Napraattopic deel 127
woensdag 18 maart 2020 om 13:19
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 12 april 2020 om 17:18
Huts!
(Ik ben bang dat we ook te oud worden voor straattaal. Ik denk dat ik overstap op ouderwets Gronings)

zondag 12 april 2020 om 17:21
Zolang ik mijn kind nog diep kan schokken met het random gebruik van straattaal hou ik dat er inBetty_Slocombe schreef: ↑12-04-2020 17:18Huts!
(Ik ben bang dat we ook te oud worden voor straattaal. Ik denk dat ik overstap op ouderwets Gronings)

Ik zag vandaag het paasverhaal in het oostelijk dialect weer. Ik schakel daar maar weer naar over.

zondag 12 april 2020 om 18:40
Ach ja, je voor laten staan op een bepaalde opvoeding is al sneu.Luci_Morgenster schreef: ↑12-04-2020 18:15Eens.
Soort debiel opscheppen, lijkt wel steeds erger te worden ook.
Ze hebben het meesterwerk van Amy niet gelezen, echt een hiaat in opvoeding

https://nl.wikipedia.org/wiki/Amy_Groskamp-ten_Have
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
zondag 12 april 2020 om 19:15
zondag 12 april 2020 om 20:25
Betty_Slocombe schreef: ↑12-04-2020 17:03Mensen van adel en mensen van patriciërsafkomst gebruiken bepaalde woorden niet omdat alleen mensen die "gewoon" geboren waren, maar later rijker werden die woorden wél gebruikten. Er is dus een hele lijst van woorden die voor ons heel normaal zijn (fruit, koelkast, dressoir, colbert, toilet) die je in bepaalde kringen niet mag gebruiken, want dan ben je dus duidelijk niet hun soort mensen.
In dit topic werd het genoemd als standaardtaal voor alle academici, maar misschien is Groningen een uitzondering, want ik ben daar aardig geslaagd zonder verplicht mijn taalgebruik te Jortkelderiseren.
Ik heb al gegourmet. BuitenIs ook heel erg ordinair, trouwens. En ik deed het met slavinken en wit stokbrood en huzarensalade met een gekookt ei erop, dat zal wel helemaal niet kunnen. Wel lekker!
Een aantal van die woorden zijn toch ook gewoon uit de Randstad (Den Haag) en niet van hier.
Later is nu
zondag 12 april 2020 om 20:38
Dank je wel, ik heb me er erg mee vermaakt.Betty_Slocombe schreef: ↑12-04-2020 16:48Nou, gelukkig is er een tot nog toe Coronavrij topic om me te ergeren, over hoe belangrijk het is dat je partner wel een bepaalde opleiding heeft afgerond. Stampvol met allemaal Heel Slimme mensen die vast wel een mbo'er kennen, maar toch nooit van hun levensdagen met eentje zouden willen huizen. En ook nog mensen die denken dat alle WO'ers van adel zijn, ofzo. Serieus, beste mensen, als ik "ijskast" zou zeggen, dan zou mijn moeder me slaan. En terecht.
Nou ja, tot op het moment dat ik ergens een zinnetje las waaruit ik dacht af te moeten kunnen leiden dat ‘Lingo’ een woord is met een betekenis en niet zomaar de naam van een spelletje.
Vanaf dat moment vind ik alles stom.
En ik durf niet te googelen of ik de juiste conclusie getrokken heb en dus heel dom ben dat ik dat niet alláng wist of dat ik heel dom ben omdat ik een foute conclusie getrokken heb.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

zondag 12 april 2020 om 22:20
Fijn, een stukje bevestiging.Betty_Slocombe schreef: ↑12-04-2020 22:17Ja, daar heb ik ook wel eens gedoe over gehad. Dan zat iedereen nog braaf inhoudelijk te posten, maar ik vind dat er geen inhoud meer is als de OP weg is. Dan kan alles.

maandag 13 april 2020 om 13:34
Ja, grote woorden worden hier niet geschuwd.
Meteen iemand een label opplakken, en dan niet gewoon: “Mevrouw, U is off-topic”.
Nee, schelden en met grove woorden gooien. Brrr.
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.

maandag 13 april 2020 om 13:40
Dat vind ik ook. Ooit een een waarschuwing gehad voor off-topic in een topic zonder OP.Betty_Slocombe schreef: ↑12-04-2020 22:17Ja, daar heb ik ook wel eens gedoe over gehad. Dan zat iedereen nog braaf inhoudelijk te posten, maar ik vind dat er geen inhoud meer is als de OP weg is. Dan kan alles.

maandag 13 april 2020 om 15:23

maandag 13 april 2020 om 15:34