Napraattopic deel 116
donderdag 22 augustus 2019 om 08:52
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 25 augustus 2019 om 17:40
Jij bent je vader niet he. En zaken als tattoos en piercings zijn nu toch meer geaccepteerd dan vroeger. Ik vind het juist goed dat jij je kinderen de gelegenheid biedt hun eigenheid te kunnen uiten.Solomio schreef: ↑25-08-2019 17:35Het is natuurlijk om van onderwerp te veranderen, maar een klein ietsepietsie twijfel ik toch.
Ik ben opgevoed met dat er over dit soort zaken (over alle zaken eigenlijk) eerst eindeloos nagedacht en gediscussieerd moest worden en alle voors en tegens en dan nog eens en als je het dan nog wilde, dan kon je ervoor gaan sparen.
Zoon zei vanochtend: ik wil nieuwe oorbellen en twee piercings in mijn oorschelp.
En ik zei: ok.
Mijn vader zou zich omdraaien in zijn graf.
Ware het niet dat hij gecremeerd is.

zondag 25 augustus 2019 om 17:43
Ik heb wel iets gemompeld dat het misschien niet handig is om je nek, handen of gezicht te laten tatoeëren. Maar voor de rest... kind heeft er nu vier en allemaal op plekken die in nood prima te bedekken zijn. Het zijn ook echt hele mooie tattoos.quattro-stagioni schreef: ↑25-08-2019 17:38Mijn kind hebben ook een eigen stijl die niet zo gemiddeld is. Ik heb ze gewaarschuwd voor vooroordelen en mogelijke problemen met solliciteren en ze vervolgens mijn zegen gegeven. Dat met de sollicitaties is overigens erg meegevallen. Kind werkt in een branche waar ze de recruiters van zich af moeten slaan![]()
Zoon moet allemaal niks hebben van lichaamsversieringen, maar die heeft dan weer zijn lange haar als gadget. En dan bedoel ik echt lang haar: het hangt nu zowat tot halverwege zijn rug

zondag 25 augustus 2019 om 17:45
Ik vind het ook prachtig! Mits netjes verzorgd (het haar) en niet door een beunhaas met een breinaald getatoeerd.Lady*Voldemort schreef: ↑25-08-2019 17:43Ik heb wel iets gemompeld dat het misschien niet handig is om je nek, handen of gezicht te laten tatoeëren. Maar voor de rest... kind heeft er nu vier en allemaal op plekken die in nood prima te bedekken zijn. Het zijn ook echt hele mooie tattoos.
Zoon moet allemaal niks hebben van lichaamsversieringen, maar die heeft dan weer zijn lange haar als gadget. En dan bedoel ik echt lang haar: het hangt nu zowat tot halverwege zijn rug![]()

zondag 25 augustus 2019 om 17:48
Ik zie het probleem niet.Kind blij en jij was akkoord.Lijkt mij dubbel prima.Solomio schreef: ↑25-08-2019 17:27Dan maar even iets heel anders: mijn jongste wondertje, 18 jaar, heeft vanmiddag een dubbele piercing in zijn oorschelp laten schieten.
Ik ben zijn bewindvoerder en ik vind het allemaal goed, sterker nog: ik vind het gaaf.
Ben ik nu een slechte moeder? Of juist een goede?
Ik vind het geen topic waard, maar ben wel benieuwd naar jullie mening.
Hier mogen ze geen tatoeages voor hun 18e en liever nog iets langer wachten omdat velen later spijt krijgen van een jong gezette tatoeage.

zondag 25 augustus 2019 om 18:29
Ik vind het ook heel leuk Solo: Spontane actie die zo weer 'omgedraaid' kan worden.
LV: Ik heb ook een neef met heel lang mooi haar. 't Is dan ook nog eens een ontzettend mooie jongen man die de dames van zich af moet slaan. Geen tijd voor want er moet nog een hele bieb gelezen worden en hij moet de aarde redden en zorgen dat de moestuin genoeg oplevert zodat hij zeker weet dat zijn maaltje onbespoten, bio veganistisch en zonder uitstoot door vervoer is
LV: Ik heb ook een neef met heel lang mooi haar. 't Is dan ook nog eens een ontzettend mooie jongen man die de dames van zich af moet slaan. Geen tijd voor want er moet nog een hele bieb gelezen worden en hij moet de aarde redden en zorgen dat de moestuin genoeg oplevert zodat hij zeker weet dat zijn maaltje onbespoten, bio veganistisch en zonder uitstoot door vervoer is

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 25 augustus 2019 om 18:34
Voorlopig staat zoon nog onder (mijn) bewind.PoesinBoots schreef: ↑25-08-2019 17:38Wat streng!
Maar op mijn 26ste had mijn moeder geen fluit meer over me te vertellen. Ik heb alleen maar hard gelachen om het dramatische 'verminking'.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 25 augustus 2019 om 18:35
Gewoon, omdat het kan?quattro-stagioni schreef: ↑25-08-2019 17:39Ergens is nu dus een stofwolkje ontstaan...![]()
Maar waarom zou je altijd eindeloos moeten discussiëren over alles?
David Dunning
David Dunning
zondag 25 augustus 2019 om 18:38
Het laten schieten van oorbellen was bij ons thuis ook een Heel Ding.quattro-stagioni schreef: ↑25-08-2019 17:41Toch best bijzonder dat oorlellen van piercings voorzien al decennia, misschien zelfs eeuwen geaccepteerd is en het doorboren van lippen, tongen, oorschelpen en het plaatsen van Prince Alberts minder...
Met heuse gesprekken over consequenties enzo.
Had ik al gezegd dat mijn vader niet zo leuk was?
David Dunning
David Dunning

zondag 25 augustus 2019 om 19:35
Mijn eerste reactie op dat van je zoon was 'vanochtend bedacht en nu al gedaan? Is het niet verstandiger om 2 dagen te wachten om te zien of hij het dan nog steeds echt wil?'
Maar door deze post van jou bedacht ik me dat ik al oorbellen had voor ik er zelf iets over kon zeggen. Volgens mij nog voor de kleuterschool. Vonden mijn ouders leuk, ook bij zo'n klein meisje.
Mijn broers waagden het echter niet om met een oorbel thuis te komen

zondag 25 augustus 2019 om 19:47
Het kan best dat zoon er al langer over dacht en nu het besluit genomen had.Marana schreef: ↑25-08-2019 19:35Mijn eerste reactie op dat van je zoon was 'vanochtend bedacht en nu al gedaan? Is het niet verstandiger om 2 dagen te wachten om te zien of hij het dan nog steeds echt wil?'
Maar door deze post van jou bedacht ik me dat ik al oorbellen had voor ik er zelf iets over kon zeggen. Volgens mij nog voor de kleuterschool. Vonden mijn ouders leuk, ook bij zo'n klein meisje.
Mijn broers waagden het echter niet om met een oorbel thuis te komen![]()
Maar ik heb natuurlijk ook wel een tikje mee van mijn opvoeding.........
David Dunning
David Dunning

zondag 25 augustus 2019 om 20:00
Dat zeg je nou wel, maar de oma van iemands tante had dat zelf herhaaldelijk waargenomen.

zondag 25 augustus 2019 om 20:03
zondag 25 augustus 2019 om 20:06
Buiten dat: we weten toch allemaal dat ze hier naar toe komen om onze uitkeringen onze pindakaas?Betty_Slocombe schreef: ↑25-08-2019 20:00Dat zeg je nou wel, maar de oma van iemands tante had dat zelf herhaaldelijk waargenomen.
David Dunning
David Dunning

zondag 25 augustus 2019 om 20:07
Helemaal mee eens.PoesinBoots schreef: ↑25-08-2019 17:32Ik vind je een goede moeder.
Stoere piercing! Gaat je zoon niet kapot van ;D
En als je wondertje toch ooit spijt krijgt van die piercing kan hij het weer dicht laten groeien.

zondag 25 augustus 2019 om 20:09
En daar weer de aangetrouwde achternicht van haar buurvrouw van heeft ze betrapt in de jampot.Betty_Slocombe schreef: ↑25-08-2019 20:00Dat zeg je nou wel, maar de oma van iemands tante had dat zelf herhaaldelijk waargenomen.