Vrijheid van meningsuiting op het forum

11-01-2010 19:17 391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mede-forummers en meelezers,

Dit is de eerste keer dat ik me echt boos zit te maken om iets wat er op het forum gaande is. Alles in mij verzet zich nu hiertegen. Wat is het geval?

Het beleidstopic is gesloten en daarmee is de discussie over beleid gesnoerd. Vervolgens gebeurt er iets, wat mijns inziens niet door de beugel kan. Forummers hebben een waarschuwing gekregen voor het in twijfel trekken van de integriteit van de angels. Of het in twijfel trekken van deze integriteit terecht is, doet er mijns inziens niet toe. Feit dat kritiek op de angels an sich al waarschuwingswaardig is, in combinatie met het sluiten van het beleidstopic, doen bij mij alle waarschuwingsbellen rinkelen.

Iedereen mag zijn mening uiten (mits niet strafbaar zoals racistische opmerkingen) ook hier op het forum! Als de vrijheid van meningsuiting hier niet langer gehanteerd wordt als een groot goed wat onaantastbaar is, ben ik hier weg. Dit is dan niet mijn forum meer. Ik weiger om de mond gesnoerd te worden en op een forum te komen waar censuur heerst.

Wie is er ook van overtuigd dat de vrijheid van meningsuiting hier ingeperkt wordt en dat dit niet kan?

Zwieber
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 januari 2010 @ 22:00:

[...]

[afbeelding]Over tegeltjeswijsheid gesproken, dit er echt eentje om.....euhm...op een tegeltje te zetten!
Helemaal eens met korenwolf.
quote:Zwieber schreef op 11 januari 2010 @ 22:24:

[...]

Jij begrijpt toch ook wel het concept analogie?Begrijp jij wel het 'concept' vrijheid van meningsuiting? Jij neemt dit als grondslag betreffende een kwestie dat het bovenstaande niet raakt.
Ik kan het bantopic niet vinden en weet helemaal niet om wie het (vandaag althans) gaat.

Wie heeft er een linkje voor me?
Even naar beneden scrollen, Loom. D'r zit een slotje op, dus het staat onderaan de topiclijst. In het rood, dat dan weer wel.
quote:loomii schreef op 11 januari 2010 @ 23:49:

Ik kan het bantopic niet vinden en weet helemaal niet om wie het (vandaag althans) gaat.

Wie heeft er een linkje voor me?Waarschuwingen en bans
Gevonden.

Wat een geinige sociogram, overigens.
quote:loomii schreef op 11 januari 2010 @ 23:55:

Gevonden.

Wat een geinige sociogram, overigens.Wat?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Die opsomming van wie er een waarschuwing/ban heeft gekregen en vooral waarom.
Je zou d'r bijna een sociaal netwerk van kunnen maken.
Wel een paar flinke firewalls plaatsen hier en daar

*alvast nieuwe hobby zoeken gaat.
http://www.groepsdynamiek.nl/teamrollen_belbin.html

Kun je iemand bij elke rol bedenken, Loom?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ehhh, dat dan weer niet BGB, want ik heb getracht zoveel mogelijk van Het Gedoe van de afgelopen tijd te missen.
Dat zal nog knap moeilijk geweest zijn. Heb je er echt een RL voor op moeten bouwen? Of kon je forumsgewijs ook nog wel elders aan je trekken komen?
quote:loomii schreef op 12 januari 2010 @ 00:02:

Ehhh, dat dan weer niet BGB, want ik heb getracht zoveel mogelijk van Het Gedoe van de afgelopen tijd te missen.Hier nog één. Laaaang geleden een notoire bemoeier als er gebeleiderd werd, ik hou me er tegenwoordig verre van. Vandaag kon ik er niet omheen en zie, zit ik weer te posten na 12en.

Maar! Goddank kan er gebeleiderd worden zonder mij. Koor en Q, mijn dank voor jullie bijdragen.

Misschien zouden meer mensen zich eens afzijdig moeten houden en zien dat hun mening vanzelf wel een keer voorbij komt in het heetst van de strijd? Echt, het scheelt zoooo veel tijd en energie. En niet alleen van jezelf.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ja, lekker ben jij. Kom je nu mee.
Nee jij niet Q. Jij moet verwoorden wat ik denk in mijn afwezigheid.
quote:qwertu schreef op 12 januari 2010 @ 00:08:

Of kon je forumsgewijs ook nog wel elders aan je trekken komen?

Niet mokken, lekker Fok!ken

En idd een RL..... Breek me de bek niet open.....
Zo, lastig he, zo'n RL Loom! Heb er tegenwoordig ook één maar mèn, waar ben ik aan begonnen......
Ja, ik lees het net bij Cooking Mama, Poez. Sterkte ermee hè! *thumbs up smiley*
Ohhhhh, gááf!! Ik bedenk me net dat je in dit topic eigenlijk helemaal niet off topic kunt gaan. Want dan word je beknot in je VVM!
Dank je Loom.
quote:loomii schreef op 12 januari 2010 @ 00:34:

Ohhhhh, gááf!! Ik bedenk me net dat je in dit topic eigenlijk helemaal niet off topic kunt gaan. Want dan word je beknot in je VVM!
quote:Poezewoes schreef op 12 januari 2010 @ 00:22:

Nee jij niet Q. Jij moet verwoorden wat ik denk in mijn afwezigheid.Oh ja, sorry, dom van me.
quote:loomii schreef op 12 januari 2010 @ 00:34:

Ohhhhh, gááf!! Ik bedenk me net dat je in dit topic eigenlijk helemaal niet off topic kunt gaan. Want dan word je beknot in je VVM!Kijk, dat biedt perspectieven! In dat geval wil ik nog wel iets zeer on-topics posten over een RL. Je kunt het zingen, maar dat mag dus, begrijp ik. Dan zal het kinderachtige niveau vast ook wel over het hoofd gezien worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven