Zure reacties op dit forum
donderdag 31 oktober 2019 om 03:29
Nou, daar is ie dan. Een nieuw topic over de 'zuurgraad' van sommige reacties op dit forum. Misschien is er, naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen*, aanleiding, behoefte en/of belangstelling voor een nieuw discussiedraadje op dit vlak. Daarom open ik de mogelijkheid 'tot'.
Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.
Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095
Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter
, die ik ik bij deze symbool maak voor het zure reactiepatroon van menig (zelfbenoemd) fossiel of andere reactant die het grappig vindt anderen anoniem te bespotten. Het gaat er uiteraard niet om dat de emoticon nu een dan eens wordt gebruikt, maar om de symboolwaarde.
De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.
Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.
* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.
Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095
Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter
De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.
Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.
* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
zondag 3 november 2019 om 18:41
Ariellle schreef: ↑03-11-2019 18:38Als ik nu zou schrijven, had je maar niet op je 20 ste met een (misschien) oude /zieke vent in zee moeten gaan, dikke bult, had je maar moeten luisteren toen hij zei, ik word niet oud, kortom eigen schuld eigen bult ? Is dat gewoon hoe het forum is en moet je dat dus maar gewoon vinden ? Voor alle duidelijkheid, absoluut niet wat ik zou denken, laat staan schrijven.
Dan zou ik je een cursus begrijpend lezen aanraden want Blondie scheelde drie jaar met haar man.
zondag 3 november 2019 om 18:43
zondag 3 november 2019 om 18:44
Grobbekuiken_ schreef: ↑03-11-2019 18:11Ben benieuwd.
Misschien wel weer iets waar ik me als forummende moedah iets van aan zou moeten trekken.
Eerst maar 's een happie eten.![]()
Vergeet ook niet om je kinderen te voederen.
zondag 3 november 2019 om 18:46
Helemaal mee eens. Gek genoeg vinden anderen dat niet als ze zelf opmerkingen maken die in die categorie vallen. Dan is het opeens mogen zeggen wat je wil, labiele forumers die nergens tegen kunnen, etc.
zondag 3 november 2019 om 18:48
zondag 3 november 2019 om 18:49
Ik zie zulke wanstaltige opmerkingen toch echt nergens gemaakt worden.
zondag 3 november 2019 om 18:52
Je zou het niet denken of schrijven en tóch staat het hier... Hoe zit dat dan?Ariellle schreef: ↑03-11-2019 18:38Als ik nu zou schrijven, had je maar niet op je 20 ste met een (misschien) oude /zieke vent in zee moeten gaan, dikke bult, had je maar moeten luisteren toen hij zei, ik word niet oud, kortom eigen schuld eigen bult ? Is dat gewoon hoe het forum is en moet je dat dus maar gewoon vinden ? Voor alle duidelijkheid, absoluut niet wat ik zou denken, laat staan schrijven.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zondag 3 november 2019 om 18:53
Ik vind hem zo leuk!Star² schreef: ↑03-11-2019 18:43Even een gezellig liedje
https://www.youtube.com/watch?v=XhHQPO0LdaA
zondag 3 november 2019 om 18:54
Dat lees ik niet terug. Wel dat Blondie nu 54 is en dat haar man overleed toen hij 57 jaar was. Het kan zijn dat ze meer dan drie jaar scheelden. Blondie zei eerder hoeveel ze scheelden.
zondag 3 november 2019 om 18:54
Het zit zo. Ik verkondig het niet als mijn mening, maar als voorbeeld hoe mensen elkaar onderuit kunnen halen. Dit alles onder het mom, dit is een openbaar forum, ik mag zeggen/schrijven wat ik wil, ik ben alleen verantwoordelijk voor mijzelf.
zondag 3 november 2019 om 18:55
Hou toch eens op met de plank zo gigantisch misslaan en je mening geven over zaken waar je geen weet van hebt. Blondie had een topic over de ziekte en het overlijden van haar man en iedereen leefde mee, zoals het hoort.
Dus wat probeer je nou eigenlijk te bereiken met die onzin die je uitkraamt?
.
zondag 3 november 2019 om 18:56
wat een foute boodschap
zondag 3 november 2019 om 19:05
Ik denk te begrijpen dat je de verdrietige post van Blondie wilde gebruiken om een voorbeeldsituatie te schetsen m.b.t. het onderwerp van dit topic, maar geloof niet dat geheel gepast is. Ik vind eigenlijk dat je de plank gruwelijk misslaat hier.Ariellle schreef: ↑03-11-2019 18:38Als ik nu zou schrijven, had je maar niet op je 20 ste met een (misschien) oude /zieke vent in zee moeten gaan, dikke bult, had je maar moeten luisteren toen hij zei, ik word niet oud, kortom eigen schuld eigen bult ? Is dat gewoon hoe het forum is en moet je dat dus maar gewoon vinden ? Voor alle duidelijkheid, absoluut niet wat ik zou denken, laat staan schrijven.
zondag 3 november 2019 om 19:05
madamzonderm schreef: ↑03-11-2019 18:54Dat lees ik niet terug. Wel dat Blondie nu 54 is en dat haar man overleed toen hij 57 jaar was. Het kan zijn dat ze meer dan drie jaar scheelden. Blondie zei eerder hoeveel ze scheelden.
Je hebt gelijk. Maar Blondie was iig geen 20 en haar man 57, dus die zogenaamde smartass post slaat nergens op.
zondag 3 november 2019 om 19:06
PatatasBravas schreef: ↑03-11-2019 19:05Ik denk te begrijpen dat je de verdrietige post van Blondie wilde gebruiken om een voorbeeldsituatie te schetsen m.b.t. het onderwerp van dit topic, maar geloof niet dat geheel gepast is. Ik vind eigenlijk dat je de plank gruwelijk misslaat hier.
Ja erg gepast wel inderdaad over de rug van een overleden echtgenoot.
zondag 3 november 2019 om 19:10
Precies dit.Ariellle schreef: ↑03-11-2019 14:20Dit was haar vraag, maar dat is denk ik iedereen wel duidelijk. Ik probeer te vermijden om forummers bij naam te noemen of direct te reageren, want dan verzandt de discussie in mensen die zich aangevallen voelen, bijstanders, tegenstanders etc. Maar ik vond de opmerking an sich, duhh, als je zelfmoord hebt gepleegd zal je idd niet meer reageren en iemand bedanken voor het 'durven' plaatsen van de 'spitsvondigheid' ook niet kunnen.
zondag 3 november 2019 om 19:10
Ik vind wat jij doet heel illustratief voor dit topic en de mensen die normaal moeder Theresa zelve zijn maar om het punt 'er is een groepje en hullie zijn stom' te maken opeens heel smerig gaan posten. Een beetje alsof je dat stiekem altijd wel zou willen doen en nu eindelijk een mooi excuus hebt want een ongenoemde ander deed eerst stom.
zondag 3 november 2019 om 19:12
Ga ergens anders zuigen.