Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:-Rivka- schreef op 21 augustus 2016 @ 15:39:

Oh, ik loop alweer achter.

Elizaar, dat klinkt hartstikke goed. Is dat een beetje een toon die je kan gebruiken tegen een kind van 6? Heb zelf dus geen kinderen.Ik vind dit prima schrijftaal voor een 6 jarige. Het is in ieder geval lekker woezel en pip stijl haha, gezellig en niet te lastig. Leuk om een stukje over je hond te schrijven! De avonturen van de hond van Rivka :-) ik zou dat lekker doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook even gedag zeggen in het nieuwe topic Leuk om ook weer wat oude bekenden te zien!



Lastig soms he Rivka, om een tekst te bedenken. Bij sommige profielen schrijf ik zo een kaartje vol en bij andere waarbij ik zo snel geen raakvlakken zie, weet ik soms ook echt niet wat te schrijven. Dat wordt het zo'n "blabla mooi weer vandaag en ik geniet van de zomer" verhaaltje.



Bij mij staat Postcrossing ook even stil. Ik loop voor met kaarten ontvangen en al mijn kaarten zijn onderweg naar landen buiten Europa, dus al erg lang geen hurrays meer gekregen. Maar zelfs USA en Japan zijn al langer dan normaal onderweg. Ik merk dat dat vaker zo gaat in augustus, hoop maar dat ze uiteindelijk gewoon op hun bestemming aankomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij een aantal van jullie kaartjes gefavoriet!



De kaartjes naar Litouwen en Duitsland zijn inmiddels geschreven. En toch nog een adresje getrokken, het wordt de nr2 van Australie! Lastig profiel. Bijna 7000 (!) ontvangen en verstuurde kaarten. Ik ga een kaartje van een maquette van de Nautilus van Jules Verne sturen. Eigenlijk is dat niet in lijn met zijn 'richtlijnen' want het kaartje is gekocht in Frankrijk in het museum van Jules Verne (Er staat in zijn profiel: "Please do not send cards from a different country."). Hopelijk met het verhaal erbij dat ik het kaartje op vakantie heb gekocht en verdere informatie over Jules Verne, zal hij er blij mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat best lastig, mensen die er al zoveel hebben gekregen. Ik had laatst ook iemand met een paar duizend ontvangen kaartjes, ik ga ze toch niet allemaal bekijken om te zien of het kaartje dat ik wil sturen er al tussen staat
ik heb er nu twee tegelijk onderweg naar Duitsland, maar de ene is al 18 dagen onderweg.. best lang voor een buurland. Dus ik gok op: vakantie



Heb periodes dat ik een week veel kaarten heb en afgelopen week bijna niet.
Alle reacties Link kopieren
Vind ik ook sneeuwvosje, ik kijk dan bijvoorbeeld alleen wat diegene uit Nederland heeft gehad en ik had nog de laatste 3 pagina's van haar laatst ontvangen door gescrold. Ik ga geen duizenden kaartjes bekijken.



Ik ben verslaafd Omdat ik het zo leuk vind had ik vanmorgen weer een adres getrokken. Trek ik een stom profiel.

Hij wil het kaartje ongeschreven in een envelop



En de lijst met eisen is me in dit geval te lang en gewoon de toon. Bleugh.



Ik laat het even bezinken. Ik heb nu automatisch een in mijn ogen 'lelijke' kaart in gedachten. Hoe erg! En ook dat ik misschien hem wel vol schrijf Gewoon als statement. Hihi.



De postbode hier komt erg laat, pas na 16uur vaak. Soms nog later. Dus de kaart die ik zondag had, was waarschijnlijk zaterdag laat bezorgd.



Ik als verslaafde loop soms al speciaal naar mijn brievenbus (appartement), vaak is hij leeg. En gisteren was echt een verassing.



Vanmorgen een hurray uit Japan, het was haar eerste kaartje en ze vond hem erg schattig met een heel verhaaltje erbij.



Wat zouden jullie doen met een, stuur de kaart maar blanco in een envelop?
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg altijd dat ik geen enveloppen op voorraad heb. Soms is er een vraag voor een kaart in enveloppe, omdat in die regio kaarten veel beschadigen (Rusland zei dat eens) dan neem ik de moeite, maar ik beschrijf de kaart altijd. Een lege kaart vind ik stom
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook gewoon op schrijven, zeker als het ook niet zo´n leuk profiel is, daar zou ik ook recalcitrant van worden. En je mag in je profiel aangeven wat je voorkeur is, eisen dat het in een envelop komt mag niet



Vandaag eindelijk weer een hurray uit Thailand. Wel een lege, maar er kwam gelijk een berichtje achteraan met een bedankje. Kaartje heeft er 11 dagen over gedaan, dat vond ik best snel.



Ik heb er nu nog 1 die 41 dagen onderweg is (Rusland) maar die persoon is ook al een maand niet online geweest, dus ik hoop dat diegene op vakantie was en nu snel terug zal zijn

Van de rest hoop ik dat ze er ook snel zijn.
Alle reacties Link kopieren
Geeft die persoon een reden waarom hij een onbeschreven kaartje wil?

Ik doe kaartjes wel eens in een envelop. Bijvoorbeeld als iemand postzegels spaart en de kaartjes niet wil beschadigen. Of als ik gebruikte postzegels bijvoeg. Maar een blanco kaartje zou ik geloof ik niet sturen. Kan ook geen goede reden daarvoor bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteravond toch nog een adresje getrokken... Natuurlijk weer Rusland



En over kaartjes in envelop gesproken, dit staat er in haar profiel:

!!!IMPORTANT!!! Dear friends! I have one more profile on this site and a lot of swap cards. Sometimes I received repeated cards. That why I kindly ask You to send Your cards UNWRITTEN IN AN ENVELOPE WITH A LITTLE LETTER! Thank You!



Ik heb eigenlijk hierdoor een vermoeden dat ze de ongeschreven kaartjes voor haar andere profiel (of swap) gebruikt om te versturen...



Ze zegt in haar profiel dat ze oa van eten houdt, en er staat niet dat ze handmade niet leuk vindt.. Dus ik ga haar denk ik een food package kaart opsturen (beschreven en zonder envelop). Ik verwacht namelijk niet dat ze dat veel dubbel zal krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Nou jaaah. Bij die van Gele Suikerspin had ik al het vermoeden dat kaartjes doorgestuurd zouden kunnen worden, maar deze mevrouw komt er nog min of meer openlijk voor uit ook. Van mij kon ze mooi de pot op. Handig opgelost met een kaartje wat ze waarschijnlijk toch niet dubbel krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Die angst heb ik dus ook bij onbeschreven kaartjes en op zich, als mensen in een gebied wonen waar je moeilijk kaartjes kunt kopen, is daar misschien nog wat voor te zeggen. Ik werk er alleen niet aan mee



Zo'n kartonnetje is wel leuk
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Daisyx, die van jou is nog erger met die hoofdletters erbij!!



Mijne schrijft opzich wel dat hij blij is met elke kaart, maar ik wordt er niet happy van;



To me,each sender is my guide of world.

Lots of appreciation to you for reading my profile :D

And i'd like my card unwritten in an envelope if possible.(I'm interested in collecting coins,it would be great if you put coins with the envelope :D)



My Wishes:

Dan dus 20 'wensen' inclusief de websites waar ze te bestellen



No taobao, ad card and handmade card,please



En dan heeft hij nog wel de zin dat elke kaart waardeert en zijn hart zou vullen met dankbaarheid.



Het gaat om de manier waarop en wat ik tussen de regels doorlees.



Het gaat een greetings from Holland kaart worden, zo'n 1 in de vorm van een tulp. Hij wil ook greetings kaarten en kaartjes in vorm. Dus win win. Ik ga er wel op schrijven. Hij is overal blij mee zegt ie - dus
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is zo raar, altijd. Eerst een hele waslijst met do's en een nog langere rij don'ts om vervolgens te zeggen "maar ik ben overal blij mee" .. ja.. uhuh. vást.



Ik heb maar weer eens postzegels besteld.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst ook zo'n "wish" Onbeschreven kaart in envelop. Vond het raar. Heb het wel gedaan maar wel de lelijkste kaart die ik had. Maar na jullie reacties ga ik het niet weer doen. Das toch ook helemaal niet de bedoeling van PC?
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even de FAQ van Postcrossing gelezen en ze zeggen er zelf dit over:



Postcards are usually mailed without an envelope. So, by default, if you're sending a postcard to another member, mail it without an envelope. Most members prefer to receive their postcards this way.



However, in some countries, postal services may require postcards to travel in envelopes, or there might be clear advantages to that method of sending them (protection from likely damage or curious eyes, etc.). Some members indicate this on their profile. If you can, try to follow the recipient's recommendations.



Keep in mind that in many countries, it is more expensive to send a postcard with an envelope than without it. Both methods are acceptable, so it's up to you do decide how to send your postcards.



Dus uiteindelijk mag je het toch zelf weten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal op deel 13



Vorige week kreeg ik een erg toepasselijk kaartje uit de USA; het ziet er uit als de voorkant van een boek met de titel; The art of marriage.

Toevallig (nou ja, niet echt toevallig natuurlijk) trouwen wij 2 september en gaan dan de kunst van het huwelijk in de praktijk waar maken.



Verder heb ik mn kaartenboompje weer ververst en moet ik weer een hoop kaarten in de map plakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net m'n profiel aangepast, wil graag boekcovers en lezende vrouwen, en zag dit onderaan staan:



Important: you cannot make demands about which postcards you want to receive. Making demands, or not registering all postcards you receive, may put your account at risk.

Ook nog 'Only English please', waar lang niet iedereen zich aan houdt



Ik dacht, ik trek wat adressen, moet vast eerst de vaste landen door, en inderdaad: Duitsland, Finland en Rusland. Nu wil ik eigenlijk nog wel een ander land, maar ben bang voor weer Duitsland en heb niet zoveel energie, momenteel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook eindelijk weer wat actie, nog 2 hurrays vandaag. Uit Finland waar het blijkbaar net zo slecht weer is als hier en 1 uit Tsjechië. Allebei wel met een kort bedankje, ik heb volgens mij nog nooit een uitgebreide hurray gehad.



Gelijk maar 3 nieuwe adressen getrokken. Er gaat er 1 naar Taiwan, een uitgebreid profiel, ik denk dat ik een landschap of een gebouw stuur. Een adres in Hong Kong, zij wil graag zwart/wit kaartjes, nou die heb ik er genoeg En een adres in Duitsland. Ze heeft al meer dan 6000 kaartjes gehad, dus dat is wat moeilijker kiezen. Ik denk dat daar een vintage kaartje van Amsterdam naartoe gaat.
quote:rozea schreef op 22 augustus 2016 @ 14:16:

Ik had laatst ook zo'n "wish" Onbeschreven kaart in envelop. Vond het raar. Heb het wel gedaan maar wel de lelijkste kaart die ik had. Maar na jullie reacties ga ik het niet weer doen. Das toch ook helemaal niet de bedoeling van PC?Nou ik vind dat ook helemaal niet leuk! Voor mij is Postcrossing gewoon een kaartje helemaal volkladderenschrijven en pimpen. Dát vind ik leuk. En af en toe een envelop pimpen vind ik ook wel geinig, voor de afwisseling.

Ik zou gaan swappen met een Française, leek me hartstikke leuk, maar toen las ik dat zij ook haar kaarten onbeschreven in een envelop wil hebben. Dan is voor mij toch wel het leuke er af.



Ik heb gisteren toevallig ook net mijn profiel veranderd. Ik had er in eerste instantie nog bijgeschreven dat ik ook graag weird en silly postcards wilde ontvangen. Maar dat heb ik toch maar weer weggehaald. Ik ben bang dat ik dan kaarten krijg die ik niet zo weird and silly vind, maar gewoon stom.



Ik heb Nederland ook weer aangevinkt. Ik wacht nu vol spanning af wanneer ik een kaartje van één van jullie krijg.



En ik loop alweer een paar dagen rond met afkickverschijnselen. Ik wil dolgraag een adres aanvragen, maar ik heb nog maar een handjevol postzegels en ben ook even te blut om nieuwe te kopen. Misschien volgende week weer, ofzo.
Oh jippie, mijn Maxicard naar HongKong is aangekomen en ik kreeg een superleuke hurray; dat de postzegel + kaart zelfs ouder is dan zijzelf en dat ze hem zal koesteren.



En en en... omdat dit samen met de kaartjes die ik in een ver verleden al had verstuurd nu mijn 25e registered is mag ik er vanaf nu 8 onderweg hebben, jeuh! Dus twee adressen getrokken. De eerste uiteraard naar Rusland maar de tweede mag naar Spanje, superleuk!
Alle reacties Link kopieren
Oh oh, Labellei, op je postzegels handen zitten. Niet leuk, om die reden.



En Jeeej.. Tamboti



Paardebloempjee



Leuk Sneeuwvosje
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Tamboti, jeeeeeeej Ik vind dat ook altijd zo leuk als je weer een extra kaartje mag versturen.



Hier vandaag een hurray in mij mail, mijn kaartje naar Rusland is aangekomen. Deed er maar 15 dgn over Het kan dus wel.



Het volgende kaartje gaat naar Oostenrijk. Weer een nieuw land voor mij
Leuk Nurse, Oostenrijk! En 15 dagen is echt snel, fijn.



Dreamer, wat ben je heerlijk enthousiast voor iemand die moe is.



En ja, Labellei, zou leuk zijn als we elkaar een keertje trekken!
quote:Nurse1234 schreef op 22 augustus 2016 @ 20:35:

Tamboti, jeeeeeeej Ik vind dat ook altijd zo leuk als je weer een extra kaartje mag versturen.



Hier vandaag een hurray in mij mail, mijn kaartje naar Rusland is aangekomen. Deed er maar 15 dgn over Het kan dus wel.



Het volgende kaartje gaat naar Oostenrijk. Weer een nieuw land voor mij

Dat had ik al gezien.

Leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven