Taalergernissen
vrijdag 2 april 2010 om 09:16
Waar erger jij je aan? Laten we ons hier lekker uitleven, haha 
- Ik besef me (dat hoor je tegenwoordig dus echt heel vaak, maar het is gewoon hartstikke fout)
- Heeeeeeeel vaak 'Ik zeg' gebruiken in een verhaal (dat is wel de ergste wat mij betreft)
- te vaak: 'ik heb zoiets van....' gebruiken
- te vaak in principe zeggen, terwijl het vaak helemaal nergens op slaat.
- Te veel gebruik van het woordje 'kids'
- Te pas en te onpas 'effe' zeggen. Het is even!!!!!!!
- het woordje 'sowieso' niet kunnen spellen en het schrijven zoals het klinkt
Nou, dat waren ze wat mij betreft wel. Nu jullie!
- Ik besef me (dat hoor je tegenwoordig dus echt heel vaak, maar het is gewoon hartstikke fout)
- Heeeeeeeel vaak 'Ik zeg' gebruiken in een verhaal (dat is wel de ergste wat mij betreft)
- te vaak: 'ik heb zoiets van....' gebruiken
- te vaak in principe zeggen, terwijl het vaak helemaal nergens op slaat.
- Te veel gebruik van het woordje 'kids'
- Te pas en te onpas 'effe' zeggen. Het is even!!!!!!!
- het woordje 'sowieso' niet kunnen spellen en het schrijven zoals het klinkt
Nou, dat waren ze wat mij betreft wel. Nu jullie!
vrijdag 2 april 2010 om 09:59
quote:Babsjuh schreef op 02 april 2010 @ 09:57:
Over Rotterdams gesproken... Ik ergerT me aan de "wandelende T ziekte" waar nogal veel RotterdammerTs aan lijden.
"Hij heef de hond uitgelaten" of "hij doe dat wel even".Volgens mij voegen Rotterdammers juist een T toe, ipv dat ze hem weglaten ; ik doeT dat, een brommerT , etc.
Over Rotterdams gesproken... Ik ergerT me aan de "wandelende T ziekte" waar nogal veel RotterdammerTs aan lijden.
"Hij heef de hond uitgelaten" of "hij doe dat wel even".Volgens mij voegen Rotterdammers juist een T toe, ipv dat ze hem weglaten ; ik doeT dat, een brommerT , etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 2 april 2010 om 10:00
vrijdag 2 april 2010 om 10:01
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 april 2010 @ 09:59:
[...]
Volgens mij voegen Rotterdammers juist een T toe, ipv dat ze hem weglaten ; ik doeT dat, een brommerT , etc.Nou, hier verdwijnt de T niet hoor, hij gaat gewoon aan de wandel "Hij heef weer vergeten dat hij de hond uit zou laten en daar ergerT ik me aan", zoiets.
[...]
Volgens mij voegen Rotterdammers juist een T toe, ipv dat ze hem weglaten ; ik doeT dat, een brommerT , etc.Nou, hier verdwijnt de T niet hoor, hij gaat gewoon aan de wandel "Hij heef weer vergeten dat hij de hond uit zou laten en daar ergerT ik me aan", zoiets.
Iets anders
vrijdag 2 april 2010 om 10:07
quote:Zuigstengel schreef op 02 april 2010 @ 09:21:
En? lucht het op? Dit is al het zoooooveeeeelste topic!
* Gaaaap *
Hahahahah, ik wilde het net zeggen. Topic nummer ontelbaar, jammer dat die oude topics niet meer geupped worden. Volgens mij schrijf ik dat uppen ook faut.
Maar hoe meer topics erover, hoe minder ik mij aan "de evt. fauten" erger. Of is het nou hier weer irriteren?
*flauwe modus weer uit*
En? lucht het op? Dit is al het zoooooveeeeelste topic!
* Gaaaap *
Hahahahah, ik wilde het net zeggen. Topic nummer ontelbaar, jammer dat die oude topics niet meer geupped worden. Volgens mij schrijf ik dat uppen ook faut.
Maar hoe meer topics erover, hoe minder ik mij aan "de evt. fauten" erger. Of is het nou hier weer irriteren?
*flauwe modus weer uit*
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 2 april 2010 om 10:08
quote:Babsjuh schreef op 02 april 2010 @ 10:01:
[...]
Nou, hier verdwijnt de T niet hoor, hij gaat gewoon aan de wandel "Hij heef weer vergeten dat hij de hond uit zou laten en daar ergerT ik me aan", zoiets.Een écht Rotterdammer zegt " hij heP " ....
[...]
Nou, hier verdwijnt de T niet hoor, hij gaat gewoon aan de wandel "Hij heef weer vergeten dat hij de hond uit zou laten en daar ergerT ik me aan", zoiets.Een écht Rotterdammer zegt " hij heP " ....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 2 april 2010 om 10:09
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 april 2010 @ 10:08:
[...]
Een écht Rotterdammer zegt " hij heP " ....
Da's waar!!!
Ik nam even een uitspraak van m'n schoonmoeder in gedachten, en die wil niet zo Rotterdams overkomen als ze is, en dan krijg je "Hij heef" i.p.v. "Hij heP". Maar je heP helemaal gelijk!
[...]
Een écht Rotterdammer zegt " hij heP " ....
Da's waar!!!
Ik nam even een uitspraak van m'n schoonmoeder in gedachten, en die wil niet zo Rotterdams overkomen als ze is, en dan krijg je "Hij heef" i.p.v. "Hij heP". Maar je heP helemaal gelijk!
Iets anders
vrijdag 2 april 2010 om 10:10