Verschrikkelijke "kerst"cadeau's
woensdag 31 december 2025 om 15:29
woensdag 31 december 2025 om 18:09
Ik ben daags voor kerst jarig en heb vaak kerststukjes gekregen voor mijn verjaardag. Goed bedoeld, zeker, maar daar maak je me echt niet blij mee.
Ik heb van iemand die nabije familie is, wel eens een fles wijn gekregen. Ik drink niet en hou niet van wijn. Volgens mij was de fles een zakelijk cadeautje dat gemakshalve rechtstreeks door kon naar mij.
Ik heb van iemand die nabije familie is, wel eens een fles wijn gekregen. Ik drink niet en hou niet van wijn. Volgens mij was de fles een zakelijk cadeautje dat gemakshalve rechtstreeks door kon naar mij.
woensdag 31 december 2025 om 18:12
Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn man een kadobon voor uiteten. We waren toen al 15 jaar samen. Nog erger dat ik vervolgens moest bedenken waar en wanneer we gingen eten, want het was immers mijn bon. Daar ben ik boos over geweest. Helemaal omdat ik voor zijn verjaardag met zorg een kado haf gekocht. Zijn reden was dat ik niet had gezegd wat ik wilde voor mijn verjaardag. Hij had het ook niet gevraagd.
Just smile and wave boys, smile and wave...
woensdag 31 december 2025 om 18:22
Op onze eerste huwelijksdag kreeg ik een naaimachine van m'n man. Daar was ik niet blij mee 
Zo niet romantisch en bovendien heb ik een hekel aan zelf kleding knutselen. Dat ding enkel gebruikt voor een zoompje af en toe totdat ie op een gegeven moment in de fik vloog. Nooit meer een nieuwe gekocht.
Zo niet romantisch en bovendien heb ik een hekel aan zelf kleding knutselen. Dat ding enkel gebruikt voor een zoompje af en toe totdat ie op een gegeven moment in de fik vloog. Nooit meer een nieuwe gekocht.
elizabethie wijzigde dit bericht op 31-12-2025 18:26
52.00% gewijzigd
woensdag 31 december 2025 om 18:30
Ongetwijfeld goed bedoeld. Maar ik begrijp dat het leuker en attenter was geweest als hij de planning op zich had genomen (datum, tijd, plaats, eventueel opvang van kinderen ) in plaats van het jou verder zelf te laten regelen.dimmel schreef: ↑31-12-2025 18:12Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn man een kadobon voor uiteten. We waren toen al 15 jaar samen. Nog erger dat ik vervolgens moest bedenken waar en wanneer we gingen eten, want het was immers mijn bon. Daar ben ik boos over geweest. Helemaal omdat ik voor zijn verjaardag met zorg een kado haf gekocht. Zijn reden was dat ik niet had gezegd wat ik wilde voor mijn verjaardag. Hij had het ook niet gevraagd.
Dat doet me denken: ik heb ook wel eens zo'n twintig-euro-korting-op-een-sauna bon gekregen. Die zag je toen regelmatig overal gratis bij. Dus dat cadeau
- was niet zelf gekocht of uitgezocht
- was niet afgestemd op de ontvanger (ik ga niet naar de sauna)
- kost sowieso geld om te gebruiken.
Ik heb vriendelijk bedankt, maar het ding is 's avonds in de papierbak gegaan.
woensdag 31 december 2025 om 18:59
Voor mijn laatste verjaardag kreeg ik van een vriendin een gigantische rode vaas, echt een gevaarte (kniehoog, en zo breed dat ik mijn armen er niet omheen kan slaan). Een zogenaamd statement piece. Om een idee te geven: zoiets als de rechter vaas maar dan dus reusachtig:
https://www.parelmoervaas.nl/product/pr ... vaas-42cm/
Ze zei wel dat ze had getwijfeld omdat het zo’n opvallende vaas was, maar dat ze het bij mij wel had aangedurfd. Oké, ik heb inderdaad een heel grote woonkeuken waar zo’n vaas in principe kan staan, maar zó groot, en dan ook nog knalrood… deze vaas zou het hele interieur hebben bepaald (en niet op een goede manier
).
Ik heb de vaas in een hoek van een soort doorgang in mijn huis gezet, weggemoffeld dus, naast een kapotte printer, en er nooit meer naar omgekeken.
Toen kwam ze een paar weken geleden bij me eten. Ze kwam binnen en ik dacht: ahhh, de vaas!!! Zo stom dat ik er niet eerder aan had gedacht, maar ja, nu zat ze al in mijn keuken en daar stond overduidelijk géén rode giga-vaas. Ik heb vervolgens echt halsbrekende toeren uitgehaald om die vaas ongemerkt naar de woonkamer te verplaatsen, het probleem was alleen dat zij uitzicht had op de doorgang waar het ding stond. Uiteindelijk heb ik, toen zij in gesprek was met een andere vriendin, de vaas in mijn armen genomen en op hoop van zegen een sprintje getrokken naar de woonkamer - intussen had ik visioenen van het geluid van brekend glas en een berg rode scherven: hoe had ik me daaruit moeten praten? - en ik heb de vaas neergezet in een nisje waar al een grote spiegel in stond. Snel nog het feestlint en het kaartje eraf getrokken, en toen teruggegaan naar de keuken alsof er niets aan de hand was.
Ik was zo blij dat ik dit gedaan had, want halverwege het eten stond ze op om mijn dochter, die in de woonkamer tv zat te kijken, te gaan begroeten. Ze was helemaal in haar nopjes toen ze de vaas zag staan: “Alsof het nisje ervoor gemaakt is!” Ze was waarschijnlijk wel een beetje teleurgesteld dat de takken die zij er destijds bij cadeau had gedaan er nog steeds in zaten, helemaal verdord, maar alles bij elkaar vind ik dat ik er mooi mee ben weggekomen
Ze zei wel dat ze had getwijfeld omdat het zo’n opvallende vaas was, maar dat ze het bij mij wel had aangedurfd. Oké, ik heb inderdaad een heel grote woonkeuken waar zo’n vaas in principe kan staan, maar zó groot, en dan ook nog knalrood… deze vaas zou het hele interieur hebben bepaald (en niet op een goede manier
Ik heb de vaas in een hoek van een soort doorgang in mijn huis gezet, weggemoffeld dus, naast een kapotte printer, en er nooit meer naar omgekeken.
Toen kwam ze een paar weken geleden bij me eten. Ze kwam binnen en ik dacht: ahhh, de vaas!!! Zo stom dat ik er niet eerder aan had gedacht, maar ja, nu zat ze al in mijn keuken en daar stond overduidelijk géén rode giga-vaas. Ik heb vervolgens echt halsbrekende toeren uitgehaald om die vaas ongemerkt naar de woonkamer te verplaatsen, het probleem was alleen dat zij uitzicht had op de doorgang waar het ding stond. Uiteindelijk heb ik, toen zij in gesprek was met een andere vriendin, de vaas in mijn armen genomen en op hoop van zegen een sprintje getrokken naar de woonkamer - intussen had ik visioenen van het geluid van brekend glas en een berg rode scherven: hoe had ik me daaruit moeten praten? - en ik heb de vaas neergezet in een nisje waar al een grote spiegel in stond. Snel nog het feestlint en het kaartje eraf getrokken, en toen teruggegaan naar de keuken alsof er niets aan de hand was.
Ik was zo blij dat ik dit gedaan had, want halverwege het eten stond ze op om mijn dochter, die in de woonkamer tv zat te kijken, te gaan begroeten. Ze was helemaal in haar nopjes toen ze de vaas zag staan: “Alsof het nisje ervoor gemaakt is!” Ze was waarschijnlijk wel een beetje teleurgesteld dat de takken die zij er destijds bij cadeau had gedaan er nog steeds in zaten, helemaal verdord, maar alles bij elkaar vind ik dat ik er mooi mee ben weggekomen
woensdag 31 december 2025 om 19:04
O ja in december jarig zijn. Vooral kaarsen en andere sfeerdingen krijgen, . Met wat geluk steek ik ze een keer aan, en dan vergeet ik ze gewoon. Tegenwoordig krijg ik amaryllisbollen, staan er nu 3 op de vensterbank. Maar goed, toch nog beter dan die kaarsen en theelichtjes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 31 december 2025 om 19:12
Claire45 schreef: ↑31-12-2025 18:59Voor mijn laatste verjaardag kreeg ik van een vriendin een gigantische rode vaas, echt een gevaarte (kniehoog, en zo breed dat ik mijn armen er niet omheen kan slaan). Een zogenaamd statement piece. Om een idee te geven: zoiets als de rechter vaas maar dan dus reusachtig:
Ze zei wel dat ze had getwijfeld omdat het zo’n opvallende vaas was, maar dat ze het bij mij wel had aangedurfd. Oké, ik heb inderdaad een heel grote woonkeuken waar zo’n vaas in principe kan staan, maar zó groot, en dan ook nog knalrood… deze vaas zou het hele interieur hebben bepaald (en niet op een goede manier).
Ik was zo blij dat ik dit gedaan had, want halverwege het eten stond ze op om mijn dochter, die in de woonkamer tv zat te kijken, te gaan begroeten. Ze was helemaal in haar nopjes toen ze de vaas zag staan: “Alsof het nisje ervoor gemaakt is!” Ze was waarschijnlijk wel een beetje teleurgesteld dat de takken die zij er destijds bij cadeau had gedaan er nog steeds in zaten, helemaal verdord, maar alles bij elkaar vind ik dat ik er mooi mee ben weggekomen![]()
Goede vriendin ben jij! Bij mij was die vaas per ongeluk bij een stofzuigsessie in stukken gevallen.
woensdag 31 december 2025 om 19:27
Inderdaad. De meest smakeloze chocola die je kunt kopen. Verpakt in een veel te grote doos in verhouding tot de inhoud.Rabarbara schreef: ↑31-12-2025 17:50Oh wacht, ik heb iets waar ik echt een gloeiende pesthekel aan heb: doosjes Merci.
Als het van een leerling komt, dan alleen maar liefde, maar tegen iedere volwassene zou ik willen zeggen: "steek die droevige doos rottige reepjes waar de zon niet schijnt!" Geef me gewoon een hand of schrijf een lief briefje met waarin je me wilt bedanken.
woensdag 31 december 2025 om 19:27
Mijn schoonmoeder (waar ik toch al geen overdreven warme band mee heb) krijgt het voor elkaar om altijd nét met het verkeerde aan te komen zetten. Voor een verjaardag kreeg ik een keer verzilverde onderdelen van een bestek dat ik spaar (Haags Lofje), terwijl ik expliciet had doorgegeven dat ik rvs wilde hebben. En dan heel verbaasd/beledigd doen ('nou volgens mij had je iets anders gezegd hoor') en zeggen 'ja je krijgt het bonnetje nog wel, dan kun je het ruilen' en dat vervolgens nooit doen. Waardoor het nu, jaren later, nog steeds ergens in een kast ligt.
Nothing happens for a reason
woensdag 31 december 2025 om 19:36
Ik kreeg ooit 2 glazen windlichten met knalblauwe lampjes… alle details in ons huis waren rood… het matchte echt met helemaal niks..
En mijn zoon kreeg toen hij 11 was met de kerst een rituals pakket. Op zijn lootje stonden 6 dingen die heel makkelijk gekocht hadden kunnen worden en zelfs een bon van het een of ander was goed geweest.
Kind was zo teleurgesteld dat ik zelf een ander cadeautje voor hem heb gekocht na de kerst.
Jaar daarna precies zo, toen heb ik er wat van gezegd. Hou eens op zeg
En mijn zoon kreeg toen hij 11 was met de kerst een rituals pakket. Op zijn lootje stonden 6 dingen die heel makkelijk gekocht hadden kunnen worden en zelfs een bon van het een of ander was goed geweest.
Kind was zo teleurgesteld dat ik zelf een ander cadeautje voor hem heb gekocht na de kerst.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
woensdag 31 december 2025 om 19:40
Wie geeft er nou een Rituals pakket aan een jongen van elf.... wat sneu, zeg.biol schreef: ↑31-12-2025 19:36Ik kreeg ooit 2 glazen windlichten met knalblauwe lampjes… alle details in ons huis waren rood… het matchte echt met helemaal niks..
woensdag 31 december 2025 om 19:58
Na langer dan een half jaar in de herrie en ellende van een grote verbouwing van de buren te hebben gezeten (waarbij door het plaatsen van hun uitbouw mijn halve tuin is vertrapt door de bouwvakkers en een prachtige volgroeide druif en roos met honderden bloemen het loodje hebben gelegd) terwijl zij zelf gevlucht waren naar de camping en af en toe eens kwamen kijken, kwam de buurvrouw als bedankje voor de overlast aan met een spuuglelijke gele bolchrysant die toevallig die week in de aanbieding was voor € 2,50 bij de plaatselijke Dekamarkt. En het kon niet op, want alle buren (3) kregen er een. Het ding is hier rechtstreeks in de gft bak beland. Met twee dikke middelvingers erachter aan voor de minachting.
Purr-a-noia
Irrational fear that the cats are up to something
Irrational fear that the cats are up to something
woensdag 31 december 2025 om 19:58
Mijn zwager is postbode bij postNL. Je kent ze wel, die mensen die nog de papieren post door weer, wind, kou, regen, 40 graden komen brengen. De mensen die de maand december geen vrij kunnen nemen omdat ze de laatste paar kerstgroeten nog rond moeten brengen.
Zijn kerstpakket was een lachertje. 2 losse chocolaatjes is me nog het meeste bijgebleven. Het was echt 3x niets. Geef dan ook niets.
Ik geef mijn postbode een lekkere fles wijn en wat te knabbelen erbij. Ik hoop dat meer mensen dit doen, want dit was gewoon genant.
Zijn kerstpakket was een lachertje. 2 losse chocolaatjes is me nog het meeste bijgebleven. Het was echt 3x niets. Geef dan ook niets.
Ik geef mijn postbode een lekkere fles wijn en wat te knabbelen erbij. Ik hoop dat meer mensen dit doen, want dit was gewoon genant.
Nope
woensdag 31 december 2025 om 20:10
Ik kreeg eens een Wonderbox oid. Hartstikke leuk cadeau, een nachtje weg te besteden op honderden plekken volgens dat ding. Zag er super uit, dus ik was er heel blij mee.
Totdat ik wilde boeken. Die honderden plekken bleken verspreid over heel Europa en de 20 opties in Nederland hadden allemaal slechte reviews. Uiteindelijk een leuke plek gevonden, maar het was wel een uitdaging.
Geen aanrader om te geven!
Schoonouders komen soms met dingen aan voor de kinderen die niet passen bij de leeftijd. Schoonmoeder wil altijd vooral véél cadeaus geven (is helemaal niet nodig, want de kinderen hebben genoeg ooms en tantes waarvan ze ook verjaardagscadeaus krijgen, dus genoeg uit te pakken) Soms hebben ze heel leuke cadeaus mee, maar soms slaan ze zó de plank mis.
Puzzel van 50 stukjes, terwijl kind al een jaar lang ruim boven de 100 maakt, knutseldingen voor peuters voor een 6-jarige, etc.
Totdat ik wilde boeken. Die honderden plekken bleken verspreid over heel Europa en de 20 opties in Nederland hadden allemaal slechte reviews. Uiteindelijk een leuke plek gevonden, maar het was wel een uitdaging.
Geen aanrader om te geven!
Schoonouders komen soms met dingen aan voor de kinderen die niet passen bij de leeftijd. Schoonmoeder wil altijd vooral véél cadeaus geven (is helemaal niet nodig, want de kinderen hebben genoeg ooms en tantes waarvan ze ook verjaardagscadeaus krijgen, dus genoeg uit te pakken) Soms hebben ze heel leuke cadeaus mee, maar soms slaan ze zó de plank mis.
Puzzel van 50 stukjes, terwijl kind al een jaar lang ruim boven de 100 maakt, knutseldingen voor peuters voor een 6-jarige, etc.
woensdag 31 december 2025 om 20:15
Rode nep- leren metallic shopper. Ik hou soms van overdreven dingen, maar deze vond ik niet bepaald geslaagd. Ook doe ik niet aan nep-leer. Altijd binnen de kortste keren stuk.
Oh en een diner bon. Lief bedoeld, maar helaas zijn er maar erg weinig restaurants enigszins in de buurt die daaraan mee doen en helaas zijn degenen die wel meedoen niet erg kwalitatief.
Beide trouwens aantal jaren geleden. Nu alleen leuke cadeaus gehad.
Oh en een diner bon. Lief bedoeld, maar helaas zijn er maar erg weinig restaurants enigszins in de buurt die daaraan mee doen en helaas zijn degenen die wel meedoen niet erg kwalitatief.
Beide trouwens aantal jaren geleden. Nu alleen leuke cadeaus gehad.
woensdag 31 december 2025 om 20:51
Ik heb deze al eens vaker geplaatst volgens mij:
Ik had al jarenlang geen verjaardagscadeaus meer van mijn vader gehad, toen hij exact op de dag van mijn verjaardag opeens €2000 naar mij overboekte. Ik had toen net mijn eerste eigen appartementje gekocht, dus had het geld in mijn hoofd al aan 1000 dingen uitgegeven. Een paar dagen later kwam hij op bezoek en bedankte ik hem voor het geld. Toen vertelde hij pas dat het geld niet voor mijn verjaardag was, maar "iets met de belasting" en ik zou het bedrag ook weer aan hem terug moeten storten. Ik hoor hem nog zeggen: "Je màg er wel wat van kopen, maar over een half jaar moet ik het geld weer terug hebben." Dat ik daar niet echt wat aan had, begreep hij niet.
Vervolgens kreeg ik mijn echte verjaardagscadeau overhandigd: een VVV bon van €7,50, zónder enveloppe (met name dat laatste detail, want dat betekende dat hij het zelf van iemand anders gekregen had.)
Tot op de dag van vandaag snap ik nog steeds niet waarom dat geld per se op mijn verjaardag overgeboekt moest worden en waarom hij dat van te voren niet even aangekondigd had om valse verwachtingen te voorkomen.
Ik had al jarenlang geen verjaardagscadeaus meer van mijn vader gehad, toen hij exact op de dag van mijn verjaardag opeens €2000 naar mij overboekte. Ik had toen net mijn eerste eigen appartementje gekocht, dus had het geld in mijn hoofd al aan 1000 dingen uitgegeven. Een paar dagen later kwam hij op bezoek en bedankte ik hem voor het geld. Toen vertelde hij pas dat het geld niet voor mijn verjaardag was, maar "iets met de belasting" en ik zou het bedrag ook weer aan hem terug moeten storten. Ik hoor hem nog zeggen: "Je màg er wel wat van kopen, maar over een half jaar moet ik het geld weer terug hebben." Dat ik daar niet echt wat aan had, begreep hij niet.
Vervolgens kreeg ik mijn echte verjaardagscadeau overhandigd: een VVV bon van €7,50, zónder enveloppe (met name dat laatste detail, want dat betekende dat hij het zelf van iemand anders gekregen had.)
Tot op de dag van vandaag snap ik nog steeds niet waarom dat geld per se op mijn verjaardag overgeboekt moest worden en waarom hij dat van te voren niet even aangekondigd had om valse verwachtingen te voorkomen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
woensdag 31 december 2025 om 21:17
Ik had het geloof ik gehoudenS7rin schreef: ↑31-12-2025 20:51Ik heb deze al eens vaker geplaatst volgens mij:
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
woensdag 31 december 2025 om 21:29
Wat een rotcadeau.Elizabethie schreef: ↑31-12-2025 18:22Op onze eerste huwelijksdag kreeg ik een naaimachine van m'n man. Daar was ik niet blij mee
Ik heb sowieso, wanneer ongevraagd, huishoudelijke cadeaus nooit begrepen.
woensdag 31 december 2025 om 21:44
Wat afschuwelijk en helemaal zijn reactie op jouw dank je wel.S7rin schreef: ↑31-12-2025 20:51Ik heb deze al eens vaker geplaatst volgens mij:
woensdag 31 december 2025 om 21:45
Ik heb eens een cadeaubon gehad van een keuze in uitjes. De dichtstbijzijnde was meer dan 100 km weg, en er was werkelijk niets wat me aanspraak. Ook bijzonder weinig keuze. Hij is verlopen.
Van diezelfde vriendin een paar citruskaarsen gekregen. Zo'n ding om muggen te verjagen.
Van diezelfde vriendin een paar citruskaarsen gekregen. Zo'n ding om muggen te verjagen.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
woensdag 31 december 2025 om 21:56
Mijn ex schoonmoeder was echt een master is het geven van slechte cadeaus. Niet uit nare bedoelingen, maar ze had zelf niet echt een leuke smaak, en simpelweg geen enkele capaciteit om te bedenken wat leuk zou zijn voor een ander. Dus dat synthetische tijgervel-tafellaken voor een ronde tafel (ik heb een langwerpige) heb ik thuis maar in de vuilnisbak gegooid. En een aantal dingen die mijn oma van toen 90 leuk vond, maar ik (toen rond de 20) wat minder, handschoenen en toilettassen met bloemen patroontjes en zo. Die zijn naar mijn oma gegaan.
Ik heb me er nooit aan geërgerd, omdat het serieus goed bedoeld was. Veel dingen had ze ook echt zorgvuldig specifiek voor je uitgezocht. Ze was alleen gewoon écht niet in staat om zich in te leven in smaak van een ander.
Van ex zelf ook een keer een lingeriesetje. Niet super sexy, maar wel dusdanig dat dat uitpakken in bijzijn van mijn schoonfamilie (wederom, ik was begin 20) wat gênant was. En het feit dat de bh twee cupmaten te klein en vier breedte maten te groot was, hielp ook niet echt.
Ik heb me er nooit aan geërgerd, omdat het serieus goed bedoeld was. Veel dingen had ze ook echt zorgvuldig specifiek voor je uitgezocht. Ze was alleen gewoon écht niet in staat om zich in te leven in smaak van een ander.
Van ex zelf ook een keer een lingeriesetje. Niet super sexy, maar wel dusdanig dat dat uitpakken in bijzijn van mijn schoonfamilie (wederom, ik was begin 20) wat gênant was. En het feit dat de bh twee cupmaten te klein en vier breedte maten te groot was, hielp ook niet echt.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in