Taalergernissen

02-04-2010 09:16 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar erger jij je aan? Laten we ons hier lekker uitleven, haha :-)



- Ik besef me (dat hoor je tegenwoordig dus echt heel vaak, maar het is gewoon hartstikke fout)

- Heeeeeeeel vaak 'Ik zeg' gebruiken in een verhaal (dat is wel de ergste wat mij betreft)

- te vaak: 'ik heb zoiets van....' gebruiken

- te vaak in principe zeggen, terwijl het vaak helemaal nergens op slaat.

- Te veel gebruik van het woordje 'kids'

- Te pas en te onpas 'effe' zeggen. Het is even!!!!!!!

- het woordje 'sowieso' niet kunnen spellen en het schrijven zoals het klinkt



Nou, dat waren ze wat mij betreft wel. Nu jullie!
Alle reacties Link kopieren
Over Rotterdams gesproken... Ik ergerT me aan de "wandelende T ziekte" waar nogal veel RotterdammerTs aan lijden.



"Hij heef de hond uitgelaten" of "hij doe dat wel even".
Iets anders
Alle reacties Link kopieren
quote:lichtelijk schreef op 02 april 2010 @ 09:50:

dus: 'ik realiseer me dat ik teveel fouten maak.'

en 'ik besef dat ik teveel fouten maak.'



eigenlijk dus gewoon zonder de 'me'?Bijna goed. Teveel moet hier niet aan elkaar: te veel.
Alle reacties Link kopieren
oeh door het lezen van dit forum komen er nog wat irritaties bij
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
quote:Babsjuh schreef op 02 april 2010 @ 09:57:

Over Rotterdams gesproken... Ik ergerT me aan de "wandelende T ziekte" waar nogal veel RotterdammerTs aan lijden.



"Hij heef de hond uitgelaten" of "hij doe dat wel even".Volgens mij voegen Rotterdammers juist een T toe, ipv dat ze hem weglaten ; ik doeT dat, een brommerT , etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebele schreef op 02 april 2010 @ 09:56:

je kunt je niet irriteren schat, iets irriteert je of je ergert je. Wat ik schrijf dus.you're right! Maar je kunt je wel ergens aan ergeren
Alle reacties Link kopieren
quote:Jannert schreef op 02 april 2010 @ 09:56:

haha, ik hoor hun zijn overal in Nederland, terwijl ik in Rotterdam woon, dus die vlieger gaat niet helemaal op. )Wij waren de trendsetters
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 april 2010 @ 09:59:

[...]





Volgens mij voegen Rotterdammers juist een T toe, ipv dat ze hem weglaten ; ik doeT dat, een brommerT , etc.Nou, hier verdwijnt de T niet hoor, hij gaat gewoon aan de wandel "Hij heef weer vergeten dat hij de hond uit zou laten en daar ergerT ik me aan", zoiets.
Iets anders
Alle reacties Link kopieren
Dat zou wel eens kunnen kloppen...en ja die wandelende t is briljant hahaha. vind ik eerder lachwekkend dan irriterend
Alle reacties Link kopieren
Aan de bar: Doet mijn nog maar een biertje!!! hahaha geniaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jannert schreef op 02 april 2010 @ 10:01:

Dat zou wel eens kunnen kloppen...en ja die wandelende t is briljant hahaha. vind ik eerder lachwekkend dan irriterend Vandaar zeker je nickname?
Alle reacties Link kopieren
ook erg:

'Doe jij eens even de tuin vegen'
Alle reacties Link kopieren
@ Roelfien: zou zo maar kunnen ;)
Alle reacties Link kopieren
Of 'Dan kan je ze echt niet mee naar huis nemen' ipv 'dan kun je haar echt niet meer naar huis nemen'
Alle reacties Link kopieren
quote:MienDobbelsteen schreef op 02 april 2010 @ 10:00:

[...]





you're right! Maar je kunt je wel ergens aan ergerenDat zeg ik :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:boebele schreef op 02 april 2010 @ 10:03:

ook erg:

'Doe jij eens even de tuin vegen'Dat komt dus van Geen Stijl.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zuigstengel schreef op 02 april 2010 @ 09:21:

En? lucht het op? Dit is al het zoooooveeeeelste topic!



* Gaaaap *



Hahahahah, ik wilde het net zeggen. Topic nummer ontelbaar, jammer dat die oude topics niet meer geupped worden. Volgens mij schrijf ik dat uppen ook faut.

Maar hoe meer topics erover, hoe minder ik mij aan "de evt. fauten" erger. Of is het nou hier weer irriteren?



*flauwe modus weer uit*
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
is dat zo? Want ik hoor het al jaren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Babsjuh schreef op 02 april 2010 @ 10:01:

[...]



Nou, hier verdwijnt de T niet hoor, hij gaat gewoon aan de wandel "Hij heef weer vergeten dat hij de hond uit zou laten en daar ergerT ik me aan", zoiets.Een écht Rotterdammer zegt " hij heP " ....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat trouwens wél leuk, dat je merkt dat de taal verandert en aan modegrillen onderhevig is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 april 2010 @ 10:08:

[...]



Een écht Rotterdammer zegt " hij heP " ....

Da's waar!!!

Ik nam even een uitspraak van m'n schoonmoeder in gedachten, en die wil niet zo Rotterdams overkomen als ze is, en dan krijg je "Hij heef" i.p.v. "Hij heP". Maar je heP helemaal gelijk!
Iets anders
Alle reacties Link kopieren
Laatst in de bus,de chauffeur was in gesprek met iemand die wél bespraakt was Dus het contrast viel nog meer op.

Het was van zijn kant een komen en gaan van 'dain' en 'zain' en 'deuze konnen hem van geein kante','hullie'en 'zulle'

Lang leve de IPod
Alle reacties Link kopieren
Ik stoor me aan gangster-taal... "Je weet toch", "Yo, maat!", "Chill" enz.



Ik stoor me er aan, maar ergeren is een groot woord... Dat doe ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat vinden jullie nou van het 'Ik zeg' ? Staat wat mij betreft met stip op 1. En dan dus niet het ikzeg van Dyanne, want dat vind ik nog wel grappig.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 april 2010 @ 10:06:

[...]





Dat komt dus van Geen Stijl.Nee joh, dat is al heel oud. Volgens mij is het dialect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven