Vraag het de mods 2025-2026

04-07-2025 09:20 2977 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics enz.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics en hier gaan we ook meer op modereren.

Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.

Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215

Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattop-2024-8-met-geklets-en ... ges/512711

en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... p35907716

Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576

En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:

https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum.

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
ModeratorViva schreef:
07-06-2026 18:22
Jullie punt is duidelijk, we nemen het mee in het volgende overleg.

Die opmerking komt uit dezelfde doos als ‘we geven het door aan de TD’.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Lieve allemaal,

Sorry, ik heb het hele weekend ziek op bed gelegen.

Lief dat jullie het allemaal voor mij opnemen.

Ik wilde gewoon graag mijn gevoel uiten, niet zuigen, want dat zag ik ook voorbij komen. Op mijn mail is ondertussen nog steeds niet gereageerd en ik vermoed ook dat nog eens mailen weinig zin heeft.

Nogmaals: ik heb ook niet verkondigd dat het altijd zo gaat, of dat elk kind er gehandicapt van raakt. Wij zijn een uitzondering en ja, om in de termen van de mods te blijven: dat is heel vervelend. ;)

En als het verkeerd overkwam, had een berichtje naar mij ook passend kunnen zijn. Wij waren die week met z’n tweeën die een ban hadden gekregen, dus een korte check was ook passend geweest. (andere ban was vanwege dezelfde ervaring als ons)

En op verschillende websites staat ook meestal onschuldig. Juist om dat woordje heb ik lang gevochten, want dat is ook pas een jaar of 5 à 6 geleden aangepast.

Mijn intenties richting de topicstarter waren goed. En ja, misschien schrikt men ervan dat het ook zo kan aflopen, maar dat gebeurt altijd als ik ons verhaal vertel.

Acht jaar geleden, toen ik in de auto zat naar het ziekenhuis, dacht ik ook dat het onschuldig was, mede dankzij het internet.

Gelukkig hebben we desondanks alles het aller leukste en liefste grappigste jongetje van de wereld gekregen en mogen houden. We genieten elke dag, maar zwaar dat is het zeker.
aanschouwer schreef:
07-06-2026 21:08
Als ik het goed begrijp, omdat alleen zij zoveel van ons en van het forum houden dat ze zich voortslepen en uitputten in hun drukke bestaan met ander werk, verbouwingen en kinderen, om het voor ons te laten bestaan. En wij zijn de ondankbare honden.
Als het niet zo treurig was, zou ik er om moeten lachen

Ik voel me geen ondankbare hond. Al valt het me de laatste tijd wel sterk op dat je nog zelden een moderator tegenkomt, behalve wanneer er comments gewist zijn of er bannen zijn uitgedeeld.
Geeft mij eigenlijk wel het gevoel als bij zo'n luie politieagent. Die er nooit is als het nodig is, maar wel meteen klaar staat om een boete uit te delen omdat bijvoorbeeld het achterlicht op je fiets er halverwege mee gestopt is. Daar oogst men geen respect mee.

Dit gezegd hebbende, als dit forum zogezegd nog aan elkaar hangt door moderators met heel veel Goodwill. Val hun dan ook niet lastig met stafjes om elke zucht en scheet.
Ik herinner me van jaren terug dat het moderator team hier plaatste dat ze bullshit stafjes zouden gaan afstraffen. En dat zal niet prettig voor de moderators zijn, die dan maar hun hark/bezem erbij pakken.
Je hebt het gewoon goed gedaan Dansje!
Keelamandelen knippen is normaal ook niet levensgevaarlijk maar ik ken toch een jongen die er bijna aan is gestorven en ja die kans is ontzettend klein maar die is er wel!
Dus Dansje ook van mij :hug:
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Joppie schreef:
08-06-2026 08:41
Je hebt het gewoon goed gedaan Dansje!
Keelamandelen knippen is normaal ook niet levensgevaarlijk maar ik ken toch een jongen die er bijna aan is gestorven en ja die kans is ontzettend klein maar die is er wel!
Dus Dansje ook van mij :hug:

Precies. Ik kende iemand die is overleden aan een koortslip. Vast heel uitzonderlijk maar het is echt gebeurd.
Dansje, volgens mij was het voor iedereen hartstikke duidelijk wat je bedoelde.

Ik lees dat koortsstuipen (vrijwel) altijd onschuldig zijn. Dat woordje 'vrijwel' staat er niet eens overal bij.
Wat wel overal bij staat: dat je na een koortsstuip wel contact met je huisarts moet opnemen.
Dus blijkbaar is het toch ernstig genoeg om het iig te melden.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
vivapimpelmees schreef:
08-06-2026 09:36
Precies. Ik kende iemand die is overleden aan een koortslip. Vast heel uitzonderlijk maar het is echt gebeurd.
Ik heb dan weer iets overleefd wat vrijwel altijd fataal afloopt.
Soms zit het mee. ;)
ModeratorViva schreef:
07-06-2026 18:22
Jullie punt is duidelijk, we nemen het mee in het volgende overleg.
Of je zou kunnen zeggen: excuses, we hebben een inschattingsfout gemaakt. Dit hadden we niet zo moeten doen en bedankt voor de feedback, de volgende keer denken we iets beter na.

Dat kan je ook zeggen.
Oh. En in plaats van overleggen misschien even op het mailtje van Dansje reageren? Wel zo netjes lijkt me.

Of is die magischerwijs ook “verdwenen”? Net als alle andere moeilijke mailtjes opeens niet aankomen?
Nou mods, in napraat kun je zien dat er best mensen zijn die willen (helpen met) modereren.
Dus: wat is het probleem?
Werkte zo goed ook toen de Angels er zaten.
Everything is possible for the one who believes.
Moiren schreef:
08-06-2026 10:40
Werkte zo goed ook toen de Angels er zaten.
Gelukkig werkt het nu veel beter. :roll:
Dat sowieso.

Ik vind het sowieso allemaal niet zo problematisch en een hoog puber-stamp-gehalte.
Ik zal altijd stemmen voor mods die niet betrokken zijn bij de community zelf.
Solomio schreef:
08-06-2026 10:33
Nou mods, in napraat kun je zien dat er best mensen zijn die willen (helpen met) modereren.
Dus: wat is het probleem?
Ja, ik neem mijn eerdere woorden terug.

Ben wel benieuwd, @mods, hoe het afgesproken is - begrijp ik het goed dat jullie mods zelf mogen aannemen binnen het beschikbare budget?
a.k.a. canis-dinges
Moiren schreef:
08-06-2026 10:51
Dat sowieso.

Ik vind het sowieso allemaal niet zo problematisch en een hoog puber-stamp-gehalte.
Ik zal altijd stemmen voor mods die niet betrokken zijn bij de community zelf.
Dat heb je nu ook niet.

En daarbij is dan het nadeel dat ze niets begrijpen van onderlinge verhoudingen en daardoor vaker de plank misslaan.
Solomio schreef:
08-06-2026 10:59
Dat heb je nu ook niet.

En daarbij is dan het nadeel dat ze niets begrijpen van onderlinge verhoudingen en daardoor vaker de plank misslaan.
Precies, meest grote voordeel vind ik.
Een keertje een plank misslaan vind ik niet zo’n probleem eigenlijk.
Je gaat niet dood aan een onterecht bannetje en doordat het geen oplopend banksysteem meer is is het ook niet een nekschot voor een vroegtijdig einde.
Moiren schreef:
08-06-2026 11:01
Precies, meest grote voordeel vind ik.
Een keertje een plank misslaan vind ik niet zo’n probleem eigenlijk.
Je gaat niet dood aan een onterecht bannetje en doordat het geen oplopend banksysteem meer is is het ook niet een nekschot voor een vroegtijdig einde.
Ik bedoelde dat je nu geen mods hebt die niet bij de community betrokken zijn.
Geen actieve medeschrijvers iig.

Ik vind het prima zoals het is. En verder vooral veel gemekker.
Het is wel duidelijk dat dit forum (en vele andere) van uitstervende aard zijn. Ik vind het allang prima dat het nog bestaat. Beetje technisch onderhoud zou fijn zijn, maar zelfs het gebrek daaraan went.

Ik vind dat eeuwige gezeur over de moderatie, het ge-eis om van alles nou juist helemaal niets bijdragen.
Moiren schreef:
08-06-2026 11:08
Geen actieve medeschrijvers iig.
Hoe weet jij dat?
Moiren schreef:
08-06-2026 11:08

Ik vind dat eeuwige gezeur over de moderatie, het ge-eis om van alles nou juist helemaal niets bijdragen.
Geheel mee eens.
Solomio schreef:
08-06-2026 09:47
Ik heb dan weer iets overleefd wat vrijwel altijd fataal afloopt.
Soms zit het mee. ;)
Ik ook. 2 x. Wil niet testen of 3 scheepsrecht is.
Solomio schreef:
08-06-2026 11:10
Hoe weet jij dat?

Dan zouden ze vaker aanwezig zijn toch?
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
MarindaH schreef:
08-06-2026 13:41
Dan zouden ze vaker aanwezig zijn toch?
Forummers zijn toch niet per se vaak aanwezig?
Solomio schreef:
08-06-2026 14:54
Bepaalde forummers wel. Dus die zouden prima kunnen modereren. Niet allemaal maar veel wel.
Solomio schreef:
08-06-2026 14:54

Actief meeschrijvende forummers stond er, dat klinkt actiever dan de modfunctie eerlijk gezegd.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven