Verschrikkelijke "kerst"cadeau's

31-12-2025 15:29 244 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf heb ik er gelukkig geen gekregen.
Welke vreselijke "kerst" cadeaus heb jij ooit gekregen?
En om het topic niet na januari te laten dood bloeden, kom maar gelijk op met gruwelijke verjaardagscadeaus, verschrikkelijke huwelijkscadeaus enz.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Ik kreeg een keer douchegel met mokka-koffiegeur cadeau...ieks. Een andere keer een wellness-setje met o.a. bodyscrub en badzout en rare houten pareltjes ertussen waarvan ik niet wist hoe je ze gebruikt. Ik heb liever bodylotion of een set met douchgel en bodylotion of handcrème of deodorant,maar niet zoiets. Nooit gebruikt en weg gegooid.

Een keer van mijn zus een foto van haar en haar zoon gehad voor mijn verjaardag die ze in een witte envelop heeft gedaan en verder niets. Nu had ze niet veel geld en hoef ik geen dure cadeaus van haar. Ik heb heel vriendelijk tegen haar gezegd dat het prima is om een foto te geven maar dan in een houten fotolijstje want dat vind ik mooier staan en het is nog creatief ook. Dat werd gelukkig gewoon geaccepteerd en ik ben zeker niet erop uit om haar te beledigen. Ik zou het andersom ook op prijs stellen.

Wat ik echt afschuwelijk vond waren rare plastic-oorbellen die ik van een klasgenoot kreeg en die op jelly-visjes leken. Bovenaan waren ze wit,in het midden groen en onderaan goudkleurig en ze verwachte van mij dat ik ze iedere dag met enthousiasme droeg. Dat heb ik een paar keer gedaan,please-gedrag en ik was toen 15. Haar gedachte was gewoon ´ik vind ze niet mooi. Laat ik ze maar aan MadameBijoux geven want die ziet eruit alsof zij het nodig heeft.´ :facepalm: :lol:
Je pense donc je suis
Claire45 schreef:
31-12-2025 18:59
Voor mijn laatste verjaardag kreeg ik van een vriendin een gigantische rode vaas, echt een gevaarte (kniehoog, en zo breed dat ik mijn armen er niet omheen kan slaan). Een zogenaamd statement piece. Om een idee te geven: zoiets als de rechter vaas maar dan dus reusachtig:

https://www.parelmoervaas.nl/product/pr ... vaas-42cm/

Ze zei wel dat ze had getwijfeld omdat het zo’n opvallende vaas was, maar dat ze het bij mij wel had aangedurfd. Oké, ik heb inderdaad een heel grote woonkeuken waar zo’n vaas in principe kan staan, maar zó groot, en dan ook nog knalrood… deze vaas zou het hele interieur hebben bepaald (en niet op een goede manier :mrgreen: ).

Ik heb de vaas in een hoek van een soort doorgang in mijn huis gezet, weggemoffeld dus, naast een kapotte printer, en er nooit meer naar omgekeken.

Toen kwam ze een paar weken geleden bij me eten. Ze kwam binnen en ik dacht: ahhh, de vaas!!! Zo stom dat ik er niet eerder aan had gedacht, maar ja, nu zat ze al in mijn keuken en daar stond overduidelijk géén rode giga-vaas. Ik heb vervolgens echt halsbrekende toeren uitgehaald om die vaas ongemerkt naar de woonkamer te verplaatsen, het probleem was alleen dat zij uitzicht had op de doorgang waar het ding stond. Uiteindelijk heb ik, toen zij in gesprek was met een andere vriendin, de vaas in mijn armen genomen en op hoop van zegen een sprintje getrokken naar de woonkamer - intussen had ik visioenen van het geluid van brekend glas en een berg rode scherven: hoe had ik me daaruit moeten praten? - en ik heb de vaas neergezet in een nisje waar al een grote spiegel in stond. Snel nog het feestlint en het kaartje eraf getrokken, en toen teruggegaan naar de keuken alsof er niets aan de hand was.

Ik was zo blij dat ik dit gedaan had, want halverwege het eten stond ze op om mijn dochter, die in de woonkamer tv zat te kijken, te gaan begroeten. Ze was helemaal in haar nopjes toen ze de vaas zag staan: “Alsof het nisje ervoor gemaakt is!” Ze was waarschijnlijk wel een beetje teleurgesteld dat de takken die zij er destijds bij cadeau had gedaan er nog steeds in zaten, helemaal verdord, maar alles bij elkaar vind ik dat ik er mooi mee ben weggekomen 😅
:lol: Ik vind die vaas in de link wel erg duur en nog lelijk ook. :O
Je pense donc je suis
Een blik verf van mijn toenmalige vriend. Wel in de kleur die ik in gedachten had, maar wat een kutcadeau. Was er echt boos om.
biol schreef:
31-12-2025 19:36
Ik kreeg ooit 2 glazen windlichten met knalblauwe lampjes… alle details in ons huis waren rood… het matchte echt met helemaal niks..

En mijn zoon kreeg toen hij 11 was met de kerst een rituals pakket. Op zijn lootje stonden 6 dingen die heel makkelijk gekocht hadden kunnen worden en zelfs een bon van het een of ander was goed geweest.
Kind was zo teleurgesteld dat ik zelf een ander cadeautje voor hem heb gekocht na de kerst.

Jaar daarna precies zo, toen heb ik er wat van gezegd. Hou eens op zeg
Wat rot voor dat kind! Dat was echt een enorme teleurstelling.
Je pense donc je suis
petronella72 schreef:
31-12-2025 17:46
Een halsketting van plastic: Snoer metallic geribbeld, als een soort miniatuur doucheslang. De hanger was een dik, half transparant oranje bloemetje: Dat leek nog het meest op zo'n herbruikbaar ijsklontje.
Ik was midden 40 en droeg (en draag) nooit anders dan echt zilveren sieraden in de vorm van Keltische of andere oude symbolen.
Was van een naast familielid, waarvan je zou denken dat die me goed kent. Heb eerlijk gezegd dat het niet mijn smaak was.
Afschuwelijk! Ik heb ook zo een hekel aan plastic. Vind het gewoon goedkoop en ordinair staan vooral als het eruitziet als een doucheslang. @(
Je pense donc je suis
Afschuwelijke cadeau’s voor zoon:
- een foto uit zo’n serie portretfoto’s van zijn tante met zijn neef (zoon werd toen drie). Ik heb hem er vrolijk met zijn stiftjes op laten tekenen de volgende dag. Een maand later kreeg man uit dezelfde serie een foto cadeau.
- een plastic slingertje met skeletten uit de aanbiedingsbak na Halloween bij de Action. Zoon werd vier en vond het eng. Ging diezelfde dag nog in de afvalbak
- een roze cadeaukaart met daarop het bedrag van 4,50. Van zijn tante.
- een baby activity center (zo’n ding wat je vastmaakt aan een box) toen hij 7 werd

Bovenstaande van twee schoonzussen.

Zelf ontvangen cadeau’s:
- een bierpakket met borrelworstjes (ik drink geen bier en ben al meer dan 30 jaar vegetariër en dat wist de gever ook)
- een ‘linnen’ pyjama van een of andere dropshipper. De maat was volgens mij bedoeld voor een anorectische 6-jarige en het geheel bestond voor 100% uit polyester. Durfde het nog niet eens in de zak van Max te stoppen of af te geven bij de kringloop. Zelfs als poetslap had je er niets aan. Maar in lappen gescheurd om de peilstok mee af te vegen als ik de olie moet peilen van de auto.
- belevenisbon/dinerbon/korting op sauna bon: niets in de buurt en je moet nog zelf geld uitgeven ook. Dus ook in de papierbak, niemand wilde ze zelfs maar gratis hebben.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
LemoosGaatDoor schreef:
31-12-2025 22:32
Afschuwelijke cadeau’s voor zoon:
- een foto uit zo’n serie portretfoto’s van zijn tante met zijn neef (zoon werd toen drie). Ik heb hem er vrolijk met zijn stiftjes op laten tekenen de volgende dag. Een maand later kreeg man uit dezelfde serie een foto cadeau.
- een plastic slingertje met skeletten uit de aanbiedingsbak na Halloween bij de Action. Zoon werd vier en vond het eng. Ging diezelfde dag nog in de afvalbak
- een roze cadeaukaart met daarop het bedrag van 4,50. Van zijn tante.
- een baby activity center (zo’n ding wat je vastmaakt aan een box) toen hij 7 werd

Bovenstaande van twee schoonzussen.

Zelf ontvangen cadeau’s:
- een bierpakket met borrelworstjes (ik drink geen bier en ben al meer dan 30 jaar vegetariër en dat wist de gever ook)
- een ‘linnen’ pyjama van een of andere dropshipper. De maat was volgens mij bedoeld voor een anorectische 6-jarige en het geheel bestond voor 100% uit polyester. Durfde het nog niet eens in de zak van Max te stoppen of af te geven bij de kringloop. Zelfs als poetslap had je er niets aan. Maar in lappen gescheurd om de peilstok mee af te vegen als ik de olie moet peilen van de auto.
- belevenisbon/dinerbon/korting op sauna bon: niets in de buurt en je moet nog zelf geld uitgeven ook. Dus ook in de papierbak, niemand wilde ze zelfs maar gratis hebben.
Wel erg lullig om je een bierpakket te geven terwijl ze weten dat je geen vlees eet en geen bier drinkt...was het de gever erom te doen dat je van mening of smaak zou veranderen? Is nou niet bepaald op een goede manier.
Je pense donc je suis
Schiet me te binnen: Ik kreeg eens een weegschaal om mijn gewicht in de gaten te houden en om niet te dik te worden. Had toen geen overgewicht,nu nog niet maar er niet om gevraagd. Het argument was: Voorkomen is beter dan genezen...misschien nog het beste dieet-voeding voor erbij zoals Silmfast zodat het setje compleet is? :nut:
Je pense donc je suis
Wat een vreemde dingen worden er toch gegeven! Ik denk wel dat er een aantal voorkomen kan worden als je netjes maar toch eerlijk aangeeft dat je er niet blij mee bent zeker als je vaker wat gaat krijgen.
Maar ja in sommige situaties is dat echt niet haalbaar of passend.
Ik probeer dat wel altijd aan te geven als ik een cadeau geef en hoop dat mensen die vrijheid ook voelen.

Maar goed mijn man, destijds vriend, en ik vierde al jaren onze verjaardag samen want vlak na elkaar jarig.
Zijn vader en diens vriendin kwamen ook. We woonde al jaren samen en waren duidelijk serieus en hadden ook contact met hun buiten verjaardagen om.
Eerst kreeg mijn vriend zijn cadeaus. Mooi ingepakt, toepasselijk, kostbaar en een mooie kaart met een leuk bedrag erbij.
Ik kreeg wat anders ingepakt in een krant. Het bleek te gaan om een fles shampoo en crèmespoeling van herbalife. Hun verkochten zelf als die herbalife spullen.
Ik vind dat toch zo raar blijkbaar dachten ze 2 sec voor vertrek ow verrek ibi viert haar verjaardag ook vandaag. Was beetje gênant.
Ik vertelde het aan een vriendin en die wilde de spullen wel hebben (ik gebruik vaste merken voor mijn haar) en die was er oprecht blij mee (en nee het was niet voor haar verjaardag 😂)
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
31-12-2025 23:24

Maar goed mijn man, destijds vriend, en ik vierde al jaren onze verjaardag samen want vlak na elkaar jarig.
Zijn vader en diens vriendin kwamen ook. We woonde al jaren samen en waren duidelijk serieus en hadden ook contact met hun buiten verjaardagen om.
Hier is partner een paar dagen na mij jarig. Als hij zijn verjaardag viert (zelf heb ik er vaak geen zin in) dan komen dus vrienden, en die feliciteren enkel hem. Dat vind ik zo raar. Ik hoef helemaal niks, maar je kunt toch gewoon iets zeggen in de trant van: En jij ook nog gefeliciteerd.
Maar nee, helemaal niks. :bonk:
Hipmetstip schreef:
31-12-2025 16:07
Wilde je er zelf graag bij zijn, of kwamen jullie ook uit beleefdheid? Wel sneu als je dan zo'n stom cadeau krijgt.
Nee dat was juist het erge, ik was juist heel blij dat ik was uitgenodigd. Was bij mijn moeders kant van de familie en die had ik na de scheiding van mijn ouders weinig gezien, want ik woonde bij mijn vader en was dus "van het verkeerde kamp". Inmiddels was ik getrouwd en zwanger en blij dat we de draad weer zouden oppakken, althans dat dacht ik dus tot die avond... Was niet enkel vanwege het kerstcadeau natuurlijk, er waren die avond wel meer voorvallen waardoor ik me eigenlijk meer de aanhang voelde dan echt volwaardige familie.
Ik ben een oud-gediende die haar wachtwoord kwijt is... en aangezien m'n e-mailadres niet meer bestaat heb ik nu een nieuwe nick.
biol schreef:
31-12-2025 19:36

En mijn zoon kreeg toen hij 11 was met de kerst een rituals pakket. Op zijn lootje stonden 6 dingen die heel makkelijk gekocht hadden kunnen worden en zelfs een bon van het een of ander was goed geweest.
Kind was zo teleurgesteld dat ik zelf een ander cadeautje voor hem heb gekocht na de kerst.

Aaaach da's wel echt heel zielig zeg, arm kind!
Ik ben een oud-gediende die haar wachtwoord kwijt is... en aangezien m'n e-mailadres niet meer bestaat heb ik nu een nieuwe nick.
Ik kreeg voor mijn laatste verjaardag van mijn schoonzus.... Een zakje chips. HUH?

Ja zei ze, het cadeau voor mijn man (haar broer), was wel wat duur geweest dit jaar, dus vandaar niet echt een cadeau. Die redenatie kan ik helemaal volgen, want dat was iets voor in huis waar ik ook veel plezier van heb. Maar vraag dan niet naar mijn lijstje en geef vervolgens dit...
Edit: op mijn lijstje staan altijd veel verschillende dingen, vanaf ongeveer €10. Als er nou alleen dure dingen op stonden had ik het ook beter begrepen.
Een al gedragen shirtje in de verkeerde maat, een fles shampoo, een kettinkje met kleine kraaltjes zonder kaartje of verpakking en een al gelezen boek dat niet perse leuk, hip of bij mij passend was...
Een vriend van ons liet zijn cadeaus 'regelen' door zijn vriendin die altijd de raarste pakketjes samenstelde, die niets te maken hadden met de ontvanger.
Een tante van mijn man kwam jaren geleden op mijn verjaardag.
Ik kreeg glaasjes met afbeeldingen van de Fabeltjes krant ( zelfde glaasjes had ik in de kast staan vanuit mijn jeugd). Ik werd 39 en de glaasjes waren van ergens in de jaren 70. Ben nu 53.
Twee mokken met Suske en Wiske erop en als klapper een set van theeglazen met de thee- aanslag er nog in.

Haar dochter, die meegekomen was omdat tante gebracht moest worden, schaamde zich dood.

Alles is de vaatwasser ingegaan de volgende dag en op de glaasjes na, in de loop van de jaren langzaam gesneuveld. Ik was al blij dat ze gekomen was en het was uit een goed hart zullen we maar zeggen.
Nope
Het ergste cadeau dat ik ooit gezien heb was niet voor mij, maar voor een familielid. Er kwam een notoir gierige vriend op verjaardagsvisite. Met een stapel oude kranten als cadeau, omdat familielid "van lezen hield." We dachten dat het een grap was en er een envelop met inhoud in de stapel oud papier verstopt zat, maar dat was niet het geval.
Si abra la puerta hay lobos.
Mabel schreef:
31-12-2025 18:08
Oh ja. Ik kreeg vorig jaar een scheurkalender met elke dag een 'slimme' tip om snel miljonair te worden. Heb 'm van de week ongeopend weggegooid..
En vanzelf nog steeds niet miljonair :lol:
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Itsnojoke schreef:
31-12-2025 18:09
Ik ben daags voor kerst jarig en heb vaak kerststukjes gekregen voor mijn verjaardag. Goed bedoeld, zeker, maar daar maak je me echt niet blij mee.
Ik heb van iemand die nabije familie is, wel eens een fles wijn gekregen. Ik drink niet en hou niet van wijn. Volgens mij was de fles een zakelijk cadeautje dat gemakshalve rechtstreeks door kon naar mij.
Ik kreeg (de laatste jaren gelukkig niet meer) op mijn verjaardag begin december vaak een kerstster en ook vaak rood terwijl ik altijd de kleuren goud of paars heb met kerst.
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
01-01-2026 08:19
Een tante van mijn man kwam jaren geleden op mijn verjaardag.
Ik kreeg glaasjes met afbeeldingen van de Fabeltjes krant ( zelfde glaasjes had ik in de kast staan vanuit mijn jeugd). Ik werd 39 en de glaasjes waren van ergens in de jaren 70. Ben nu 53.
Twee mokken met Suske en Wiske erop en als klapper een set van theeglazen met de thee- aanslag er nog in.

Haar dochter, die meegekomen was omdat tante gebracht moest worden, schaamde zich dood.

Alles is de vaatwasser ingegaan de volgende dag en op de glaasjes na, in de loop van de jaren langzaam gesneuveld. Ik was al blij dat ze gekomen was en het was uit een goed hart zullen we maar zeggen.

Haha, en dan ook nog met een glimlach 'dankuwel, wat een mooi cadeau' moeten zeggen.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Griselda schreef:
31-12-2025 21:40
Ik was 18 en kreeg met sinterklaas een antirimpel crème cadeau van mijn oom.
Beetje jammer :@@:
Je kan nooit te vroeg beginnen :hihi:
Claire45 schreef:
31-12-2025 18:59
Voor mijn laatste verjaardag kreeg ik van een vriendin een gigantische rode vaas, echt een gevaarte (kniehoog, en zo breed dat ik mijn armen er niet omheen kan slaan). Een zogenaamd statement piece. Om een idee te geven: zoiets als de rechter vaas maar dan dus reusachtig:

https://www.parelmoervaas.nl/product/pr ... vaas-42cm/

Ze zei wel dat ze had getwijfeld omdat het zo’n opvallende vaas was, maar dat ze het bij mij wel had aangedurfd. Oké, ik heb inderdaad een heel grote woonkeuken waar zo’n vaas in principe kan staan, maar zó groot, en dan ook nog knalrood… deze vaas zou het hele interieur hebben bepaald (en niet op een goede manier :mrgreen: ).

Ik heb de vaas in een hoek van een soort doorgang in mijn huis gezet, weggemoffeld dus, naast een kapotte printer, en er nooit meer naar omgekeken.

Toen kwam ze een paar weken geleden bij me eten. Ze kwam binnen en ik dacht: ahhh, de vaas!!! Zo stom dat ik er niet eerder aan had gedacht, maar ja, nu zat ze al in mijn keuken en daar stond overduidelijk géén rode giga-vaas. Ik heb vervolgens echt halsbrekende toeren uitgehaald om die vaas ongemerkt naar de woonkamer te verplaatsen, het probleem was alleen dat zij uitzicht had op de doorgang waar het ding stond. Uiteindelijk heb ik, toen zij in gesprek was met een andere vriendin, de vaas in mijn armen genomen en op hoop van zegen een sprintje getrokken naar de woonkamer - intussen had ik visioenen van het geluid van brekend glas en een berg rode scherven: hoe had ik me daaruit moeten praten? - en ik heb de vaas neergezet in een nisje waar al een grote spiegel in stond. Snel nog het feestlint en het kaartje eraf getrokken, en toen teruggegaan naar de keuken alsof er niets aan de hand was.

Ik was zo blij dat ik dit gedaan had, want halverwege het eten stond ze op om mijn dochter, die in de woonkamer tv zat te kijken, te gaan begroeten. Ze was helemaal in haar nopjes toen ze de vaas zag staan: “Alsof het nisje ervoor gemaakt is!” Ze was waarschijnlijk wel een beetje teleurgesteld dat de takken die zij er destijds bij cadeau had gedaan er nog steeds in zaten, helemaal verdord, maar alles bij elkaar vind ik dat ik er mooi mee ben weggekomen 😅
Je had toch ook gewoon kunnen zeggen dat de vaas niet jouw smaak is en niet in het interieur past? Dat is nou eenmaal het risico van het kopen van zo'n smaakgevoelig en groot cadeau.
Zo'n hip zwart ijzeren theepotje met losse thee die ook nog eens verlopen was, en ik drink niet eens thee.

2 spierwitte badstoffen badjassen, geen idee waarom, ik draag het niet, ligt nog in de kast al jaren.
Zoon kreeg als geboorte cadeau van schoonouders een….vetplant… Ik heb de plant (en zoon ook) nog jaren in leven weten te houden. :proud:
Toen hij 6 werd kreeg hij van zwager en schoonzus een doosje lego (leuk!) en….een cactus… Ook die leeft nog steeds dankzij mijn immer groene vingers :mrgreen:

Ik kreeg zelf ooit, zo’n 35 jaar geleden een kerstcadeau van mijn werkgever: een reisstrijkijzer. Als fervent tent-campeerder echt een super cadeau. De opmerking van mijn vader deed t m: ‘nu nog een tent met een stopcontact’ ;-D
Wij hebben achteraf echt lol gehad over hoe mijn neefje reageerde op zijn sinterklaascadeaus. Die kwamen van zijn lijstje en er was echt over nagedacht. Hij bekeek elk cadeau met neutrale blik en zei dan (bijv): ‘Een ketting.’ Op zijn lijstje stond een zilveren ketting en dit was er een die je wel eens ziet bij jongens van 14. We hebben afgewacht of hij hem wel zou dragen met Kerst, dat was het geval, dus hebben geconcludeerd dat hij zich nog wat beschaamd voelt om te bedanken.
Van mijn schoonfamilie hebben onze, inmiddels volwassen, kinderen nooit een cadeau gehad.
Al vanaf hun 1e kerst, verjaardag enz. Kregen ze geld. Dat kregen ze niet fysiek, maar werd voor hun op een spaarrekening gezet.
Op zich een mooi gebaar, want later hebben ze er wel iets aan.
En dan maar niet snappen dat die peuters, kleuters en kinderen de andere kant van de familie leuker vonden, daar kregen ze een bal, een barbie, raceauto enz.
Nu nog gaan opa en oma b.v. een dagje met ze weg enz. Ze maken herinneringen.
Dat lijkt de schoonfamilie niet te begrijpen.
de wereld wacht om ontdekt te worden

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven