Napraattopic deel 108

13-01-2019 22:55 3090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Zoiets ligt er hier ook. En er is nergens gestrooid of geschoven, niet op de snelwegen, niet op provinciale wegen, niet op lokale wegen, tot in ieder geval twee provincies verderop.
Ik heb net een lesje sneeuwrijden op het industrieterrein gehad van echtgenoot want ik moet morgen de weg op, ben niet zo'n held en heb nog niet zo enorm lang mijn rijbewijs.
the_Wicked_Witch schreef:
22-01-2019 20:46
Gelderland hier, mijn kat zakte net tot zijn buik in de sneeuw
Toegegeven, het was een afstapje, maar toch, er ligt hier een cm of 6/7.
:-P Buurhondje zag ik rennen en dan schuiven op zijn buik, tegelijk enthousiast happend in de sneeuw.
Amsterdam en ook een cm of 6.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
DuchessMeganMarkle schreef:
22-01-2019 20:31
Ik begrijp nooit waarom ze niet in een wijk strooien, ik stapte net uit de auto, ik viel zowat op mijn snufferd.
Hier is vandaag voor het eerst in de wijk gestrooid in alle jaren dat we hier wonen. Er kwam een schattig strooiwagentje die een soort dunne sprietjes zout uitpoepte. Toen was ‘ie weer weg. Binnen een half uurtje was er van de strooisels niks meer te zien... :hihi:

Ik hartje sneeuw :heart: Jammer dat kind vandaag ziek was en alle sneeuwpret aan z’n neus voorbij ging (en de mijne) :'(
the_Wicked_Witch schreef:
22-01-2019 20:46
Gelderland hier, mijn kat zakte net tot zijn buik in de sneeuw :proud: .
Toegegeven, het was een afstapje, maar toch, er ligt hier een cm of 6/7.
Onze Gelderse kat had er wat moeite mee. We hebben de afgelopen uren zowel de achterdeur als de voordeur herhaaldelijk voor haar moeten openen. Shit, nog steeds aan beide kanten wit?! Ze bleef binnen.

Tot zojuist. Drie minuten, hooguit.
Even sneeuw kleuren :eh:
RikM schreef:
22-01-2019 10:42
Had je even geen klanten? :whistle:
:rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Naar aanleiding van jullie berichten keek ik nogmaals uit mijn raam. Niets veranderd. Niet eens één centimeter sneeuw.
De hond van de buren snuift sneeuw als Pablo Escobar in een zwembad gevuld met coke, die ging/gaat helemaal los. Hier ongeveer 4 cm poedersneeuw. Net genoeg voor de kinderen om sleetje te kunnen rijden. Kater en hond vonden het niets en zaten voor het raam te kijken.
Jaaaaa, hier een laagje sneeuw vanmiddag, en ik heb lekker met "mijn" paard een rit gemaakt. :cheer2:
Solomio schreef:
22-01-2019 20:36
Lijkt me logisch: eerst de doorgaande wegen en tegen dat ze evt in de wijk zouden gaan strooien is dan de sneeuw alweer weg.
Precies dit. Hier is nog nooit gestrooid. Daarbij weet je dat het sneeuwt/gesneeuwd heeft en kan je er dus rekening mee houden.
Ik heb op de doorgaande wegen gewoon gefietst en in de wijk met de fiets gelopen.
Solomio schreef:
22-01-2019 13:06
Dat was iets te optimistisch. Het sneeuwt nog steeds.
Hier is veel weer weg. Kan de blubber lekker aanvriezen.
Het blijkt enorm bekrompen te zijn als je vindt dat borsten iets seksueels hebben/zijn.
Lees ik in een bv-in-het-openbaar-topic.

Echt, soms denk ik dat de wereld gek geworden is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
22-01-2019 22:03
Het blijkt enorm bekrompen te zijn als je vindt dat borsten iets seksueels hebben/zijn.
Lees ik in een bv-in-het-openbaar-topic.

Echt, soms denk ik dat de wereld gek geworden is.
Dat dacht ik na dat 1 glaasje Fanta per week voor peuter topic.
lemoos2 schreef:
22-01-2019 22:18
Vond je het gek dat iemand haar peuter Fanta wilde geven? Of juist dat ze daarom verketterd werd?

David Dunning
Het verketteren. En het Tokkie noemen. De hysterische reacties over obesitas. De heldenverhalen hoe men een pinkje slagroom van oma heldhaftig wist af te slaan voor een 4-jarige.
anoniem_67700891efcbf wijzigde dit bericht op 22-01-2019 22:24
0.85% gewijzigd
lemoos2 schreef:
22-01-2019 22:18
Ik vond het vooral opvallend dat dat kind prik lust.
Némaìn’ schreef:
22-01-2019 22:24
Ja dat wel. Mijn zoon heeft ook wel eens als peuter nieuwsgierig boven een glas cassis gebengeld. Maar op het moment dat hij een slokje wilde proeven ‘prikte’ het in zijn neus. Ik geloof dat hij bijna zes was voordat hij een nieuwe poging durfde te ondernemen :-D. Maar goed, er zijn genoeg kinderen die dat bubbelen en bruisen juist leuk vinden.
lemoos2 schreef:
Het verketteren. En het Tokkie noemen. De hysterische reacties over obesitas. De heldenverhalen hoe men een pinkje slagroom van oma heldhaftig wist af te slaan voor een 4-jarige.
Pfieuw, dan zijn we het eens.

Bij mijn oudste was ik nog wel redelijk strikt, maar mijn jongste kreeg zijn eerste likje slagroom toen ie 5 maanden was. Errug.
Hij vond het heerlijk. Tegenwoordig niet meer.
Mss moeten we kinderen juist eerder blootstellen aan al die ongezonde dingen, zodat de lol eraf gaat?

David Dunning
Némaìn’ schreef:
Dat idd.

En dan : 1x per week. Really?

David Dunning
In veel speciale kinderdrankjes zit prik. De Jip en Janneke kinderchampagne van de Hema bijvoorbeeld. Speciaal voor kleuters. Zit wel veel fruit in, dat dan weer wel
Omdat ik als kind al vrij jong blootgesteld werd aan alle geneugten van het tokkiebestaan, had ik bedacht dat ik het met mijn kinderen heel anders ging doen. Nu heb ik een prépuber die geen cola lust. Vind ik toch een beetje jammer, als ik eerlijk ben.
Ik vind fanta en peuters een absurde combinatie. Maar fristi en chicomel en appelsap ook. Mijn oplossing: ik gaf het ze dus niet. En wat de rest van de wereld doet moeten ze zelf weten.

Mijn 11 jarige drinkt nog steeds geen prik. Vindt ie vies. De ander zelden, maar goed, het is dus ook nooit in huis eigenlijk. Alleen met feestjes.

Dus.
Hier sneeuw en best veel
Tosti met gehaktballetjes in saus.

En Sbt999 heeft in deze hoedanigheid opeens kinderen.
Solomio schreef:
22-01-2019 22:28
Dat idd.

En dan : 1x per week. Really?
De meest grappige vond ik dat dat kind gewoon een beker limo gegeven moest worden. Volgens mij zit daar net zoveel suiker in als in sinas, maar okay.
Betty_Slocombe schreef:
22-01-2019 22:30
Omdat ik als kind al vrij jong blootgesteld werd aan alle geneugten van het tokkiebestaan, had ik bedacht dat ik het met mijn kinderen heel anders ging doen. Nu heb ik een prépuber die geen cola lust. Vind ik toch een beetje jammer, als ik eerlijk ben.
Komt goed.
Ik was zo’n uberbewuste vrije school moeder en in de brugklas ging hij ineens cola drinken.
Solomio schreef:
22-01-2019 22:28
Pfieuw, dan zijn we het eens.

Bij mijn oudste was ik nog wel redelijk strikt, maar mijn jongste kreeg zijn eerste likje slagroom toen ie 5 maanden was. Errug.
Hij vond het heerlijk. Tegenwoordig niet meer.
Mss moeten we kinderen juist eerder blootstellen aan al die ongezonde dingen, zodat de lol eraf gaat?
Als mensen zouden weten wat ik door het eten van mijn zoon gooi, dan zouden ze mij opknopen aan de hoogste boom (maar mijn kind is dan ook graatmager)
*Labalade* schreef:
22-01-2019 22:30
In veel speciale kinderdrankjes zit prik. De Jip en Janneke kinderchampagne van de Hema bijvoorbeeld. Speciaal voor kleuters. Zit wel veel fruit in, dat dan weer wel
Heb ik dus ook nooit gegeven, kind lustte geen prik :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven