Napraattopic deel 108

13-01-2019 22:55 3090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Star² schreef:
10-02-2019 11:07
Ik heb het verder niet gelezen, maar laten we gewoon eerlijk zijn; genoeg mensen die elkaar niet moeten hier en dan heb je soms gewoon zin om een kutopmerking te maken.
Ik wel in ieder geval :proud:
Niks mis mee.
Als je tenminste zelf ook kunt incasseren ipv in blinde woede in 't rond gaat staffen.
Solomio schreef:
10-02-2019 11:23
Volgens mij schreef Yette iets heel anders: dat FV niet per ongeluk een kwetsende opmerking zou schrijven, omdat ze daar verbaal te sterk voor is.
Yette ging er dus m.i. vanuit dat FV die kwetsende opmerking expres had gemaakt.

Maar mss lees ik jou nu verkeerd?

Yette: Te slim om per ongeluk zoiets kwetsends te schrijven.

Waarop ik reageer: Ja nou en al was het wel kwetsend? Sommige mensen zijn ook gewoon een kut of een lul en dan kan je je soms niet inhouden. Lijkt me vrij menselijk.

En met dat wel kwetsend bedoel ik dus bewust kwetsend.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 10-02-2019 11:28
4.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
10-02-2019 11:02
Wat voor sport doe jij? (Past zo niet bij mijn beeld van jou, sporten :$ )
:proud: en terecht.

Ik stuur je een pb
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
10-02-2019 11:05
En dan heel veel geld betalen voor een zoete kleffe hap begrijp ik :proud:
Heerlijk!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
10-02-2019 11:28
:proud: en terecht.

Ik stuur je een pb
Schaken is ook een sport. Of bedoelde je dat niet? :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-02-2019 11:27
Yette: Te slim om per ongeluk zoiets kwetsends te schrijven.

Waarop ik reageer: Ja nou en al was het wel kwetsend? Sommige mensen zijn ook gewoon een kut of een lul en dan kan je je soms niet inhouden. Lijkt me vrij menselijk.
Klopt, zo bedoelde ik het. En met jou toevoeging ben ik het ook eens, heel herkenbaar. Er zijn ook forummers waar ik door getriggerd wordt. Maar er zijn grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
10-02-2019 11:31
Schaken is ook een sport. Of bedoelde je dat niet? :biggrin:
Nee, dat nog net niet. Wel een fysieke sport :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Toch even die discussie aan het lezen; alleen maar off topic gewauwel over roomboter en een rimpelloze oma en een schreeuwlelijk die gilt dat anitirimpelcremes niet werken. Dat hele topic was al om zeep geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-02-2019 11:27
Yette: Te slim om per ongeluk zoiets kwetsends te schrijven.

Waarop ik reageer: Ja nou en al was het wel kwetsend? Sommige mensen zijn ook gewoon een kut of een lul en dan kan je je soms niet inhouden. Lijkt me vrij menselijk.

En met dat wel kwetsend bedoel ik dus bewust kwetsend.
Maar FV zegt dat ze het niet kwetsend bedoeld heeft.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
10-02-2019 11:06
Dat soort dingen gebeuren inderdaad. Maar het ging niet alleen om de wijze waarop FV iets zei, maar om de hele context. Ze kwam plompverloren binnen, reageerde niet inhoudelijk op het topic, maar enkel op de uitspraken van PJK. Ik vind het in dit geval lastig om te geloven in miscommunicatie.

Zo ook het laatste bericht van FV in dat topic, is dat een goedbedoelde poging tot rechtzetten? Waarom dan dat aanmatigende 'juist van jou verwachtte ik dat je inmiddels de wijsheid zou hebben om te beseffen ...'?
Ik weet het niet hoor. Als ìk zoiets zou schrijven, zit ik te zuigen.
jemig, wat dacht je, ik doe er nog even lekker een schepje bovenop? Ik heb toch al gezegd hoe ik het bedoelde? Waarom dan nu weeeeeer suggereren dat ik zit te liegen en eigenlijk stiekem iets anders bedoelde?

Laten we eerlijk zijn, als ik het als een kutopmerking bedoelde dan had ik wel een moment gekozen waarop ik ook daadwerkelijk van de daaropvolgende rel had kunnen genieten, en niet gepost vlak voor ik vervolgens de rest van de dag offline ga.
En ik kwam helemaal niet plompverloren binnen hoor, ik volg dat topic al vanaf de eerste post, maar ik ben me ervan bewust dat anderen dat natuurlijk niet kunnen zien. Maar voor mij was het dus niet plompverloren, dat bedoel ik.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
10-02-2019 11:11
Jammer dat je jezelf neerzet als slachtoffer.
Ja, sommige mensen leggen jouw posts onder een vergrootglas, maar dat doet dus lang niet iedereen.

En jij en low profile vind ik echt wel de beste grap van vandaag. Dan schort er toch echt nog wel iets aan je zelfkennis.
Misschien moet je me voor de gein dan even loepen, want ik ben nauwelijks op het forum. Wat Marana zelfs nog even meldde voordat ze de onvermijdelijke rel aftrapte.
Am Yisrael Chai!
Solomio schreef:
10-02-2019 11:39
Maar FV zegt dat ze het niet kwetsend bedoeld heeft.

Dat las ik. Het ging mij om het al dan niet bewust kwetsende in het algemeen, niet specifiek deze post.

Wat maakt het uit als er eens een kwetsende opmerking gemaakt wordt? Waar dan ook op het forum? Precies zoals RedBull zegt, als je zelf ook maar kan incasseren. Dat gemiep en geban altijd vanwege een paar tere zieltjes.

Waarmee ik dus niet Marana bedoel, maar in het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-02-2019 11:34
Toch even die discussie aan het lezen; alleen maar off topic gewauwel over roomboter en een rimpelloze oma en een schreeuwlelijk die gilt dat anitirimpelcremes niet werken. Dat hele topic was al om zeep geholpen.
Het is gewoon een suf topic. Althans, ik vind iemand die zweert bij argan-olie net zo naïef als iemand die zweert bij roomboter. Daarnaast was er in dat topic al eerder iemand die beweerde ondanks nicotine toch een strak huidje te hebben. Dus het ging er (mijns inziens) helemaal niet om feiten, maar om geloof.

FV was trouwens niet de eerste die over kanker begon, dat kwam al ter sprake bij de goed geconserveerde rookster. Ook die reactie was nogal hard.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
10-02-2019 11:14
Eigenlijk had ik er geen zin in om er nog op terug te komen, maar in my defence: het was niet alleen mijn interpretatie. Er zijn nog reacties van 2 andere forummers verwijderd. Op z'n minst één daarvan heeft zelf kanker, en uit zijn reactie was te lezen dat hij precies hetzelfde las als ik, en zich enorm geschoffeerd voelde.
Ha nee, dat is inderdaad meestal jouw manier, om eerst iets in gang te zetten en dan daarna "er niet meer op terug te willen komen". Maar goed, ik heb niemands reactie kunnen lezen want al die reacties waren al verwijderd toen ik weer op het forum kwam. Maar waarom zou ik een wildvreemde willen kwetsen met zoiets als kanker? Vertel me dat eens? Wat een belachelijke aanname van je.

En zelfs Pejeka, met wie ik toch echt zeer regelmatig in de clinch lig, kan zelf bevestigen dat als ik hem wil beledigen ik dat altijd gewoon recht in zijn gezicht doe en met open vizier. Pejeka is een van de weinige mensen, zo niet de enige, om wie ik een terechte ban heb gehad en volgens mij geldt dat omgekeerd voor hem ook. We zijn allebei niet te beroerd om elkaar gewoon recht voor zijn raap te zeggen wat we van elkaar vinden, daar hebben we geen achterbakse trucjes of helpertjes voor nodig.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
10-02-2019 11:33
Nee, dat nog net niet. Wel een fysieke sport :)
Ik gok..... squash
Een zebra is geen paard met strepen
Star² schreef:
10-02-2019 11:43
Dat las ik. Het ging mij om het al dan niet bewust kwetsende in het algemeen, niet specifiek deze post.

Wat maakt het uit als er eens een kwetsende opmerking gemaakt wordt? Waar dan ook op het forum? Precies zoals RedBull zegt, als je zelf ook maar kan incasseren.
Grappige is dat PJK dat best goed kan, ook in dit geval. Verder is ie natuurlijk een reactionaire zeurkous met zeer bedenkelijke ideeën, maar hij begint niet meteen te miepen en te huilen als ie eens flink wordt aangepakt. Waarom dan anderen zo nodig het miepen en huilen van hem over moeten nemen is mij een raadsel hoor.
Lady*Voldemort schreef:
10-02-2019 11:52
Grappige is dat PJK dat best goed kan, ook in dit geval. Verder is ie natuurlijk een reactionaire zeurkous met zeer bedenkelijke ideeën, maar hij begint niet meteen te miepen en te huilen als ie eens flink wordt aangepakt. Waarom dan anderen zo nodig het miepen en huilen van hem over moeten nemen is mij een raadsel hoor.

Precies dit. Net of PJK dat nodig heeft.
Jamaarhoe schreef:
10-02-2019 11:52
Ik gok..... squash

Paardrijden natuurlijk.
Jamaarhoe schreef:
10-02-2019 11:52
Ik gok..... squash
Golf!
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-02-2019 11:53
Paardrijden natuurlijk.
Ik dacht serieus dat die andere posts grappig bedoeld waren.
Am Yisrael Chai!
yette schreef:
10-02-2019 11:47
Het is gewoon een suf topic. Althans, ik vind iemand die zweert bij argan-olie net zo naïef als iemand die zweert bij roomboter. Daarnaast was er in dat topic al eerder iemand die beweerde ondanks nicotine toch een strak huidje te hebben. Dus het ging er (mijns inziens) helemaal niet om feiten, maar om geloof.

FV was trouwens niet de eerste die over kanker begon, dat kwam al ter sprake bij de goed geconserveerde rookster. Ook die reactie was nogal hard.

Ja diegene heeft ook nog nooit een normale reactie geschreven.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
10-02-2019 11:41
jemig, wat dacht je, ik doe er nog even lekker een schepje bovenop? Ik heb toch al gezegd hoe ik het bedoelde? Waarom dan nu weeeeeer suggereren dat ik zit te liegen en eigenlijk stiekem iets anders bedoelde?

Laten we eerlijk zijn, als ik het als een kutopmerking bedoelde dan had ik wel een moment gekozen waarop ik ook daadwerkelijk van de daaropvolgende rel had kunnen genieten, en niet gepost vlak voor ik vervolgens de rest van de dag offline ga.
En ik kwam helemaal niet plompverloren binnen hoor, ik volg dat topic al vanaf de eerste post, maar ik ben me ervan bewust dat anderen dat natuurlijk niet kunnen zien. Maar voor mij was het dus niet plompverloren, dat bedoel ik.
OK, 'laten we eerlijk zijn', die rel is er nog niet en dat zal het ook niet worden zolang mensen fatsoenlijk hun mening uiten en dat van elkaar respecteren. Wat volgens mij het geval is. Maar misschien blijft het wel nog even een punt van discussie. We hebben per slot van rekening een vrije dag en het is rotweer.

Zelf zit ik in elk geval niet te wachten op een rel, mijn reactie is niet bedoeld als 'een schepje erbovenop'. Als je dat zo leest, hebben ook wij ergens last van miscommunicatie. Ik probeer gewoon te omschrijven hoe ik jouw reactie zie. Want het kwam in dit geval nogal bot over. We kennen je scherpe pen, maar dit leek anders.

En over hoe veel je hier aanwezig bent: je valt op. Of je nou vaak komt of niet, je krijgt in elk geval een hoop aandacht.
Vannacht was je na middernacht de eenzame hekkensluiter op het topic waar dit om gaat. Ik was er vanmorgen verbaasd over dat het je rond die tijd nog bezig heeft gehouden. Zelf vind ik het forum zo laat nogal saai.

Dus ja, ik interpreteer je wellicht niet goed op dit moment. Of jij doet raar. Kan ook.

(Nu gebeurt mij overigens waar Star het over had. Ik vind je een leuke forumster. Je kan soms wat drammen, maar meestal ben ik het met je eens. En nu moet ik me inhouden om niet al te geïrriteerd te reageren).
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
10-02-2019 11:42
Misschien moet je me voor de gein dan even loepen, want ik ben nauwelijks op het forum. Wat Marana zelfs nog even meldde voordat ze de onvermijdelijke rel aftrapte.
Low profile heeft m.i. weinig te maken met hoe vaak je post, wel met hoe je post.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
10-02-2019 12:22
OK, 'laten we eerlijk zijn', die rel is er nog niet en dat zal het ook niet worden zolang mensen fatsoenlijk hun mening uiten en dat van elkaar respecteren. Wat volgens mij het geval is. Maar misschien blijft het wel nog even een punt van discussie. We hebben per slot van rekening een vrije dag en het is rotweer.

Zelf zit ik in elk geval niet te wachten op een rel, mijn reactie is niet bedoeld als 'een schepje erbovenop'. Als je dat zo leest, hebben ook wij ergens last van miscommunicatie. Ik probeer gewoon te omschrijven hoe ik jouw reactie zie. Want het kwam in dit geval nogal bot over. We kennen je scherpe pen, maar dit leek anders.

En over hoe veel je hier aanwezig bent: je valt op. Of je nou vaak komt of niet, je krijgt in elk geval een hoop aandacht.
Vannacht was je na middernacht de eenzame hekkensluiter op het topic waar dit om gaat. Ik was er vanmorgen verbaasd over dat het je rond die tijd nog bezig heeft gehouden. Zelf vind ik het forum zo laat nogal saai.

Dus ja, ik interpreteer je wellicht niet goed op dit moment. Of jij doet raar. Kan ook.

(Nu gebeurt mij overigens waar Star het over had. Ik vind je een leuke forumster. Je kan soms wat drammen, maar meestal ben ik het met je eens. En nu moet ik me inhouden om niet al te geïrriteerd te reageren).
Vind je dit zelf nu geen rare post die inderdaad bol staat van de nogal aparte aannames? Zoals het vetgedrukte. Ik kwam gewoon laat thuis na een avondje te zijn weggeweest en dan kan ik meestal niet direct slapen. En dan ga ik dus meestal even wat surfen. Het hield me dus niet "zo laat nog bezig", ik las het gewoon op dat tijdstip voor het eerst. Ik vind het echt heel bizar dat iemand, wie dan ook, zo veel dingen er zelf bij bedenkt als ie anderen op dit forum leest. Dat je helemaal gaat bedenken waarom de ander op een bepaald tijdstip post en daar dan ook nog allerlei oordelen aan hangt, echt te raar voor woorden.

En ja, ik ben van mening dat dat bij mij bovengemiddeld vaak gebeurt. En ik ben van mening dat dat niet is "omdat ik nu eenmaal opval", want zeker de laatste maanden post ik vrijwel uitsluitend op hele onschuldige topics en meestal ook vrij nikszeggende teksten, maar omdat er hier nu eenmaal een raar soort obsessie met mij heerst.

Je schrijft: je krijgt een hoop aandacht alsof dat iets is wat ik uitlok of waar ik om vraag maar het zou inmiddels al lang duidelijk moeten zijn dat ik al die aandacht kan missen als kiespijn en graag zou zien dat een behoorlijk grote groep forummers me gewoon onder de negeer zou zetten. Dat zou forummen voor mij, maar ik denk ook voor behoorlijk wat meelezers, een stuk leuker maken.

En nu ga ik weer - en dus ook niet meer reageren - want ik heb er alweer mijn buik van vol, van dit gekut. Dat men niet moe wordt van zichzelf. Let eens op jezelf, negeer mij gewoon, ga weer eens gewoon over onderwerpen praten in plaats van dit ziekelijke geklets over forummers, dan wordt het forum misschien weer eens wat leuker.
Am Yisrael Chai!
Mooi.


Iemand nog leuke plannen vandaag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven