strontvliegen-opmerking. Geen idee op wie dat dan weer moet slaan. Op mij? Echt? Want ik deel nooit iets kwetsbaars hier en maak gehakt van iedereen die dat wel doet?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
donderdag 28 februari 2019 om 01:25
donderdag 28 februari 2019 om 02:31
ik wil me hier graag bij aansluiten. Mijn moeder was echt veel te stoned om ook maar iets bewust te doen, laat staan verwaarlozing of misbruik. ik vind dat zelf heel lastig, want aan de ene kant denk je: ja inderdaad je kon er ook niks aan doen, zo werkte het op dat moment, aan de andere kant dacht je: wat denk je zelf….
florence13 wijzigde dit bericht op 28-02-2019 02:37
25.89% gewijzigd
donderdag 28 februari 2019 om 02:35
ik vind het erg voor je, weet hoe het voelt, maar dan nog steeds: het is kut. Ik hoop dat je verder kunt. Wat ik van je lees zie ik een leuke vent die het voor elkaar heeft. Niet om het werk/financieel technische, maar meer hoe je over je gezin praat, echt wat je zegt. Ik vind dat fijn om te lezen. Ik hoop oprecht dat het zo voor jou ook echt voelt. (waar ik overigens niet aan twijfel, het is een wens voor je)JollyRider schreef: ↑28-02-2019 01:30Het interesseert me aanzienlijk minder dan jij schijnt te denken.
donderdag 28 februari 2019 om 06:50
Eens Dana!Dana schreef: ↑28-02-2019 01:22En verder snap ik er eerlijk gezegd niet zoveel van wat hier vandaag allemaal geschreven is.
De meeste mensen die hier reageren kennen elkaar al jaren.
En reageren al jaren op napraat.
[...] Met de rest heb ik wél constructieve gesprekken gehad en heel wat van geleerd ook.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-02-2019 09:11
Reden: Op de man
Reden: Op de man
5.51% gewijzigd
donderdag 28 februari 2019 om 07:29
Uiteraard hoor jij bij de napraters! Jij bent er al heel wat langer dan andere forummers hier. Je tweede alinea klopt ook precies. Je kent je pappenheimers zo langzamerhand wel en een verschil van mening hier maakt wat mij betreft niks uit. Even goede vrienden.Dana schreef: ↑28-02-2019 01:22
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 28 februari 2019 om 07:51
Precies en dan weer over tot de orde van de dag.
donderdag 28 februari 2019 om 12:03
lijf-lijn/lichaam-na-het-krijgen-van-ki ... #p29643747
Missperfect heeft weer wat af te geven op anderen.
Missperfect heeft weer wat af te geven op anderen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning