Vivamod
donderdag 21 oktober 2010 om 16:42
Beste allemaal,
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
vrijdag 26 november 2010 om 11:15
quote:Vivamod2 schreef op 25 november 2010 @ 14:37:
Hallo allemaal,
Ik ben de tijdelijke vervanger van Naomi, zoals Annerieke vorige week al aangaf. Bij deze een kleine update: wij inventariseren nu alle vragen die via de mail binnenkomen. Ook leggen we nu de laatste hand aan de nieuwe forumregels, dat duurde helaas wat langer dan verwacht.
We verwachten dat deze nieuwe regels midden volgende week bekend zullen zijn en houden jullie op de hoogte.
Groeten!
Communitymanager VivaMoet ik opnieuw een mailtje sturen of had er moeten staan: Wij inventariseren nu alle vragen die via de mail zijn binnengekomen.
Hallo allemaal,
Ik ben de tijdelijke vervanger van Naomi, zoals Annerieke vorige week al aangaf. Bij deze een kleine update: wij inventariseren nu alle vragen die via de mail binnenkomen. Ook leggen we nu de laatste hand aan de nieuwe forumregels, dat duurde helaas wat langer dan verwacht.
We verwachten dat deze nieuwe regels midden volgende week bekend zullen zijn en houden jullie op de hoogte.
Groeten!
Communitymanager VivaMoet ik opnieuw een mailtje sturen of had er moeten staan: Wij inventariseren nu alle vragen die via de mail zijn binnengekomen.
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
zaterdag 27 november 2010 om 00:47
quote:Zinderend schreef op 26 november 2010 @ 19:50:
Waarom worden de waarschuwingen en bans niet bijgehouden in het bantopic?
Omdat november en december waarschuwings- en banvrije maanden zijn! Yeah is collectief besloten door het Viva team.
Geniet er van dames, maar gedraag je.
Groetjes
Iwannalive
Hulp Piet Viva forum beheer
Waarom worden de waarschuwingen en bans niet bijgehouden in het bantopic?
Omdat november en december waarschuwings- en banvrije maanden zijn! Yeah is collectief besloten door het Viva team.
Geniet er van dames, maar gedraag je.
Groetjes
Iwannalive
Hulp Piet Viva forum beheer
zaterdag 27 november 2010 om 08:51
quote:Zinderend schreef op 26 november 2010 @ 19:50:
Waarom worden de waarschuwingen en bans niet bijgehouden in het bantopic?
Die vraag is al eens eerder gesteld, ik neem aan dat je de waarschuwingen/bans bedoelt die ex-Angel2 heeft uitgedeeld? Dat kunnen wij niet goed nagaan, dus ook niet meer bijwerken.
Verder wordt het topic gewoon bijgehouden.
Waarom worden de waarschuwingen en bans niet bijgehouden in het bantopic?
Die vraag is al eens eerder gesteld, ik neem aan dat je de waarschuwingen/bans bedoelt die ex-Angel2 heeft uitgedeeld? Dat kunnen wij niet goed nagaan, dus ook niet meer bijwerken.
Verder wordt het topic gewoon bijgehouden.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
zaterdag 27 november 2010 om 11:18
quote:Vivamod2 schreef op 26 november 2010 @ 17:17:
Kan allebei. Zowel mail die al verstuurd is of mail die je nog (als in binnenkort) gaat sturen. We lezen alles en nemen alles mee.
Allemaal een fijn weekend!!!Ik ga er dan vanuit dat ik snel aan de beurt ben.
Kan allebei. Zowel mail die al verstuurd is of mail die je nog (als in binnenkort) gaat sturen. We lezen alles en nemen alles mee.
Allemaal een fijn weekend!!!Ik ga er dan vanuit dat ik snel aan de beurt ben.
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
zaterdag 27 november 2010 om 13:25
quote:Viva Angel4 schreef op 27 november 2010 @ 08:51:
[...]
Die vraag is al eens eerder gesteld, ik neem aan dat je de waarschuwingen/bans bedoelt die ex-Angel2 heeft uitgedeeld? Dat kunnen wij niet goed nagaan, dus ook niet meer bijwerken.
Verder wordt het topic gewoon bijgehouden.Nee, ik bedoel van de afgelopen dagen. Ik zie in modtopics staan dat mensen een ban of een wrs hebben gekregen, maar zie ze niet in het bantopic staan.
[...]
Die vraag is al eens eerder gesteld, ik neem aan dat je de waarschuwingen/bans bedoelt die ex-Angel2 heeft uitgedeeld? Dat kunnen wij niet goed nagaan, dus ook niet meer bijwerken.
Verder wordt het topic gewoon bijgehouden.Nee, ik bedoel van de afgelopen dagen. Ik zie in modtopics staan dat mensen een ban of een wrs hebben gekregen, maar zie ze niet in het bantopic staan.
zaterdag 27 november 2010 om 15:00
Uit het OP van het bantopic:
In dit topic zal gemeld worden:
- de nick van de forummer die de waarschuwing of blokkade heeft gekregen
- de reden van de waarschuwing of blokkade
- de datum van deblokkeren
Wanneer gaan jullie beginnen met die datum van deblokkeren te vermelden in het bantopic ?
In dit topic zal gemeld worden:
- de nick van de forummer die de waarschuwing of blokkade heeft gekregen
- de reden van de waarschuwing of blokkade
- de datum van deblokkeren
Wanneer gaan jullie beginnen met die datum van deblokkeren te vermelden in het bantopic ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
zondag 28 november 2010 om 02:55
Annerieke: Meds was de laatste forumster in de eregalerij. Daarna werd de posting voor mijn 'benoeming' afgewezen omdat mijn toelichting een kleine kritische kantnoot had die niet werd toegestaan.
Het is nu bijna december. Is de eregalerij zo'n kort forumverleden beschoren?
Annerieke, ik zou toch nog eens graag van Hogerhand horen wat er mis is met (mijn ingezonden) onderstaande tekst:
Ineens een mailtje van een Angel in ‘ongewenste post’. Huh? Ik voorgedragen voor de Eregalerij. Heb ’t een beetje moeten laten bezinken want ik, heel eerlijk, snap het nog steeds niet.
Zoveel door mij zeer gewaardeerde forummers die het blijkbaar (nog) niet zijn. Toch maar even gaan zitten voor wat woorden van mijn kant.
Ik kwam via een google-iets zo’n 10 jaar geleden op het forum. Het nog kleine forum. De topics en de postings. Ik verslond ze, allemaal. Tegenwoordig kan dat niet meer.
Voor ik mijn eerste topic opende had ik letterlijk ALLES gelezen want ik wilde niet een topic openen over een al bestaand iets (duh…. zie de herhaling van zetten tegenwoordig). Ik had nog een andere nick toen. Volgens mij kwam de 1e reactie van DarkNight of zoiets. Wow, iemand had zomaar een reactie op mijn topic gegeven. Vond dat destijds erg bijzonder.
Na enkele jaren kwam de, inmiddels gevleugelde, uitspraak van Sanne: ‘het is maar internet’. Internet is al jaren voor mij niet meer ‘maar internet’. Het forum geeft me veel informatie op allerlei gebieden en van sommige forummers leer ik veel. Ik heb via dit forum nieuwe, leuke irl vriendinnen ontmoet en die contacten lopen al jaren.
Inmiddels (door even geen werk) meer online dan ik zou willen. Hoop dat daar snel verandering in komt.
Mijn inmiddels beste vriendin had ik zonder dit forum nooit leren kennen, net zoals mijn gedownloade Lief (niet via Viva). Dus nee, internet is niet ‘maar internet’.
Ik ben gegroeid (gelukkig meer figuurlijk dan letterlijk) en het forum is gegroeid. Sommige fases in je leven geven ‘groeipijn’. Dat doet soms even pijn maar is overkomelijk. Viva lijkt een beetje ‘ontgroeid’ en ik hoop dat ze snel de weg naar ‘naar boven i.p.v. naar beneden groeien’ terugvinden.
Ik hoop dat mijn Viva-groeipijn overgaat. Pijn leeft, net zoals hout. Je hebt op dit forum een aantal ‘design forummers’, daar hoor ik niet bij. Misschien hoor ik bij ‘oud hout’ maar ik blijf voorlopig graag deel uitmaken van het meubilair. Soms is pijnbestrijding niet genoeg en is een operatie nodig.
Het is nu bijna december. Is de eregalerij zo'n kort forumverleden beschoren?
Annerieke, ik zou toch nog eens graag van Hogerhand horen wat er mis is met (mijn ingezonden) onderstaande tekst:
Ineens een mailtje van een Angel in ‘ongewenste post’. Huh? Ik voorgedragen voor de Eregalerij. Heb ’t een beetje moeten laten bezinken want ik, heel eerlijk, snap het nog steeds niet.
Zoveel door mij zeer gewaardeerde forummers die het blijkbaar (nog) niet zijn. Toch maar even gaan zitten voor wat woorden van mijn kant.
Ik kwam via een google-iets zo’n 10 jaar geleden op het forum. Het nog kleine forum. De topics en de postings. Ik verslond ze, allemaal. Tegenwoordig kan dat niet meer.
Voor ik mijn eerste topic opende had ik letterlijk ALLES gelezen want ik wilde niet een topic openen over een al bestaand iets (duh…. zie de herhaling van zetten tegenwoordig). Ik had nog een andere nick toen. Volgens mij kwam de 1e reactie van DarkNight of zoiets. Wow, iemand had zomaar een reactie op mijn topic gegeven. Vond dat destijds erg bijzonder.
Na enkele jaren kwam de, inmiddels gevleugelde, uitspraak van Sanne: ‘het is maar internet’. Internet is al jaren voor mij niet meer ‘maar internet’. Het forum geeft me veel informatie op allerlei gebieden en van sommige forummers leer ik veel. Ik heb via dit forum nieuwe, leuke irl vriendinnen ontmoet en die contacten lopen al jaren.
Inmiddels (door even geen werk) meer online dan ik zou willen. Hoop dat daar snel verandering in komt.
Mijn inmiddels beste vriendin had ik zonder dit forum nooit leren kennen, net zoals mijn gedownloade Lief (niet via Viva). Dus nee, internet is niet ‘maar internet’.
Ik ben gegroeid (gelukkig meer figuurlijk dan letterlijk) en het forum is gegroeid. Sommige fases in je leven geven ‘groeipijn’. Dat doet soms even pijn maar is overkomelijk. Viva lijkt een beetje ‘ontgroeid’ en ik hoop dat ze snel de weg naar ‘naar boven i.p.v. naar beneden groeien’ terugvinden.
Ik hoop dat mijn Viva-groeipijn overgaat. Pijn leeft, net zoals hout. Je hebt op dit forum een aantal ‘design forummers’, daar hoor ik niet bij. Misschien hoor ik bij ‘oud hout’ maar ik blijf voorlopig graag deel uitmaken van het meubilair. Soms is pijnbestrijding niet genoeg en is een operatie nodig.
zondag 28 november 2010 om 12:55
zondag 28 november 2010 om 17:01
Beste Viva, ik wil graag een topic van mij laten verwijderen. Ik krijg alleen nergens reactie, behalve de automatische melding die ik hieronder zet. Waar kan ik verder nog terecht om iets te laten verwijderen? (oja, maakt het uit dat ik mijn vraag tot verwijdering wel spoed vind of niet? Wat zijn de kriteria daarvan?)
Veel sterkte met alle drukte verder,
groetjes MV.
Beste lezer,
Bedankt voor je mailtje aan het Forum van Viva. Wij stellen je reactie, opmerkingen en vragen zeer op prijs.
Alle mail wordt aandachtig gelezen maar helaas kunnen we vanwege het grote aantal mailtjes niet iedereen uitgebreid antwoorden. Technische problemen en spoedvragen zullen we zo snel mogelijk oppakken. Voor andere zaken vragen we momenteel wat geduld. Bij voorbaat dank voor je begrip.
Met vriendelijke groet,
Beheerders Viva Forum
Veel sterkte met alle drukte verder,
groetjes MV.
Beste lezer,
Bedankt voor je mailtje aan het Forum van Viva. Wij stellen je reactie, opmerkingen en vragen zeer op prijs.
Alle mail wordt aandachtig gelezen maar helaas kunnen we vanwege het grote aantal mailtjes niet iedereen uitgebreid antwoorden. Technische problemen en spoedvragen zullen we zo snel mogelijk oppakken. Voor andere zaken vragen we momenteel wat geduld. Bij voorbaat dank voor je begrip.
Met vriendelijke groet,
Beheerders Viva Forum
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 28 november 2010 om 17:08
Ps, ik hoef geen uitgebreide email hoor. Gewoon wissen is genoeg aub. En verder heb ik alle begrip hoor voor jullie, hoop ook op een beetje begrip van jullie kant dat ik iets snel zou willen verwijderen. Meer vraag ik niet.
Groetjes mv
Groetjes mv
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 28 november 2010 om 17:15
quote:AnneriekB schreef op 16 november 2010 @ 15:03:
Beste Forummers,
Er gebeurt veel op het Viva forum. Er ontstaan regelmatig discussies over het forum, de angels, de werkwijze en de besluiten die genomen zijn.
De angels hebben de afgelopen tijd hun handen vol gehad aan alles wat er speelde. Als moderator hebben ze veel te verduren gekregen en veel boze reacties moeten incasseren. Ze hebben keihard gewerkt en vaak ook flink moeten slikken. Er zijn dan ook een paar angels geweest die hun vleugels hebben neergelegd en een angel is op ons verzoek gestopt.
Zijn er dan geen fouten gemaakt door Viva? Ja, er zijn dingen gebeurd die niet handig waren, posts die misschien beter niet geplaatst hadden kunnen worden, reacties die te lang op zich lieten wachten en vragen die onbeantwoord bleven. En ook hebben we de angels soms te lang laten zwoegen en onvoldoende ondersteuning gegeven, terwijl ze keihard gewerkt hebben om de boel draaiende te houden, terwijl ze soms in een lastig parket zaten. We hebben de afgelopen tijd regelmatig het gevoel gehad, niet te weten hoe te reageren. Elke actie gaf een reactie, elke stap werd bekeken en van commentaar voorzien.
Kortom, redenen genoeg voor ons om alles eens onder de loep te nemen. Viva.nl is groot geworden, heel groot. Ruim 800.000 vrouwen bezoeken elke maand ons forum, daar zijn we trots op. En ja, terugkijkend moeten wij concluderen dat wij onvoldoende hard met jullie zijn meegegroeid. Dat de manier waarop we dingen aanpakken onvoldoende aansluit. En we beseffen ons nu des te meer dat het Viva-forum vraagt om een andere aanpak.
Angels
Angels zijn tot nu toe altijd actieve leden van het forum geweest. Dat was fijn, omdat angels op de hoogte waren van het forum, de mensen al kenden en wisten wat er speelde. Daar schuilt echter ook een gevaar in. Dat je je als angel persoonlijk aangesproken, of soms zelfs aangevallen voelt in sommige discussies. Ook als dat niet de intentie is.
En zoals gezegd, Viva is groot geworden. En angel zijn is een baan geworden en niet meer iets wat je er even bij kunt doen. Met respect voor de inzet en de toewijding die onze angels getoond hebben, zijn we ons gaan realiseren dat het modereren van een populair forum met deze omvang om een andere aanpak vraagt. Voor het aanstellen van nieuwe angels gaan we dan ook een sollicitatieprocedure instellen en zullen we mensen aannemen die niet al persoonlijk bij het forum betrokken zijn.
Naomi is al enige tijd ziek en zal voorlopig nog ziek blijven. We hopen dat zij snel weer beter zal zijn. Omdat het forum veel werk is en we de nieuwe werkwijze nog moeten uitrollen hebben we nu een freelance community manager aangenomen, deze zal reageren onder Vivamod2.
Regels
Verder zullen we de huisregels aanscherpen, en vooral verduidelijken. Doel is dat er minder discussie zal zijn over wat wel en niet mag. Heldere uitgangspunten voor iedereen die het forum bezoekt, maar ook voor ons en de angels. Respectvolle communicatie, zowel onderling als over en weer.
Privacy
Graag willen we nogmaals wijzen op de privacyregels zoals we deze hanteren. Viva en Sanoma gaan hier nauwgezet mee om en ook de angels zijn op de hoogte van de regels. Wij dragen verantwoordelijkheid voor de naleving van deze regels. Maar ook hier geldt dat de groei die het forum heeft doorgemaakt ons nog meer bewust maakt van onze gezamenlijke kwetsbaarheid.. Daarom hebben we de afgelopen weken de privacyregels verduidelijkt en worden de afspraken hierover nog nadrukkelijker vastgelegd met onze angels.
Een paar oude zaken
Verder wordt er herhaaldelijk gevraagd om opheldering over diverse zaken. Naomi heeft al op een aantal zaken een reactie gegeven, zoals HPL en Hans. Deze discussies gaan we niet nog een keer voeren. Er zijn weloverwogen besluiten genomen en deze worden niet teruggedraaid. Met 800.000 forummers zullen we het nooit allemaal met elkaar eens worden. Wij kunnen hooguit vragen om op een respectvolle manier met elkaar te communiceren en de genomen besluiten te respecteren.
Verder krijgen wij zaken te horen over ex-angels en forummers die via mails (persoonlijke accounts) of op andere sites zouden zijn gezegd. Zaken die via (persoonlijke) mailaccounts besproken worden, kunnen en willen wij niet beoordelen. En mochten we daarover “persoonlijk” geïnformeerd worden, kunnen we juist om privacy redenen niet publiekelijk – op het Viva-forum – reageren. Ook zaken die op andere fora spelen kunnen en willen wij niet beoordelen. Elke klacht nemen wij serieus, maar we zullen niet op alles publiekelijk, dus op het forum, reageren. Sommige zaken zijn persoonlijk. Verder willen we nog zeggen dat we naar aanleiding van een gesprek met Ethosa geen aanleiding hebben om Etosha te verdenken in het bezit te zijn van een lijst met privégegevens.
De privacyregels moeten bescherming bieden, maar zijn tegelijkertijd soms beperkend als wij om een publiekelijke reactie gevraagd worden. Wij vragen dat wederzijds te respecteren.
We hebben ons best gedaan een oplossing te vinden voor de problemen en een nieuwe werkwijze in het leven te roepen. Dit heeft tijd gekost en het invoeren zal ook nog een paar weken in beslag gaan nemen. Als er nog vragen leven die wij niet beantwoord hebben, dan verzoeken we jullie om die per mail aan ons te sturen naar: forum@viva.nl Dan zullen we daar persoonlijk op reageren. Het is niet onze wens om discussie te blijven voeren. We zullen dan ook niet blijvend ingaan op vragen die al eerder gesteld zijn en al (soms meerdere malen) door ons beantwoord zijn. In sommige gevallen zullen we het niet met elkaar eens zijn en worden. Het unieke van ons forum is dat er ruimte is voor vele meningen. Laten we die wederzijds respecteren.
Groetjes,
Annerieke
Beste Annerieke,
Het is al bijna 2 weken geleden dat je bovenstaand verhaal plaatste. Wat zijn de ontwikkelingen momenteel? Zijn jullie er echt mee bezig om alle veranderingen in te voeren of laten jullie het weer op zijn beloop? Net zoals de inhoud van jullie mailbox? Prima hoor, zo'n post als bovenstaande na maanden stilzwijgen vanuit viva, maar ik heb nog altijd niet het idee dat jullie er serieus mee bezig zijn. Tot nu toe zie ik niet veel anders dat viva lekker door gaat met de gebruikelijke negeer-methodes.
Beste Forummers,
Er gebeurt veel op het Viva forum. Er ontstaan regelmatig discussies over het forum, de angels, de werkwijze en de besluiten die genomen zijn.
De angels hebben de afgelopen tijd hun handen vol gehad aan alles wat er speelde. Als moderator hebben ze veel te verduren gekregen en veel boze reacties moeten incasseren. Ze hebben keihard gewerkt en vaak ook flink moeten slikken. Er zijn dan ook een paar angels geweest die hun vleugels hebben neergelegd en een angel is op ons verzoek gestopt.
Zijn er dan geen fouten gemaakt door Viva? Ja, er zijn dingen gebeurd die niet handig waren, posts die misschien beter niet geplaatst hadden kunnen worden, reacties die te lang op zich lieten wachten en vragen die onbeantwoord bleven. En ook hebben we de angels soms te lang laten zwoegen en onvoldoende ondersteuning gegeven, terwijl ze keihard gewerkt hebben om de boel draaiende te houden, terwijl ze soms in een lastig parket zaten. We hebben de afgelopen tijd regelmatig het gevoel gehad, niet te weten hoe te reageren. Elke actie gaf een reactie, elke stap werd bekeken en van commentaar voorzien.
Kortom, redenen genoeg voor ons om alles eens onder de loep te nemen. Viva.nl is groot geworden, heel groot. Ruim 800.000 vrouwen bezoeken elke maand ons forum, daar zijn we trots op. En ja, terugkijkend moeten wij concluderen dat wij onvoldoende hard met jullie zijn meegegroeid. Dat de manier waarop we dingen aanpakken onvoldoende aansluit. En we beseffen ons nu des te meer dat het Viva-forum vraagt om een andere aanpak.
Angels
Angels zijn tot nu toe altijd actieve leden van het forum geweest. Dat was fijn, omdat angels op de hoogte waren van het forum, de mensen al kenden en wisten wat er speelde. Daar schuilt echter ook een gevaar in. Dat je je als angel persoonlijk aangesproken, of soms zelfs aangevallen voelt in sommige discussies. Ook als dat niet de intentie is.
En zoals gezegd, Viva is groot geworden. En angel zijn is een baan geworden en niet meer iets wat je er even bij kunt doen. Met respect voor de inzet en de toewijding die onze angels getoond hebben, zijn we ons gaan realiseren dat het modereren van een populair forum met deze omvang om een andere aanpak vraagt. Voor het aanstellen van nieuwe angels gaan we dan ook een sollicitatieprocedure instellen en zullen we mensen aannemen die niet al persoonlijk bij het forum betrokken zijn.
Naomi is al enige tijd ziek en zal voorlopig nog ziek blijven. We hopen dat zij snel weer beter zal zijn. Omdat het forum veel werk is en we de nieuwe werkwijze nog moeten uitrollen hebben we nu een freelance community manager aangenomen, deze zal reageren onder Vivamod2.
Regels
Verder zullen we de huisregels aanscherpen, en vooral verduidelijken. Doel is dat er minder discussie zal zijn over wat wel en niet mag. Heldere uitgangspunten voor iedereen die het forum bezoekt, maar ook voor ons en de angels. Respectvolle communicatie, zowel onderling als over en weer.
Privacy
Graag willen we nogmaals wijzen op de privacyregels zoals we deze hanteren. Viva en Sanoma gaan hier nauwgezet mee om en ook de angels zijn op de hoogte van de regels. Wij dragen verantwoordelijkheid voor de naleving van deze regels. Maar ook hier geldt dat de groei die het forum heeft doorgemaakt ons nog meer bewust maakt van onze gezamenlijke kwetsbaarheid.. Daarom hebben we de afgelopen weken de privacyregels verduidelijkt en worden de afspraken hierover nog nadrukkelijker vastgelegd met onze angels.
Een paar oude zaken
Verder wordt er herhaaldelijk gevraagd om opheldering over diverse zaken. Naomi heeft al op een aantal zaken een reactie gegeven, zoals HPL en Hans. Deze discussies gaan we niet nog een keer voeren. Er zijn weloverwogen besluiten genomen en deze worden niet teruggedraaid. Met 800.000 forummers zullen we het nooit allemaal met elkaar eens worden. Wij kunnen hooguit vragen om op een respectvolle manier met elkaar te communiceren en de genomen besluiten te respecteren.
Verder krijgen wij zaken te horen over ex-angels en forummers die via mails (persoonlijke accounts) of op andere sites zouden zijn gezegd. Zaken die via (persoonlijke) mailaccounts besproken worden, kunnen en willen wij niet beoordelen. En mochten we daarover “persoonlijk” geïnformeerd worden, kunnen we juist om privacy redenen niet publiekelijk – op het Viva-forum – reageren. Ook zaken die op andere fora spelen kunnen en willen wij niet beoordelen. Elke klacht nemen wij serieus, maar we zullen niet op alles publiekelijk, dus op het forum, reageren. Sommige zaken zijn persoonlijk. Verder willen we nog zeggen dat we naar aanleiding van een gesprek met Ethosa geen aanleiding hebben om Etosha te verdenken in het bezit te zijn van een lijst met privégegevens.
De privacyregels moeten bescherming bieden, maar zijn tegelijkertijd soms beperkend als wij om een publiekelijke reactie gevraagd worden. Wij vragen dat wederzijds te respecteren.
We hebben ons best gedaan een oplossing te vinden voor de problemen en een nieuwe werkwijze in het leven te roepen. Dit heeft tijd gekost en het invoeren zal ook nog een paar weken in beslag gaan nemen. Als er nog vragen leven die wij niet beantwoord hebben, dan verzoeken we jullie om die per mail aan ons te sturen naar: forum@viva.nl Dan zullen we daar persoonlijk op reageren. Het is niet onze wens om discussie te blijven voeren. We zullen dan ook niet blijvend ingaan op vragen die al eerder gesteld zijn en al (soms meerdere malen) door ons beantwoord zijn. In sommige gevallen zullen we het niet met elkaar eens zijn en worden. Het unieke van ons forum is dat er ruimte is voor vele meningen. Laten we die wederzijds respecteren.
Groetjes,
Annerieke
Beste Annerieke,
Het is al bijna 2 weken geleden dat je bovenstaand verhaal plaatste. Wat zijn de ontwikkelingen momenteel? Zijn jullie er echt mee bezig om alle veranderingen in te voeren of laten jullie het weer op zijn beloop? Net zoals de inhoud van jullie mailbox? Prima hoor, zo'n post als bovenstaande na maanden stilzwijgen vanuit viva, maar ik heb nog altijd niet het idee dat jullie er serieus mee bezig zijn. Tot nu toe zie ik niet veel anders dat viva lekker door gaat met de gebruikelijke negeer-methodes.
zondag 28 november 2010 om 18:20
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 november 2010 @ 17:01:
Beste lezer,
Bedankt voor je mailtje aan het Forum van Viva. Wij stellen je reactie, opmerkingen en vragen zeer op prijs.
Alle mail wordt aandachtig gelezen maar helaas kunnen we vanwege het grote aantal mailtjes niet iedereen uitgebreid antwoorden. Technische problemen en spoedvragen zullen we zo snel mogelijk oppakken. Voor andere zaken vragen we momenteel wat geduld. Bij voorbaat dank voor je begrip.
Met vriendelijke groet,
Beheerders Viva ForumJij hebt ten minste nog een standaard reactie gehad, maar ik heb zelfs dat niet gekregen .
Beste lezer,
Bedankt voor je mailtje aan het Forum van Viva. Wij stellen je reactie, opmerkingen en vragen zeer op prijs.
Alle mail wordt aandachtig gelezen maar helaas kunnen we vanwege het grote aantal mailtjes niet iedereen uitgebreid antwoorden. Technische problemen en spoedvragen zullen we zo snel mogelijk oppakken. Voor andere zaken vragen we momenteel wat geduld. Bij voorbaat dank voor je begrip.
Met vriendelijke groet,
Beheerders Viva ForumJij hebt ten minste nog een standaard reactie gehad, maar ik heb zelfs dat niet gekregen .
zondag 28 november 2010 om 18:22
maandag 29 november 2010 om 11:39
Beste Forumvrienden, graag allemaal on topic blijven. En zoals gezegd, klachten of ongerustheden, nemen we per mail (forum@viva.nl) in behandeling. Onnodig te zeggen dat je voor 'eisen' bij ons aan het verkeerde adres bent.
Verder zijn we ons ervan van bewust dat de bezoekers van het forum, het forum maken, net zoals de mods er voor zorgen dat het een prettig online thuis blijft voor iedereen die het forum een warm hart toedraagt.
Graag daarom dit topic gebruiken voor suggesties die dat als uitgangspunt hebben. Positief, negatief, opbouwend of kritisch, kom maar door!
Verder zijn we ons ervan van bewust dat de bezoekers van het forum, het forum maken, net zoals de mods er voor zorgen dat het een prettig online thuis blijft voor iedereen die het forum een warm hart toedraagt.
Graag daarom dit topic gebruiken voor suggesties die dat als uitgangspunt hebben. Positief, negatief, opbouwend of kritisch, kom maar door!