Napraattopic deel 108

13-01-2019 22:55 3090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Betty_Slocombe schreef:
20-01-2019 22:05
Naamvallen doen niemand pijn. Ze zijn mooi en vriendelijk en voorspelbaar.
Voor mij zijn ze niet voorspelbaar :P
Thordis* schreef:
20-01-2019 22:08
Voor mij zijn ze niet voorspelbaar :P
Geen grenskind?
Bloomie heeft een 24-uurs ban wegens provoceren.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Betty_Slocombe schreef:
20-01-2019 22:06
Want dat ging over iemand op dit forum?
Ik was daar zelf ook echt heel erg hard vandaag, maar ik vertik het sorry te zeggen.
Die posts is ook gestaft. Er zijn grenzen.

*neuriet iets over your own way gaan*
bloomie schreef:
20-01-2019 21:24
Solomio
zondag 20 januari 2019 21:09

JollyRider schreef: ↑20-01-2019 21:06
Pb
En antwoord.

Ach zo. Moet ik de pb's naar mij nog als oprecht zien dan?

En u bent?
lemoos2 schreef:
20-01-2019 22:12
Geen grenskind?
Zeker wel. Maar ik kan ze niet opschrijven of uitleggen, ik zeg ze doorgaans goed, als het in een zin is. Maar vraag me niet naar losse woordjes of de logica.
Voor wat het waard is, wil ik toch even gemeld hebben dat ik Bloomie niet gestaft heb. In tegendeel, ik heb hem/haar onder negeer om te voorkomen dat ik me nog eens uit op een wijze die boosheid oproept
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
the_Wicked_Witch schreef:
20-01-2019 22:13
En u bent?
Geband
Thordis* schreef:
Die posts is ook gestaft. Er zijn grenzen.

*neuriet iets over your own way gaan*
Ja, dan zal ik wel weer een negatieve forummer zijn, maar wat een ellendige kutmuziek is dat. Bah.

Naamvallen zijn overigens net een wiskundige vergelijking. Die vind ik ook sexy en het gevoel als je het opgelost hebt is uitzonderlijk aangenaam. Maar goed, ik zal er over ophouden.
Betty_Slocombe schreef:
20-01-2019 22:06
Want dat ging over iemand op dit forum?
Ik was daar zelf ook echt heel erg hard vandaag, maar ik vertik het sorry te zeggen.
Ik ben er nog kapot van :cry:
Solomio schreef:
Ja, dan moet ik weer 24 uur wachten op een antwoord. En ik wilde maandag juist bijtijds de sponde in.
Solomio schreef:

Heeft ze snel gered.
Toch knap, dat je een ban krijgt die langer duurt dan dat je 'lid' bent van het forum.
Dat betekent dus een waarschuwing en een ban binnen een dag.

David Dunning
Betty_Slocombe schreef:
Ja, dan zal ik wel weer een negatieve forummer zijn, maar wat een ellendige kutmuziek is dat. Bah.

Naamvallen zijn overigens net een wiskundige vergelijking. Die vind ik ook sexy en het gevoel als je het opgelost hebt is uitzonderlijk aangenaam. Maar goed, ik zal er over ophouden.
Ik had toch altijd de illusie dat wij het op bovengemiddeld veel vlakken eens waren. Jammer dat onze wegen zich hier scheiden :P

3 cruciale verschillen in 1 post ;-D
Thordis* schreef:
Geband

Da's mooi vlot :rofl: .

Niet eens wegens negatief forummen?
Thordis* schreef:
Geband
:rofl:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Thordis* schreef:
20-01-2019 22:16
Ik had toch altijd de illusie dat wij het op bovengemiddeld veel vlakken eens waren. Jammer dat onze wegen zich hier scheiden :P

3 cruciale verschillen in 1 post ;-D
Tsja. Ik ben het wel gewend intussen. Ik was als kind al raar.
Ik hou overigens wel heel erg van Creedence Clearwater Revival. Ik weet zeker dat zij Fleetwood Mac met alleen hun linkerhand zouden kunnen verslaan.
Thordis* schreef:
Zeker wel. Maar ik kan ze niet opschrijven of uitleggen, ik zeg ze doorgaans goed, als het in een zin is. Maar vraag me niet naar losse woordjes of de logica.
:hug: Het was voor mij net zo logisch dat het ‘dat’ of ‘het’ boek is en niet ‘die’ of ‘de’ boek is. Bij Nederlands heeft nooit een docent gevraagd naar de logica :cry:. Waarom moest het in het Duits dan zoooo ingewikkeld?
Betty_Slocombe schreef:

Ik vond naamvallen ook altijd heerlijk duidelijk.
Alleen in gebruik erg ongemakkelijk als je om de paar woorden weer moet stoppen met praten omdat je eerst voor het volgende woord de juiste naamval moet vaststellen.
Duits spreken is dus nooit zo'n succes geworden. Schrijven ging beter.

David Dunning
Betty_Slocombe schreef:
20-01-2019 22:18
Tsja. Ik ben het wel gewend intussen. Ik was als kind al raar.
Ik hou overigens wel heel erg van Creedence Clearwater Revival. Ik weet zeker dat zij Fleetwood Mac met alleen hun linkerhand zouden kunnen verslaan.
Dat is ook leuk.
Ik ga een bekentenis doen. Alleen mijn man weet dit.

Ik hou van the Cats. En van Piet Veerman.
Solomio schreef:
20-01-2019 22:19
Ik vond naamvallen ook altijd heerlijk duidelijk.
Alleen in gebruik erg ongemakkelijk als je om de paar woorden weer moet stoppen met praten omdat je eerst voor het volgende woord de juiste naamval moet vaststellen.
Duits spreken is dus nooit zo'n succes geworden. Schrijven ging beter.
Als je het veel doet, gaat het steeds beter. Mensen reageren er echter heel merkwaardig op als je steeds Duits met ze praat, vooral wanneer je je niet in Duitsland bevindt.
Betty_Slocombe schreef:
20-01-2019 22:21
Als je het veel doet, gaat het steeds beter. Mensen reageren er echter heel merkwaardig op als je steeds Duits met ze praat, vooral wanneer je je niet in Duitsland bevindt.
In Limburg zullen ze verheugd reageren in de veronderstelling dat je het lokale dialect eigen probeert te maken :-D
Thordis* schreef:
20-01-2019 22:20
Dat is ook leuk.
Ik ga een bekentenis doen. Alleen mijn man weet dit.

Ik hou van the Cats. En van Piet Veerman.
En waarom ook niet! Toen ik klein was wilde ik graag dat er Sailin' home gedraaid zou worden op mijn begrafenis (ik was een morbide kind). Ik vind het nog steeds niet zo'n heel slecht idee, al zou Be my day ook leuk zijn.
Betty_Slocombe schreef:
20-01-2019 22:21
Maar waarom zou ik het veel doen?
Ik woon in Haarlem, geen Duits nodig.

David Dunning
lemoos2 schreef:
20-01-2019 22:22
In Limburg zullen ze verheugd reageren in de veronderstelling dat je het lokale dialect eigen probeert te maken :-D
Ja, maar dat is toch heel zangerig? Ik spreek heel vriendelijk Duits, niet schreeuwerig, maar ook totaal niet melodieus. Of klinken jullie niet allemaal als Gé Reinders :proud: ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven