Taalergernissen
vrijdag 2 april 2010 om 09:16
Waar erger jij je aan? Laten we ons hier lekker uitleven, haha 
- Ik besef me (dat hoor je tegenwoordig dus echt heel vaak, maar het is gewoon hartstikke fout)
- Heeeeeeeel vaak 'Ik zeg' gebruiken in een verhaal (dat is wel de ergste wat mij betreft)
- te vaak: 'ik heb zoiets van....' gebruiken
- te vaak in principe zeggen, terwijl het vaak helemaal nergens op slaat.
- Te veel gebruik van het woordje 'kids'
- Te pas en te onpas 'effe' zeggen. Het is even!!!!!!!
- het woordje 'sowieso' niet kunnen spellen en het schrijven zoals het klinkt
Nou, dat waren ze wat mij betreft wel. Nu jullie!
- Ik besef me (dat hoor je tegenwoordig dus echt heel vaak, maar het is gewoon hartstikke fout)
- Heeeeeeeel vaak 'Ik zeg' gebruiken in een verhaal (dat is wel de ergste wat mij betreft)
- te vaak: 'ik heb zoiets van....' gebruiken
- te vaak in principe zeggen, terwijl het vaak helemaal nergens op slaat.
- Te veel gebruik van het woordje 'kids'
- Te pas en te onpas 'effe' zeggen. Het is even!!!!!!!
- het woordje 'sowieso' niet kunnen spellen en het schrijven zoals het klinkt
Nou, dat waren ze wat mij betreft wel. Nu jullie!
vrijdag 2 april 2010 om 10:19
vrijdag 2 april 2010 om 10:22
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 02 april 2010 @ 10:19:
[...]
Maar als je nu echt een heel klein huisje met een heel klein tuintje hebt!!!
En wat als je nu inderdaad een heel klein mannetje hebt?
Misschien is dit wel een goed tegenoffensief bij het gebruik van het woord mannetje: (met een zeer ernstig kijkend gezicht) vragen hoe klein hij dan wel niet is....
[...]
Maar als je nu echt een heel klein huisje met een heel klein tuintje hebt!!!
En wat als je nu inderdaad een heel klein mannetje hebt?
Misschien is dit wel een goed tegenoffensief bij het gebruik van het woord mannetje: (met een zeer ernstig kijkend gezicht) vragen hoe klein hij dan wel niet is....
vrijdag 2 april 2010 om 10:24
quote:Guinevieve schreef op 02 april 2010 @ 10:22:
[...]
En wat als je nu inderdaad een heel klein mannetje hebt?
Misschien is dit wel een goed tegenoffensief bij het gebruik van het woord mannetje: (met een zeer ernstig kijkend gezicht) vragen hoe klein hij dan wel niet is....
of hoe lang
(realiseert zich nu ineens waarom er in sommige topics over "mannetje" gesproken wordt)
[...]
En wat als je nu inderdaad een heel klein mannetje hebt?
Misschien is dit wel een goed tegenoffensief bij het gebruik van het woord mannetje: (met een zeer ernstig kijkend gezicht) vragen hoe klein hij dan wel niet is....
of hoe lang
(realiseert zich nu ineens waarom er in sommige topics over "mannetje" gesproken wordt)
"ik ben het, Barbabelladingdong"
vrijdag 2 april 2010 om 10:29
vrijdag 2 april 2010 om 10:29
Ik moet altijd zo lachen om mijn man. We komen allebeide uit een ander deel van Nederland. En hier eindigt alles op ie. Terwijl ik vaak te horen kreeg dat ik naar de logopedist zou moeten omdat mijn deel van Nederland geen ABN zou spreken. En nu hoor ik de hele dag woorden als; Meissie, bankie, messie, huissie....etc....
Hahahaah...
Hahahaah...
vrijdag 2 april 2010 om 10:30
vrijdag 2 april 2010 om 11:07
quote:hvm schreef op 02 april 2010 @ 11:03:
Ik had een leraar Nederlands die graag engelse woorden er tussendoor gooide. Was een heel aardige man hoor, maar ik dacht toch wel; We zitten toch bij Nederlands???
Tsss ongelofelijk!
Waar ik niet tegen kan:
bijv: "Ik vind dit wel een soort van lekker-achtig"
Ik had een leraar Nederlands die graag engelse woorden er tussendoor gooide. Was een heel aardige man hoor, maar ik dacht toch wel; We zitten toch bij Nederlands???
Tsss ongelofelijk!
Waar ik niet tegen kan:
bijv: "Ik vind dit wel een soort van lekker-achtig"
vrijdag 2 april 2010 om 11:12
vrijdag 2 april 2010 om 11:18
quote:hvm schreef op 02 april 2010 @ 11:03:
Ik had een leraar Nederlands die graag engelse woorden er tussendoor gooide. Was een heel aardige man hoor, maar ik dacht toch wel; We zitten toch bij Nederlands???
Dus??
Alles heeft een verband.
Ik geef een kunstvak op een middelbare school, maar verbeter een leerling vaak wanneer hij een stomme fout maakt met zijn Nederlands. Veel leerlingen zeggen: "hun gaan", en daar zeg ik altijd wat van.
Ik had een leraar Nederlands die graag engelse woorden er tussendoor gooide. Was een heel aardige man hoor, maar ik dacht toch wel; We zitten toch bij Nederlands???
Dus??
Alles heeft een verband.
Ik geef een kunstvak op een middelbare school, maar verbeter een leerling vaak wanneer hij een stomme fout maakt met zijn Nederlands. Veel leerlingen zeggen: "hun gaan", en daar zeg ik altijd wat van.