Napraattopic deel 108
zondag 13 januari 2019 om 22:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 27 februari 2019 om 14:52
Het was een compliment dat je ook van mij gekregen hebt. En ik vind het jammer dat je je laat verharden door de sfeer, juist omdat ik me ook kwetsbaar heb opgesteld in deze discussie.JollyRider schreef: ↑27-02-2019 01:30Ach ach, uit de hoogte weer de les lezen. Opnieuw, het boeit me geen reet dat je me graag leest. Leer eerst maar eens goed te lezen voor je zo uit de hoogte je oordeeltjes komt uitdelen
(En ik weet wel dat je niet mag zeggen dat de jeugdgezondheidszorg in zijn algemeen kut is - en daarmee mogelijk impliciet heb lijken te suggereren dat jouw moeder geen goede jgz medewerker was, waarvoor mijn excuses -, maar iemand die bij een bevolkingsonderzoek hoort dat ie kanker heeft en een operatie ondergaat met allerlei ernstige complicaties en het blijkt dan ook nog eens geen kanker te zijn geweest mag ook best wel boos worden op hoe de gezondheidszorg is georganiseerd in the heat of the moment).
En nou hou ik erover op, totdat ik er eindelijk normaal over kan praten/nadenken zonder hysterisch te worden.
woensdag 27 februari 2019 om 14:59

woensdag 27 februari 2019 om 15:02
Oef nog zo'n inkoppertje.DuchessMeganMarkle schreef: ↑27-02-2019 14:59Dat zie je in hun doen en laten en hoe ze zichzelf uiten.

woensdag 27 februari 2019 om 15:03
Flauw dit. Praat gewoon rechtstreeks tegen Duchess.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

woensdag 27 februari 2019 om 15:06
Jaja.Lucifer2018 schreef: ↑27-02-2019 15:04Ik quote haar, hoezo is dat niet direct.
Directer/rechtstreekser kan niet volgens mij. Gezeur.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 27 februari 2019 om 15:12
Ik vraag mij dan toch af, wat nou de juiste opvoeding is?
Ik heb zelf een autoritaire opvoeding gehad, waarin ik beperkt werd in mijn geestelijke ontwikkeling. Het moest zo en niet anders. Ik heb daar op volwassen leeftijd heel erg last van. Ik ben nu al een stap verder dat ik mij bewust ben van mijn opvoeding, dat dat niet juist was.
Ik heb zelf een autoritaire opvoeding gehad, waarin ik beperkt werd in mijn geestelijke ontwikkeling. Het moest zo en niet anders. Ik heb daar op volwassen leeftijd heel erg last van. Ik ben nu al een stap verder dat ik mij bewust ben van mijn opvoeding, dat dat niet juist was.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 27-02-2019 15:18
0.30% gewijzigd

woensdag 27 februari 2019 om 15:15
Iedereen heeft het gevoel dat zijn problemen (mede) zijn veroorzaakt door verkeerde opvoeding. Je kunt het eigenlijk nooit goed doen als ouder. En toch komt het over het algemeen in de meeste gevallen allemaal wel weer goed, op wat uitzonderingen na.DuchessMeganMarkle schreef: ↑27-02-2019 15:12Ik vraag mij dan toch af, wat bou de juiste opvoeding is?
woensdag 27 februari 2019 om 15:18
Denk ik ook, en ookvan de verkeerde opvoeding kun je een hoop leren.

woensdag 27 februari 2019 om 15:21
Nou, ik denk dat veel Perfecte Moeders daar anders over denken

woensdag 27 februari 2019 om 15:22
Ja, wie mis je op het forum heet het

Gevonden
overig/wie-mis-jij-op-het-forum-momente ... ges/333801
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 27-02-2019 15:23
18.04% gewijzigd

woensdag 27 februari 2019 om 15:23
We proberen onze kinderen zelfstandig op te voeden en hun eigen keuzes te laten maken . Maar met de wetenschap dat wij er onvoorwaardelijk voor ze zijn . In zekere zin zijn mijn kinderen wel verwend maar gelukkig in staat te zien hoe goed ze het hebben en te weten dat ze zelf ook aan de bak mogen . Maar misschien heb ik geluk ik heb hele makkelijke kinderen en nooit noemenswaardige problemen met ze gehad . Daarentegen hebben ze genoeg meegemaakt om te weten dat het leven niet altijd over rozen gaat .DuchessMeganMarkle schreef: ↑27-02-2019 15:12Ik vraag mij dan toch af, wat nou de juiste opvoeding is?
Of we het goed doen wie zal het zeggen .

woensdag 27 februari 2019 om 15:27
Een opvoeding die erop gericht is een kind zo zelfstandig mogelijk te laten functioneren in de samenleving waarin je jezelf bevindt. Dat verschilt dus per samenleving en kind.DuchessMeganMarkle schreef: ↑27-02-2019 15:12Ik vraag mij dan toch af, wat nou de juiste opvoeding is?
Ik kreeg een anti-autoritaire opvoeding. Zo’n verlate seventies gebeuren met ‘een kind moet de eigen grenzen ontdekken’. Nou dat was niet echt passend want ik bleek vrij grenzenloos te zijn van nature. Als dat niet was bijgestuurd dan had ik niet gestaan waar ik nu sta in het leven. Denk ik.
Zoon krijgt een soort adhoc opvoeding

Disclaimer: ik heb het niet over echte trauma’s door mishandeling en/of verwaarlozing.

woensdag 27 februari 2019 om 15:45
Mijn ouders hebben fouten gemaakt, omdat zij dachten dat dat op dat moment goed was.
Ik maak fouten, omdat ik dacht dat dat op dat moment goed was of omdat ik gewoon geen andere oplossing meer weet.
Mijn vader is fiks geestelijk mishandeld tijdens zijn kindertijd tot ver in de volwassenheid. Mijn oma had dus een waardeloze opvoeding.
En ik hoop dat kijk ons gewoon liever helemaal geen kinderen wil en krijgt
Ik maak fouten, omdat ik dacht dat dat op dat moment goed was of omdat ik gewoon geen andere oplossing meer weet.
Mijn vader is fiks geestelijk mishandeld tijdens zijn kindertijd tot ver in de volwassenheid. Mijn oma had dus een waardeloze opvoeding.
En ik hoop dat kijk ons gewoon liever helemaal geen kinderen wil en krijgt

woensdag 27 februari 2019 om 15:51
woensdag 27 februari 2019 om 15:52
ik denk dat geen enkele ouder zijn kind met opzet kwaad wil doen, alleen sommige mensen zijn gewoon niet geweldig goed in opvoeden. Hoe lang en hoe erg dat kind daar last van heeft is volgens mij ook heel erg persoonsafhankelijk, sommige mensen die ik ken hebben vreselijk veel last van iets dat hun ouders deden waarvan ik denk 'is dat alles?' en sommige mensen laten alles gewoon van zich afglijden.lemoos2 schreef: ↑27-02-2019 15:27
Zoon krijgt een soort adhoc opvoeding. Daar vaart hij wel bij, paar vaste kaders (veiligheid door voorspelbaarheid, ijkpunten voor wat normaal/abnormaal is) en de rest bekijken we per situatie. Ik denk dat je als ouder het altijd beter had kunnen doen maar ja, achteraf kijk je een koe in de kont. Als een kind maar voelt dat er liefde achter zit en dat ouders hun best hebben gedaan, dan kun je in je latere leven heus wel dealen met kleine jeugdtraumaatjes. Mijn ouders hebben vroeger ook wel eens beslissingen genomen die ze in de huidige tijd nooit zouden nemen in een vergelijkbare situatie. Destijds dachten zij oprecht er goed aan te doen. Dan kijk je er ook heel anders op terug, als je weet dat ze altijd het beste met je voor hadden. Kan er ook in blijven hangen en al het onrecht aan gaan ophangen.
Disclaimer: ik heb het niet over echte trauma’s door mishandeling en/of verwaarlozing.
woensdag 27 februari 2019 om 15:53
Zoals mijn inmiddels volwassen dochter zei toen we het hadden over het niet-doorgeven van allemaal familiewonden en ik zat te wachten op de objectieve bevestiging van mijn Geniale ouderschap:
"Mam, je bent mijn móéder!"
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 27 februari 2019 om 15:53
Moire schreef: ↑27-02-2019 15:45Mijn ouders hebben fouten gemaakt, omdat zij dachten dat dat op dat moment goed was.
En ik hoop dat kijk ons gewoon liever helemaal geen kinderen wil en krijgt![]()

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras