Wie weet wat ik bedoel?

26-08-2009 00:32 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me van vroeger herinneren dat je een soort krimppapier had, waar je op kon kleuren. Als je dat in de oven 'bakte' dan kromp het en werd het hard. Je kon het gebruiken om haarspeldjes en broches te maken.

Bestaat dit nog? Ik ben van plan om zelf baby-klerenhangertjes te maken met een afbeelding erop (die krengen zijn errug duur en ik heb tijd over). Ik wilde dus neutrale/blanco hangertjes kopen, een afbeelding printen (in het thema van het kamertje) en dan de afbeelding erop lijmen. Dit materiaal lijkt me er ideaal voor.

(En als het niet meer bestaat, heeft iemand dan een alternatief voor me?)
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Krimpie-dinkie. Te koop bij zeeman, e van ses knutselmeuksets.

Heb het toevallig nog gisteren opgeruimd

B ij de betere knutselzaak kan je blanco vellen kopen
Ja hoor, dat bestaat nog. Hobbywinkel inderdaad en anders wellicht zelfs gewoon bij de speelgoedwinkel.
Wauw, het bestaat nog!

En denken jullie dat het geschikt is voor wat ik wil gaan maken?

De bedoeling is dat ik op zoiets uitkom:

Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Wat dacht je van figuurzagen??

Is dat niet veel mooier op houten hangertjes dan die plastic dingen er op lijmen?
Volgens mij is het niet heel flexibel spul. Als je het eenmaal gebakken hebt is het niet meer buigzaam volgens mij. Ik vraag het me af of het mooi wordt...

Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk. Toch tijd zat als ik het zo lees

quote:biebelie schreef op 26 augustus 2009 @ 00:41:

Wat dacht je van figuurzagen??

Is dat niet veel mooier op houten hangertjes dan die plastic dingen er op lijmen?Oh, ik heb nog nachtmerries van de middelbare school. Elke maand deden we bij 'techniek' wel iets met de figuurzaag. En mooi werd het nooit. Je zou denken dat ik er met 6 jaar wel iets beter in geworden was, maar nee dus.
quote:Lunax schreef op 26 augustus 2009 @ 00:44:

Volgens mij is het niet heel flexibel spul. Als je het eenmaal gebakken hebt is het niet meer buigzaam volgens mij. Ik vraag het me af of het mooi wordt...

Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk. Toch tijd zat als ik het zo lees

[afbeelding]Moet het perse flexibel zijn dan? Als ik ga figuurzagen, kan ik het hout natuurlijk ook niet buigen.
quote:Carrera schreef op 26 augustus 2009 @ 00:46:

[...]

Moet het perse flexibel zijn dan? Als ik ga figuurzagen, kan ik het hout natuurlijk ook niet buigen.Je wilt er kleertjes aan hangen neem ik aan? Dan moet je geen uitstekende randjes of kieren hebben. Dan beschadig je de kleertjes. Heel strak gebakken wordt het nooit, dus op strak hout blijft het rommelig denk ik.
quote:Lunax schreef op 26 augustus 2009 @ 00:48:

[...]

Je wilt er kleertjes aan hangen neem ik aan? Dan moet je geen uitstekende randjes of kieren hebben. Dan beschadig je de kleertjes. Heel strak gebakken wordt het nooit, dus op strak hout blijft het rommelig denk ik.Ow, ja. Dan valt het dus af. Ik denk nog even na hoe ik dat op kan lossen. Misschien een plaatje schilderen op ovalen rondjes hout die wel netjes glad gemaakt zijn. (Kun je die ook kant en klaar gefiguurzaagd bestellen? )
Als ik jou was zou ik eens een uurtje gaan rondneuzen in een hobby/knutsel winkel. Vast inspiratie genoeg voor leuke dingen
quote:Lunax schreef op 26 augustus 2009 @ 00:54:

Als ik jou was zou ik eens een uurtje gaan rondneuzen in een hobby/knutsel winkel. Vast inspiratie genoeg voor leuke dingen Oeh, goed idee. Misschien dit weekend eens naar de Pipoos, da's altijd leuk.
Vroeger was dit echt een hit op kinderfeestjes
Oeh, krimpie dinkie dat was leuk ja. Mooi gezicht ook als het eerst helemaal krulde in de oven. Jeugdsentiment. Tezamen met filligraan en fimoklei.
Je hebt ook van dit soort dingetjes in rubber in allerlei kleuren en maten.

Het rubber waar je vroeger ook van alles aan sieraden mee kon maken.

En inderdaad, gewoon goed rondsnuffelen in de hobbyspeciaalzaak.

Misschien nog een andere tip, is bij de Action gaan neuzen. Daar hebben ze nog wel is van dit soort hebbedingetjes voor weinig.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:Carrera schreef op 26 augustus 2009 @ 00:46:

[...]

Oh, ik heb nog nachtmerries van de middelbare school. Elke maand deden we bij 'techniek' wel iets met de figuurzaag. En mooi werd het nooit. Je zou denken dat ik er met 6 jaar wel iets beter in geworden was, maar nee dus.Typisch zo'n nutteloos vak. Ze konden je beter leren hoe je een goede aannemer uitkiest enzo.
Wat leuk zeg ! ik had er nog nooit van gehoord, ga ook even langs bij de zeeman, dit kan ik gebruiken voor mijn slaapkamer wat op te fleuren
Ah een figuurzaag ja. Hoe irritant als hij bleef steken en je weer naar de leerkracht moest voor een nieuw zaagje...

Dat leren is eigenlijk net zo n onzin als dat bochtje achteruit bij rijles, gaat ook nergens over.

girlxxx, wat wil je dan met krimpiedinkie doen op je slaapkamer? Kan me er nog geen voorstelling bij maken!
Wat al werd gezegd: koop van die 'rubberen' vellen. Heel makkelijk te knippen, goedkoop, in veel kleuren en zo op elkaar te plakken.

Geen gedoe met scherpe randjes die je kleding beschadigen, zaagjes die afbreken of kromtrekkende krimpie-dinkie...;-)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zou je die kleerhangers niet kunnen versieren met brooddeeg?

Ook zo'n rage uit de vroege jaren 80.

Heel zout deeg dat je dan kan schilderen en lakken. Je kan er figuurtjes mee op de hangers plakken en de hele hanger in de oven.
Het recept:

De verhouding is 1,25 deel water, 3 delen (patent) bloem en 1 deel zout. Meng eerst de "droge" delen en voeg daarna het water toe. Een half uur afbakken op 150ºC.
Die houten versieringen heb je ook gewoon per 30 te koop, bloementjes, beestjes etc.

* kraak kraak kraak, even bedenken waar ook al weer*

Xenos volgens mij, anders Wibra, Zeeman, dat soort zaken
quote:lobelia schreef op 26 augustus 2009 @ 09:12:

Die houten versieringen heb je ook gewoon per 30 te koop, bloementjes, beestjes etc.

* kraak kraak kraak, even bedenken waar ook al weer*

Xenos volgens mij, anders Wibra, Zeeman, dat soort zakenAction, Euroland
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:molie schreef op 26 augustus 2009 @ 08:03:

Ah een figuurzaag ja. Hoe irritant als hij bleef steken en je weer naar de leerkracht moest voor een nieuw zaagje...

Dat leren is eigenlijk net zo n onzin als dat bochtje achteruit bij rijles, gaat ook nergens over.

girlxxx, wat wil je dan met krimpiedinkie doen op je slaapkamer? Kan me er nog geen voorstelling bij maken!Dat bochtje achteruit doe ik toch vrij regelmatig hoor (en dan op hoge snelheid )
Pfff ik heb laatst ook Krimpie-Dinkie gekocht om een ouderwetse knutselavond te doen met mijn vriendinnen. In mijn hoofd was het veel leuker (en het resultaat veel mooier) dan het dus in het echt was. Wat een tegenvaller!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven