Napraattopic deel 88

07-07-2017 10:07 2993 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!


Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
07-07-2017 10:28
Nou, je geeft alvast de samenvatting op voorhand ;-D
Ik zal me inhouden, ik zal geen discussie met haar of haar HRS aangaan, beloofd. Mag ik dan wel staffen en subtiel olie op het vuur gooien zodat ze zichzelf een permaban aansmeert? :proud:
Als hier nog een HRS voor is dan is het dieptepunt bereikt.
Al een account? Log dan hier in.
yasmijn schreef:
07-07-2017 10:28
Ik pieker er niet over om mijn post te verwijderen. Hij past prima op dit topic.

Ik heb nooit erger op mijn handen gezeten als nu.
Het heeft geen zin. Misschien lucht het jou op ( tijdelijk) maar ze heeft daar echt geen boodschap aan.
Wat Bianca zegt. Ik verwacht ook een verdedigingsronde, onder het motto: "als Truusje dit gezegd zou hebben, hadden jullie het voor kennisgeving aangenomen, maar omdat het nu een van de Koene Ridders is, is het allemaal heel erg."

Oh ja. Nieuwe aardappels en sperziebonen en het kan me niet schelen dat het hier bijna 30 graden is en zoals voorspeld niet een fokking regendruppel gevallen. Ik denk dat we Duitsland zijn geworden, ofzo.
yasmijn schreef:
07-07-2017 10:31
Als hier nog een HRS voor is dan is het dieptepunt bereikt.
Eens. En tegelijkertijd zou dat wel een hele hoop schelen. Weet ik meteen wie ik nooit meer serieus hoef te nemen :P
yasmijn schreef:
07-07-2017 10:31
Als hier nog een HRS voor is dan is het dieptepunt bereikt.
Die is er, let maar op.
Fee-de-Goede schreef:
07-07-2017 10:32
Die is er, let maar op.
Ik ben benieuwd..en dan ook naar de motivatie.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
07-07-2017 10:25
Dat denk ik niet. Ik kan met niet voorstellen dat een mattie ook zulke bizarre wrede gedachten heeft.
En als wel: gekkies in de overtreffende trap.
In hun idee is ze niet wreed, en zijn ze zelf niet wreed, maar heulll eerlijk en heulllll rechtvaardig.
Wel helemaal over de pis gaan van azijnzijkblauw oid , maar dit dan gewoon heel passend op zo'n topic vinden, want er wordt toch niet gescholden?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
07-07-2017 10:28
Die lakjes actie is nooit begonnen vanuit een commerciel oogpunt.
Ik tikte net al dat ik vorig jaar heb meegdaan aan een groot onderzoek vanuit het VU in samenwerking met IBm en stichting Semmy. Dat zijn de ouders van kinderen zoals Tijn die daar stonden. Daar was ook niks commercieels aan. Die stichting steunde deze actie ook. Geld willen verdienen en data verzamelen om mensen te helpen vanuit deze mensen zelf is iets goeds. Als je daar echt negatieve gedachten bij hebt vind ik raar.
Ik heb geen idee wat die hele actie inhield, eerlijk gezegd. (Dat zal ook wel iets geks zeggen over mijn brein...) Ik haak bijna per definitie mentaal af zodra er acties zijn waarbij 1 kind zo volledig in de schijnwerpers wordt gezet, hoe nobel de actie op zich wellicht ook is. Iets in mij roept dan onmiddellijk: laat dat kindje een beetje met rust. Heb ik ook met kindsterretjes etc. Wat het doel ook is, ik vind het altijd iets triestigs en tegennatuurlijks hebben om een kindje te hypen - en dat alleen al is genoeg voor mij om er dus niet naar te willen kijken. Al vindt het kindje het zelf nóg zo fijn en zo leuk, ik kan me gewoon niet voorstellen dat het gezond is om zoveel aandacht van wildvreemden te krijgen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Wat kunnen sommige mensen toch harteloos zijn onder het mom eigen mening, jammer dat je het topic over Tijn zo verziekt Impala.

Ik zet het bewust niet op het topic zelf maar in napraat omdat ik het respectloos vind om er daar verder op in te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Blaise* schreef:
07-07-2017 10:33
Ik ben benieuwd..en dan ook naar de motivatie.
Vrijheid van meningsuiting of het is een openbaar forum en iedereen mag zeggen wat hij wil. Of iets in die trant denk ik.
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
07-07-2017 10:27
Die mening zullen meer mensen hebben en dat is prima. Maar er is een tijd en plaats voor het uiten van die mening. Niet enkele uren na dit nieuws...
Dat ben ik met je eens. Het probleem is wel dat juist het hypen van zo'n kindje ervoor zorgt dat je er de klok op gelijk kunt zetten dat het gaat gebeuren. Juist ook dat is een reden dat ik er bezwaar tegen heb om een kindje zó in de schijnwerpers te zetten.

Maar ik zou zoiets nooit in het betreffende topic zetten, en ik houd er hier ook alweer over op verder.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
07-07-2017 10:32
Eens. En tegelijkertijd zou dat wel een hele hoop schelen. Weet ik meteen wie ik nooit meer serieus hoef te nemen :P
Daar was jenog niet achter ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
:bye:
blijfgewoonbianca schreef:
07-07-2017 10:37
Daar was jenog niet achter ?
Sommige wel. Maar wie weet welke :bunny: :bunny: :bunny: nog uit de hoge hoed kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Dana schreef:
07-07-2017 10:34
Ik heb geen idee wat die hele actie inhield, eerlijk gezegd. (Dat zal ook wel iets geks zeggen over mijn brein...) Ik haak bijna per definitie mentaal af zodra er acties zijn waarbij 1 kind zo volledig in de schijnwerpers wordt gezet, hoe nobel de actie op zich wellicht ook is. Iets in mij roept dan onmiddellijk: laat dat kindje een beetje met rust. Heb ik ook met kindsterretjes etc. Wat het doel ook is, ik vind het altijd iets triestigs en tegennatuurlijks hebben om een kindje te hypen - en dat alleen al is genoeg voor mij om er dus niet naar te willen kijken. Al vindt het kindje het zelf nóg zo fijn en zo leuk, ik kan me gewoon niet voorstellen dat het gezond is om zoveel aandacht van wildvreemden te krijgen.
Heel cru , maar : hij ging toch al dood, zijn kanker was ook niet erg gezond.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
07-07-2017 10:33
In hun idee is ze niet wreed, en zijn ze zelf niet wreed, maar heulll eerlijk en heulllll rechtvaardig.
Wel helemaal over de pis gaan van azijnzijkblauw oid , maar dit dan gewoon heel passend op zo'n topic vinden, want er wordt toch niet gescholden?
Treurig treurig. Geen greintje respect.

Zouden dat soort mensen in het echte leven ook dit soort zaken zo uit hun strot krijgen?
Dat ze niet begrijpen dat je je mening een keer voor je dient te houden?
Al een account? Log dan hier in.
Dana schreef:
07-07-2017 10:34
Ik heb geen idee wat die hele actie inhield, eerlijk gezegd. (Dat zal ook wel iets geks zeggen over mijn brein...) Ik haak bijna per definitie mentaal af zodra er acties zijn waarbij 1 kind zo volledig in de schijnwerpers wordt gezet, hoe nobel de actie op zich wellicht ook is. Iets in mij roept dan onmiddellijk: laat dat kindje een beetje met rust. Heb ik ook met kindsterretjes etc. Wat het doel ook is, ik vind het altijd iets triestigs en tegennatuurlijks hebben om een kindje te hypen - en dat alleen al is genoeg voor mij om er dus niet naar te willen kijken. Al vindt het kindje het zelf nóg zo fijn en zo leuk, ik kan me gewoon niet voorstellen dat het gezond is om zoveel aandacht van wildvreemden te krijgen.

Tja, gezond was hij al niet en hij wilde anderen helpen. Meer was het niet. Soms kan iets ook gewoon echt lief en uit het hart zijn.
En ik vorig jaar een begrafenis gehad van een jongetje van 9 met dezelfde ziekte. Dat jongetje en zijn ouders hebben ook veel geld opgehaald en naamsbekendheid willen generen voor Stichting Semmy en het VU.

Ik snap echt oprecht niet waarom je daar negatief over kan denken. Echt niet.
Het is geen actie bedacht door een goedbetaalde directeur van een grote organisatie waar er wel eens wat geld aan de strijkstok blijft hangen. Daar kan je misschien nog iets over zeggen maar in geval van Tijn en zijn actie niet. Vind ik.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 07-07-2017 10:42
0.24% gewijzigd
Solomio schreef:
07-07-2017 10:18
Dat brein werkt ongeveer net zoals mijn brein, alleen ben ik iets sociaal aangepaster.
Ik begrijp niet dat niet veel meer mensen dergelijke negatieve gedachtes hebben over die lakjes-actie. Alleen hou ik het vaker voor me.
niet alleen ben jij iets sociaal aangepaster maar heb jij ook "enig" inlevingsvermogen!! ;-) :lips:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-07-2017 11:15
Reden: verwijzing naar naam verwijderd
1.00% gewijzigd
Solomio schreef:
07-07-2017 10:18
Ik begrijp niet dat niet veel meer mensen dergelijke negatieve gedachtes hebben over die lakjes-actie.

Dat kan, en dat mag. Maar om je bedenkingen juist nu en juist in dat topic te uiten is zo vreselijk ontzettend ongelofelijk ongepast, dat dóe je gewoon niet. Nou ja, 1 persoon doet dat dus wel...
Don't feed the troll people. Ik ben niet zo van het blokkeren, maar in dit geval is dat toch een wijs besluit geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hugh-Jazz schreef:
07-07-2017 10:42
Don't feed the troll people. Ik ben niet zo van het blokkeren, maar in dit geval is dat toch een wijs besluit geweest.
Was het maar een troll. Dit figuur loopt al heel lang mee hier.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Autisme verklaart een hoop hoor. Dat was mij eerder al duidelijk. En ze mag van mij best sceptisch zijn. Maar als je weet dat je brein anders werkt en anderen wijzen je er keer op keer op dat er wat mis gaat in de communicatie (en meer), doe je dan niet aan wat zelfreflectie (aangeleerd of uit jezelf) of zo?
Jouw brein werk duidelijk anders Solo, ondanks hetzelfde labeltje.
Maar het lijkt mij heel lastig, als je zelf hevig ervaart dat je gelijk hebt en je botst zo vaak met anderen.
anoniem_308475 wijzigde dit bericht op 07-07-2017 10:45
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
2 miljoen heeft de actie tot nu toe opgeleverd.
Dat heeft dat jochie toch maar mooi voor elkaar gekregen.!
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Dana schreef:
07-07-2017 10:34
Ik heb geen idee wat die hele actie inhield, eerlijk gezegd. (Dat zal ook wel iets geks zeggen over mijn brein...) Ik haak bijna per definitie mentaal af zodra er acties zijn waarbij 1 kind zo volledig in de schijnwerpers wordt gezet, hoe nobel de actie op zich wellicht ook is. Iets in mij roept dan onmiddellijk: laat dat kindje een beetje met rust. Heb ik ook met kindsterretjes etc. Wat het doel ook is, ik vind het altijd iets triestigs en tegennatuurlijks hebben om een kindje te hypen - en dat alleen al is genoeg voor mij om er dus niet naar te willen kijken. Al vindt het kindje het zelf nóg zo fijn en zo leuk, ik kan me gewoon niet voorstellen dat het gezond is om zoveel aandacht van wildvreemden te krijgen.
Die bedenking snap ik, en ik deel hem ook wel al maakte het in dit geval vrij weinig meer uit of het nou gezond was of niet.

Maar dat iemand het in haar hoofd haalt om haar hobby (complottheorieën verzinnen) in het openbaar te beoefenen over de rug van een dood kind snap ik niet. Echt heel erg niet.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
07-07-2017 10:39
Treurig treurig. Geen greintje respect.

Zouden dat soort mensen in het echte leven ook dit soort zaken zo uit hun strot krijgen?
Dat ze niet begrijpen dat je je mening een keer voor je dient te houden?
Dat vraag ik me ook af.

Je hoeft toch niet altijd je mening te ventileren zeker niet als het gaat om een overleden jongetje met een groot hart. Te triest voor woorden eigenlijk dat iemand dan zo zijn negatieve mening denkt te moeten kunnen ventileren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven