Napraattopic Deel 94

23-12-2017 20:48 2993 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Jolly? De vrolijke springerT?? :hello: :hello:
Moiren’ schreef:
29-12-2017 22:27
Geen idee. Ik vind die voetjes met alleen sokken altijd zo sneu koud.
Ja, ik ook! Ik had bij mijn dochter echt een schoenenprobleem, dus die heeft vorig jaar winter een tijdje uit nood zonder schoenen in de wagen gezeten, en het arme kind trekt ook nog eens altijd d'r sokken uit, en toen werd ik zelfs regelmatig vermanend aangesproken op straat of ik wel goed bij mijn hoofd was, dus ik snap echt niet dat het op Viva bon ton is. Ik zie echt nooit kinderen zonder schoenen, tenzij ze zoals die van mij vorig jaar inderdaad zielig zijn. Ik schaamde me ook echt dood elke keer als ik met het kind naar buiten moest.
Am Yisrael Chai!
Nicotientje schreef:
29-12-2017 22:33
Jolly? De vrolijke springerT?? :hello: :hello:
:cheer2: :yes: :cheer2:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Andersom schreef:
29-12-2017 22:32
Dat is niet nieuwe hoor, de mijne droegen 15 tot 20 jaar geleden ook geen schoenen. Kinderen van de buurvrouw wel, prima!

Als iemand vroeg waarom niet, wilde ik dat best even uitleggen. Mijn overtuiging, mijn keus, andere overtuiging? Ook best.
Waarom dan niet? Het is toch doodzielig om met weer zoals vandaag een kind zonder schoenen te laten lopen? Persoonlijk vind ik het ook ontzettend smerig, maar goed, ik ben dus inderdaad heel benieuwd waarom je een kind geen schoenen zou laten dragen. Draag je zelf ook geen schoenen?
Am Yisrael Chai!
JollyRider schreef:
29-12-2017 22:29
:) kinderen zonder schoenen zijn plebs :proud:

Jij hebt klasse, schrikken plebs van
Juist niet. Het plebs trekt zijn kind Nikes of Adidassen of guchi’s aan.
De vrije school/bewuste ouder wollen slofjes of blote voeten.
anoniem_359707 wijzigde dit bericht op 29-12-2017 22:38
1.36% gewijzigd
JollyRider schreef:
29-12-2017 22:34
:cheer2: :yes: :cheer2:
Fijn dat je er weer bent ouwe mopperaar! :bigkiss:
fashionvictim schreef:
29-12-2017 22:35
Waarom dan niet? Het is toch doodzielig om met weer zoals vandaag een kind zonder schoenen te laten lopen? Persoonlijk vind ik het ook ontzettend smerig, maar goed, ik ben dus inderdaad heel benieuwd waarom je een kind geen schoenen zou laten dragen. Draag je zelf ook geen schoenen?
Het gaat helemaal niet over lopende kinderen. :rofl:
Raar toch kinderen zondet schoenen. Nooit in mij opgekomen dat mijn zoon geen schoenen zou hebben. Ik zie ook echt nooit kids zonder schoenen anders dan pasgeborenen.
HasseSimonsdochter schreef:
29-12-2017 22:38
Raar toch kinderen zondet schoenen. Nooit in mij opgekomen dat mijn zoon geen schoenen zou hebben. Ik zie ook echt nooit kids zonder schoenen anders dan pasgeborenen.
Het is ook een topic over kraamkado's.
FV maakt er iets van waar het helemaal niet over gaat.
Andersom schreef:
29-12-2017 22:32
Dat is niet nieuwe hoor, de mijne droegen 15 tot 20 jaar geleden ook geen schoenen. Kinderen van de buurvrouw wel, prima!

Als iemand vroeg waarom niet, wilde ik dat best even uitleggen. Mijn overtuiging, mijn keus, andere overtuiging? Ook best.
Maar dan gaat het om een pasgeboren baby zeker?
Moiren’ schreef:
29-12-2017 22:37
Juist niet. Het plebs trekt zijn kind Nikes of Adidassen of guchi’s aan.
De vrije school/bewuste ouder wollen slofjes of blote voeten.
Je hebt tokkies, plebs and proud of it, en je hebt vrije-school-hippie-volk, plebs die zichzelf zien als de ware elite.

Ik hou meer van tokkies, eerlijk gezegd
(Dead Kennedys)
Nicotientje schreef:
Fijn dat je er weer bent ouwe mopperaar! :bigkiss:
:bigkiss:
(Dead Kennedys)
Lucifermiauww schreef:
29-12-2017 22:39
Ok dan heb ik wat gemist. Mijn zoon had toen hij echt heel klein was ook geen schoenen maar slofjes.
JollyRider schreef:
29-12-2017 22:40
Je hebt tokkies, plebs and proud of it, en je hebt vrije-school-hippie-volk, plebs die zichzelf zien als de ware elite.

Ik hou meer van tokkies, eerlijk gezegd
Ik vind het allemaal losahs
Lucifermiauww schreef:
Het gaat helemaal niet over lopende kinderen. :rofl:
Ehm... mijn kinderen droegen schoenen omdat ze tijgerden, kropen en liepen, hoor. Ik vind het zo apart dat ik hier op het forum altijd van die gekke reacties krijg, of opmerkingen dat schoenen zonde van het geld zijn. Ik snap oprecht niet waarom.
Am Yisrael Chai!
Lucifermiauww schreef:
Over schoenen die je nu krijgt voor als ze een maand of 9 zijn.
Ik zie best vaak kinderen van die leeftijd zo der schoenen of sloffen in de wagen zitten. Geen idee waarom.
fashionvictim schreef:
29-12-2017 22:42
Ehm... mijn kinderen droegen schoenen omdat ze tijgerden, kropen en liepen, hoor. Ik vind het zo apart dat ik hier op het forum altijd van die gekke reacties krijg, of opmerkingen dat schoenen zonde van het geld zijn. Ik snap oprecht niet waarom.
Dat vind ik dan wel gezeur want welk geld? Van Haaren heeft nette leren s schoenen voor een habbekrats.
Lucifermiauww schreef:
ja, ik kreeg als kraamcadeau baby-schoentjes. je weet wel, van die zachte Adidas of Timberland schoentjes die je je baby aandoet als je buitenshuis ergens naar toe gaat waar hij/zij met de voetjes op straat of op de vloer komt? Ik begrijp echt niet hoe ouders dat dan doen die anti-schoenen zijn. Laat je je kind dan gewoon met blote voeten of op sokken op allerlei vieze ondergronden kruipen/tijgeren/lopen?
Am Yisrael Chai!
Moiren’ schreef:
29-12-2017 22:44
Ik zie best vaak kinderen van die leeftijd zo der schoenen of sloffen in de wagen zitten. Geen idee waarom.
Ik dacht dus dat het daar over ging. Dat vind ik er ook armoedig uitzien. En lijkt me koud.
Moiren’ schreef:
29-12-2017 22:44
Ja, dat bedoel ik dus! Met 9 maanden liepen mijn beide kinderen al langs tafels en banken en stoelen, en trokken ze zich de hele tijd op om te staan, dan trek je je kind toch schoenen aan?
Ik zie op de crèche trouwens ook alleen maar kindjes met schoenen aan de voetjes, behalve inderdaad twee vrije-school-hippie-ongekamde-haren-bakfiets kindjes.
Am Yisrael Chai!
HasseSimonsdochter schreef:
29-12-2017 22:45
Ik dacht dus dat het daar over ging. Dat vind ik er ook armoedig uitzien. En lijkt me koud.
Ja dat begrijp ik er ook uit, maar misschien bedoelen de moeders die geen schoenen geven wel newborns, dat zou kunnen.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
29-12-2017 22:49
Ja dat begrijp ik er ook uit, maar misschien bedoelen de moeders die geen schoenen geven wel newborns, dat zou kunnen.
Zou je denken in een topic over kraamkadootjes?
Lucifermiauww schreef:
29-12-2017 22:57
Zou je denken in een topic over kraamkadootjes?
Ach kom nou, de meest gegeven maat voor kraamcadeautjes is maat 68, en dat is de maat voor 6-9 maanden. Dus als dat gangbaar is, dan is het toch net zo gangbaar om als kraamcadeautjes schoentjes voor 6-9 maanden te geven? En als een voorleesboek of Duplo wat pas leuk wordt met 1 tot 2 jaar gewoon kan, dan kan een paar eerste loopschoentjes voor 1-2 jaar natuurlijk ook.

Wat is in godsnaam je probleem met schoenen?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
29-12-2017 22:47
Ja, dat bedoel ik dus! Met 9 maanden liepen mijn beide kinderen al langs tafels en banken en stoelen, en trokken ze zich de hele tijd op om te staan, dan trek je je kind toch schoenen aan?
Ik zie op de crèche trouwens ook alleen maar kindjes met schoenen aan de voetjes, behalve inderdaad twee vrije-school-hippie-ongekamde-haren-bakfiets kindjes.
Schoenen kregen ze hier pas toen ze buiten gingen lopen. Binnen sokken of sloffen. Nog steeds lopen ze binnen op sloffen of sokken. Of blote voeten.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
I'm back!!! :yes:

Thanks voor alle lieve verjaardagswensen en natuurlijk jullie actie in het modtopic, al heeft het niets uitgehaald. Te triest voor woorden waar je tegenwoordig voor geband kunt worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven