Napraattopic deel 127
woensdag 18 maart 2020 om 13:19
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 9 april 2020 om 17:19

Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

donderdag 9 april 2020 om 17:21
Ja, theorie, leuk maar het doen is toch lastig.
Ik probeerde dat bij studenten ook altijd, beetje socratische gesprekstechniek, zelf tot inzichten of conclusies laten komen etc. Soms lukte dat wel goed, maar soms had ik toch wel sterk de neiging om te zeggen "dit moet je doen" of iets dergelijk.
Succes met het oefenen!
donderdag 9 april 2020 om 17:22
Lady*Voldemort schreef: ↑09-04-2020 15:56Nog even over die nagellak. Ik heb een coronaverantwoorde manier gevonden om je nagels toch een mooi kleurtje te geven, dus zonder een overbodige aankoop te hoeven doen. Je plet ze op je werk gewoon tussen twee containers. Vandaag heb ik er al één gedaan: hij is nu prachtig blauw. Het neigt zelfs naar turqoise. Morgen doe ik de rest.

donderdag 9 april 2020 om 17:49
uh nee, ik kom daar nooit. Ging voor ijs, dus nergens naar gekeken. Alleen dan naar bejaarden (echt niet gewoon eentje, maar allerlei losse setjes) die op de fiets door de drive gingen en dan boos werden dat ze niet geholpen werden

donderdag 9 april 2020 om 17:53

donderdag 9 april 2020 om 17:54
nou ja, dan kloppen stereotypen toch.doornroosje9 schreef: ↑09-04-2020 17:53Dat doen mensen echt hier. Mondmaskers in de vriezer om het virus te doden...
donderdag 9 april 2020 om 17:56
ah jammerNemain• schreef: ↑09-04-2020 17:49uh nee, ik kom daar nooit. Ging voor ijs, dus nergens naar gekeken. Alleen dan naar bejaarden (echt niet gewoon eentje, maar allerlei losse setjes) die op de fiets door de drive gingen en dan boos werden dat ze niet geholpen werden(stonden ook overal bordjes dat op de fiets verboden is!)
ik kom er dus alleen voor die koffie

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 9 april 2020 om 17:57

donderdag 9 april 2020 om 18:09
doornroosje9 schreef: ↑09-04-2020 17:57Dat virus zal vast allang niet meer besmettelijk zijn daarna hoor, maar iedereen weet toch dat virussen in een vriezer bewaard worden in labo's? Nou ja, blijkbaar niet ...
Dat dan ook nog eens bij - 60 c moet zijn weten veel mensen ook niet. Net zoals dat het virus minder besmettelijk wordt als het gewoon op een materiaal zit. Het verschil tussen een levend virus en een besmettelijk virus ziet men niet meer.
Niet raar met alle informatie voor een publiek waar " boer zoekt vrouw " en " heel Holland bakt " zo hoog scoort. Jaenlang alles voorgekauwd en plots een examen logisch nadenken.
anoniem_396344 wijzigde dit bericht op 09-04-2020 18:10
0.37% gewijzigd
donderdag 9 april 2020 om 18:10
Ik ontdekte gisteren dat er nergens meer een vriezer te koop is.doornroosje9 schreef: ↑09-04-2020 17:53Dat doen mensen echt hier. Mondmaskers in de vriezer om het virus te doden...
Mensen hebben massaal vriezers gekocht, zodat ze 20 kilo gehakt in voorraad hebben voor als er toch nog een totale lockdown komt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

donderdag 9 april 2020 om 18:14
virus-vriezerdoornroosje9 schreef: ↑09-04-2020 17:57Dat virus zal vast allang niet meer besmettelijk zijn daarna hoor, maar iedereen weet toch dat virussen in een vriezer bewaard worden in labo's? Nou ja, blijkbaar niet...
Klinkt zelfs een beetje hetzelfde.

donderdag 9 april 2020 om 18:16
Ik krijg net op FB een foto van de file bij de milieustraat (zo noemen wij de stort) met daarbij de mededeling dat de milieustraat liever heeft dat we niet komen.Betty_Slocombe schreef: ↑09-04-2020 18:13Hier heeft de stort liever niet dat je komt. Dus doen we de haktechniek van LV's zoon, die als bijkomend voordeel heeft dat het risico op huiselijk geweld door alle gebotvierde agressie ernstig afgenomen is.
Ik ruim thans de zolder op. Echt een leuke activiteit.
David Dunning
David Dunning

De haksleaar van de ondergrondse container waardeert ook de haktechniek niet. Toen ik er laatst een Keulse pot in gooide dacht ik dat het hele gevaarte uit de grond omhoog zou komen.Betty_Slocombe schreef: ↑09-04-2020 18:13Hier heeft de stort liever niet dat je komt. Dus doen we de haktechniek van LV's zoon, die als bijkomend voordeel heeft dat het risico op huiselijk geweld door alle gebotvierde agressie ernstig afgenomen is.
Ik ruim thans de zolder op. Echt een leuke activiteit.

Precies! Ik vind het echt heerlijk, dat zoon dat doet.Betty_Slocombe schreef: ↑09-04-2020 18:13Hier heeft de stort liever niet dat je komt. Dus doen we de haktechniek van LV's zoon, die als bijkomend voordeel heeft dat het risico op huiselijk geweld door alle gebotvierde agressie ernstig afgenomen is.
Zelf hoef ik niet zo nodig, ik botvier al mijn coronafrustraties op de onderbroeken.
donderdag 9 april 2020 om 18:17
Mijn jongste is net op zichzelf gaan wonen en ik heb dus alles online besteld voor hem.
Ik had me zo verheugd op een rondje Ikea.
David Dunning
David Dunning