Napraattopic deel 108
zondag 13 januari 2019 om 22:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 22 januari 2019 om 22:34
Mijn kinderen kregen ook geen prik. Niet uit principe, maar omdat ik het te duur vond. Hier kregen ze aanmaaklimonade.
Oudste drinkt alleen maar water sinds ik zijn aanmaaklimonade niet meer voor hem inschonk, jongste drinkt nog steeds aanmaaklimonade.
Oudste drinkt alleen maar water sinds ik zijn aanmaaklimonade niet meer voor hem inschonk, jongste drinkt nog steeds aanmaaklimonade.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

dinsdag 22 januari 2019 om 22:35
Al mijn iedeeën en principes vlogen de eerste maand al overboord. Vanaf toen maar gaan freestylen.Betty_Slocombe schreef: ↑22-01-2019 22:30Omdat ik als kind al vrij jong blootgesteld werd aan alle geneugten van het tokkiebestaan, had ik bedacht dat ik het met mijn kinderen heel anders ging doen. Nu heb ik een prépuber die geen cola lust. Vind ik toch een beetje jammer, als ik eerlijk ben.

dinsdag 22 januari 2019 om 22:36
Het doet me een beetje denken aan die ouders bij de MacDonalds die dan tegen hun kind zeggen: "Nee, Fleurtje, je mag geen cola bij je happymeal. Veel te ongezond. Neem maar gewoon Fristi."
Ja. Wat moet je er verder mee. Mensen gillen dat dingen ongezond zijn, maar wat ze zelf fout doen zien ze niet.
Mijn kinderen drinken bronwater met bubbels. Halve Duitsers zijn het.
Hier is altijd frisdrank in huis. Stel je voor dat er visite komt. Maar aangezien ik tegenwoordig alleen maar light drink en man niets flikker ik elk half jaar liters sevenup en sinas door de gootsteen. Dus vanuit duurzaamheidsoogpunt zou het beter zijn als mijn kinderen gewoon eens prik zouden gaan drinken.
Ja. Wat moet je er verder mee. Mensen gillen dat dingen ongezond zijn, maar wat ze zelf fout doen zien ze niet.
Hier is altijd frisdrank in huis. Stel je voor dat er visite komt. Maar aangezien ik tegenwoordig alleen maar light drink en man niets flikker ik elk half jaar liters sevenup en sinas door de gootsteen. Dus vanuit duurzaamheidsoogpunt zou het beter zijn als mijn kinderen gewoon eens prik zouden gaan drinken.

dinsdag 22 januari 2019 om 22:38
Mijn oudste heeft heel lang geen televisie gekeken. Dat was bij de tweede echt geen punt meer.
Maar goed, vanaf het moment dat ik een flesmoeder bleek, was alles verloren.

dinsdag 22 januari 2019 om 22:41

anoniem_381397 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 22:41
13.14% gewijzigd
Ik had verontrustend weinig ideeën merkte ik al snel. Ik volgde de kinderen maar zo'n beetje.
Nou ja, daarom zijn ze zo beroerd terechtgekomen natuurlijk.
David Dunning
David Dunning

Hier ook!the_Wicked_Witch schreef: ↑22-01-2019 20:46Gelderland hier, mijn kat zakte net tot zijn buik in de sneeuw.
Toegegeven, het was een afstapje, maar toch, er ligt hier een cm of 6/7.

Ik blijf het een mooi gezicht vinden, zo'n winters landschap. Het is buiten ook gelijk een stuk lichter. Ik heb het wel gehad met dat sombere weer...

dinsdag 22 januari 2019 om 22:44
Ik krijg ook eigenlijk nooit visite die prik wil. Die willen doorgaans koffie, water, wijn, thee ofzo. Soms vraag iemand een sapje. En dat heb ik dan, als ik wist dat iemand kwam tenminste. En als ik weet dat iemand dolgraag cola wil en regelmatig langskomt haal ik da met ik huis. Maar ik heb saaie linksdraaiende vrienden die geen fris drinken.
En wij ook niet. Niet uit zuinigheid of overdreven gezondheidsprincipes overigens, we drinken het gewoon niet. Dus komt het niet in me op om te kopen. Op verjaardagen koop ik het, maar dan blijft er over. Ik kan nu een krat bier en een fles cola gaan weggooien wegens over datum.
En wij ook niet. Niet uit zuinigheid of overdreven gezondheidsprincipes overigens, we drinken het gewoon niet. Dus komt het niet in me op om te kopen. Op verjaardagen koop ik het, maar dan blijft er over. Ik kan nu een krat bier en een fles cola gaan weggooien wegens over datum.

dinsdag 22 januari 2019 om 22:45
Of deze, kan ook!Betty_Slocombe schreef: ↑22-01-2019 22:36Het doet me een beetje denken aan die ouders bij de MacDonalds die dan tegen hun kind zeggen: "Nee, Fleurtje, je mag geen cola bij je happymeal. Veel te ongezond. Neem maar gewoon Fristi."
https://www.bol.com/nl/p/sodastream-sou ... 035637317/
anoniem_370078 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 22:46
Reden: Plaatje doet ut niet
Reden: Plaatje doet ut niet
0.68% gewijzigd

dinsdag 22 januari 2019 om 22:47

dinsdag 22 januari 2019 om 22:48
Dagje uit, terras of uit eten was hier ook fristi voor de koters*Labalade* schreef: ↑22-01-2019 22:41Haha nee de mijne ook niet. En nog niet. Maakt de keuze om geen prik te geven wel weer makkelijker. We zondigen dan wel weer op feestjes met fristi![]()

dinsdag 22 januari 2019 om 22:49
Ik krijg gewoon geen visite. Nog veel fijner.Betty_Slocombe schreef: ↑22-01-2019 22:47Hier drinkt iedereen nog steeds echt wel frisdrank. Ik vind volwassen mensen die geen prik drinken ook altijd ofwel aanstellerig ofwel uitzonderlijk verfijnd. Ik ben me er van bewust dat dat een merkwaardig en kinderachtig standpunt is, maar ja, iedereen heeft zo zijn slechte kanten.
Ik vind cola heerlijk, mijn gewicht niet, dus dan maar zero, waar mijn tanden niet blij van worden dus dan maar alleen in de Bourbon.

dinsdag 22 januari 2019 om 22:51
Ik koop in Duitsland anderhalfliterflessen pepsi max ginger. Wat een feest is dat.
Ik krijg ook niet vaak visite, maar voor mijn imago hier is het goed dat ik doe alsof ik een populair feestbeest ben, bij wie de boterhamworst en augurk niet aan te slepen zijn.

dinsdag 22 januari 2019 om 22:51
Betty_Slocombe schreef: ↑22-01-2019 22:47Hier drinkt iedereen nog steeds echt wel frisdrank. Ik vind volwassen mensen die geen prik drinken ook altijd ofwel aanstellerig ofwel uitzonderlijk verfijnd. Ik ben me er van bewust dat dat een merkwaardig en kinderachtig standpunt is, maar ja, iedereen heeft zo zijn slechte kanten.

Ik gooi mezelf maar onder aanstellerig dan. Verfijnd is geen optie

Maar tegen de tijd dat ik 10 was had ik genoeg prik op voor een heel leven. Mijn ouders en opa en oma’s waren voorstander van cola en koffie op 3 jarige leeftijd.
Ik denk er nu gewoon nooit aan. Bij de Mac vind ik een colaatje lekker, maar thuis niet. Net als bier. Prima op een festival, thuis denk ik er niet aan

dinsdag 22 januari 2019 om 22:53
Ik ben echt zo stikjaloers! Welke winkel? Dan ga ik even zeggen dat we weer die kant uit moeten.Betty_Slocombe schreef: ↑22-01-2019 22:51Ik koop in Duitsland anderhalfliterflessen pepsi max ginger. Wat een feest is dat.
Ik krijg ook niet vaak visite, maar voor mijn imago hier is het goed dat ik doe alsof ik een populair feestbeest ben, bij wie de boterhamworst en augurk niet aan te slepen zijn.
dinsdag 22 januari 2019 om 22:54
Ik drink het vooral niet omdat er te veel calorieën in zitten en light frisdrank vind ik echt vies.Betty_Slocombe schreef: ↑22-01-2019 22:47Hier drinkt iedereen nog steeds echt wel frisdrank. Ik vind volwassen mensen die geen prik drinken ook altijd ofwel aanstellerig ofwel uitzonderlijk verfijnd. Ik ben me er van bewust dat dat een merkwaardig en kinderachtig standpunt is, maar ja, iedereen heeft zo zijn slechte kanten.
Ik drink wel af en toe aan malt biertje, maakt dat het nog een beetje goed?
David Dunning
David Dunning

dinsdag 22 januari 2019 om 22:55
Och ja, koffie. Mijn moeder werd echt gezien als een hippie omdat ze niet rookte waar wij bij waren (ze pafte een half pakje shag op na kinderbedtijd, heel modern) én ons geen koffie voerde. Alle kinderen uit de buurt kregen "kinderkoffie" behalve ik. Vond ik uitzonderlijk gemeen.
Ik hoorde onlangs dat er nog steeds ouders zijn die hun dreumesen en peuters koffie voeren, ik keek er toch van op.
Ik hoorde onlangs dat er nog steeds ouders zijn die hun dreumesen en peuters koffie voeren, ik keek er toch van op.

dinsdag 22 januari 2019 om 23:03
Die van mij kapen de koffie zelf in een onbewaakt ogenblik. Maar ja, wat wil je ook als je rijkelijk melk en suiker in de koffie doet.Betty_Slocombe schreef: ↑22-01-2019 22:55Och ja, koffie. Mijn moeder werd echt gezien als een hippie omdat ze niet rookte waar wij bij waren (ze pafte een half pakje shag op na kinderbedtijd, heel modern) én ons geen koffie voerde. Alle kinderen uit de buurt kregen "kinderkoffie" behalve ik. Vond ik uitzonderlijk gemeen.

dinsdag 22 januari 2019 om 23:04
Bij opa en oma laat ik het helemaal los. Enkel zoete meuk. Maar ze vinden mijn koters wel raar omdat ze dus geen prik lusten. De oudste nu dus wel, dus die snappen ze weer*Labalade* schreef: ↑22-01-2019 22:58Hier ook![]()
Dan blijft het een beetje speciaal.
Oma verwent kind met fruitshoots. Want daar zit fruit in aldus oma![]()

dinsdag 22 januari 2019 om 23:05
Kinderkoffie ja. Half koffie half melk en véél suiker. Ieuw.Betty_Slocombe schreef: ↑22-01-2019 22:55Och ja, koffie. Mijn moeder werd echt gezien als een hippie omdat ze niet rookte waar wij bij waren (ze pafte een half pakje shag op na kinderbedtijd, heel modern) én ons geen koffie voerde. Alle kinderen uit de buurt kregen "kinderkoffie" behalve ik. Vond ik uitzonderlijk gemeen.