Zure reacties op dit forum
donderdag 31 oktober 2019 om 03:29
Nou, daar is ie dan. Een nieuw topic over de 'zuurgraad' van sommige reacties op dit forum. Misschien is er, naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen*, aanleiding, behoefte en/of belangstelling voor een nieuw discussiedraadje op dit vlak. Daarom open ik de mogelijkheid 'tot'.
Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.
Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095
Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter
, die ik ik bij deze symbool maak voor het zure reactiepatroon van menig (zelfbenoemd) fossiel of andere reactant die het grappig vindt anderen anoniem te bespotten. Het gaat er uiteraard niet om dat de emoticon nu een dan eens wordt gebruikt, maar om de symboolwaarde.
De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.
Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.
* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.
Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095
Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter
De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.
Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.
* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
zondag 3 november 2019 om 18:00
Lange-met-een-korte schreef: ↑03-11-2019 17:50Mijn publiek zal er altijd zijn. Nu ben jij er ook onderdeel van. Niet dat je bijdrage aan de discussie erg waardevol is maar publiek is publiek.
Publiek wil wel iets meer horen dan een zure plaat die blijft hangen, maar voel je vrij om te denken dat ze hier voor jou komen.
Ik snap dat je wat aandacht te kort komt, je hebt niet echt veel interessants te melden en dan moet je iets verzinnen.
zondag 3 november 2019 om 18:05
zondag 3 november 2019 om 18:08
Yette op je wenken bediend.
Trut! Nu heb ik zin in bitterballen maar ik heb geen frituurpan en ook geen bitterballen in huis... (hier ook een oud wijf in de dertig
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zondag 3 november 2019 om 18:08
zondag 3 november 2019 om 18:09
Ik vermoed iets van zeggen dat iemand een slechte moeder is omdat ze er een andere modus operandi op na houdt?Grobbekuiken_ schreef: ↑03-11-2019 18:08Oh, vast wel. Hier kan alles blijkt wel, maarre....wat is dat dan?
anoniem_294939 wijzigde dit bericht op 03-11-2019 18:10
0.19% gewijzigd
zondag 3 november 2019 om 18:09
zondag 3 november 2019 om 18:11
Ben benieuwd.
Misschien wel weer iets waar ik me als forummende moedah iets van aan zou moeten trekken.
Eerst maar 's een happie eten.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 03-11-2019 18:14
6.49% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 3 november 2019 om 18:13
Nou een voorbeeld daarvan is een paar pagina’s geleden. Y maakt een opmerking waarop X schrijft dat ze het zelf niet durfde te schrijven maar het wel eens is met Y. Als ze het zelf niet durfde te schrijven wat is dan de meerwaarde dat je alsnog die mening deelt? Dan verschuil je je achter anderen. Ga de confrontatie dan direct aan en niet alleen als je ziet dat je medestanders hebt.YellowLemon schreef: ↑03-11-2019 17:47Hoe wil je een forum dynamiek krijgen zonder dat er groepen zijn met dezelfde mening dan?
Zelfs zonder opzet zul je bij verschillende onderwerpen groepen krijgen die elkaar bijvallen, simpelweg omdat ze er hetzelfde over denken.
Dus wat is je probleem daarmee precies? Wat is je punt daarin als het niet om het onaardige gaat.
Let’s Go Brandon!
zondag 3 november 2019 om 18:15
Dat vond ik stiekem ook ja, dapper van je dat je dit zo neerzet. Ik ben er vandoor want nou zul je ze horen de pestkoppen!Lange-met-een-korte schreef: ↑03-11-2019 18:13Nou een voorbeeld daarvan is een paar pagina’s geleden. Y maakt een opmerking waarop X schrijft dat ze het zelf niet durfde te schrijven maar het wel eens is met Y. Als ze het zelf niet durfde te schrijven wat is dan de meerwaarde dat je alsnog die mening deelt? Dan verschuil je je achter anderen. Ga de confrontatie dan direct aan en niet alleen als je ziet dat je medestanders hebt.
zondag 3 november 2019 om 18:17
Nou je blijft reageren dus heb je de behoefte aan interactie. Ik zal absoluut nooit op jou reageren als je mij niet quote. Dus dan kan je wel beweren dat ik niet interessant ben maar de behoefte om te reageren blijft.
Let’s Go Brandon!
zondag 3 november 2019 om 18:18
Wat de meerwaarde daarvan is? Dat je op een forum kan leren dat er meerdere meningen zijn, en dat jij misschien wel niet de enige bent met een bepaalde mening.Lange-met-een-korte schreef: ↑03-11-2019 18:13Nou een voorbeeld daarvan is een paar pagina’s geleden. Y maakt een opmerking waarop X schrijft dat ze het zelf niet durfde te schrijven maar het wel eens is met Y. Als ze het zelf niet durfde te schrijven wat is dan de meerwaarde dat je alsnog die mening deelt? Dan verschuil je je achter anderen. Ga de confrontatie dan direct aan en niet alleen als je ziet dat je medestanders hebt.
Niet iedereen is een roeptoeter op de eerste rij. Gelukkig maar.
zondag 3 november 2019 om 18:22
Met 57 ben je niet meer jong maar wel te jong om dood te gaan. Toen ik toen ik 20 was verkering kreeg met mijn man zei hij van Blondie ik word niet oud dus je moet zelf weten of je door wil gaan met mij. Wij waren zo jong en ik vond het belachelijk wat hij zei. Mijn ma n zei toen van nee ik zal niet heel erg jong overlijden maar ik ga de leeftijd niet halen dat ik zeg maar een rollator nodig heb. Hij zei van ik voel dit en ik weet zeker dat ik geen oude man ga worden. hij is 57 geworden en had dus altijd gelijk. Nee, ik hoef geen knuffels maar wilde dat ff van me afschrijven. Wat is oud? Ik ben 54 en vind mezelf wel al oud maar te jong om te sterven.charlottew88 schreef: ↑03-11-2019 17:27Dat is niet oud Geertje Kuijntjes die is oud met haar 114 jaar.
zondag 3 november 2019 om 18:25
K kan me niet voorstellen dat zoiets alleen maar bij een -oud- typediploma hoort? Je hoort toch vlgs 1 en dezelfde regels te typen en te schrijven?Betty_Slocombe schreef: ↑03-11-2019 18:05Ja, dat gebeurt hier. Superstom. Maar niet in dit topic.
Die spatie voor een leesteken hoort toch bij het oude typediploma? Ik ken het van collega's van boven de 60.
Ik heb het zo , met een spatie voor een leesteken , niet geleerd.
Spatie achter een leesteken juist.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
zondag 3 november 2019 om 18:27
Interactie >> reageren op jou.Lange-met-een-korte schreef: ↑03-11-2019 18:17Nou je blijft reageren dus heb je de behoefte aan interactie.
zondag 3 november 2019 om 18:32
zondag 3 november 2019 om 18:37
Lange-met-een-korte schreef: ↑03-11-2019 18:17Nou je blijft reageren dus heb je de behoefte aan interactie. Ik zal absoluut nooit op jou reageren als je mij niet quote. Dus dan kan je wel beweren dat ik niet interessant ben maar de behoefte om te reageren blijft.
Ja dat vind ik nou ook zooo gek, die interactie op een forum
zondag 3 november 2019 om 18:38
Als ik nu zou schrijven, had je maar niet op je 20 ste met een (misschien) oude /zieke vent in zee moeten gaan, dikke bult, had je maar moeten luisteren toen hij zei, ik word niet oud, kortom eigen schuld eigen bult ? Is dat gewoon hoe het forum is en moet je dat dus maar gewoon vinden ? Voor alle duidelijkheid, absoluut niet wat ik zou denken, laat staan schrijven.Blondie456 schreef: ↑03-11-2019 18:22Met 57 ben je niet meer jong maar wel te jong om dood te gaan. Toen ik toen ik 20 was verkering kreeg met mijn man zei hij van Blondie ik word niet oud dus je moet zelf weten of je door wil gaan met mij. Wij waren zo jong en ik vond het belachelijk wat hij zei. Mijn ma n zei toen van nee ik zal niet heel erg jong overlijden maar ik ga de leeftijd niet halen dat ik zeg maar een rollator nodig heb. Hij zei van ik voel dit en ik weet zeker dat ik geen oude man ga worden. hij is 57 geworden en had dus altijd gelijk. Nee, ik hoef geen knuffels maar wilde dat ff van me afschrijven. Wat is oud? Ik ben 54 en vind mezelf wel al oud maar te jong om te sterven.
zondag 3 november 2019 om 18:40
Aaah lief
Ik heb op het moment even genoeg aan het mijne en die ik aan het bakken ben. Maar over een paar maandjes kom ik erop terug
kia・ora wijzigde dit bericht op 03-11-2019 18:42
2.51% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.