Napraattopic Deel 91
vrijdag 8 september 2017 om 19:05
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
dinsdag 26 september 2017 om 11:44
vrouwjagersma schreef: ↑25-09-2017 20:36Wijlen mijn vader was een kroeskop. Een boomlange, witte man met een baard en een corduroybroek, maar een kroeskop desalniettemin.
Verder eens met LV. Richt je lekker op de echte racisten hier, in plaats van moeilijk te doen over mensen die liederlijk taalgebruik bezigen, zonder aanziens des persoons.
Conclussie ga de discussie niet aan want kroeskop blijft kroeskop ook al is het een raciale kenmerk. Vooral dat stuk.
anoniem_353921 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 11:55
2.41% gewijzigd
dinsdag 26 september 2017 om 11:45
Nee, inderdaad. Ik sloot me juist aan bij de uitleg van Kia. Zij het met een aanvulling. Want ik was het met Kia eens dat jij het niet zo bedoelde. Maar volgens Kia was er niemand hier die vond dat je het kon gebruiken als aanduiding voor een persoon. Dus ik gaf even aan wie dat volgens mij wél vonden. Niets meer dan dat.Lady*Voldemort schreef: ↑26-09-2017 11:35Als ik, heel omstandig voor mijn doen, uitleg dat ik kroeskop als aanduiding voor een kapsel best vind kunnen maar als aanduiding voor een persoon niet en er vervolgens iemand komt met een zeikopmerking over meten met twee maten word ik behoorlijk chagrijnig ja. Overigens was jij het niet die die opmerking maakte, voordat we dat weer krijgen![]()
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
dinsdag 26 september 2017 om 11:54
Ik sta daar absoluut bij stil. Je zal mij nooit iemand "zwart" horen noemen (ik neem maar even aan dat het klakkeloos alles eruit gooien niet per se voor mij persoonlijk bedoeld is).
Maar dan komt toch mijn vraag weer terug waarom het in een vorige heftige discussie over precies hetzelfde een probleem is iemand als "zwart" aan te duiden, en nu niet meer. Ik zie het jou nou net ook weer schrijven.
Begrijp je mijn verwarring?
dinsdag 26 september 2017 om 11:56
Ik kan het niet meer terugvinden, zelfs niet met het loepje, op een of andere manier, sorry.vrouwjagersma schreef: ↑26-09-2017 11:36Nou, toen ik die reuzespannende anekdote over mijn vader vertelde, reageerde TTas met "serieus" waarop jij dan weer een situatie aanhaalde van echt heel fout racistisch geinspireerd handelen, wat ik van mijn levensdagen niet zou doen. Daarop reageerde TTas dan weer zo:
En, tadaa, daar was ik, door alleen iets te vertellen over mijn vader, ineens een goedprater van racisme geworden. Dat stoort me.
Kan me hooguit voorstellen dat het in de categorie viel 'natuurlijk mag je iedereen die niet uit een wit, gestudeerd, welgesteld, stedelijk milieu komt altijd en overal 'die tokkie' noemen, want mijn vader wordt ook door iedereen tokkie genoemd en die vindt dat prima'.
En misschien ook niet, misschien was het wel een misverstand. In dat geval bied ik je mijn excuses aan voor evt hebben bijgedragen aan het misverstand.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
dinsdag 26 september 2017 om 11:57
Ik denk dat dit een poging was jou te parafraseren. Wat best grappig is, want je zegt juist dat kroeshaar geen raciaal kenmerk is omdat het ook bij witte mensen voorkomt (zij het veel minder vaak, dat is waar).vrouwjagersma schreef: ↑26-09-2017 11:47Ik snap hier niets van, maar bedankt dat je mijn punt bewijst, in elk geval.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 11:59
27.65% gewijzigd
dinsdag 26 september 2017 om 12:00
De berichten bovenaan pagina 119 zijn gewist. En ja, ik snap wel dat de mod dat niet als een lolletje zag. In mijn ogen was dat ook geen lollig grapje.Fee-de-Goede schreef: ↑26-09-2017 11:44Ik heb dat ook niet gestaft. Wie zit er in godesnaam te staffen om precies die opmerking? Dat was weer een flauw grapje op iets wat ik tikte. En wat ik wel meende. Bizar.
En welke Mod gaat dat dan toekennen?
Ow voordat iemand weer denkt dat ik een anti Mod hetze wil.. nee ik vraag het me oprecht af.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
dinsdag 26 september 2017 om 12:02
Ja, daarom zei ik ook: het is ook lastig.Grobbekuiken schreef: ↑26-09-2017 11:54Ik sta daar absoluut bij stil. Je zal mij nooit iemand "zwart" horen noemen (ik neem maar even aan dat het klakkeloos alles eruit gooien niet per se voor mij persoonlijk bedoeld is).
Maar dan komt toch mijn vraag weer terug waarom het in een vorige heftige discussie over precies hetzelfde een probleem is iemand als "zwart" aan te duiden, en nu niet meer. Ik zie het jou nou net ook weer schrijven.
Begrijp je mijn verwarring?
Ik twijfel zelf ook voortdurend in een discussie over welke term te gebruiken. Net als dat ik er enorm mee zit te worstelen welke woorden ik wel/niet kan of wil gebruiken als ik de vergelijking maak met 'die tokkie'.
Er is geen term die je altijd en overal in elke situatie kunt gebruiken. Ook niet als het over vrouwen gaat. Soms vind ik het ronduit vervelend om aangeduid te worden als 'die vrouw' in een situatie waarin het helemaal niet van belang is dat ik een vrouw ben. Of 'dat meisje'. Soms leuk, soms neutraal, soms kwetsend, soms vervelend, soms een uiting van discriminatie.
Makkelijker kan ik het niet maken, het is gewoon lastig en dan vind ik het persoonlijk te makkelijk om weg te kijken (oef, beladen term) en te doen alsof het allemaal niets uitmaakt wat je wanneer zegt.
dinsdag 26 september 2017 om 12:03
De bovenste stukje van je text is prima vj maar waar in op stuit was het onderste stukje stuite mij op het borst. Terwijl redbull een niet blanke vrouw aanduide als kroeskop.
Daarmee zet je mij in een positsie van get over it stel je niet aan. Je bagatliseert het. Terwijl ik het aan het uitleggen ben en met argumenten kom.
Verder eens met LV. Richt je lekker op de echte racisten hier, in plaats van moeilijk te doen over mensen die liederlijk taalgebruik bezigen, zonder aanziens des persoons.
Daarmee zet je mij in een positsie van get over it stel je niet aan. Je bagatliseert het. Terwijl ik het aan het uitleggen ben en met argumenten kom.
anoniem_353921 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 12:06
26.50% gewijzigd
dinsdag 26 september 2017 om 12:04
Dana schreef: ↑26-09-2017 12:02Ja, daarom zei ik ook: het is ook lastig.
Ik twijfel zelf ook voortdurend in een discussie over welke term te gebruiken. Net als dat ik er enorm mee zit te worstelen welke woorden ik wel/niet kan of wil gebruiken als ik de vergelijking maak met 'die tokkie'.
Er is geen term die je altijd en overal in elke situatie kunt gebruiken. Ook niet als het over vrouwen gaat. Soms vind ik het ronduit vervelend om aangeduid te worden als 'die vrouw' in een situatie waarin het helemaal niet van belang is dat ik een vrouw ben. Of 'dat meisje'. Soms leuk, soms neutraal, soms kwetsend, soms vervelend, soms een uiting van discriminatie.
Makkelijker kan ik het niet maken, het is gewoon lastig en dan vind ik het persoonlijk te makkelijk om weg te kijken (oef, beladen term) en te doen alsof het allemaal niets uitmaakt wat je wanneer zegt.
dinsdag 26 september 2017 om 12:07
Ik weet niet wat Tarlin zei maar ik weet wel dat Bruise zei 'ja boeien, Dana'. Dat vond ik best een lollig grapje. Maar dan nog, al was het niet lollig, sinds wanneer is het maken van een niet lollig grapje een reden voor een ban? Dan wens ik de humorpolitie nog veel plezier met staffen, zeg.
dinsdag 26 september 2017 om 12:07
Je slaat de plank helemaal mis Tas. Met dat liederlijke taalgebruik bedoelde VJ het aanduiden van een (zwart, wit of pimpelpaars) hoofd met kroeshaar, niet het aanduiden van een Surinaamse buurvrouw met 'die kroeskop van hiernaast'. Ik weet ook zeker dat VJ dat laatste heel erg afkeurt, net als ik.Ttass schreef: ↑26-09-2017 12:03De bovenste stukje van je text is prima vj maar waar in op stuit was het onderste stukje stuite mij op het borst. Terwijl redbull een niet blanke vrouw aanduide als kroeskop.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 12:09
0.34% gewijzigd
dinsdag 26 september 2017 om 12:08
Lady*Voldemort schreef: ↑26-09-2017 12:07Je slaat de plank helemaal mis Tas. Met dat liederlijke taalgebruik bedoelde VJ het aanduiden van een (zwart, wit of pimpelpaars) hoofd met kroeshaar, niet het aanduiden van een Surinaamse buurvrouw met 'die kroeskop haar hiernaast'. Ik weet ook zeker dat VJ dat laatste heel erg afkeurt, net als ik.
+1
dinsdag 26 september 2017 om 12:10
Edit: oh wacht, ik zie nu pas dat je iets vet had gemaakt.
Sorry, vergeet wat ik hieronder schreef dan maar. Ik moet echt wat anders gaan doen inderdaad.
Ik snap het echt niet.
Denk jij dat ik heel verbeten en boos zit te typen of zo? Dat is echt totaal niet zo.
In mijn eigen beleving zit ik geduldig en vriendelijk het nog maar eens uit te leggen, omdat ik best snap hoe lastig het is, ik vind het zelf óók lastig. En ik zie niet wat in mijn posts maakt dat het niet geduldig en vriendelijk overkomt - kennelijk?
Nou ja, het zal wel allemaal. Ik ga wat anders doen.
Sorry, vergeet wat ik hieronder schreef dan maar. Ik moet echt wat anders gaan doen inderdaad.
Ik snap het echt niet.
Denk jij dat ik heel verbeten en boos zit te typen of zo? Dat is echt totaal niet zo.
In mijn eigen beleving zit ik geduldig en vriendelijk het nog maar eens uit te leggen, omdat ik best snap hoe lastig het is, ik vind het zelf óók lastig. En ik zie niet wat in mijn posts maakt dat het niet geduldig en vriendelijk overkomt - kennelijk?
dana wijzigde dit bericht op 26-09-2017 12:14
Reden: De koffie begint eindelijk effect te hebben
Reden: De koffie begint eindelijk effect te hebben
13.95% gewijzigd
dinsdag 26 september 2017 om 12:11
Als het paginalang zuigen wordt?Dana schreef: ↑26-09-2017 12:07Ik weet niet wat Tarlin zei maar ik weet wel dat Bruise zei 'ja boeien, Dana'. Dat vond ik best een lollig grapje. Maar dan nog, al was het niet lollig, sinds wanneer is het maken van een niet lollig grapje een reden voor een ban? Dan wens ik de humorpolitie nog veel plezier met staffen, zeg.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 26 september 2017 om 12:14
Nee, Star maakte een grapje over je 'beladen term', dat ze daar zogenaamd heel erg Woest over is.
Kun je daar eigenlijk geld voor vragen, voor het uitleggen van andermans posts
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 12:15
Reden: Nou ik blijf voorlopig toch maar wassen
Reden: Nou ik blijf voorlopig toch maar wassen
1.02% gewijzigd
dinsdag 26 september 2017 om 12:16
Ik zag het, ik had het net veranderd.Lady*Voldemort schreef: ↑26-09-2017 12:14Nee, Star maakte een grapje over je 'beladen term', dat ze daar zogenaamd heel erg Woest over is.
Kun je daar eigenlijk geld voor vragen, voor het uitleggen van andermans posts?
Alsjeblieft, toch een muntje voor de moeite.
dinsdag 26 september 2017 om 12:17
Het gaat niet om een bericht gericht aan jou Dana. Niemand werd in het bericht van Bruise dat op 119 gewist is gequote. Ik ga het niet herhalen, dan heb ik ook zo een ban. Maar het was een opmerking die lollig moest zijn naar aanleiding van de hele discussie over kroeshaar. Echt totaal niet grappig.Dana schreef: ↑26-09-2017 12:07Ik weet niet wat Tarlin zei maar ik weet wel dat Bruise zei 'ja boeien, Dana'. Dat vond ik best een lollig grapje. Maar dan nog, al was het niet lollig, sinds wanneer is het maken van een niet lollig grapje een reden voor een ban? Dan wens ik de humorpolitie nog veel plezier met staffen, zeg.
Wellicht is er nog een bericht van Bruise gewist, geen idee hoor. Heb haar niet geloept.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
dinsdag 26 september 2017 om 12:17
Dana schreef: ↑26-09-2017 12:10Edit: oh wacht, ik zie nu pas dat je iets vet had gemaakt.
![]()
Sorry, vergeet wat ik hieronder schreef dan maar. Ik moet echt wat anders gaan doen inderdaad.![]()
Ik snap het echt niet.
Nee, het was een grapje Dana. Ik ben degene die zogenaamd boos is. Het gifje slaat op mij.
De koffie doet het
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 12:18
2.25% gewijzigd