Vraag het de mods 2025-2026
vrijdag 4 juli 2025 om 09:20
Beste forummers,
In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics enz.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics en hier gaan we ook meer op modereren.
Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.
Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215
Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattop-2024-8-met-geklets-en ... ges/512711
en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... p35907716
Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576
En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:
https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum.
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics enz.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics en hier gaan we ook meer op modereren.
Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.
Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215
Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattop-2024-8-met-geklets-en ... ges/512711
en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... p35907716
Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576
En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:
https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum.
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zondag 7 juni 2026 om 15:51
Ai ai aiModeratorViva schreef: ↑07-06-2026 14:49Beste Dansjedansje1000,
Je hebt een ban ontvangen voor het verspreiden van desinformatie. In alle literatuur staat beschreven dat dit onschuldig is, er zal best een uitzondering zijn zoals bij alles. Alleen gaan wij ervanuit dat wat er door artsen beschreven is de waarheid is. Je bracht het als een vaststaand feit ipv als een eigen ervaring.
Daarnaast vonden we de manier waarop je het in het topic omschreef niet passend. We hebben eerst overlegd voor we overgingen tot een ban en waren het met elkaar eens.
Aanvulling: uiteraard vinden wij jouw persoonlijke situatie heel erg vervelend. Dit staat wel los van de moderator keuzes die we moeten maken.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Jongens dit kan echt niet hoor. Hier wordt echt de plank volledig misgeslagen.
Jankerd
zondag 7 juni 2026 om 15:55
zondag 7 juni 2026 om 15:57
Goedgeprateblijfgewoonbianca schreef: ↑07-06-2026 15:55Van alle idiote en door de mods goedgepraatte ( zo ? ) bannen ( “ patat “ op 2 ) staat deze wel op 1, hoor.
zondag 7 juni 2026 om 16:00
Ik vind onprofessioneel prima ( tenslotte is het ook een beleid van lik-me-togus-vestje , maar dan gewoon over de hele linie niet professioneel zijn en ook niet meer doen alsof. Dan niks geen “ wij hebben overlegd en besloten, mvg de mods “ doe dan gewoon ook maar “ en nou kappen, stelletje ouwe wijven “ . En dat wij dan weer wat terug mogen zeggen zonder naar de eeuwige jachtvelden het viaforum te worden gestuurd.Boudica schreef: ↑07-06-2026 15:45In de OP staat dat we hier moeten zijn bij vragen over beleid. Maar we moeten nu bij Kompas zijn?
Ik heb de post van Dansje eerder ook gelezen. Het klopt gewoon niet als je (mod) schrijft dat dit niet duidelijk een persoonlijk verhaal was. Dat de mods het oneens zijn met de forummers kan, maar liegen kan en mag gewoon niet.
En weer beginnen over drukke privé-levens in een licht defensieve reactie.
Sorry hoor, ik vind het erg onprofessioneel.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 07-06-2026 16:02
0.78% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 7 juni 2026 om 16:01
Ik heb even getwijfeld
zondag 7 juni 2026 om 16:03
Welke oude wijven , vrouw Wijnstekers?blijfgewoonbianca schreef: ↑07-06-2026 16:00Ik vind onprofessioneel prima ( tenslotte is het ook een beleid van lik-me-togus-vestje , maar dan gewoon over de hele linie niet professioneel zijn en ook niet meer doen alsof. Dan niks geen “ wij hebben overlegd en besloten, mvg de mods “ doe dan gewoon ook maar “ en nou kappen, stelletje ouwe wijven “ . En dat wij dan weer wat terug mogen zeggen zonder naar de eeuwige jachtvelden het viaforum te worden gestuurd.
yasmijn wijzigde dit bericht op 07-06-2026 16:04
0.26% gewijzigd
Jankerd
zondag 7 juni 2026 om 16:10
Ik zag een heel leuk plaatje met “ plak een sticker op je flikker “ , maar dat lijkt me - in dit geval - banwaardig.ModeratorViva schreef: ↑07-06-2026 15:09. Wij hebben ons de afgelopen jaren ingezet voor het forum, de forummers en om onze CM betrokken te krijgen bij het forum en om collega's aan te trekken.
Kijk, ik snap best dat jullie het idee hebben het nooit goed te doen en dat lijkt me een rot gevoel, maar in dit geval zitten jullie er echt naast.
Het is niet zo dat er iets gevaarlijks aan is geraden aan pillen, poeders of therapie of aangeraden is om niks te doen bij een gevaarlijke situatie. Integendeel, juist. Ze raadde aan om wel alert te blijven. Dansje heeft de uitzondering die de regel bevestigt beschreven. Geen idee wat daar fout , gevaarlijk, laat staan banwaardig aan is.
zondag 7 juni 2026 om 16:21
It takes one to know one
Jankerd
zondag 7 juni 2026 om 16:26
Precies dit. En nogmaals om dan zo’n situatie met blijvende gevolgen als heel vervelend af te doen dekt ook niet de lading. Nogmaals mijn eerdere vraag van 15:13 staat nog steeds.blijfgewoonbianca schreef: ↑07-06-2026 16:10Ik zag een heel leuk plaatje met “ plak een sticker op je flikker “ , maar dat lijkt me - in dit geval - banwaardig.
Kijk, ik snap best dat jullie het idee hebben het nooit goed te doen en dat lijkt me een rot gevoel, maar in dit geval zitten jullie er echt naast.
Het is niet zo dat er iets gevaarlijks aan is geraden aan pillen, poeders of therapie of aangeraden is om niks te doen bij een gevaarlijke situatie. Integendeel, juist. Ze raadde aan om wel alert te blijven. Dansje heeft de uitzondering die de regel bevestigt beschreven. Geen idee wat daar fout , gevaarlijk, laat staan banwaardig aan is.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 7 juni 2026 om 16:33
Los nog van dat je het 'heel vervelend' vindt en dat idd al een beroerde uitspraak is, klopt van de redenatie ook niet veel wat mij betreft.ModeratorViva schreef: ↑07-06-2026 14:49Beste Dansjedansje1000,
Je hebt een ban ontvangen voor het verspreiden van desinformatie. In alle literatuur staat beschreven dat dit onschuldig is, er zal best een uitzondering zijn zoals bij alles. Alleen gaan wij ervanuit dat wat er door artsen beschreven is de waarheid is. Je bracht het als een vaststaand feit ipv als een eigen ervaring.
Daarnaast vonden we de manier waarop je het in het topic omschreef niet passend. We hebben eerst overlegd voor we overgingen tot een ban en waren het met elkaar eens.
Aanvulling: uiteraard vinden wij jouw persoonlijke situatie heel erg vervelend. Dit staat wel los van de moderator keuzes die we moeten maken.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Literatuur zegt dat het allemaal onschuldig is, maar feit is dat de 'hele vervelende' uitkomst door een arts is bevestigd, of het nou om een uitzonderlijk geval gaat of niet. Staat niet in de boekjes, dus blijkbaar niet de waarheid. Oftewel, die arts geeft blijkbaar desinformatie volgens jullie en uitzonderingen zijn niet al te serieus te nemen. In ieder geval moet je hier je klep daarover houden.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 7 juni 2026 om 16:34
En dit ja.blijfgewoonbianca schreef: ↑07-06-2026 16:10Ik zag een heel leuk plaatje met “ plak een sticker op je flikker “ , maar dat lijkt me - in dit geval - banwaardig.
zondag 7 juni 2026 om 16:39
Grobbekuiken_ schreef: ↑07-06-2026 16:33Los nog van dat je het 'heel vervelend' vindt en dat idd al een beroerde uitspraak is, klopt van de redenatie ook niet veel wat mij betreft.
Literatuur zegt dat het allemaal onschuldig is, maar feit is dat de 'hele vervelende' uitkomst door een arts is bevestigd, of het nou om een uitzonderlijk geval gaat of niet. Staat niet in de boekjes, dus blijkbaar niet de waarheid. Oftewel, die arts geeft blijkbaar desinformatie volgens jullie en uitzonderingen zijn niet al te serieus te nemen. In ieder geval moet je hier je klep daarover houden.
In feite geven ze nu zelf desinformatie.
"In alle literatuur" klopt gewoon niet.
zondag 7 juni 2026 om 16:39
Zowat alle adremme, vileine, hilarische , afwijkend denkende , irritante smaakmakers hebben de pijp aan Maarten gegeven of zijn verjaagd. Het is inderdaad een bloedeloos gebeuren. En dat blijkt ook wel ; heel veel moderatie is ook niet meer nodig. Er gebeurt amper nog wat.
zondag 7 juni 2026 om 17:08
Eigenlijk zegt de literatuur dat het vrijwel altijd onschuldig is.
Precies wat er in dat topic dus aan de orde kwam.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 7 juni 2026 om 17:17
'Vrijwel altijd' ja. Dus zijn er uitzonderingen en helaas is dat Dansje overkomen. Dat is ook een feit, bevestigd door een arts. Maar dat laatste is dan desinformatie en dat klopt niet in mijn ogen.
zondag 7 juni 2026 om 17:24
Ik vind het eigenlijk jammer dat je niet ingaat op een groot gedeelte, en volgens mij kern, van post van Feow.ModeratorViva schreef: ↑07-06-2026 15:09Als je het niet eens bent met het beleid, ons functioneren of hoe lang het allemaal duurt kun je contact opnemen met Kompas. Wij hebben ons de afgelopen jaren ingezet voor het forum, de forummers en om onze CM betrokken te krijgen bij het forum en om collega's aan te trekken.
Volgens mij zegt niemand dat jullie inzet niet gewaardeerd wordt. Maar de suggestie dat het forum zonder deze groep moderators zou ophouden te bestaan, vind ik eerlijk gezegd ook wat overdreven. Het forum draaide al voordat jullie er waren en zal dat waarschijnlijk ook daarna nog doen.
Dat doet niets af aan alles wat jullie doen, maar niemand is onvervangbaar. En dan vind ik het wel een beetje makkelijk om de reactie af te doen met ‘ga maar naar Kompas als je het niet eens bent met het beleid’. Volgens mij zat de kritiek daar helemaal niet.
Ik begrijp overigens best dat het zo kan voelen hoor, dat jullie er alleen voor staan en alles moeten fiksen.
zondag 7 juni 2026 om 17:25
Precies.Grobbekuiken_ schreef: ↑07-06-2026 17:17'Vrijwel altijd' ja. Dus zijn er uitzonderingen en helaas is dat Dansje overkomen. Dat is ook een feit, bevestigd door een arts. Maar dat laatste is dan desinformatie en dat klopt niet in mijn ogen.
Mijn kind is ook bijna overleden aan iets 'onschuldigs'. Zou ik andere ouders dus zeker ook voor waarschuwen.
Via pb dan maar.
Maybe success just isn't your thing.
zondag 7 juni 2026 om 17:32
Ik heb nu het idee dat ik op lange tenen ben gaan staan, geen idee waarom jij over beleid begint of jullie functioneren.ModeratorViva schreef: ↑07-06-2026 15:09Als je het niet eens bent met het beleid, ons functioneren of hoe lang het allemaal duurt kun je contact opnemen met Kompas. Wij hebben ons de afgelopen jaren ingezet voor het forum, de forummers en om onze CM betrokken te krijgen bij het forum en om collega's aan te trekken.
Speciaal voor Courage heb ik een rijmelarijtje op de woorden ‘kompas’ en ‘moderators’ losgelaten.
Ik adviseer een kopje thee en een luie stoel erbij.
Kom kompas
Ooit was
Mooi forum
Prime-Time op het journaal omdat het zou verdwijnen
Allemaal forummers en oudforummers die brulden over parels en geen zwijnen
So weinig interesse van u als redder is geen porum.
Maar het is een misvatting
Of een verkeerde inschatting
De vraag naar meer aanwezigheid als kritiek te zien
Er schuilt juist een compliment in en bovendien:
Rare vogel die zou vragen om meer van iets ongewaardeerds
Alleen de geringe hoeveelheid aanwezigheid is iets verkeerds
Tijd is dan misschien per persoon beperkt
Ook aanvulling kan iets zijn wat werkt
Rommel niet te lang aan met te weinig personeel
Saai en ongezellig als resultaat is niet zo veel
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 7 juni 2026 om 17:34
En terecht dat je zoiets wil laten horen. Te zot voor woorden toch dat dat hier niet kan?
zondag 7 juni 2026 om 17:36
Ik vind het sowieso misplaatst om te schrijven dat "in alle literatuur staat beschreven dat" want ik neem niet aan dat er ook maar één geneeskundig handboek op is nageslagen, laat staan allemaal. Daarnaast was echt voor iedereen duidelijk dat het een persoonlijke ervaring betrof én was voor iedereen ook wel duidelijk dat het - helaas - een uitzonderlijke situatie betrof. De beslissing is écht heel onlogisch, ook als jullie het er allemaal mee eens waren want dat laatste doet er precies niks toe.
zondag 7 juni 2026 om 17:40
Welnee, er is hooguit een beetje gegoogeld op de bekende thuisartspagina's. En dat die geen gewag maken van de uitzonderingen op de regel is volstrekt logisch, maar dat houdt natuurlijk niet in dat die uitzonderingen er niet zijn.Lori schreef: ↑07-06-2026 17:36Ik vind het sowieso misplaatst om te schrijven dat "in alle literatuur staat beschreven dat" want ik neem niet aan dat er ook maar één geneeskundig handboek op is nageslagen, laat staan allemaal. Daarnaast was echt voor iedereen duidelijk dat het een persoonlijke ervaring betrof én was voor iedereen ook wel duidelijk dat het - helaas - een uitzonderlijke situatie betrof. De beslissing is écht heel onlogisch, ook als jullie het er allemaal mee eens waren want dat laatste doet er precies niks toe.