Zure reacties op dit forum

31-10-2019 03:29 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, daar is ie dan. Een nieuw topic over de 'zuurgraad' van sommige reacties op dit forum. Misschien is er, naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen*, aanleiding, behoefte en/of belangstelling voor een nieuw discussiedraadje op dit vlak. Daarom open ik de mogelijkheid 'tot'.

Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.

Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095

Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter :popcorn:, die ik ik bij deze symbool maak voor het zure reactiepatroon van menig (zelfbenoemd) fossiel of andere reactant die het grappig vindt anderen anoniem te bespotten. Het gaat er uiteraard niet om dat de emoticon nu een dan eens wordt gebruikt, maar om de symboolwaarde.

De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.

Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.

* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Murrmurr schreef:
03-11-2019 19:30
Heeft Bruintje nou lange met korte afgewisseld?

Afbeelding
Murrmurr
Let’s Go Brandon!
PoesinBoots schreef:
03-11-2019 19:33
Oh eens hoor. Daarom schreef ik ook:

Maar je kunt toch niet ontkennen dat die van een ander kaliber zijn als 'eigen schuld dat je nu weduwe bent, had je maar geen oude vent moeten kiezen'.

Jouw laatste zin vind ik dan weer vrij onaardig. Daarmee lijk je te impliceren dat de meeste mensen dergelijke opmerkingen maken en/of oké vinden.
Iemand kwetsen is iemand kwetsen. Het ene is kwetsender dan het andere maar dan nog. Ook opmerkingen van het laatste kaliber komen op dit forum voorbij.
Op je laatste alinea ga ik niet in. Die duscussie heb ik al gevoerd in dit topic.
PoesinBoots schreef:
03-11-2019 19:34
Ow ze bestaan echt leuke vogeltjes :flirting:
Afbeelding
Lange-met-een-korte schreef:
03-11-2019 19:36
Murrmurr
Afbeelding
Murrmurr schreef:
03-11-2019 19:40
Afbeelding

:rofl:
Murrmurr schreef:
03-11-2019 19:40
Afbeelding
Muuuurrrmuuurrrrr
Let’s Go Brandon!
Afbeelding
watdachtjehiervan schreef:
03-11-2019 19:31
Die kunnen een TO net zo goed kwetsen. Maar goed, de conclusie was al dat ik andere normen en waarde heb dan andere hier dus daar ga ik verder niet over discussiëren.
Dat zijn ook achterlijk reacties. Maar zeg er dan wat van in het topic zelf, op het moment dat ze gemaakt worden. Dat zie ik trouwens ook vaak gebeuren.
Life is short. Eat dessert first.
Ariellle schreef:
03-11-2019 18:54
Het zit zo. Ik verkondig het niet als mijn mening, maar als voorbeeld hoe mensen elkaar onderuit kunnen halen. Dit alles onder het mom, dit is een openbaar forum, ik mag zeggen/schrijven wat ik wil, ik ben alleen verantwoordelijk voor mijzelf.
Ja, er zijn wel eens mensen die zo fout reageren, maar dat zie ik toch zelden.
Zeker niet zo vaak als sommigen in dit topic ons willen laten geloven.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
doornroosje9 schreef:
03-11-2019 19:55
Dat zijn ook achterlijk reacties. Maar zeg er dan wat van in het topic zelf, op het moment dat ze gemaakt worden. Dat zie ik trouwens ook vaak gebeuren.

Inderdaad. Dan komen ze tenminste bij de personen die dergelijke opmerkingen maken.
Nu wordt er hier wat in de rondte geschopt maar volgens mij maken de meeste mensen* hier niet zulke opmerkingen.

*Zowel de stomme als de leuke groepjes.
03-11-2019 18:13
Nou een voorbeeld daarvan is een paar pagina’s geleden. Y maakt een opmerking waarop X schrijft dat ze het zelf niet durfde te schrijven maar het wel eens is met Y. Als ze het zelf niet durfde te schrijven wat is dan de meerwaarde dat je alsnog die mening deelt? Dan verschuil je je achter anderen. Ga de confrontatie dan direct aan en niet alleen als je ziet dat je medestanders hebt.
Ik mag toch hopen dat ik niet al die andere keren ook Y was in je postings.
Mij mag je gewoon bij naam noemen, tenzij je het natuurlijk vergeten bent, ik hou van duidelijkheid.
Dat ik het zei was overigens geen grapje, het was serieus. Je moet niet zeggen dat je zelfmoord hebt gepleegd als je serieus wil overkomen. En dat was het allerminst.
Ik hou niet van die spelletjes.
Afbeelding

WAAROM zijn er geen gifjes van Anita Meyer?!?!
anoniem_294939 wijzigde dit bericht op 03-11-2019 20:14
90.00% gewijzigd
Afbeelding
anoniem_64c635cf8decf wijzigde dit bericht op 03-11-2019 20:42
87.20% gewijzigd
Ik heb je bericht opgeslagen!
Geesina schreef:
03-11-2019 13:44
Leg voor de gein de huisregels er eens naast.
welke regels worden overtreden dan?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Niq schreef:
03-11-2019 20:12
Ik heb je bericht opgeslagen!
Het mijne over Fichte en de Duitse idealisten?
Murrmurr schreef:
03-11-2019 20:19
Het mijne over Fichte en de Duitse idealisten?
Alleen omdat er mensen op dit forum zijn die dit kunnen typen, is dit mijn lievelingsforum.
Niq schreef:
03-11-2019 20:08
Ik mag toch hopen dat ik niet al die andere keren ook Y was in je postings.
Mij mag je gewoon bij naam noemen, tenzij je het natuurlijk vergeten bent, ik hou van duidelijkheid.

Nee hoor, alleen in dit voorbeeld wel naar het nu blijkt.

Ging me ook niet om de schrijver of inhoud alleen om het feit dat iemand zijn bestaande mening niet durft te ventileren maar dat pas doet na dat er een medestander is gevonden.
Let’s Go Brandon!
@Betty: ik typ van alles, geen idéé wat het betekent verder

Maar... er zijn toch heel veel mensen die niks durven te typen en dat was toch zielug? En als ze dan wel een stem kunnen laten horen door zich achter iemand te scharen dan mag dat ook weer niet?
Murrmurr schreef:
03-11-2019 20:11
Afbeelding

WAAROM zijn er geen gifjes van Anita Meyer?!?!
Even serieus nu. Heb jij nog een ander account? Dat account kreeg een maand of 3 geleden een ban. Die postte ook te pas en te onpas van die hilarische gifjes.
...... ... ......
Let’s Go Brandon!
03-11-2019 20:41
Even serieus nu. Heb jij nog een ander account? Dat account kreeg een maand of 3 geleden een ban. Die postte ook te pas en te onpas van die hilarische gifjes.
...... ... ......
Yup, that's me! Hilarische gifjes all the way, en ik bulk van de accounts :jump:
Murrmurr schreef:
03-11-2019 20:40
@Betty: ik typ van alles, geen idéé wat het betekent verder

Maar... er zijn toch heel veel mensen die niks durven te typen en dat was toch zielug? En als ze dan wel een stem kunnen laten horen door zich achter iemand te scharen dan mag dat ook weer niet?
Het gaat natuurlijk niet om het voorbeeld op zich, maar om de persoon die dit deed.
ik dus
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
Murrmurr schreef:
03-11-2019 20:42
Yup, that's me! Hilarische gifjes all the way, en ik bulk van de accounts :jump:
Dat kon ook bijna niet anders.
Let’s Go Brandon!
Murrmurr schreef:
03-11-2019 20:42
Hoeveel namen zie jij tevoorschijn komen als je in wil loggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven