ADD / ADHD.....

08-05-2007 09:16 2745 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of dit de goede pijler is....

Maar wie heeft er ADD of ADHD of denkt dat hij / zij het heeft? Hoe ga je ermee om, wat is de reden om je wel of niet te laten diagnosticeren, weet jouw omgeving het en en en en.....

Ik denk zelf ADD te hebben, maar weet nog niet of en hoe ik dit wil laten onderzoeken. Sinds de puberteit ben ik ermee gaan worstelen en ik krijg er steeds meer last van, tegen dingen aanlopen en niet weten hoe je het moet aanpakken....

Dus.... laat weten of je mensen kent die dit ook hebben of dat jij zelf er last van hebt en hoe je ermee om kan gaan!

Alvast bedankt forummers!
halvemaan, ik heb van jou nog geen vriendenbericht ontvangen, kloptda? of is er wat misgegaan?
Hoe gaat het hier dames?

Ik zit nog steeds te wachten op bericht terug van mijn online aanmelding bij de psychiater. Helaas moest ik me online aanmelden en dan afwachten tot er plek is...

Verder ook erg bezig met mijn carrière. Ben nu bijna 29 en werk 3 jaar bij een reclameburo maar zou wel wat anders willen. 40 uur achter de computer werkt voor mij gewoon niet. De psycholoog zei echter dat ik beter kan wachten op evt. medicatie omdat het dan misschien wel beter zal gaan. Maar eerlijk gezegd ben ik het hier wel beetje zat...

Maargoed in deze tijd vaste baan opzeggen is ook zo wat...
Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!
gladiolia, 2 weken geleden

Wat ik me afvraag is of jullie ook gevoelig zijn voor verslavingen (ik namelijk wel)

ja al veel verslavingen gehad en gestopt

bij mij werkt medicatie tegen impulsieve aankopen. En impulsieve acties.
Ohja vergat ik nog even, hallo Miss stokstaartje

grappig dat we allebei hier op deze subforum zitten :-)
Miss stokstaartje ik ben eens met jouw schrink omdat ik dus helemaal anders functioneer en ook positiever tegen oude baantjes aan kijk en ook rekening moet houden dat bepaalde talenten wegvallen. Dus nu bezig met iro traject om mezelf te herontdekken.
Wat is het Iro traject Stokkie?

(grappig zelfde naam haha, ook omdat je net zo'n druktemakertje bent als een stokstaartje?)
Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!
Phien, dan is er denk ik iets misgegaan... Zal het nog wel eens proberen. Fijn om te lezen trouwens dat dingen zo goed gaan, je komt echt heel vrolijk over!
Ik heb ook ADD en ik las even mee. @stokstaartje. Ik heb ook dat medicatie helpt tegen impuls aankopen. ik kan het direct merken als ik mijn med's niet ingenomen hem (in mijn portemonnee)

Ik heb een vraag. Ik zou graag een secon opinion laten doen maar ik weet eigenlijk niet waar ik moet zijn daar voor. Hebben jullie weleens zoiets gedaan en waar?
(sorry iedereen, even offtopic)

Phien; ik heb het net nog een keer geprobeerd, maar krijg hetzelfde 'rare' als de vorige keer... Ik ga dan naar jouw profiel, klik op 'vrienden worden' (ofzoiets), dan bevestigen, maar dan krijg ik een leeg profiel te zien en dat lijkt me niet de bedoeling. Misschien dat jij het andersom even kan proberen?

En anders wil ik ook wel even mijn email hier neergooien, maar dan moet ik wel ongeveer weten wanneer je kijkt, want je weet maar nooit wat er anders mee gebeurd...
He Halvemaan, ik weet niet of je nu nog op het forum bent; het komende half uur zit ik nog wel op internet. En anders morgenavond vanaf 21 uur? Maar check dan eerst wel even of ik er echt ben...

Ja en ik ben idd weer veel fleuriger dan de vorige keer dat ik hier postte. Niet constant extreem goedgehumeurd ofzo en het scriptieschrijven gaat bv nog steeds best moeizaam. Maar ik zie wel weer veel meer perspectief voor mezelf, m'n toekomst en soms (zeldzame kostbare momenten ) zelfs voor m'n scriptie...
ehm ja, toevoeging @Halvemaan: het lukt mij dus ook niet om je een vriendenuitnodiging te sturen, ik krijg wel je profiel te zien maar als ik een uitnodiging probeer te versturen krijg ik een melding in de trant van 'profiel bestaat niet' oid... Is vast op het bugstopic wel wat over te lezen maar soit, we kunnen het ook anders oplossen idd
Phien; mijn emailadres is ..., ik laat em even staan en mocht je het dan niet gelezen hebben dan doen we later nog wel een nieuwe poging! Iig alvast bedankt voor al je moeite

(Het wordt dus een nieuwe poging... Ik probeer het morgenavond nog een keer, rond dezelfde tijd... )
Phien; iets later ivm Wie is de mol

Maar nu even hier, dus laat maar weten als je toevallig ook langskomt... Zet er ook wel even op als ik weer wegben...

Ben trouwens laatst in een ADHDcafé geweest. Was toen niet druk, dus vooral met de organisatoren gesproken, maar wel een leuke avond gehad. Is iemand van jullie daar ooit geweest? Er komen schijnbaar bij die bij mij in de buurt wel vooral mannen, maar ben toch wel van plan om nog een keer te gaan kijken. Een avondje in de kroeg is natuurlijk sowieso meestal wel leuk.
Phien, ik ben er weer vandoor...

Voor de rest: sorry voor het topic vervuilen...!
halvemaan, skoezie da'k er niet was. Je kunt mij anders wel mailen op engelien80@gmail.com
Phien, ik heb je emailadres opgeschreven, thanx!!! Zal je meteen ff een mailtje sturen
Vandaag verteld op het werk, bij mijn nieuwe baas dat ik ADD heb... Dacht hij weet waarschijnlijk toch niet precies wat het inhoudt... Nou dus wel, iemand uit zijn omgeving had precies dezelfde diagnose gekregen. Maak mij nu alleen zorgen, straks gaat hij meer erop letten of ik mijn werk wel doe/ aankan.. Was vanmiddag dus weer helemaal in de stress, gedachten als in een sneeuwbol en voor mijn gevoel heel druk bezig geweest maar in weze bijna geen werk kunnen verrichten. Meer bezig geweest het mijn eigen plekje te maken. Dat heb ik echt nodig, anders is het echt chaos. Zelfs als een papiertje op de verkeerde plek ligt...bizar. Merk dat in stresssituaties de medicatie ook minder baat heeft.

Maar goed misschien juist beter om mijzelf meer te kunnen bewijzen, dat mijn werk er niet onder lijdt.

Al eens eerder gezegd, maar ook echt vervelend dat niemand je begrijpt... Ook wel eens verfrissend dat hij mij wel begreep, dan maar het positieve ervan inzien.

Merk ook dat ik nooit kan liegen, als iemand mij recht in mijn gezicht een vraag stelt, geef ik automatisch antwoord. Op het werk vaak niet handig. Had dit als kind al, werd/ word daarom altijd een beetje onbenullig en simpel gevonden.
Merk ook dat ik nooit kan liegen, als iemand mij recht in mijn gezicht een vraag stelt, geef ik automatisch antwoord. Op het werk vaak niet handig. Had dit als kind al, werd/ word daarom altijd een beetje onbenullig en simpel gevonden.

Helemaal mee eens :-) heb ik ook last van

@ Missstokstsaartjr

ja zelfde naam omdat ik ook zo druk ben, poeslief, alert, gevoelig voor geluiden. En altijd graag op de uitkijk sta om te dagdromen.

NeXT life maybe.......

Overgestapt van ritalin naar concerta en veel meer tevreden over dit medecijn
quote:[

Overgestapt van ritalin naar concerta en veel meer tevreden over dit medecijn

Hallo, ik ga volgende week naar de psychiater om uit te maken of ik echt ADD heb (ben zelf niet hyper). Ik heb zelf als eens ritalin geprobeerd van een vriendin. Dit hielp wel goed voor die ene dag (ik had er 3 gehad verdeeld over de dag). Ik merkte wel dat ik tussen de dosereingen in weer uitgeput was.

Mijn vraag aan jou is of je kunt beschrijven waarom Concerta jou beter bevalt dan Ritalin.

groetjes
quote:gladiolia schreef op 12 januari 2010 @ 14:54:

[...]

Hallo, ik ga volgende week naar de psychiater om uit te maken of ik echt ADD heb (ben zelf niet hyper). Ik heb zelf als eens ritalin geprobeerd van een vriendin. Dit hielp wel goed voor die ene dag (ik had er 3 gehad verdeeld over de dag). Ik merkte wel dat ik tussen de doseringen in weer uitgeput was.

Mijn vraag aan jou is of je kunt beschrijven waarom Concerta jou beter bevalt dan Ritalin.

groetjes
Cate en missstokstaartje; dat van dat eerlijk zijn herken ik wel :-) Ik vind ik ook altijd heel knap wanneer mensen, meestal voor ieders bestwil, op een vraag een vaag antwoord geven, wat de ander dan toch blijkbaar heel bevredigend vindt. Ik snap namelijk niet hoe die mensen dat doen, ik kan eigenlijk alleen maar een erg waar en volledig antwoord geven... Mijn broer is daar bijvoorbeeld een kei in, als mijn moeder bv aan hem vraagt hoe het met hem en zijn vriendin gaat, geeft hij een antwoord waarin hij eigenlijk niks zegt, maar waar mijn moeder toch blij mee is. Terwijl ik mezelf er dan op betrap dat ik toch weer heel eerlijk ga vertellen over die ene ruzie wanneer ze aan mij vraagt hoe het met mij en mijn vriend is. Terwijl ik dat dus eigenlijk niet wil. En ook op het werk komt het wel eens voor. Ik probeer wel echt bij anderen af te kijken hoe ze het doen.

Gladiola; Ik heb zelf nooit ritalin gebruikt, gebruik wel concerta. Het verschil kan ik dus vanuit mijn eigen ervaring niet aangeven, maar het feitelijk verschil is met name dat concerta dus langdurig werkt, waardoor je geen last hebt, zoals bij ritalin, van de momenten waarop de dosis (bijna) is uitgewerkt.

Pippin; net zoals aan Phien zou ik jou ook iets willen vragen... Heb je alleen al lang niet gezien, maar zal in ieder geval nog eens proberen om een vriendschapsverzoek te doen...
Hey Phien, ik kwam idd toevallig weer eens langswaaien. Ik heb een poos niet gepost omdat er een lading nieuwe mensen kwam en ik zo slecht in mijn vel zat dat ik even geen zin had om er weer tussen te posten.

Ik ben inmiddels begonnen met antidepressiva (Citalopram) en dat gaat wel een stukje beter. Op school zijn 2 dingen ook weer afgerond, er komt een groot afstudeerproject aan en mijn vriend en ik zijn druk op zoek naar een huisje.

In een notendop
Hey Pippin, fijn dat het weer iets beter met je gaat! Ik zal hier alvast even kort proberen uit te leggen wat ik je wil vragen, als je dat dan sowieso niet wil dan hebben we tenminste niet heel dat gedoe met vriendschapsverzoeken enzo, want dan werkt nog steeds niet... Ik begeleid een meisje van 21 met ADD, die heel graag in contact wil komen met een meisje van rond haar eigen leeftijd die snapt waar ze over praat als ze het bv over haar ADD heeft. Het gaat dan in eerste instantie gewoon om mailen en dan kijken of het een beetje klikt. Ze woont samen en is aan het afstuderen op de HBO. Zou je willen laten weten of je hier zin in hebt (hopelijk klopt het sowieso dat jij rond haar leeftijd bent, anders sorry! )?

Alvast bedankt en veel succes met zoeken naar een huisje en het komende project op school!!!
Vraagje, ik ben 3 maanden te vroeg geboren als baby. Heeft dit ook verband met ADD? Merk wel dat ik last heb van mijn fijne motoriek. Kom wel steeds beter achter hoe mijn brein werkt....

Maar met ups en downs, toch vaak nog het gevoel van een andere planeet af te komen...
Ik denk ook dat ik een lichte vorm van ADD heb (de H zit er zeker niet bij). Ik heb ook eens een online test gedaan en die wees daar ook op. In jullie postings herken ik ook veel: papierrommel waar ik gewoon niet meer uit kom, altijd alles uitstellen, heel chaotisch zijn (in mijn hoofd en in mijn doen en laten), concentratieproblemen, moeilijk prioriteiten kunnen stellen (bijvoorbeeld wel het hele huis schoonmaken, maar me er niet toe kunnen zetten om even dat oh zo belangrijke formuliertje in te vullen en op te sturen), er niet tegen kunnen als iets opeens anders loopt dan verwacht en niet kunnen plannen. Het heeft flinke problemen opgeleverd op school, terwijl ik makkelijk het gymnasium aan had gekund en mijn studie daarna.

Op mijn werk heb ik het gelukkig wel helemaal onder controle, daar ben ik zo gefocust op wat ik allemaal moet doen dat het ook goed gaat, maar thuis ben ik een ramp. Mijn vriend is juist heel gestructureerd en gedisciplineerd, die ergert zich groen en geel aan me. Tot nu toe vind ik het niet erg genoeg om naar een hulpverlener te stappen, ik functioneer goed genoeg in het dagelijks leven, maar ik ben wel blij dat er een naam is voor waar ik misschien wel last van heb. Dat er een naamkaartje aan hangt in plaats van dat ik gewoon een loser ben op sommige gebieden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven