Wij roepen weer verder!!

09-09-2017 00:26 3006 berichten
Aanvulling: Kletsen mag natuurlijk ook. Dat is ook gezelliger :proud:

De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.

Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.

Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?

Ik lees het graag. :proud:
herfstappeltaart schreef:
09-09-2017 19:25
Careautje dit is helemaal niet erg. Je zult die weg gaan met vallen en opstaan. Maar nooit denken:" nu heb ik gerookt dus alles is verloren". Gewoon opnieuw beginnen en het zal steeds makkelijker worden.
Als je het niet alleen denkt te kunnen zou ik naar de huisarts gaan, hij/zij kan je de weg wijzen naar hulp hierbij.
Succes! :bigkiss:
Dankjewel Herfst.
De moed zakt me wel in de schoenen, maar misschien is er hulp via de huisarts, zal er maandag eens over bellen.
Ik heb nu echt niets meer in huis en ik blijf ook binnen, dan maar even met m'n kop tegen de muur bonken.
Cateautje schreef:
09-09-2017 19:35
Dankjewel Herfst.
De moed zakt me wel in de schoenen, maar misschien is er hulp via de huisarts, zal er maandag eens over bellen.
Ik heb nu echt niets meer in huis en ik blijf ook binnen, dan maar even met m'n kop tegen de muur bonken.
Ja ik kan het me voorstellen hoor, het is echt niet makkelijk. Zoals ik al eerder heb gezegd vind ik het voor jou extra moeilijk omdat je ook niet even tijdelijk wat extra kan snoepen. Misschien een extra kopje :rose: koffie ofzo? Succes, hou vol! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Cateautje kun je niet gaan haken of breien .puzzelen.dan heb je iets in de handen .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-09-2017 19:21
Ik heb gerookt.
Ik vond een halve sigaret in een asbak en heb hem opgestoken. Heb maar een paar haaltjes genomen en hem toen door de wc gespoeld, maar ik heb het wel gedaan.
Wat me opvalt is dat ik niet meer moe ben en daar baal ik van, want dat zorgt ervoor dat het roken blijft trekken tot ik weer mijn energie terug heb zonder roken en ik weet niet hoe lang dat gaat duren
Het lukt me denk ik niet alleen, maar weet niet waar ik hulp kan krijgen. Ik hoef geen schop onder m'n hol, maar een beetje ondersteuning zou me wel goed doen.
Sterkte Cateautje en weet hoe het is, die periode heb ik ook mee gemaakt. Je moet wat omhanden hebben waardoor je neiging tot.. zal veranderen in iets doen. Een hobby of lezen.. bij mij was het cupcake's bakken, heel ontspannend.

Als je even een eitje kwijt wilt.. of even wil kletsen om het van je af te schudden, mag je mij een pb sturen

Gewoon praten over van alles helpt ook..

Fijne avond
Alle reacties Link kopieren
Cateautje, die vermoeidheid duurt waarschijnlijk maar een paar dagen, hooguit een week.

En wat is een week op een heel mensenleven ;)

Aanvaard dat het nu even crap is, maar weet dat ieder uur dat voorbij gaat, een uur dichter is bij een blij rookvrij leven.

Geduld is het toverwoord, laat de tijd zijn werk doen. Je zal zien dat het verrassend snel draaglijk wordt.
Bedankt allemaal voor de hart onder de riem.

Het is waar, ik heb niets om handen. Ik heb het geprobeerd met de televisie, maar er is niets dat me boeit. Misschien moet ik maar eens gaan kijken voor wol om iets te haken of te breien, daar hield ik vroeger van, dus het kan zijn dat het mijn aandacht nu ook vasthoud. Snoepen doe ik al wel, maar hartig. Morgen ga ik de voorraad aanvullen.
Vanavond ga ik kijken naar de last night of the proms. Ik hoop dat dat mijn aandacht vast kan houden. Helaas heb ik alle boeken al uit.

Dankje voor het aanbod Sonja, maar mijn PB doet het niet. :)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-09-2017 20:19
Bedankt allemaal voor de hart onder de riem.

Het is waar, ik heb niets om handen. Ik heb het geprobeerd met de televisie, maar er is niets dat me boeit. Misschien moet ik maar eens gaan kijken voor wol om iets te haken of te breien, daar hield ik vroeger van, dus het kan zijn dat het mijn aandacht nu ook vasthoud. Snoepen doe ik al wel, maar hartig. Morgen ga ik de voorraad aanvullen.
Vanavond ga ik kijken naar de last night of the proms. Ik hoop dat dat mijn aandacht vast kan houden. Helaas heb ik alle boeken al uit.

Dankje voor het aanbod Sonja, maar mijn PB doet het niet. :)
O jammer dat je pb het niet doet, niet te verhelpen. Maar kan je mij wel een pb sturen?

Dat is heel goed om te beginnen met wat je vroeger leuk vond.
aliva schreef:
09-09-2017 20:14
Cateautje, die vermoeidheid duurt waarschijnlijk maar een paar dagen, hooguit een week.

En wat is een week op een heel mensenleven ;)

Aanvaard dat het nu even crap is, maar weet dat ieder uur dat voorbij gaat, een uur dichter is bij een blij rookvrij leven.

Geduld is het toverwoord, laat de tijd zijn werk doen. Je zal zien dat het verrassend snel draaglijk wordt.
Die vermoeidheid maakt het zo zwaar.Ik loop op mijn tandvlees op het ogenblik, maar te vroeg gaan slapen is ook geen goed plan, want dan word ik morgen veel te vroeg wakker en dan vermoeid zijn terwijl er helemaal niets te doen is is wellicht nog zwaarder, daarom wacht tot jullie wakker zijn en er wat te doen is op het forum.
sonjavg schreef:
09-09-2017 20:22
O jammer dat je pb het niet doet, niet te verhelpen. Maar kan je mij wel een pb sturen?

Dat is heel goed om te beginnen met wat je vroeger leuk vond.
Nee sturen gaat ook niet helaas. :)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-09-2017 20:35
Nee sturen gaat ook niet helaas. :)

:cry:

Als je mij een email wil sturen, heb net een nieuw email adres ervoor aangemaakt sonjavg02@gmail.com

Hopelijk mag ik het doen hier ;-)
Cateautje schreef:
09-09-2017 19:35
Dankjewel Herfst.
De moed zakt me wel in de schoenen, maar misschien is er hulp via de huisarts, zal er maandag eens over bellen.
Ik heb nu echt niets meer in huis en ik blijf ook binnen, dan maar even met m'n kop tegen de muur bonken.
Wat naar dat je je er zo naar onder voelt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar geen last van heb gehad. Ik had een datum gepland, medicatie gekregen en een damper gehaald. De dag voordat ik ging stoppen heb ik tot 06.00 uur in de morgen zitten roken. Tot ik er misselijk van was en alles op was. Daarna totaal geen moeite gehad. Het was mijn allereerste stoppoging ooit en ook gelijk goed. Daarna nog een keer of twee een sigaret gerookt maar na een paar trekjes al weggegooid. Ik vind mijn dampet veel lekkerder. De longarts zei het laatst nog,"als je doorgerookt had, had je de 50 niet gehaald. " (ben nu 48) Ik wilde ook helemaal niet stoppen, nooit gewild maar nu moest ik wel.
Kun je geen Mahjong gaan spelen op het internet. Dat is best leuk en geeft afleiding. Een paar jaar geleden was ik er verslaafd aan.
prada schreef:
09-09-2017 21:06
Wat naar dat je je er zo naar onder voelt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar geen last van heb gehad. Ik had een datum gepland, medicatie gekregen en een damper gehaald. De dag voordat ik ging stoppen heb ik tot 06.00 uur in de morgen zitten roken. Tot ik er misselijk van was en alles op was. Daarna totaal geen moeite gehad. Het was mijn allereerste stoppoging ooit en ook gelijk goed. Daarna nog een keer of twee een sigaret gerookt maar na een paar trekjes al weggegooid. Ik vind mijn dampet veel lekkerder. De longarts zei het laatst nog,"als je doorgerookt had, had je de 50 niet gehaald. " (ben nu 48) Ik wilde ook helemaal niet stoppen, nooit gewild maar nu moest ik wel.
Ik heb een damper, maar als ik daar aan begin dan blijf ik toch verslaafd aan de nicotine, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Overstappen op een damper is voor mij ook geen probleem, dan hoef ik nergens doorheen, maar ik wil er gewoon helemaal van af.
sonjavg schreef:
09-09-2017 20:51
:cry:

Als je mij een email wil sturen, heb net een nieuw email adres ervoor aangemaakt sonjavg02@gmail.com

Hopelijk mag ik het doen hier ;-)
Dankjewel!! Ik stuur je een mailtje. :)
Cateautje schreef:
09-09-2017 21:30
Ik heb een damper, maar als ik daar aan begin dan blijf ik toch verslaafd aan de nicotine, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Overstappen op een damper is voor mij ook geen probleem, dan hoef ik nergens doorheen, maar ik wil er gewoon helemaal van af.
Je hebt ook 0% nicotine.
prada schreef:
09-09-2017 21:31
Je hebt ook 0% nicotine.
Ja, ik weet het, als ik daar aan begin dan zit ik de hele dag aan dat ding te lurken alsof het de pik van de duvel is. :proud:

Maar liever helemaal niets.
Alle reacties Link kopieren
Welterusten allemaal

Ga zo mijn bedje in, nog even mijn glaasje wijn leegdrinken. Voor het slapen nog even kijken bij de meiden, alle twee kontdraaiers. Zo verwacht dwars over het bed, zonder deken, zonder of deels zonder pyjama, heb ze zelfs omgedraaid in het bed zien liggen. Dus waar de hoofdeinde is ligt dan de voeten of andersom. Zo grappig soms, heb er al bijna foto kaartje vol van, leuk voor later als ze 18 worden hahahaha
Trusten Sonja. Leuk van die draaikonters. Mijn oudste had dat ook. Amper foto's van want toen ging dat nog met een fototoestel met een rolletje.
Welterusten Sonja en bedankt voor je mail. Ik mail je morgen terug. :)
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
09-09-2017 22:37
Trusten Sonja. Leuk van die draaikonters. Mijn oudste had dat ook. Amper foto's van want toen ging dat nog met een fototoestel met een rolletje.
Laat ze gewoon liggen, wel de deken erover.

Nu even kijken :) elke keer weer een verrassing, doei tot morgen dan laat ik het jullie weten
Alle reacties Link kopieren
Lief van die draaikonters en je mail aan Cateautje. Mijn kleindochter is ook een draaikontje. Zo schattig.

Trusten allemaal en vooral Cateautje goede nacht!.
Everything you see I owe to spaghetti!
Dank je Anna! Welterusten! :)
Heb ik weer zeg! Caviaatje opgehaald van de opvang, prachtig jong beest, glanzende vacht, heldere oogjes, tam en attent. Komen we er mee thuis, zit ze een beetje te snuffelen met een prutteltje op de adem. Afijn, we zouden wachten met de koppeling met de andere caafjes tot mijn zoon thuis was, die wilde dat graag zien. Inmiddels zit de nieuwe cavia adem te halen met een duidelijke reutel. Die durf ik niet bij mijn andere cavia's te zetten voordat er een dierenarts naar gekeken heeft! Bah, wat een pech. Jammer genoeg was het nogal een herrie van andere beesten in de opvang en hebben we niet gehoord dat er wat loos mee was....

Hopelijk valt het mee. Ik heb namelijk net ook een artikel gelezen over een cavia bacterie die besmettelijk is voor mensen en waar je longontsteking van kan krijgen...
Hoi Cateautje. Beetje mosterd na de maaltijd maar de suggestie van Chris vind ik een hele goede. Als je vroeger plezier had in haken en breien betekent dat dat je het kunt dus probeer dat weer op te pakken. Je houdt ook van kleurtjes, dus misschien krijg je er veel plezier in en het zal je zeker afleiden. Misschien helpt het ook heel goed tegen de verveling die jou af en toe overvalt

En Sonja: wat een lieverd ben jij :heart:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.volgens mij genieten wij allemaal van de verhalen van Sonja .😍
Zou willen dat mijn kleinkinderen nog zo klein waren.❤️

Aviv zou toch maar even voorzichtig zijn met de nieuweling . Jammer even in quarantaine😁

De zon schijnt hier. gaan vanmiddag nog even de deur uit.gisteren ook al de hele dag binnen gezeten.

Cateau als jij n ereader hebt.wil ik je wel boeken sturen.als je mij zegt waar je van houd .

Fijne zondag allen.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven