Stamcafé XXX

12-04-2017 12:33 3008 berichten
Dames, we gaan weer op pad en dit keer strijken we neer in Hawaii!

Veel plezier en vergeet de zonnebrand niet!
Alle reacties Link kopieren
Zo haren zijn weer fatsoenlijk van kleur en ik lig al in bed.

Moet er alleen nog ff uit want wil een kop thee en mijn boek dat ligt natuurlijk ergens anders.
Wat leuk, voor je dochter, Ssst!

Gaat ze zo ver weg vanwege het soort werk of wil ze straks ook daar in de buurt verder met een opleiding?

Wat een gezeur op je werk, Blond.

En goedemorgen trouwens :-)
quote:yette schreef op 03 mei 2017 @ 06:50:

Wat leuk, voor je dochter, Ssst!

Gaat ze zo ver weg vanwege het soort werk of wil ze straks ook daar in de buurt verder met een opleiding?

Wat een gezeur op je werk, Blond.

En goedemorgen trouwens :-)

Nee, geen opleiding daar. Dit kwam op haar pad, leek haar leuk dus. Vorig jaar heeft ze ook ongeveer zo ver stage gelopen en intern gezeten. Toen vijf maanden, nu twee maanden. Wonen een werken op een vakantiepark is gewoon een soort heel lange deeltijd vakantie.

Komend schooljaar gaat dochter niet naar school, ze gaat werken, heeft per september ook al weer een baan. In dat jaar gaat ze zich oriënteren op hbo (en flink verdienen om het te bekostigen.) Of dat mogelijk is en wat ze dan zou willen etc. Of volledig hbo van vier jaar of hbo associate degree in twee jaar.
Goedemorgen allemaal.

Wat voor hbo opleiding zou ze willen doen Stttt?

Blond, succes op je werk de komende weken, geef ze van katoen! En laat je lekker verwennen door je man

Hier alweer een sollicitatiebrief opgesteld, straks even uitprinten en eventuele aanpassingen, dan kan hij de deur uit. En er is nog een vacature waar ik op wil reageren. Dus daar ga ik vandaag nog aantekeningen voor maken en dan morgen een conceptbrief opstellen.
Maar eerst dus ook die eindexamens ... hier vandaag al de eerste voor onze oudste dochter - omdat het deels een internationale opleiding is. Vanaf volgende week de rest.

De Dochter zou een jaar in China gaan werken als ze wèl zou slagen maar niet op de uni binnen kwam. Vonden zij en ik een prachtig plan, maar De Vader/oma's/buren/rest van de wereld had er moeite mee. Gelukkig voor hun, is ze toegelaten bij de studie die ze wil doen.

Nu dus alleen nog slagen - wat best spannend kan worden.
Succes voor Yetdochter!
Oeps, mijn vacature alerts staan roodgloeiend. Heb ik opeens in totaal 5 vacatures waarop ik kan gaan reageren, naast die waarvoor ik vanochtend al een eerste versie heb gemaakt.. Dus vandaag gelijk nog maar eentje doen dan.

Je zou toch zeggen dat er dan binnenkort wel een keertje een gesprek zou moeten volgen.
quote:Renaissance schreef op 03 mei 2017 @ 07:48:

Goedemorgen allemaal.

Wat voor hbo opleiding zou ze willen doen Stttt?

Blond, succes op je werk de komende weken, geef ze van katoen! En laat je lekker verwennen door je man

Hier alweer een sollicitatiebrief opgesteld, straks even uitprinten en eventuele aanpassingen, dan kan hij de deur uit. En er is nog een vacature waar ik op wil reageren. Dus daar ga ik vandaag nog aantekeningen voor maken en dan morgen een conceptbrief opstellen.

Ze heeft mbo toerisme/recreatie gedaan. Ze zou een baan willen als leidinggevende. De twijfel is nu Hotelschool of facilitaire dienstverlening of toerisme ad.

Jij hebt het maar druk met solliciteren zeg. Veel succes!
Goedemorgen.
quote:yette schreef op 03 mei 2017 @ 07:55:

Maar eerst dus ook die eindexamens ... hier vandaag al de eerste voor onze oudste dochter - omdat het deels een internationale opleiding is. Vanaf volgende week de rest.

De Dochter zou een jaar in China gaan werken als ze wèl zou slagen maar niet op de uni binnen kwam. Vonden zij en ik een prachtig plan, maar De Vader/oma's/buren/rest van de wereld had er moeite mee. Gelukkig voor hun, is ze toegelaten bij de studie die ze wil doen.

Ik zou het ook een geweldig idee vinden. Dus niet de hele wereld is tegen . Hier zitten vader en ik gelukkig vaak op een lijn en de rest van de wereld daar trekken we ons niks van aan. Lijkt me lastig als dat niet zo is dat pa en ma niet gelijk gestemd zijn. Ik zie dat bij mijn zus en zwager. Nichtje is vijftien wil een baantje zus dol enthousiast, zwager is tegen. (En nu spel ik straks even taxi voor nichtje voor haar sollicitatiegesprek)

Succes voor je dochter Yette en haar examens.
quote:yette schreef op 03 mei 2017 @ 07:55:

De rest van de wereld had er ook moeite mee dat ik in mijn afstudeerjaar van het hbo naar het buitenland ging. De reden: ze waren bang dat ik niet meer terugkwam. Ik kan ze daar geen ongelijk in geven, want 4 jaar later zit ik hier nog

Maar als zij het leuk vindt, moet ze zich niet laten tegenhouden door anderen.
Ook succes voor jouw dochter, Ssst!

Ik snap ook niet waarom China een probleem zou zijn. Ze heeft al heel wat afgereisd, was bijvoorbeeld net 16 toen ze stage ging lopen in de VS, maar China op haar 18e is blijkbaar eng?!

Maar goed, als dat diploma op zak is, zal ze voor haar studie de komende jaren echt wel andere landen zien.
Tsja, Filee, die angst heb ik niet. De kinderen hebben dankzij ons geleerd hoe leuk emigreren is. Ik gun ze die vrijheid van harte!

Als De Zoon niet zo ziek was, waren we hier zelf ook vast alweer weg geweest.
quote:yette schreef op 03 mei 2017 @ 08:59:

Ook succes voor jouw dochter, Ssst!

Ik snap ook niet waarom China een probleem zou zijn. Ze heeft al heel wat afgereisd, was bijvoorbeeld net 16 toen ze stage ging lopen in de VS, maar China op haar 18e is blijkbaar eng?!

Maar goed, als dat diploma op zak is, zal ze voor haar studie de komende jaren echt wel andere landen zien.

Omdat men er Chinees spreekt?

mogguh,

Ik zou het alleen maar aanmoedigen;. Heb zelf altijd willen reizen, maar nooit gedaan (lees, nooit de stap echt echt durven zetten, eerst door m'n moeder en broertje (niet helemaal alleen willen laten), daarna was ik te oud). Daar heb ik nu dus wel enorm spijt van.

M'n nichtje is nu op buitenlandstage, zo fijn dat het haar gegund is. Ik vind het alleen maar gaaf dat ze het echt doet :-).
Oh shit ja, Chinees

(toen ze 11 was en ze amper Engels sprak, dropte ik haar op een school in Michigan. Ging ook goed)
Ik vind het heel goed als jonge mensen reizen of in het buitenland gaan studeren. Daar leren ze zoveel van en het geeft ze ook een voordeel op de arbeidsmarkt.
Goedemorgen allemaal,

Wat een spannende berichten Ssssst, leuk!

Blondie: denk 'tefal'. Echt, WTF, wat een eikels daar. Zo, die zit. En jij kan straks tussen de middag even een Ikea-ijsje scoren

Ren: wat leuk dat je zoveel hits hebt! En ja, op een gegeven moment gaan daar zéker gesprekken uit komen en uit één van die gesprekken gaat een baan komen!

Ik heb gisteren mijn eerste coachsessie gehad met een meisje van 12. Man, wat vond ik dat vooraf spannend, had er zelfs een rare droom over. Maar zowel het meisje als mijn bijrijdpaard, deden het super. Als in: paard liet héél duidelijk merken wat hij vond, maar deed dat op een hele lieve manier. 's Middags appte de moeder dat dochter het heel leuk had gevonden, wel een beetje spannend, en dat het veel indruk heeft gemaakt. En dat ze graag nog eens wil komen! Dus een happy hunnie hier.

Overigens is het hier grauwig en miezerig. Gelukkig heb ik blommen aan mijn lijf.
Het is ook goed voor de ontwikkeling. Lijkt me :-).
quote:Renaissance schreef op 03 mei 2017 @ 09:25:

Ik vind het heel goed als jonge mensen reizen of in het buitenland gaan studeren. Daar leren ze zoveel van en het geeft ze ook een voordeel op de arbeidsmarkt.Vind ik ook. Ik ben zelf als 18-jarige (toch nog best jong?) naar Zuid-Frankrijk vertrokken. Eén van de beste besluiten ooit!
Happy Hunnie, dat zie ik graag. En ik denk dat dat meisje een hele goede equine therapeute heeft gekozen!

Ik wilde op een gegeven moment ook naar het buitenland, maar mij werd aangeraden om eerst een studie af te maken. Buitenland is er nooit meer van gekomen, dat vind ik soms wel een beetje jammer.
quote:Renaissance schreef op 03 mei 2017 @ 09:49:

Happy Hunnie, dat zie ik graag. En ik denk dat dat meisje een hele goede equine therapeute heeft gekozen!

Ik wilde op een gegeven moment ook naar het buitenland, maar mij werd aangeraden om eerst een studie af te maken. Buitenland is er nooit meer van gekomen, dat vind ik soms wel een beetje jammer.

En wat let je nu nog? Even een gewetensvraagje....

En dank je wel voor je lieve opmerking, ik ben meteen 2 kilo afgevallen!
quote:Renaissance schreef op 03 mei 2017 @ 09:49:

Ik wilde op een gegeven moment ook naar het buitenland, maar mij werd aangeraden om eerst een studie af te maken. Buitenland is er nooit meer van gekomen, dat vind ik soms wel een beetje jammer.Gaan we samen?
wat goed Hun!
quote:Renaissance schreef op 03 mei 2017 @ 09:25:

Ik vind het heel goed als jonge mensen reizen of in het buitenland gaan studeren. Daar leren ze zoveel van en het geeft ze ook een voordeel op de arbeidsmarkt.

Ik vind juist dat dat reizen en/of in het buitenland studeren zwaar overschat wordt.

De mensen in mijn omgeving die het gedaan hebben vind ik juist allemaal veel minder 'wijs' dan degenen die het niet gedaan hebben.

Alsof je na een buitenlandse reis lekker achterover kunt gaan leunen, want je hebt tenslotte iets heel goeds gedaan, dus je hoeft nu niet meer zo veel te leren.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven