Napraattopic deel 108
zondag 13 januari 2019 om 22:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 24 februari 2019 om 12:11
Yup.AllyMcBeal schreef: ↑24-02-2019 10:03Volgens mij zat Lucifer laatst op de bank voor zo'n soort opmerking.
Maar ik was echt boos omdat iemand zulke achterlijk dingen zei tegen iemand met kanker. Ik zei zoiets niet zelf en ik maakte ook geen grapje. Ik was oprecht boos.
zondag 24 februari 2019 om 12:16
Ik zei net tegen mijn oudste dat onze benedenbuurman zo op Viva zou passen.....
Mijn oudste begreep direct dat dat een zware belediging was........
Beetje nare mailwisseling gehad met de buurman, begrijpend lezen enzo.
Mijn oudste begreep direct dat dat een zware belediging was........
Beetje nare mailwisseling gehad met de buurman, begrijpend lezen enzo.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 24 februari 2019 om 13:46
Jouw oudste is slim

I like being a mess. It's who I am.

zondag 24 februari 2019 om 16:32
+1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
zondag 24 februari 2019 om 16:35
zondag 24 februari 2019 om 16:36
Ssst. Moerasbewoners weten niet beter
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

zondag 24 februari 2019 om 16:53

Life is short. Eat dessert first.

zondag 24 februari 2019 om 16:55

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

zondag 24 februari 2019 om 16:55
Lady*Voldemort schreef: ↑24-02-2019 16:52Aan de andere kant getuigt het ook niet echt van intelligentie als je jouw slechte ervaring maar meteen extrapoleert naar de gehele jeugdzorg.
Juist.
En die ex-medewerkers zijn om te gieren. Zaten met een schoteltje bij de toilet vermoed ik.

zondag 24 februari 2019 om 17:46
Ik weet niet of je op mij persoonlijk doelt en je hebt zeker een punt, ware het niet dat zowel mijn huisarts als onze kinderarts niet te spreken zijn over jeugdzorg als instituut. Medewerkers van jeugdzorg grijpen liever in bij coöperatieve gezinnen dan bij agressieve ouders met gedragsproblematiek. Begrijpelijk, maar ook erg frustrerend als je het van dichtbij meemaakt.Lady*Voldemort schreef: ↑24-02-2019 16:52Aan de andere kant getuigt het ook niet echt van intelligentie als je jouw slechte ervaring maar meteen extrapoleert naar de gehele jeugdzorg.
zondag 24 februari 2019 om 18:08

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 24 februari 2019 om 18:28
Medewerkers van jeugdzorg doen hun stinkende best, hebben een veel te hoge werkdruk, veel te weinig geld, en een eeuwigdurend negatief 'stigma'.Fragolisa schreef: ↑24-02-2019 17:46Ik weet niet of je op mij persoonlijk doelt en je hebt zeker een punt, ware het niet dat zowel mijn huisarts als onze kinderarts niet te spreken zijn over jeugdzorg als instituut. Medewerkers van jeugdzorg grijpen liever in bij coöperatieve gezinnen dan bij agressieve ouders met gedragsproblematiek. Begrijpelijk, maar ook erg frustrerend als je het van dichtbij meemaakt.
Er zullen heus fouten gemaakt worden, zoals overal, maar in het overgrote deel van de gevallen leveren ze gewoon goede hulp.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 24 februari 2019 om 18:42
En daar ga je weer: je huisarts en je kinderarts zijn niet te spreken over jeugdzorg dus jeugdzorg is kut. Weet je, in mijn kortstondige ervaring met jeugdzorg stond ik ook niet echt te juichen. Maar ja, wie doet dat wel als ie met jeugdzorg te maken krijgt, het is toch een beetje een erkennen van je eigen falen of zo. En het was ook wel echt een heel vervelend mensFragolisa schreef: ↑24-02-2019 17:46Ik weet niet of je op mij persoonlijk doelt en je hebt zeker een punt, ware het niet dat zowel mijn huisarts als onze kinderarts niet te spreken zijn over jeugdzorg als instituut. Medewerkers van jeugdzorg grijpen liever in bij coöperatieve gezinnen dan bij agressieve ouders met gedragsproblematiek. Begrijpelijk, maar ook erg frustrerend als je het van dichtbij meemaakt.

Maar in grote lijnen bezien is het toch maar fijn dat ze er zijn.

zondag 24 februari 2019 om 18:49
Er werken heel veel vervelende mensen in de "bemoeizorg" (dat word heb ik niet zelf bedacht). Misschien is het zgn compassion fatigue, of trekt het de ramptoeristen onder de zorgverleners aan. Ik vond het op menselijk niveau in ieder geval om te janken (ze kwamen bij ons zonder even te checken bij mijn man/huisarts/kinderarts of hun overdracht klopte onverwacht met drie man bij ons langs en begonnen letterlijke te schreeuwen dat onze baby uit huis geplaatst moest worden omdat ik een postpartum depressie had, en omdat ze nogal geleid werden door emotie omdat ze die week zelf een steek hadden laten vallen waardoor er elders een familiedrama was gebeurd). Maar ze doen vast ook hele goede dingen. In andere regio's.Lady*Voldemort schreef: ↑24-02-2019 18:42En daar ga je weer: je huisarts en je kinderarts zijn niet te spreken over jeugdzorg dus jeugdzorg is kut. Weet je, in mijn kortstondige ervaring met jeugdzorg stond ik ook niet echt te juichen. Maar ja, wie doet dat wel als ie met jeugdzorg te maken krijgt, het is toch een beetje een erkennen van je eigen falen of zo. En het was ook wel echt een heel vervelend mens
Maar in grote lijnen bezien is het toch maar fijn dat ze er zijn.
En mijn opmerkingen zijn van hetzelfde slag als dat chirurgen harken zijn en dodelijke complicaties kunnen veroorzaken. Dat is namelijk over het algemeen ook waar, maar je hebt ze wel nodig.
Mijn mening is uiteraard enorm gekleurd door vers persoonlijk leed, maar dat maakt nog niet dat iedereen die kritiek levert op jeugdzorg weggezet mag worden als gekkie.

zondag 24 februari 2019 om 21:03
Ik hoorde, tot haar pensioen, veertig jaar lang de verhalen van mijn moeder, geheel geanonimiseerd natuurlijk. Dat waren de verhalen van zo’n bemoeial, zo’n prutser, xo’n amateur die zo der nadenken en zonder kennis van zaken ingreep bij al die voorbeeldige ouders, die perfecte opvoeders. Geweldplegers, alcoholisten, junkies, kinderverkrachters, uitbuiters, agressieve sadisten, goedbedoelende zwakzinnigen, noem maar op. Ja, de pareltjes van de samenleving die na de zoveelste uithuisplaatsing gewoon door fokten, want zij hadden recht op een kind godverdomme, en wat weten die bemoeizorgers nou helemaal!
Ja ja, de fine fleur, handjes ophouden bij de maatschappij voor zorg, huisvesting, geld. Maar diezelfde maatschappij moet oprotten en zich nergens mee bemoeien ja, want ze maken zelf wel uit hoe ze hun verknipte levens inrichten en daarbij hun kinderen minstens even verknipt afleveren. Als ze het tenminste overleven.
Ja ja, de fine fleur, handjes ophouden bij de maatschappij voor zorg, huisvesting, geld. Maar diezelfde maatschappij moet oprotten en zich nergens mee bemoeien ja, want ze maken zelf wel uit hoe ze hun verknipte levens inrichten en daarbij hun kinderen minstens even verknipt afleveren. Als ze het tenminste overleven.
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)