Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
quote:Snorhaar schreef op 01 december 2016 @ 09:41:

Oh Labellei, niet echt de tekst die je als kattenliefhebber & asiel medewerker graag leest

Ik zal ook eens updaten, want ik had vorige week een tsunami waar ik nog niet over verteld had. Nou ja, er lagen ineens 4 kaartjes in mijn bus! Uit Nederland, USA, Hong Kong en Rusland, variererend in mooiheid, maar wel allemaal lekker beschreven. De gaafste was mijn eerste kaartje van Boris Kustodiev De afzendster vond het tof dat ik hem kende en ik was dolblij dat ze hem mij gestuurd had, dus bingo!

Maar, hier komt Het viel op dat 3 van die 4 kaarten op 18 november verstuurd waren. Dat was de dag voor onze meeting, en toen had ik tegen mijn gewoonte in 4 adressen op een dag aangevraagd. Betekent dat nu dat iemand mijn adres krijgt op moment dat ik zelf een adres trek? Vragen, vragen. Ik hoop stiekem van wel, want dan kan ik een soort van zelf doseren wanneer kaartjes aan mijn verstuurd worden en misschien verdere tsunamis voorkomen

Nee inderdaad.

Dat is inderdaad een geweldig kaartje van Boris. Ik heb 'm al twee keer ontvangen. De eerste keer was ik ook helemaal .

En volgens mij wordt je adres inderdaad vaak uitgegeven als je zelf een adres trekt. Niet altijd, maar wel regelmatig. Volgens mij.
Dat is wel apart, Snorhaar. Zou bijna niet kunnen, want dan zou je nooit meer kaartjes ontvangen dan dat je verstuurt, toch?

Oke, heel eerlijk? Het is natuurlijk ook snoezig, zo'n nest met kittens. Ik kan me best voorstellen dat iemand dat af en toe wil. (ik niet, veel te veel allergie) en dan is 1x per 2 jaar nog best netjes. Maar íedereen in de omgeving die een nestje krijgt, vraag ik altijd 'waarom??' Als ik er verder geen last van zou hebben, alleen hoefde te knuffelen, wilde ik best wel elk jaar een nest met puppy's. Gelukkig hebben we een reutje

Wel een mooie samenvatting Labellei 'er waren wat hurrays en kaartjes'

Hier een enthousiaste Franse grootverzender over de zwembaddame. Ofnouja, ik vind 'Thank you for your great card' best enthousiast
Later is nu
Ik sta trouwens ook ineens weer voor met verzenden

Bedenk wel ineens dat ik gisteren binnengekomen kaartjes gescand heb, maar niet geregistreerd
Later is nu
Die Poolse poes krijgt 2 nestjes per jaar Dreamer. (Dus niet 1 nestje per twee jaar.) En kittens zijn zeker superschattig. Maar ik zie ieder jaar vele tientallen gedumpte kittens in het asiel binnenkomen. Das dan weer iets minder.

En ik zag de badpakdame al voorbijkomen in de gallery. Ik wist meteen dat ie van jou moest zijn.
Oh.. las ik verkeerd. Ja.. 2 per jaar, dat is wel triest.
Later is nu
Vanochtend het adres getrokken van een Finse die al 17.569 kaartjes heeft ontvangen

Ze wil het liefste koeienkaartjes, maar ik zie dat ze al heel veel dubbele heeft, dus ik denk dat ik maar konijntjes ga sturen.
Dan zal ze onderhand wel vlekken voor haar ogen zien, na enkele duizenden koeien?
Ik denk dat ik maar vast van een mooie koeienfoto een eigen kaart ga maken, anticiperend op deze grootverzender/-ontvanger.
Later is nu
Die Finse met die koeien kwam me bekend voor. Ik blijk haar dus in 2012 al een koeienkaart te hebben gestuurd:

En ze heeft inderdaad héél erg veel dezelfde kaarten ontvangen. Ik heb gekeken bij de kaarten die ze uit Nederland heeft ontvangen en daar zie ik sommige koeien wel 30 keer voorbij komen. En dan staat nog maar de helft van haar kaarten op de wall.....

Hier verder geen PC nieuws. Ik zit te dubben of ik nog een adresje ga trekken.
quote:Snorhaar schreef op 02 december 2016 @ 11:07:

Dan zal ze onderhand wel vlekken voor haar ogen zien, na enkele duizenden koeien?
Ik heb weer een hurray

Mijn kaartje naar Amerika is aangekomen:) en staat er onderaan de mail dat er eindelijk weer eens een kaartje naar mij onderweg is

Ik heb sinds 11 november maar 1 kaartje ontvangen.

Het nieuwe kaartje gaat weer naar Amerika. Hij wil graag toeristenkaartjes dus dat moet goed komen.

Hebben jullie dat ook wel eens? Van die dips dat niets wil aankomen en dat je erg weinig ontvangt?
Ik ga naar Deventer vandaag, hoop dat ik het befaamde kaartenwinkeltje ergens tegenkom.

Voor degenen die al langer postcrossen: Zijn jullie voorkeurenwat je wilt ontvangen veranderd? Wel eens zelfgemaakte kaarten gehad? Lijkt me nl op zich best leuk maar hierboven ergens was een profiel gekopieerd dat daar nogal tegen van leer ging en ik ben het zelf ook wel in profielen tegen gekomen.
quote:Nurse1234 schreef op 02 december 2016 @ 20:18:

Ik heb weer een hurray

Mijn kaartje naar Amerika is aangekomen:) en staat er onderaan de mail dat er eindelijk weer eens een kaartje naar mij onderweg is

Ik heb sinds 11 november maar 1 kaartje ontvangen.

Het nieuwe kaartje gaat weer naar Amerika. Hij wil graag toeristenkaartjes dus dat moet goed komen.

Hebben jullie dat ook wel eens? Van die dips dat niets wil aankomen en dat je erg weinig ontvangt?Ik weet niet of dit alleen bij mij zo is, maar heb gemerkt dat de kaartjes naar USA er veel langer over doen dan de kaartjes die vandaar naar hier worden gestuurd.
Gister een hurray. Ontvangen in USA. Nieuw adres getrokken, gister een kaartje richting Polen gestuurd.

En vandaag mijn eerste kaartje! Met koeien. Wel geinig uit Duitsland hemelsbreed 80 km van mij vandaan.
Ik heb vandaag een kaartje uit Litouwen ontvangen wat eergisteren verstuurd was. Echt supersnel!
Ik had een kaartje vandaag uit Albuquerque New Mexico, de stad van Breaking Bad! Mooi kaartje, leuke tekst, ik ben helemaal gelukkig. (Ik ben net alle seizoenen voor de tweede keer aan het kijken)
Gefeliciteerd met je eerste kaartje liezelies!

En erg fijn dat er weer een kaartje naar jou toe gaat nurse. Dat wordt toch echt wel de hoogste tijd. Ik heb ook wel dips gehad, maar de laatste maanden gaat het eigenlijk best goed.

En heb je De Kaartenwinkel nog gezien missbliss?

Ik heb het laatste etmaal 3 Hurrays gehad, 2 uit Duitsland en 1 uit Rusland. Het zijn toevallig allemaal (geïllustreerde) kaartjes met sneeuw.

En over sneeuw gesproken... Ik heb vandaag 5 kaartjes gescoord bij de kringloopwinkel. Het zijn natuurfoto's van Pieter van Vollenhoven. Voornamelijk sneeuwfoto's. Wel erg mooi, met o.a. herten en wilde zwijnen.

En ik heb dus weer adressen opgevraagd.

Rusland: krijgt waarschijnlijk een kat.

USA: krijgt een oude camera.

Duitsland, leeg profiel. Ze heeft wel kaarten gefavoriet, dus heb ik wel een keuze kunnen maken. Ook zij krijgt een sneeuw-illustratie.

Portugal: krijgt een klaprozen-illustratie.

O ja, ik heb ook nog een kaartje ontvangen vandaag. Een illustratie van kattencrackers uit Japan.

Was dus best een druk Postcrossing-dagje vandaag.
Ohh die crackers zijn leuk labellei!
Leuk Liezelies, je eerste kaartje

En ik ben ook wel benieuwd of je het winkeltje gevonden hebt MissBliss! Ik ben aan het twijfelen of ik er vandaag nog even heen zal gaan, maar dan moet ik sowieso even kijken of ze ook open zijn op koopzondag.

Ik heb afgelopen dagen een kleine tsunami aan kaartjes gehad, 7 in totaal. Ik moet ze nog even registeren en scannen en dan loop ik weer voor met ontvangen kaartjes
Ja, kaartenwinkel gevonden. Wel frustrerend hoor: had partner bij me en die liep steeds te zeuren dat het te lang duurde en of ik nou nog niet klaar was. Snap het ook wel, maar toch

En verder was ik naar heel veel op zoek wat er niet was: Pippi Langkous, Floddertje, hoe heet ze ook alweer haar tegenhanger in het roze jurkje, de Krullevaar, otters, schoenen (wat er was, vond ik niks), Terschelling, de Brandaris en/of andere vuurtorens, mijn eigen stad. Nog gezocht naar een spin maar niet gevonden maar had ook niet meer genoeg tijd want werd in mijn nek gehijgd. Vergeten te zoeken naar Harry Potter maar heb zo' vermoeden dat hij dat toch al niet had.

Wat ik wel heb gescoord zijn koninklijk huis, Melkmeisje, Meisje met de parel, de Nachtwacht, 2x getekende uil, 1x vos. En een paar doodshoofden en skeletten, al paar keer profiel gehad die daar om vroeg.

In een andere winkel nog een pakketje kaarten gevonden met streetart o.a. Banksy. Erg leuk.

Ik snap trouwens wel dat degenen die naar de meet gingen van tevoren een thema gingen bedenken om naar te zoeken, wat enorm veel kaartjes waren daar.
Ohhhhhh waarom doe ik dit nou..... Ik dacht ik plak even een linkje van mijn streetart kaarten. Dus ik kijk bij de uitgever en die heeft echt waanzinnig mooie kaarten. Los vind ik ze te duur, maar de sets.... slik.... dilemma....

Tushita kaarten
quote:MissBliss schreef op 04 december 2016 @ 14:42:

Ohhhhhh waarom doe ik dit nou..... Ik dacht ik plak even een linkje van mijn streetart kaarten. Dus ik kijk bij de uitgever en die heeft echt waanzinnig mooie kaarten. Los vind ik ze te duur, maar de sets.... slik.... dilemma....

Tushita kaarten

Wat een toffe site MissBliss, daar ga ik zeker nog eens wat bestellen alleen nu even niet want december en lege portemonnee en volle voorraaddoos.

En kaartjes kopen met een hijger in je nek, nee, dat moet je inderdaad lekker alleen doen of met gelijkgestemden.
@ couscous junkie: dat was inderdaad wel snel uit Litouwen.

Ik heb vanochtend weer 5 nieuwe adressen getrokken:

Japan, Duitsland, Spanje, Rusland, Taiwan (China)

Daarna kijken op de website van Postzegel erop, maar vond de website met aanbieden van kaarten een stuk minder dan in het voorjaar 2016 toen ik er wat bestelde...
quote:MissBliss schreef op 04 december 2016 @ 14:42:

Tushita kaarten

Ik heb even heel snel op de site gespiekt en ik zie o.a. veel prachtige kunstkaarten.

Maar fijn dat je De Kaartenwinkel hebt bezocht en daar ook wat moois hebt gekocht.

Ik heb zojuist mijn 4 kaartjes geschreven. Én ik heb vanmiddag ook kerstkaarten gekocht voor familie en goede vrinden. Echt veels te duur, maar ik vind ze wel heel erg lieflijk.

O.a. deze

Aah, die is lief, Labellei!

Kerstkaarten.. ik moet nog. Vooral omdat ik natuurlijk ook kerstzegels moet Misschien dat ik vanmiddag even langs de winkel hop. Geen idee wanneer ik ze moet schrijven, die kaarten, trouwens. Ik wíl sturen, maar misschien doe ik dit jaar een gedeelte. (ik wil ook ontvangen, daarom schrijf ik )

Verder heb ik al een aantal hurray's ontvangen, deze week. En gisteren 5 kaartjes geregistreerd, 2 van donderdag nog en 3 van zaterdag. 2 dubbelen, trouwens, maar één daarvan was een giraffe, gekregen van een 8 jarig meisje. Da's dan niet zo erg he
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven