Pas iets nieuws geleerd

20-10-2020 13:56 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een topic "voor de leuk".
Is er iets waar je pas achter kwam, wat je nieuw hebt geleerd, een "hack" die echt bleek te werken ? Deel het dan hier.

Ik trap af : ik ben dol op pompoenensoep, maar vond pompoenen schillen altijd zo'n hels karwei. Nu had ik laatst zo'n Jumbo soeppakket met als kookinstructie: prik de pompoen in en gaar hem enkele minuten voor in de magnetron. Daarna schillen en in blokjes snijden."
Eureka momentje hoor.
De schil kwam er veel makkelijker af en de blokjes waren al voorgegaard, dus mijn soep was ook sneller klaar.

Dat ik daar nooit zelf op gekomen ben :D
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
ik ben eigenlijk ook best raar besef ik nu opeens - wie zit er nu gehurkt uien te snijden :rofl:
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
20-10-2020 14:21
Dat doe ik met een duikbril.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-10-2020 14:24
je kunt uien ook gesnipperd kopen
oh ik heb zelfs zo'n apparaatje (met draaiknopje) in de kast staan, maar op een of andere manier zit ik dan toch weer op mijn hurken - blijkbaar een ingesleten gewoonte
en doe ik gelijk een beetje aan "sport" ;)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas gisteren van mijn vriendin geleerd dat je het dekseltje van het champignonnenbakje wel dicht kan krijgen door het dekseltje om te draaien. Nooit geweten.
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
20-10-2020 14:25
oh ik heb zelfs zo'n apparaatje (met draaiknopje) in de kast staan,
werkt dat eigenlijk uberhaupt?

ik ben al te "lui" om de knoflookpers te pakken, ik snipper de tenen wel, dan maar iets minder fijn
Alle reacties Link kopieren
En als je dan die uien hebt gesneden en je de geur eraf wilt krijgen, even je vingers/handen langs roestvrij staal wrijven (bijv binnenkant wasbak) en dan je handen wassen. Ruik je er niets meer van.
Ik heb geleerd om de magnetron niet meer te schoon te schrobben vanbinnen.
Ik zet er een schaaltje water in met een een schijfje citroen, zet de magnetron op de hoogste stand gedurende 1 minuut en hopla:
even met een doekje 'vegen' en de magntron is super-schoon + ruikt lekker!
koko67 schreef:
20-10-2020 14:31
Ik heb pas gisteren van mijn vriendin geleerd dat je het dekseltje van het champignonnenbakje wel dicht kan krijgen door het dekseltje om te draaien. Nooit geweten.
:woa:
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-10-2020 14:33
werkt dat eigenlijk uberhaupt?

ik ben al te "lui" om de knoflookpers te pakken, ik snipper de tenen wel, dan maar iets minder fijn
Ja werkt prima. Maar je hebt weer afwas achteraf. Dus daar ben ik dan ook meestal te lui voor.
Is wel handig als je iets heel fijn wil hebben.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Misschien niet echt een hack, maar: als je zout wil toevoegen aan je eten, is tafelzout beter dan alle andere soorten zout. Zout is niet per se goed voor je, maar tafelzout bevat jodium. Alle andere 'natuurzouten' hebben dat niet, zoals himalaya zout en dat soort dingen. Jodium is een belangrijk spoorelement, bij grove tekorten kun je struma ontwikkelen.
suusje666 wijzigde dit bericht op 20-10-2020 14:38
1.13% gewijzigd
..
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 20-10-2020 14:42
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
20-10-2020 14:31
Ik heb pas gisteren van mijn vriendin geleerd dat je het dekseltje van het champignonnenbakje wel dicht kan krijgen door het dekseltje om te draaien. Nooit geweten.
omdraaien als in : ondersteboven ?
of gewoon een slag draaien

En hoezo gaat dat bakje niet meer dicht dan ? Ik gebruik zo'n bakje meestal in 1x op.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
20-10-2020 14:37
omdraaien als in : ondersteboven ?
of gewoon een slag draaien

En hoezo gaat dat bakje niet meer dicht dan ? Ik gebruik zo'n bakje meestal in 1x op.
Omdraaien. Dan klikt het dekseltje erop.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
20-10-2020 14:35
:woa:
Wat bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
Rechte binnenbanden voor je fiets.
Echt fantastisch, je achterwiel hoeft er niet meer uit.

https://www.fietsersbond.nl/nieuws/wors ... innenband/

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
koko67 schreef:
20-10-2020 14:31
Ik heb pas gisteren van mijn vriendin geleerd dat je het dekseltje van het champignonnenbakje wel dicht kan krijgen door het dekseltje om te draaien. Nooit geweten.

Dit is de tip van de week!!
Ik martel altijd met dat deksel wat er niet meer op wil. Omdraaien dus :jump:
Waarschijnlijk niks nieuws maar toch: eieren pellen onder water. Gaat supersnel en geen restjes pel aan het ei.
Alle reacties Link kopieren
ipv een rugzak onder de snelbinders van mijn fiets doe ik een hengsel om mijn zadel en een om mijn bagagedrager zodat die aan de zijkant hangt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen week voor het eerst een koortsblaar bestreden door er een natte paracetamol tegen aan te houden en dat een keer of drie te herhalen, door de dag heen. Ik kreeg de tip toen een andere koortsblaar al twee dagen flink aan het doorkomen was. De tweede koortsblaar heeft niet doorgezet waar de eerst nog aan het genezen is.
Toptip!
Alle reacties Link kopieren
Mijn mascararoller veeg ik altijd goed eerst af aan een tissue, dan brengt het mooier en egaler op.
Tip van Wayne Goss op YouTube.

Eieren breek ik door ze niet op een rand kapot te tikken maar op een glad oppervlak (aanrecht), bijna nooit meer schilletjes. Dat heb ik ook ergens op internet gelezen.

Een rijpe mango kan je op de helft rondom open snijden, draaien, de pit eruit halen en dan de 2 helften uitlepelen.

Ik spuit gekregen, net niet lekkere parfum in het water in m’n radiator hang bakjes (hoe heten die dingen?).
nimue_iparis wijzigde dit bericht op 20-10-2020 15:05
0.56% gewijzigd
Als je bier of frisdrank snel koud wil hebben een flinke klap tegen de bodem en in de vriezer leggen. In een stukje natte keukenrol wikkelen en in de vriezer werkt ook, denk dat dat sneller is.

Afwasmiddel in het toilet en doortrekken om schoon te maken.

Een druppeltje afwasmiddel op je buitenband na het plakken om de band er makkelijker om te leggen.

Bevroren ramen van de auto schoonmaken met ( licht ) lauw water ( iedereen zegt dat je ramen kunnen springen, ik heb dus al jarenlang geluk )
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-10-2020 14:07
ik heb geen magnetron, dus koop pompoen in blokjes
En een hele, zodat de kinderen er iets uit kunnen snijden voor in de tuin.

Ben wel dol op hacks trouwens. Onze gordijnen lopen weer soepel door een blokje zeep, de kras uit de vloer gewreven door een walnoot
en ik maak werkelijk alles schoon met gebitsreinigingstabletten


De kras uit de vloer met een walnoot?? Gewoon met de walnoot erover heen gaan?
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
20-10-2020 14:21
Dat ga ik proberen!
Ik snij nu uien gehurkt (ja echt) omdat mijn ogen dan op hoogte van de ui zijn, dus de dampen niet omhoog in mijn ogen kunnen komen.
Dus een nat mes lijkt me net iets handiger lol
Huh, die schil je toch gewoon onder de afzuigkap? Nou, dat doe ik iig altijd. ;-D
Life is short. Eat dessert first.
In_Tenebris schreef:
20-10-2020 14:54
Als je bier of frisdrank snel koud wil hebben een flinke klap tegen de bodem en in de vriezer leggen. In een stukje natte keukenrol wikkelen en in de vriezer werkt ook, denk dat dat sneller is.

Afwasmiddel in het toilet en doortrekken om schoon te maken.

Een druppeltje afwasmiddel op je buitenband na het plakken om de band er makkelijker om te leggen.

Bevroren ramen van de auto schoonmaken met ( licht ) lauw water ( iedereen zegt dat je ramen kunnen springen, ik heb dus al jarenlang geluk )
Beetje antivries op gieten, 1 minuut wachten en je veegt zo alles weg.
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
20-10-2020 14:38
Omdraaien. Dan klikt het dekseltje erop.
Werkt alleen lang niet met alle bakjes/merken helaas. :-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven