Verschrikkelijke "kerst"cadeau's
woensdag 31 december 2025 om 15:29
donderdag 1 januari 2026 om 10:49
Deze begrijp ik niet echt?KamilleT schreef: ↑01-01-2026 10:29Wij hebben achteraf echt lol gehad over hoe mijn neefje reageerde op zijn sinterklaascadeaus. Die kwamen van zijn lijstje en er was echt over nagedacht. Hij bekeek elk cadeau met neutrale blik en zei dan (bijv): ‘Een ketting.’ Op zijn lijstje stond een zilveren ketting en dit was er een die je wel eens ziet bij jongens van 14. We hebben afgewacht of hij hem wel zou dragen met Kerst, dat was het geval, dus hebben geconcludeerd dat hij zich nog wat beschaamd voelt om te bedanken.
donderdag 1 januari 2026 om 10:57
Ik heb lang geleden al geleerd dat je niet al te blij moet reageren op iets waar je echt niet blij mee bent!
Van een van mijn eerste vriendjes, ik zal een jaar of 17 geweest zijn, kreeg ik een ontzettend goor luchtje. Een dupe van een duur merk-luchtje waar ik niet van hou, in de tijd dat dupes allen nog op de markt verkocht werden en dan bijv Chanol heette ipv Chanel. Ik droeg het alleen als ik hem ging zien, werd haast misselijk van de geur zo vies vond ik het ruiken. En na een paar weken was het flesje 'helaas kapot gevallen'.
Anderhalve week later komt hij apentrots met een nieuw flesje aan. Hij had zijn moeder speciaal gevraagd een nieuw flesje voor me te kopen op de markt. Omdat ik het zo lekker vond!
Tja... eerlijkheid duurt het langst. Gelukkig duurde deze relatie niet lang, en kon ook dit flesje daarna de container in.
Ik krijg trouwens ook regelmatig wijn, terwijl iedereen weet dat ik niet drink.
Een cadeau is wat mij betreft iets waar je moeite voor doet (of dat nou wel of niet geslaagd is). Die wijn is voor mij echt iets als 'oh, vanavond een feestje. Even een fles uit de kast trekken'. 0,0 moeite dus. Neem dan niks mee, dat vind ik echt niet erg. Ik zou zelfs liever hebben dat mensen zeggen 'ik wilde een fles wijn voor je meenemen maar bedacht dat je dat niet drinkt dus heb ik nu maar een pak stroopwafels voor je meegenomen!'. Dan heb je daar tenminste nog over nagedacht! (Als je niet met lege handen wil komen, want dat vind ik echt helemaal prima!)
Van een van mijn eerste vriendjes, ik zal een jaar of 17 geweest zijn, kreeg ik een ontzettend goor luchtje. Een dupe van een duur merk-luchtje waar ik niet van hou, in de tijd dat dupes allen nog op de markt verkocht werden en dan bijv Chanol heette ipv Chanel. Ik droeg het alleen als ik hem ging zien, werd haast misselijk van de geur zo vies vond ik het ruiken. En na een paar weken was het flesje 'helaas kapot gevallen'.
Anderhalve week later komt hij apentrots met een nieuw flesje aan. Hij had zijn moeder speciaal gevraagd een nieuw flesje voor me te kopen op de markt. Omdat ik het zo lekker vond!
Ik krijg trouwens ook regelmatig wijn, terwijl iedereen weet dat ik niet drink.
Een cadeau is wat mij betreft iets waar je moeite voor doet (of dat nou wel of niet geslaagd is). Die wijn is voor mij echt iets als 'oh, vanavond een feestje. Even een fles uit de kast trekken'. 0,0 moeite dus. Neem dan niks mee, dat vind ik echt niet erg. Ik zou zelfs liever hebben dat mensen zeggen 'ik wilde een fles wijn voor je meenemen maar bedacht dat je dat niet drinkt dus heb ik nu maar een pak stroopwafels voor je meegenomen!'. Dan heb je daar tenminste nog over nagedacht! (Als je niet met lege handen wil komen, want dat vind ik echt helemaal prima!)
donderdag 1 januari 2026 om 11:04
Oh, en een sinterklaascadeau voor een van mijn kinderen van opa en oma heb ik wel eens geweigerd.
Kind zat tv te kijken en riep ergens 'oh, wat schattig, moet je zien!'
Dat cadeau zat twee weken later voor pakjesavond voor haar in de zak. Duurder cadeau (zo'n €50). Maar het was een cadeau voor 3+, terwijl dochter 12 was!! Dit ging ze dus niet gebruiken! Voor je verbeelding: Baby Born in een snoezig bontjasje of zo!
Dochter piepte dat ze het echt leuk vond, oma 'ja, maar ze zei dat ze het zo leuk vond'. Pech voor beide partijen, maar dit is gewoon onzin! (Wat oma later gelukkig volledig snapte) (en dochter was niet zielig, ze kreeg genoeg!).
Kind zat tv te kijken en riep ergens 'oh, wat schattig, moet je zien!'
Dat cadeau zat twee weken later voor pakjesavond voor haar in de zak. Duurder cadeau (zo'n €50). Maar het was een cadeau voor 3+, terwijl dochter 12 was!! Dit ging ze dus niet gebruiken! Voor je verbeelding: Baby Born in een snoezig bontjasje of zo!
Dochter piepte dat ze het echt leuk vond, oma 'ja, maar ze zei dat ze het zo leuk vond'. Pech voor beide partijen, maar dit is gewoon onzin! (Wat oma later gelukkig volledig snapte) (en dochter was niet zielig, ze kreeg genoeg!).
donderdag 1 januari 2026 om 11:12
Leuk topic! Ik was juist superblij met de naaimachine die ik op mijn verjaardag van mijn man kreeg, maar die had ik dan ook zelf gevraagd 
Het volgende jaar kreeg ik er nog een, een lockmachine, weer superblij!
Voor ons trouwen kreeg ik een superlelijke, superkitscherige gouden kaarsenstandaard, dat kwam echt uit een goed hart en heeft een tijdje in de tuin gestaan, in het donker was het niet zo erg
Heb het ding meegegeven aan iemand die er helemaal weg van was bij een bezoek.
Als kind zoveel stomme cadeaus gekregen van mijn ouders... Sokken, pyjama's, dekbedovertrekken, een wekker, schoolboeken, ondergoed, altijd die chocoladeletter die ik niet lustte en nooit eens voor mij dan iets anders. Postzegels. Stomme tijdschriften.
Hm, toch een beetje oud zeer daar, geloof ik
Het volgende jaar kreeg ik er nog een, een lockmachine, weer superblij!
Voor ons trouwen kreeg ik een superlelijke, superkitscherige gouden kaarsenstandaard, dat kwam echt uit een goed hart en heeft een tijdje in de tuin gestaan, in het donker was het niet zo erg
Heb het ding meegegeven aan iemand die er helemaal weg van was bij een bezoek.
Als kind zoveel stomme cadeaus gekregen van mijn ouders... Sokken, pyjama's, dekbedovertrekken, een wekker, schoolboeken, ondergoed, altijd die chocoladeletter die ik niet lustte en nooit eens voor mij dan iets anders. Postzegels. Stomme tijdschriften.
Hm, toch een beetje oud zeer daar, geloof ik
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
donderdag 1 januari 2026 om 11:15
Wij doen altijd met familie en schoonfamilie lootjes trekken via de bekende website. Je kunt daarin dan heel gemakkelijk een budget afspreken en dingen toevoegen aan je verlanglijstje. Met een druk op de knop kun je exact hetgene bestellen wat iemand vraagt. Maar er zijn altijd mensen bij ons die dat lijstje negeren en random zooi gaan kopen. Ik baal altijd ontzettend als ik een ander cadeaus geef wat diegene ook daadwerkelijk wil, en ik random cadeaus krijg waarvan ik denk 'wtf wat is dit uberhaupt?'
donderdag 1 januari 2026 om 11:17
O, en toen ik twaalf werd een heel puber- pakket met 'trainingsBH', maandverband, tampons... Vond ik heel gênant, ik wilde het ook niet op mijn cadeautafel zetten maar dat moest toch.
Het duurde nog jaaaaren voor ik iets van borsten kreeg, en werd pas ongesteld op mijn 17e.
Toen was ik het huis al uit.
Het duurde nog jaaaaren voor ik iets van borsten kreeg, en werd pas ongesteld op mijn 17e.
Toen was ik het huis al uit.
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
donderdag 1 januari 2026 om 11:26
Mijn moeder en ik hebben niet de beste band.
Een paar jaar geleden kreeg ik deze Temu-deken: https://share.temu.com/qBazWiFC1xB
Die is een paar maanden later nog naar de kringloop gegaan.
Voor mijn verjaardag kreeg ik ooit van een kennis de scheurkalender van de Moonsisters. Die heeft het toilet nooit gehaald
Een paar jaar geleden kreeg ik deze Temu-deken: https://share.temu.com/qBazWiFC1xB
Voor mijn verjaardag kreeg ik ooit van een kennis de scheurkalender van de Moonsisters. Die heeft het toilet nooit gehaald
She was brave and strong and broken, all at once.
donderdag 1 januari 2026 om 11:28
Hier deden we weer eens surprise.
Was verplicht om je verlanglijstje in te vullen, zodat je ook echt kreeg wat je wilde!
Top dus, zou je denken!
Maar helaas, degene die mijn lootje had getrokken, trok zich daar niks van aan.
Ik had alleen maar handdoeken in 1 maat op mijn lijstje gezet, want die had ik nodig.
Heeft ie allemaal handdoeken in veel kleinere maten gekocht, want zo kreeg ik
meer handdoeken voor hetzelfde geld was zijn redenering.
Was verplicht om je verlanglijstje in te vullen, zodat je ook echt kreeg wat je wilde!
Top dus, zou je denken!
Maar helaas, degene die mijn lootje had getrokken, trok zich daar niks van aan.
Ik had alleen maar handdoeken in 1 maat op mijn lijstje gezet, want die had ik nodig.
Heeft ie allemaal handdoeken in veel kleinere maten gekocht, want zo kreeg ik
meer handdoeken voor hetzelfde geld was zijn redenering.
donderdag 1 januari 2026 om 11:29
Hij kreeg er als het goed is dit jaar een kerstornamentje bij, een brievenbushangertje. Dat was het echte kerstpakket, soms was er door de locatie zelf wat extra's bij gedaan zoals een kaars en wat lekker maar vanuit post.nl zelf was dat hangertje het hele kerstpakket, was online megaviraal gegaan dit jaar.Machutookunbietjemeerzijn schreef: ↑31-12-2025 19:58Mijn zwager is postbode bij postNL. Je kent ze wel, die mensen die nog de papieren post door weer, wind, kou, regen, 40 graden komen brengen. De mensen die de maand december geen vrij kunnen nemen omdat ze de laatste paar kerstgroeten nog rond moeten brengen.
Zijn kerstpakket was een lachertje. 2 losse chocolaatjes is me nog het meeste bijgebleven. Het was echt 3x niets. Geef dan ook niets.
Ik geef mijn postbode een lekkere fles wijn en wat te knabbelen erbij. Ik hoop dat meer mensen dit doen, want dit was gewoon genant.
Belachelijk en asociaal was het.
donderdag 1 januari 2026 om 11:33
Dat zijn extraatjes die jullie noemen.MissNuada schreef: ↑01-01-2026 11:29Hij kreeg er als het goed is dit jaar een kerstornamentje bij, een brievenbushangertje. Dat was het echte kerstpakket, soms was er door de locatie zelf wat extra's bij gedaan zoals een kaars en wat lekker maar vanuit post.nl zelf was dat hangertje het hele kerstpakket, was online megaviraal gegaan dit jaar.
Belachelijk en asociaal was het.
Het echte kerstpakket is via een website zelf te bestellen. Je kan dan cadeaus kiezen,
of een bon van bv bol, die bon is 25 euro.
donderdag 1 januari 2026 om 11:46
Mijn man is allergisch voor bloemen en geurdingen. Ook voor veel parfums. Hij gaat dan constant niezen en krijgt rode traanogen.
We zijn al bijna 20 jaar samen, dus onze omgeving weet het inmiddels wel. Toch krijg ik regelmatig geurkaarsen of van diecl geurstokjes (waar ik sowieso een hekel aan heb).
Ik vind zelf rituals bodycreme en douchegel fijn. Dat zet ik vaak op mijn lijstje. Maar op een of andere manier krijg ik dan van mijn zusje de rituals geurstokjes. Terwijl zij toch beter moet weten. Heb al meerdere keren aangegeven dat ik het weggooi of weggeef omdat man allergisch is.
Ook boeketten bloemen zetten we direct buiten op de tuintafel. Zo zonde, want voor een beetje boeket zijn mensen zo 25 euro kwijt. Ik heb dus, zeker bij mensen die regelmatig met bloemen komen, inmiddels wel gezegd dat ik de bloemen prachtig vind maar dat ze beter met iets anders kunnen komen ivm de allergie van mijn man. Gelukkig wordt dat door velen goed opgepikt, maar kreeg ik als alternatief van een vriendin een of andere geurspray voor in huis. Hartstikke duur merk, superlief natuurlijk, maar kon ook linea recta de container in.
Verder ben ik overal blij mee, zolang het niet te veel ruimte inneemt in huis en het op kan. Bijv eten, drinken. Ik hou van minimalistisch.
Helaas kreeg mijn dochter op haar verjaardag van mijn schoonouders een ontzettend lelijke knaloranje dikkie dik opbergmand cadeau. Hij was echt heel groot: 60x60x60 cm. Dochter keek er ook niet naar om. Ik heb hem weggegooid. Dochter houdt van paars en roze en dit spuuglelijke ding was veel te groot en paste echt nergens bij. Ook niet op haar kamer.
Schoonouders passen wekelijks op in ons huis. Het moet hun opgevallen zijn dat die mand nergens staat, maar ik heb er niks meer over gehoord.
We zijn al bijna 20 jaar samen, dus onze omgeving weet het inmiddels wel. Toch krijg ik regelmatig geurkaarsen of van diecl geurstokjes (waar ik sowieso een hekel aan heb).
Ik vind zelf rituals bodycreme en douchegel fijn. Dat zet ik vaak op mijn lijstje. Maar op een of andere manier krijg ik dan van mijn zusje de rituals geurstokjes. Terwijl zij toch beter moet weten. Heb al meerdere keren aangegeven dat ik het weggooi of weggeef omdat man allergisch is.
Ook boeketten bloemen zetten we direct buiten op de tuintafel. Zo zonde, want voor een beetje boeket zijn mensen zo 25 euro kwijt. Ik heb dus, zeker bij mensen die regelmatig met bloemen komen, inmiddels wel gezegd dat ik de bloemen prachtig vind maar dat ze beter met iets anders kunnen komen ivm de allergie van mijn man. Gelukkig wordt dat door velen goed opgepikt, maar kreeg ik als alternatief van een vriendin een of andere geurspray voor in huis. Hartstikke duur merk, superlief natuurlijk, maar kon ook linea recta de container in.
Verder ben ik overal blij mee, zolang het niet te veel ruimte inneemt in huis en het op kan. Bijv eten, drinken. Ik hou van minimalistisch.
Helaas kreeg mijn dochter op haar verjaardag van mijn schoonouders een ontzettend lelijke knaloranje dikkie dik opbergmand cadeau. Hij was echt heel groot: 60x60x60 cm. Dochter keek er ook niet naar om. Ik heb hem weggegooid. Dochter houdt van paars en roze en dit spuuglelijke ding was veel te groot en paste echt nergens bij. Ook niet op haar kamer.
Schoonouders passen wekelijks op in ons huis. Het moet hun opgevallen zijn dat die mand nergens staat, maar ik heb er niks meer over gehoord.
donderdag 1 januari 2026 om 11:50
Echt rare of stomme cadeaus eigenlijk niet vaak gekregen. Wel af en toe een lelijk beeldje of minder mooi vaasje wat ergens in een kast staat.
Maar 1x toen ik een jaar of 15 was kreeg ik als grap van een aantal " vrienden /vriendinnen" een vibrator.. Geen idee hoe of wat /waarom ze dat bedacht hadden maar ik voelde me zo voor schut staan.
Ik heb het bij een van de mensen door de brievenbus gedaan. We woonden toen natuurlijk nog allemaal thuis. Heb er verder nooit meer iets over gehoord.
Maar 1x toen ik een jaar of 15 was kreeg ik als grap van een aantal " vrienden /vriendinnen" een vibrator.. Geen idee hoe of wat /waarom ze dat bedacht hadden maar ik voelde me zo voor schut staan.
Ik heb het bij een van de mensen door de brievenbus gedaan. We woonden toen natuurlijk nog allemaal thuis. Heb er verder nooit meer iets over gehoord.
donderdag 1 januari 2026 om 12:17
thanx schreef: ↑01-01-2026 10:43Van mijn schoonfamilie hebben onze, inmiddels volwassen, kinderen nooit een cadeau gehad.
Al vanaf hun 1e kerst, verjaardag enz. Kregen ze geld. Dat kregen ze niet fysiek, maar werd voor hun op een spaarrekening gezet.
Op zich een mooi gebaar, want later hebben ze er wel iets aan.
En dan maar niet snappen dat die peuters, kleuters en kinderen de andere kant van de familie leuker vonden, daar kregen ze een bal, een barbie, raceauto enz.
Nu nog gaan opa en oma b.v. een dagje met ze weg enz. Ze maken herinneringen.
Dat lijkt de schoonfamilie niet te begrijpen.
Ik stort voor één van mijn nichtjes ook al jaren geld op haar spaarrekening. Bij Sint, kerst en verjaardag.
Vooral omdat ik moeder niet vertrouw met een cash bedrag, en zelfs niet met een cadeaubon. Beide gaan dan niet naar nichtje. Zoveel weet ik wel zeker.
Maar een kinderhand is snel gevuld. Voor een habbekrats kun je evengoed met een mooi cadeau aankomen. Action meuk met een strik erom en een peuter/kleuter is helemaal blij. Het is dan direct tastbaar.
donderdag 1 januari 2026 om 12:53
Achterover gedrukt door pa en ma die wel een boost voor hun seksleven konden gebruikendolfje schreef: ↑01-01-2026 11:50Echt rare of stomme cadeaus eigenlijk niet vaak gekregen. Wel af en toe een lelijk beeldje of minder mooi vaasje wat ergens in een kast staat.
donderdag 1 januari 2026 om 12:54
Wat een leuk topic dit
, ik heb om sommige dingen hardop zitten lachen! Zoals om de rode vaas en de stapel kranten.
Ik kan zelf geen rare cadeaus bedenken… het enigste irritatiepuntje op dit gebied is dat ik van mijn schoonfamilie altijd en eeuwig geld krijg en dat mijn schoonouders zelf altijd al ruimschoots voor hun verjaardag benoemen dat ze graag een gift willen ontvangen ipv een cadeau.
Ik vind het leuk als iemand de moeite neemt om een cadeautje voor me te kopen, als je niets geeft is dat ook helemaal prima. Maar met geld aankomen vind ik het stomste cadeau. (Ja ik ben een verwend nest dat alles al heeft en financieel niets te klagen heeft, dus als ik wat nodig heb of leuk vindt kan ik het kopen
Ik kan zelf geen rare cadeaus bedenken… het enigste irritatiepuntje op dit gebied is dat ik van mijn schoonfamilie altijd en eeuwig geld krijg en dat mijn schoonouders zelf altijd al ruimschoots voor hun verjaardag benoemen dat ze graag een gift willen ontvangen ipv een cadeau.
Ik vind het leuk als iemand de moeite neemt om een cadeautje voor me te kopen, als je niets geeft is dat ook helemaal prima. Maar met geld aankomen vind ik het stomste cadeau. (Ja ik ben een verwend nest dat alles al heeft en financieel niets te klagen heeft, dus als ik wat nodig heb of leuk vindt kan ik het kopen
donderdag 1 januari 2026 om 14:30
Elk jaar voor kerst van m'n ouders een variant op de 'bij ons thuis' borden. Een houten spatel met keukenprinses, een beachbord voor 'in deze tuin' etc. Gaan eigenlijk elk jaar met de kinderen mee naar de koningsdag vrijmarkt.
Voor verjaardag altijd een bon of een bedrag in envelop. Liever dat nog, dan kan ik zelf wat uitkiezen.
Verder de eeuwige goedkope action geurtjes, gaan ook met de kinderen mee op de vrijmarkt.
Voor verjaardag altijd een bon of een bedrag in envelop. Liever dat nog, dan kan ik zelf wat uitkiezen.
Verder de eeuwige goedkope action geurtjes, gaan ook met de kinderen mee op de vrijmarkt.
donderdag 1 januari 2026 om 14:41
donderdag 1 januari 2026 om 15:12
Woez schreef: ↑01-01-2026 11:26Mijn moeder en ik hebben niet de beste band.
Voor mijn verjaardag kreeg ik ooit van een kennis de scheurkalender van de Moonsisters. Die heeft het toilet nooit gehaald![]()
Ach! Maar was dat geen geste om je te laten weten dat ze van je houdt? Omdat het haar niet lukt om dat tegen je te zeggen?
Ik ken je moeder niet, maar dit kwam er in me op, het raakt me op één of andere manier.
Zelf ben ik blij met alles wat ik krijg. Ik zie niet of het mooi of lelijk is, iemand heeft het voor mij gekocht, dus het is welkom en voor mij mooi.
Als ik een kerstpakket krijg met spullen die ik niet kan gebruiken dan vraag ik of iemand anders er iets aan heeft, maar iets weggooien doe ik nooit.
Omdat ik al genoeg heb hoef ik geen cadeaus, maar als ik toch wat krijg ben ik altijd ontroerd.
donderdag 1 januari 2026 om 15:19
Toen ik 25 jaar in dienst was ( grote werkgever) kreeg ik een heel appelsap geschenk pakket. Verse appelsapjes, glaasje etc etc. Echt wel heel leuk en mooi verpakt!
Toen ik het uitpakte om te willen gaan drinken zag ik pas goed de etiketten; bedankt voor de aankoop van de auto!
Toevalligerwijs had mijn teammanager net een nieuwe auto gekocht
Toen ik het uitpakte om te willen gaan drinken zag ik pas goed de etiketten; bedankt voor de aankoop van de auto!
Toevalligerwijs had mijn teammanager net een nieuwe auto gekocht
donderdag 1 januari 2026 om 15:52
Frietmetmayo schreef: ↑01-01-2026 15:19Toen ik 25 jaar in dienst was ( grote werkgever) kreeg ik een heel appelsap geschenk pakket. Verse appelsapjes, glaasje etc etc. Echt wel heel leuk en mooi verpakt!
Toevalligerwijs had mijn teammanager net een nieuwe auto gekocht![]()
Ik lees erge dingen hier maar deze slaat alles hoor. Wow.
Purr-a-noia
Irrational fear that the cats are up to something
Irrational fear that the cats are up to something
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in