Wat is het leukste accent? En het lelijkste?

donderdag 7 januari 2010 om 20:33
Wat spreek je zelf? En geef eens grappige voorbeelden van zegswijzen uit jouw streek?
En laten we voor het gemak de dialecten en onze 2e taal ook maar meetellen!
Ik vind zelf achterhoeks wel vermakelijk, en Fries kan ik ook zeker waarderen.
Lelijk vind ik Brabants, ( a la boer Peter) en Westfries, en eigenlijk alles wat er bovenin Noord-Holland wordt gesproken.
Lelijk vind ik Brabants, ( a la boer Peter) en Westfries, en eigenlijk alles wat er bovenin Noord-Holland wordt gesproken.

donderdag 7 januari 2010 om 20:40
quote:DeKenau schreef op 07 januari 2010 @ 20:36:
Wat spreek je zelf? En geef eens grappige voorbeelden van zegswijzen uit jouw streek?
Ik spreek ondertussen zelf een mengelmoes van dialecten uit alle plaatsen waar ik ooit heb gewoond. Klinkt eigenlijk nergens meer naar.
Ben een beetje huiverig om voorbeelden te geven uit mijn eigen streek. Qua herkenning enzo. Het is zo'n kleine streek en herkenbaar dialect!
Ik spreek ondertussen zelf een mengelmoes van dialecten uit alle plaatsen waar ik ooit heb gewoond. Klinkt eigenlijk nergens meer naar.
Ben een beetje huiverig om voorbeelden te geven uit mijn eigen streek. Qua herkenning enzo. Het is zo'n kleine streek en herkenbaar dialect!

donderdag 7 januari 2010 om 20:51
quote:DeKenau schreef op 07 januari 2010 @ 20:33:
Zo praat ik...als Hanneke van boer Peter... Thanks, haha!
Ik kan altijd erg lachen om het plat Haags, zoals Haagse Harrie of Harrie Jekkers het spreekt in zijn shows. Echt mooi vind ik dat.
Zo praat ik...als Hanneke van boer Peter... Thanks, haha!
Ik kan altijd erg lachen om het plat Haags, zoals Haagse Harrie of Harrie Jekkers het spreekt in zijn shows. Echt mooi vind ik dat.
Huts!
donderdag 7 januari 2010 om 20:54
Moet het binnen de landsgrenzen blijven?
Ik vind Belgisch zo leuk klinken.
Een van mijn vriendinnen komt uit den Haag, en dat is te hoggu.
En toen ik voor het eerst mee ging naar haar familie heeft ze me vantevoren gezegd dat ik maar niet te veel moest schrikken van het eventuele taalgeweld.
Straattaal is helaas niet helemaal buiten de deur te houden.
Pass mij effe die colafles hoorde ik vandaag nog in de keuken..
Als ik een van mijn kindere
Ik vind Belgisch zo leuk klinken.
Een van mijn vriendinnen komt uit den Haag, en dat is te hoggu.
En toen ik voor het eerst mee ging naar haar familie heeft ze me vantevoren gezegd dat ik maar niet te veel moest schrikken van het eventuele taalgeweld.
Straattaal is helaas niet helemaal buiten de deur te houden.
Pass mij effe die colafles hoorde ik vandaag nog in de keuken..
Als ik een van mijn kindere
donderdag 7 januari 2010 om 20:57
donderdag 7 januari 2010 om 21:01

donderdag 7 januari 2010 om 21:02
quote:hannaviva schreef op 07 januari 2010 @ 20:57:
1tje dan;
Oemoemenoe? = Hoe moeten we nu?
(Als je verdwaald bent, zowel metaal als fysiek)
Als je het zo leest heeft het een hoog muppets gehalte
Enneh..ik kan er totaal niet uit afleiden waar je vandaan komt hoor,ik zou 't oosten van 't land gokken, denk ik!
1tje dan;
Oemoemenoe? = Hoe moeten we nu?
(Als je verdwaald bent, zowel metaal als fysiek)
Als je het zo leest heeft het een hoog muppets gehalte
Enneh..ik kan er totaal niet uit afleiden waar je vandaan komt hoor,ik zou 't oosten van 't land gokken, denk ik!